Gå til innhold

Sykemeldt og jeg blir sprø


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er sykemeldt på 2 uken pga en operasjon. Men jeg blir sprø her hjemme. Oppe bor det en utenlandsk familie med småbarn. Barna er ikke i barnehage og de løper frem igjen tilbake i leiligheten nesten hele tiden. Vet ikke om de springer med sko eller dunker ned med hælene, men det høres veldig godt. De er ikke ute med barna, så all aktivitet er inne. Vet ikke hva jeg vil med dette innlegget, men måtte bare få det ut 

Anonymkode: a4d27...c37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville gått opp og høflig spurt om de kunne la være å løpe med sko inne, da det er veldig lytt i huset og du er syk nå og trenger litt ro.

Anonymkode: 9174f...786

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg ville gått opp og høflig spurt om de kunne la være å løpe med sko inne, da det er veldig lytt i huset og du er syk nå og trenger litt ro.

Anonymkode: 9174f...786

Ja, kanskje jeg skal det. Vet ikke om de bruker sko, men løpingen høres veldig godt. De har kun bodd her i 1 måned. Kanskje de ikke vet hvor lytt det er. Men jeg vil ikke at de skal tro at jeg klager. De hører sikkert lyder fra meg også, men ikke dunking nesten hele dagen 🙈

Anonymkode: a4d27...c37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ja, kanskje jeg skal det. Vet ikke om de bruker sko, men løpingen høres veldig godt. De har kun bodd her i 1 måned. Kanskje de ikke vet hvor lytt det er. Men jeg vil ikke at de skal tro at jeg klager. De hører sikkert lyder fra meg også, men ikke dunking nesten hele dagen 🙈

Anonymkode: a4d27...c37

T med deg en kake og gå opp. Da kan du ønske dem velkommen samtidig og unngå å bli stemplet som "hun sure" selv om du dier fra at det bråker.

Anonymkode: f246a...6d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert fordi de er utenlandske😁 skjønner ikke greia med å presisere det.

Du kan banke på døren og ønske dem velkommen. Så kan du si at det er veldig lytt der og spørre om de hører mye bråk fra dere. Kanskje spør de om det samme, og da kan du svare at du hører veldig mye

Anonymkode: e090b...a29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke kan gå på apoteket selv: få noen til å dra dit og kjøpe ørepropper til deg ☺️👍🏻

Anonymkode: 57e81...97b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Om du ikke kan gå på apoteket selv: få noen til å dra dit og kjøpe ørepropper til deg ☺️👍🏻

Anonymkode: 57e81...97b

Skal jeg sitte med ørepropper hele dagen/ ettermiddag og kvelden? 

Anonymkode: a4d27...c37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Skal jeg sitte med ørepropper hele dagen/ ettermiddag og kvelden? 

Anonymkode: a4d27...c37

Sett på musikk som støyer høyere enn naboene

Anonymkode: e090b...a29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Det er sikkert fordi de er utenlandske😁 skjønner ikke greia med å presisere det.

Du kan banke på døren og ønske dem velkommen. Så kan du si at det er veldig lytt der og spørre om de hører mye bråk fra dere. Kanskje spør de om det samme, og da kan du svare at du hører veldig mye

Anonymkode: e090b...a29

Hvor mange familier med norsk bakgrunn kjenner du der barna ikke går i barnehage?  Det må være lov å snakke om forskjeller. 

Anonymkode: f1ddd...c83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Hvor mange familier med norsk bakgrunn kjenner du der barna ikke går i barnehage?  Det må være lov å snakke om forskjeller. 

Anonymkode: f1ddd...c83

Jeg kjenner flere. Venninnen min er hjemme med 3 barn. Eldste er snart 7. Naboen er hjemme med 2. Eldste er 4. Kjenner flere også der en forelder er hjemme med barna. Spesielt de som er i permisjon. De er hjemme med både barnehagebarn og babyen. 

Anonymkode: e090b...a29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Det er sikkert fordi de er utenlandske😁 skjønner ikke greia med å presisere det.

Det er jo veldig ofte mer lyd i de, mer høylydte og mer bråkete, rett og slett en annen klultur og væremåte.

