Gå til innhold

Åh. Dette evige maset om kake, vafler og boller


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor ikke lage grove vafler med mindre sukker og boller med honning eller banan som søtning? 🤷‍♀️ 

Anonymkode: 54ffe...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor ikke lage grove vafler med mindre sukker og boller med honning eller banan som søtning? 🤷‍♀️ 

Anonymkode: 54ffe...ca5

Fordi det ikke smaker godt.

Anonymkode: 9a8b7...d4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Fordi det ikke smaker godt.

Anonymkode: 9a8b7...d4f

Grove vafler er jo kjempe godt med syltetøy på! Her er det du som er sær.

Anonymkode: c9319...bab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Ja, det trenger vi. Og fruktskåler. 

Anonymkode: 908fd...263

Vi trenger ikke det nei. Det er totalt unødvendig. Vi kjøper aldri noe, mine barn sjekker ikke engang kiosken. De vet at vi har med mat og drikke. 

Anonymkode: dd523...b15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Vi trenger ikke det nei. Det er totalt unødvendig. Vi kjøper aldri noe, mine barn sjekker ikke engang kiosken. De vet at vi har med mat og drikke. 

Anonymkode: dd523...b15

Man trenger det jo ikke bokstavlig, men det er en grei måte å få inn penger til laget på. Vi handler alltid i kiosken fordi det er en hyggelig måte å støtte laget på. 

Anonymkode: 5344e...52c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel den letteste dugnaden vi har.

Det selges alltid masse kake og vafler på idrettsarrangement, og klubben tjener greit med penger 

Hadde vi ikke hatt den inntjeningen hadde det blitt flere andre dugnader. Jeg baker heller en skuffekake enn å selge flere doruller, sokker og lodd altså.

Anonymkode: 1ecad...2dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fra gutta var rundt 12 så har de fått ansvar for å bake kake til håndballen når det var vår tur. Mange barn som er yngre enn det også klarer fint å smekke sammen en Toro kake. Det kan kanskje hjelpe litt? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Vi trenger ikke det nei. Det er totalt unødvendig. Vi kjøper aldri noe, mine barn sjekker ikke engang kiosken. De vet at vi har med mat og drikke. 

Anonymkode: dd523...b15

Man kjøper en kopp kaffe til seg selv og et eller annet til ungene fordi man støtter dugnaden, ikke fordi man elsker kaffe og toro-vafler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg varierer litt med kjøpe ferdig og bake.. 

Også har jeg bakt flere langpannen og poser med boller som ligger i fryseren 😂. Ta deg en regnvætskveld og hiv sammen. SÅ fornøyd med meg selv hver gang jeg bare går ned og henter😅

#leker husmor

Anonymkode: 385f9...5ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig trenger vi ikke kake, vafler og boller, men vi trenger det veldig likevel.

Dette handler ikke om at vafler av ymse kvalitet alltid er så innmari godt. Dette handler om at ethvert idrettslag, håndball- og fotballklubb - hele idretts-Norge - trenger pengene. Idretts-Norge er drevet på dugnad, utgiftene er store og klubbene må hente penger, et eller annet sted, helst flere, for å ga råd til å opprettholde tilbudene, og tidvis i det hele tatt eksistere. Særlig fordi den offentlige støtten for dette svært viktige bidraget til bedret folkehelse, er altfor liten. 

Anonymkode: 87743...414

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at idrettslag trenger pengene, og også enig i at det er hyggelig å bli med på dugnad for barna. Men jeg synes også det blir for mye usunn mat i altfor mange sammenhenger. Kake hører ikke hjemme i idrett. Jeg stemmer for å selge kaffe, påsmurte rundstykker og frukt og grønnsaksbeger, yoghurt etc.

Anonymkode: be907...098

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Fordi det ikke smaker godt.

Anonymkode: 9a8b7...d4f

Da må du finne en annen oppskrift.

Anonymkode: 54ffe...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (48 minutter siden):

Enig i at idrettslag trenger pengene, og også enig i at det er hyggelig å bli med på dugnad for barna. Men jeg synes også det blir for mye usunn mat i altfor mange sammenhenger. Kake hører ikke hjemme i idrett. Jeg stemmer for å selge kaffe, påsmurte rundstykker og frukt og grønnsaksbeger, yoghurt etc.

Anonymkode: be907...098

Påsmurte rundstykker, frukt og yoghurt er DYRT! Og mye mer jobb med påsmurt mat enn bare kaker eller boller. Hvor ofte er det kafé egentlig? 

Anonymkode: b647c...efe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

amandine skrev (3 timer siden):

Man kjøper en kopp kaffe til seg selv og et eller annet til ungene fordi man støtter dugnaden, ikke fordi man elsker kaffe og toro-vafler.

Men man elsker det også😁!

Anonymkode: 357a5...2a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Påsmurte rundstykker, frukt og yoghurt er DYRT! Og mye mer jobb med påsmurt mat enn bare kaker eller boller. Hvor ofte er det kafé egentlig? 

Anonymkode: b647c...efe

Ganske ofte. Bedre å lage noe som er dyrt enn å bli feit.

Anonymkode: be907...098

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Ganske ofte. Bedre å lage noe som er dyrt enn å bli feit.

