Gå til innhold

Ufør-hvor mye man gjør per dag


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Problemet ditt, HI , er ikke hvor mye du gjør eller ikke gjør i løpet av en dag.

Problemet til deg og mannen din er at mannen din ikke skjønner at du trenger hvile, du overkompanserer og han sluntrer unna.

Dere må sette dere ned sammen i fredstid og prate!

Lag en ukesliste over gjøremål og fordel de på søndagskvelden, men begge må være mottakelige for dette prosjektet. Du må få mannen din til å forstå din side av saken på en ikke anklagende måte og du må være villig til å lytte på hans.

Anonymkode: 46dae...0f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Galskapen? Å følge opp unger, lage mat, vaske klær og vedlikeholde huset, er det galskap?

Anonymkode: bc382...875

Nei, galskap er å ikke lese før man kommenterer. Hvem bestiller ferie, leverer bibliotekbøker, henter pakker på posten, bestiller ting til.oppussing osv på en "vanlig og rolig dag"? Ikke rart mannen ikke bidrar, han er drittlei av galskapen. Klager over å være ufør men gjør mer enn vanlige folk og kaller det en rolig dag. Syk dame.

Anonymkode: feec9...95b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Nei, galskap er å ikke lese før man kommenterer. Hvem bestiller ferie, leverer bibliotekbøker, henter pakker på posten, bestiller ting til.oppussing osv på en "vanlig og rolig dag"? Ikke rart mannen ikke bidrar, han er drittlei av galskapen. Klager over å være ufør men gjør mer enn vanlige folk og kaller det en rolig dag. Syk dame.

Anonymkode: feec9...95b

Så det er galskap å bestille ferie, levere bibliotekbøker, hente pakke på postenog bestille ting til oppussing så samme dag?

Anonymkode: 79a12...847

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Så det er galskap å bestille ferie, levere bibliotekbøker, hente pakke på postenog bestille ting til oppussing så samme dag?

Anonymkode: 79a12...847

Når man også skal følge opp lekser, fritidsaktiviteter og tannlege samme dag + vaske flere maskiner med klær og lage middag - JA! 
 

Ikke galskap for de med energioverskudd, men når man opplever et energioverskudd og behov for hvile så er det absolutt galskap å MÅTTE gjøre alle disse tingene i løpet av en dag. 

Anonymkode: 85f14...7fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er trolletråd!!

Med så lite energi er oppussing og ferie uaktuelt!!!

Jeg er syk selv og har selv barn som krever ekstra.

En skal aldri sammenligne seg med andre, men ferier og oppussing i spesielt dårlige tider (for meg MS) er uoppnåelig.

Da må kreftene settes der det er fornuftig, spesielt om en har barn.

Hvis ferie og oppussing går på bekostning av tilstedeværelse og samliv bør HI gå noen runder med seg selv og prioriteringer.

Anonymkode: 87849...53d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Dette er trolletråd!!

Med så lite energi er oppussing og ferie uaktuelt!!!

Jeg er syk selv og har selv barn som krever ekstra.

En skal aldri sammenligne seg med andre, men ferier og oppussing i spesielt dårlige tider (for meg MS) er uoppnåelig.

Da må kreftene settes der det er fornuftig, spesielt om en har barn.

Hvis ferie og oppussing går på bekostning av tilstedeværelse og samliv bør HI gå noen runder med seg selv og prioriteringer.

Anonymkode: 87849...53d

En skal aldri sammenligne seg med andre, men.......🙄

Anonymkode: 79a12...847

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

En skal aldri sammenligne seg med andre, men.......🙄

Anonymkode: 79a12...847

For meg, skrev jeg..

 

Ferier og oppussing  i spesielt dårlige tider (for meg MS) er uoppnåelig.

Anonymkode: 87849...53d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Så det er galskap å bestille ferie, levere bibliotekbøker, hente pakke på postenog bestille ting til oppussing så samme dag?

Anonymkode: 79a12...847

Men herregud, må du ha det inn med teskje? Alt dette, ufør sytepave, og i tillegg påstå at dette er en rolig dag. Kanskje roe seg kraftig ned, så dagen faktisk blir rolig sånn at hun slipper å sjyre og plage mannen med hyperaktiviteten sin.

Anonymkode: feec9...95b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Men herregud, må du ha det inn med teskje? Alt dette, ufør sytepave, og i tillegg påstå at dette er en rolig dag. Kanskje roe seg kraftig ned, så dagen faktisk blir rolig sånn at hun slipper å sjyre og plage mannen med hyperaktiviteten sin.

Anonymkode: feec9...95b

Er du helt ute av stand til å forstå hva hi skriver, hjelpes tid hvor forbanna dum er det mulig å være.