Anonymkode: f6ac9...568

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Det er jo veldig ofte mer lyd i de, mer høylydte og mer bråkete, rett og slett en annen klultur og væremåte.

Anonymkode: f6ac9...568

Det har jeg aldri merket. 

Anonymkode: e090b...a29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Det har jeg aldri merket. 

Anonymkode: e090b...a29

Det er jo bra for du.

Anonymkode: f6ac9...568

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Det er jo bra for du.

Anonymkode: f6ac9...568

Ja, i og med at majoriteten av de jeg kjenner er fra et annet land, så er det jo det.

Anonymkode: e090b...a29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det har jeg aldri merket. 

Anonymkode: e090b...a29

Enig! 

Anonymkode: 33fd3...d89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Det har jeg aldri merket. 

Anonymkode: e090b...a29

Seriøst? Folk som kakler høylydt i telefonen og/eller ser på serie/film på mobilen uten høretelefoner på toget er i 9 av 10 tilfeller folk med opprinnelse fra Midtøsten. 

Anonymkode: 3b833...7b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Seriøst? Folk som kakler høylydt i telefonen og/eller ser på serie/film på mobilen uten høretelefoner på toget er i 9 av 10 tilfeller folk med opprinnelse fra Midtøsten. 

Anonymkode: 3b833...7b1

Hvordan gjenkjenner du dem?

Anonymkode: e090b...a29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Hvordan gjenkjenner du dem?

Anonymkode: e090b...a29

Utseende og språk…?

Anonymkode: 3b833...7b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Utseende og språk…?

Anonymkode: 3b833...7b1

Jaha. Da tror jeg nok du bommer ofte. Det er ikke et bestemt utseende som representerer Midtøsten. Og de har mange språk også. Kan du alle? Eller gjetter du for det meste?

Anonymkode: e090b...a29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Jeg er sykemeldt på 2 uken pga en operasjon. Men jeg blir sprø her hjemme. Oppe bor det en utenlandsk familie med småbarn. Barna er ikke i barnehage og de løper frem igjen tilbake i leiligheten nesten hele tiden. Vet ikke om de springer med sko eller dunker ned med hælene, men det høres veldig godt. De er ikke ute med barna, så all aktivitet er inne. Vet ikke hva jeg vil med dette innlegget, men måtte bare få det ut 

Anonymkode: a4d27...c37

Det hjelper ingenting å klage her. Hadde samme problem. Jeg flyttet. Så flytt når du får muligheten. 

Anonymkode: bc27b...ec2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (18 timer siden):

T med deg en kake og gå opp. Da kan du ønske dem velkommen samtidig og unngå å bli stemplet som "hun sure" selv om du dier fra at det bråker.

Anonymkode: f246a...6d0

Nei

Anonymkode: bc27b...ec2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Det er jo veldig ofte mer lyd i de, mer høylydte og mer bråkete, rett og slett en annen klultur og væremåte.

Anonymkode: f6ac9...568

Riktig. Det er noe de fleste oppegående folk lett ser. 

Anonymkode: bc27b...ec2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Nei

Anonymkode: bc27b...ec2

Hvorfor ikke?

Anonymkode: f246a...6d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Jaha. Da tror jeg nok du bommer ofte. Det er ikke et bestemt utseende som representerer Midtøsten. Og de har mange språk også. Kan du alle? Eller gjetter du for det meste?

Anonymkode: e090b...a29

Det kan godt hende jeg bommer en gang i blant, men ikke ofte. Men har det egentlig noe å si? Jeg vil tro de aller fleste klarer å gjette rimelig riktig på områder i verden andre folk er fra ved å høre på språket og se på klær, utseende osv. Selv har jeg null problemer med å skille ut hvem som er skandinaver, hvem som er latinamerikaner, hvem som et afrikaner osv ved å lytte og observere. 

Anonymkode: 3b833...7b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Jaha. Da tror jeg nok du bommer ofte. Det er ikke et bestemt utseende som representerer Midtøsten. Og de har mange språk også. Kan du alle? Eller gjetter du for det meste?

Anonymkode: e090b...a29

Mulig du verken ser eller hører, men de fleste av oss klarer det helt utmerket.

Anonymkode: f6ac9...568

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...