Anonymkode: be907...098

Det faller på sin egen urimelighet. Poenget er at jo dyrere varer man må kjøpe inn , jo færre er villig til å bidra. Billige kaker er overkommelig for de fleste og det gir penger i kassen slik at flere barn kan holde på med idrett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (50 minutter siden):

Ganske ofte. Bedre å lage noe som er dyrt enn å bli feit.

Anonymkode: be907...098

Hvis du blir feit av det du spiser på kamp-kafé må du lære deg måtehold. For oss andre blir ingenting ødelagt av en kaffekopp og en vaffel. 

Anonymkode: 5344e...52c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Hvis du blir feit av det du spiser på kamp-kafé må du lære deg måtehold. For oss andre blir ingenting ødelagt av en kaffekopp og en vaffel. 

Anonymkode: 5344e...52c

Poenget er at det er mange arenaer og anledninger hvor man kan spise kake i vårt samfunn. Mitt barn spiller kamp en gang i uken. I tillegg går barna på diverse andre aktiviteter hvor det er servering. Og så kommer dugnader, loppemarked, foreldremøter, klassefester og andre sammenkomster, bursdager, turdag en dag i uka med beskjed om at det er lov med "noe ekstra godt i matpakka" etc. Det er synd at barna våre lærer at man må spise usunn mat for å kose seg. 

Anonymkode: be907...098

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Poenget er at det er mange arenaer og anledninger hvor man kan spise kake i vårt samfunn. Mitt barn spiller kamp en gang i uken. I tillegg går barna på diverse andre aktiviteter hvor det er servering. Og så kommer dugnader, loppemarked, foreldremøter, klassefester og andre sammenkomster, bursdager, turdag en dag i uka med beskjed om at det er lov med "noe ekstra godt i matpakka" etc. Det er synd at barna våre lærer at man må spise usunn mat for å kose seg. 

Anonymkode: be907...098

De fleste barn lærer måtehold og at det å spise en vaffel 1-2 ganger i uken går helt fint så lenge kostholdet ellers er bra. Pass så du ikke overfører ditt usunne forhold til mat til barna dine. Det kan være mye mer skadelig enn noen ekstra kalorier. 

Anonymkode: 5344e...52c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

De fleste barn lærer måtehold og at det å spise en vaffel 1-2 ganger i uken går helt fint så lenge kostholdet ellers er bra. Pass så du ikke overfører ditt usunne forhold til mat til barna dine. Det kan være mye mer skadelig enn noen ekstra kalorier. 

Anonymkode: 5344e...52c

Den du siterer har rett. Det er kaker, vafler, boller, noe godt i matboksen, bursdager, lekeland hele tiden. Nesten hver dag, faktisk. 

Anonymkode: 6f036...d56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Den du siterer har rett. Det er kaker, vafler, boller, noe godt i matboksen, bursdager, lekeland hele tiden. Nesten hver dag, faktisk. 

Anonymkode: 6f036...d56

Det kan være at det er slik hos dere, men jeg kjenner meg ikke igjen i problemstillingen. Vi spiser sunt i hverdagen og det er kun ‘noe godt’ (som i boller, kjeks osv) i matboksen på turdager. Så da er det null problem at barna spiser kake i bursdager eller en vaffel mens storebror spiller fotballkamp.
 

Det er like viktig å lære barna å forholde seg til såkalt usunn mat som å passe på at hverdagen består i sunn og næringsrik mat. 

Anonymkode: 5344e...52c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (23 timer siden):

Poenget er at det er mange arenaer og anledninger hvor man kan spise kake i vårt samfunn. Mitt barn spiller kamp en gang i uken. I tillegg går barna på diverse andre aktiviteter hvor det er servering. Og så kommer dugnader, loppemarked, foreldremøter, klassefester og andre sammenkomster, bursdager, turdag en dag i uka med beskjed om at det er lov med "noe ekstra godt i matpakka" etc. Det er synd at barna våre lærer at man må spise usunn mat for å kose seg. 

Anonymkode: be907...098

Jeg mener det er verre at barn lærer slikt hysteri som du forfekter. Måtehold og middelvei er en fin greie. 

Anonymkode: 87743...414

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Jeg mener det er verre at barn lærer slikt hysteri som du forfekter. Måtehold og middelvei er en fin greie. 

Anonymkode: 87743...414

Problemet i samfunnet er tvert imot at du anser mitt kosthold som "hysteri"! Jeg har et helt normalt, sunt kosthold, og barna mine får lørdagsgodt og kaker/søtsaker i ulike anledninger. Mellom 60-70 % av den voksne befolkningen i Norge er overvektige!! Her er det rom for innstramminger. 

Anonymkode: be907...098

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg mener det er verre at barn lærer slikt hysteri som du forfekter. Måtehold og middelvei er en fin greie. 

Anonymkode: 87743...414

Problemer er når overspising av usunn mat blir det «nye måtehold», slik det et blitt.

Anonymkode: 49eb8...02c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss har fruktbokser blitt en suksess og det er såre enkelt. Kjøper inn vannmelon, skjærer opp epleskiver eller annen frukt og kjøper frosne ananasterninger og hiver oppi. Vi har vafler utenom men det er nå bedre enn den trøttsomme sjokoladekaka.

Anonymkode: 74e86...6ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...