Anonymkode: 79a12...847

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være ærlig så ser det jo ut til at det er mannens feil at du har blitt ufør da han nekter å følge opp ungene sine og ikke gjør sin halvpart av husarbeid og logistikkarbeid. Hvis du kvitter deg med ham så tror jeg du hadde hatt det MYE bedre faktisk. Overskuddet til å ta deg av barna vil jo komme nå som du ikke jobber lenger. 

Anonymkode: 671b2...26e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Er du helt ute av stand til å forstå hva hi skriver, hjelpes tid hvor forbanna dum er det mulig å være.

Anonymkode: 79a12...847

Enig, er det mulig å være så dum som det du er 🤦‍♀️

Anonymkode: feec9...95b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 24.4.2024 den 21.56):

Jeg har nettopp blitt ufør, etter gradvis nedtrapping fra jobb pga forverring i helsa. Min mann takler ikke dette så godt, og er nok egentlig litt misunnelig på meg fordi jeg "bare er hjemme" og ikke har så mye forpliktelser. 

Han ser jo ikke alt jeg gjør, ei heller ikke hvordan jeg har det hver dag mens han er på jobb. Han ytrer bortpå at han synes jeg bør gjøre mer hjemme, fordi han er jo sliten etter jobb sier han. 

Jeg er jo fortsatt på bunn helsemessig. Håper at avstand fra jobb og krav vil kunne bedre helsa litt og litt, men frisk blir jeg jo ikke. 

Er det virkelig så lite jeg gjør, mtp at jeg faktisk er ufør?

En dag som eksempel. Mannen jobber kveldsvakt så han står opp med barna, jeg passer på å sove litt lengre siden jeg må ta alt på natt med barnet vi har med ekstra utfordringer, hun våkner flere ganger per natt så jeg får aldri mange timer i strekk. Jeg står opp 930. Ordner meg og prøver "trene" litt, dvs bittelitt bøy og tøy ala trim for eldre 🙈

Bærer ned skittentøy, sorterer, setter på vask. Tar ned og bytter sammen alt som er tørt fra en annen dag. Hviler litt på sofaen. Drar til skolen og henter sønn som skal til tannlegen, kjører dit og leverer ham på skolen igjen etter tannlege. Ny hvil.

Snakker med BUP, oppfølging datter. Ny klesvask, henger opp forrige. Ny hvil. Mannen drar på jobb. Så sitter jeg på PC ordner med regninger, bestiller ferietur til sommeren og ser etter og bestiller ting til oppussing vi driver med. Sender og svarer på mailer ang dette. Ny hvil.

Rydder litt rundt i huset. Barn kommer hjem, de spiser og jeg må rydde litt etter dem. Henge opp klesvask. Ny hvil. Kjøre barn på aktivitet, mens de trener handler jeg og henter pakker på posten. Leverer bibliotekbøker. Hjem, lage middag mens jeg hjelper ene barnet med lekser. Vi spiser, jeg rydder etter mat, hviler og gjør lekser med barn nummer to som hater lekser. Barn 3 er ganske selvdreven, men må minnes på å gjøre lekser.

Hviler litt igjen før det bærer avgårde med legging. Begge de to yngste sliter med angst, så jeg må sitte på senga til de sovner, så legger i to runder. Må be eldste legge seg etter det. Da er klokka 22 og jeg er helt fullstendig utslitt. Masse smerter og vondter og tåkete hode. 

Jeg skjønner ikke at dette er så lite? Mtp at jeg er syk? Jeg er jo mye alene med barna også, det er faktisk heltidsjobb det i seg selv, men gan har jo aldri prøvd å være mye alene med dem. 

Jeg er utslitt og spredt hver sag, får liksom aldri hentet meg inn igjen heller. Jeg vet at andre må gjøre dette pluss jobb, men det er jeg jo for syk til. Og jeg skammer meg og hår konstant med dårlig samvittighet for at jeg ikke får til mer.

Anonymkode: d048a...963

Når jeg leser HI før N'te gang så ser jeg hvor lite mening dette gir. Du nevner ikke et sekund hva mannen gjør. Han jobber kveld OG står opp med barna ? Du har ingen ting å klage over. Han er sent hjemme fra jobb og oppe med barna, mens du som kan legge deg tidlig hvis du får fingeren ut av rævva og slutter å scrolle etter oppussing og ferie, DU sover lenge? 

Du er ikke sann. Mannen fortjener bedre.

 

Anonymkode: feec9...95b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Når jeg leser HI før N'te gang så ser jeg hvor lite mening dette gir. Du nevner ikke et sekund hva mannen gjør. Han jobber kveld OG står opp med barna ? Du har ingen ting å klage over. Han er sent hjemme fra jobb og oppe med barna, mens du som kan legge deg tidlig hvis du får fingeren ut av rævva og slutter å scrolle etter oppussing og ferie, DU sover lenge? 

Du er ikke sann. Mannen fortjener bedre.

 

Anonymkode: feec9...95b

Hun sover lenge fordi hun blir vekket mange ganger per natt, gikk du glipp av det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...