Gå til innhold

Åh. Dette evige maset om kake, vafler og boller


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det er straks 17. mai, og i den forbindelse må jeg bake en kake og 20 boller. Til helgen er det håndballcup, og da må jeg bake langpannesjokoladekake. Til uka er det kamp, så da må jeg ta med vaffelrøre til kiosken. 
Jeg er så lei kake, boller og vaffelmaset. Kan dere ikke holde opp?? 😖

Anonymkode: 6f036...d56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mine barn er nå 15, 17 og 20 år gamle og jeg savner det nesten litt ;)

Det er en ganske kort periode av livet, plutselig er det over og man er aldri på noen ting lenger med ungene...

Prøv å se det positivt på det, plutselig holder det nemlig opp...

Også tenker jeg at vi må prøve å huske hvor slitne vi i perioder (juleavslutninger og 17.mai/sommeravslutninger) ble den dagen vi blir besteforeldre, så kan vi tilby oss å bake litt for den yngre generasjonen da.

Anonymkode: 1ecad...2dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du at man skal droppe sånne fellesarrangementer da eller hvert fall droppe servering/kiosksalg på disse arrangementene. Alle sørger for seg og tar med matpakke?

Anonymkode: 928b3...c75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem må holde opp? Foreldregruppen? 

Det er bare en fase, så er det plutselig over. 

Anonymkode: f8c5d...d84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Tenker du at man skal droppe sånne fellesarrangementer da eller hvert fall droppe servering/kiosksalg på disse arrangementene. Alle sørger for seg og tar med matpakke?

Anonymkode: 928b3...c75

Ja, det tenker jeg. Det tilbys kaker, boller og vafler OVERALT. Det er unødvendig. Og baker jeg ikke, blir jeg uglesett og baksnakket.

 

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Hvem må holde opp? Foreldregruppen? 

Det er bare en fase, så er det plutselig over. 

Anonymkode: f8c5d...d84

Alle som krever at jeg må bake kan holde opp. Hvorfor må det være kaker overalt til enhver anledning?

Hi

Anonymkode: 6f036...d56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp bare en langpanne sjokoladekake i frysedisken på Rema 1000,den er god.  Du måå ikke lage alt selv.

Anonymkode: c9319...bab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ja, det tenker jeg. Det tilbys kaker, boller og vafler OVERALT. Det er unødvendig. Og baker jeg ikke, blir jeg uglesett og baksnakket.

 

Alle som krever at jeg må bake kan holde opp. Hvorfor må det være kaker overalt til enhver anledning?

Hi

Anonymkode: 6f036...d56

Hvis det er bestemt at det skal serveres kaker og boller, så er det bare slik. Vil du ikke bake så lar du være. Så må bare noen andre dekke inn for deg. 

Anonymkode: f8c5d...d84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele befolkningen bør egentlig reflektere litt rundt om man trenger kake/is/boller i enhver jævla anledning. Tenk litt over totalen. Trenger man virkelig kaker på et idrettsarrangement?

Anonymkode: 49eb8...02c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor bor du? Vestlandet, Møre og Romsdal ? Som jeg fortso i en anen tråd om jeg kaker riktig så er bugnende kakebord kultur. Da er du på tynn is, og best å følge normene. Ellers blir du uglesett. 

Anonymkode: 3567b...c81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

Ja, det tenker jeg. Det tilbys kaker, boller og vafler OVERALT. Det er unødvendig. Og baker jeg ikke, blir jeg uglesett og baksnakket.

 

Alle som krever at jeg må bake kan holde opp. Hvorfor må det være kaker overalt til enhver anledning?

Hi

Anonymkode: 6f036...d56

Du høres ut som en fryd å ha i enhver foreldregruppe. 

Anonymkode: 357a5...2a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvor bor du? Vestlandet, Møre og Romsdal ? Som jeg fortso i en anen tråd om jeg kaker riktig så er bugnende kakebord kultur. Da er du på tynn is, og best å følge normene. Ellers blir du uglesett. 

Anonymkode: 3567b...c81

Du ser jo ikke forskjell på snørr og bart.

Bugnende kakebord har man i dåp, konfirmasjon og bryllup.

På skoleavslutninger og idrettsarrangement har man en langpanne og muffins.

Anonymkode: 1ecad...2dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg godt!! Mulig vi bor samme plass og jeg er så glad yngste slutta på håndball!

Anonymkode: 8e618...6b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Du høres ut som en fryd å ha i enhver foreldregruppe. 

Anonymkode: 357a5...2a8

Hun burde faktisk være det, man trenger ikke kaker og boller til alt mulig. Ikke rart at flere og flere unger er overvektige, det skal dyttes i de dritt overalt.

Anonymkode: 782b7...2f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Du høres ut som en fryd å ha i enhver foreldregruppe. 

Anonymkode: 357a5...2a8

Takk til alle som tør og vil si fra. De gjør alle mer godt enn de som hiver i seg selv og ungene alt av drittmat som ikke gjør noen godt.

Anonymkode: 3567b...c81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo selv verve deg frivillig til å være i dugnadskomite, være fotballtrener, lagleder, styreformann i borettslaget, FAU-leder….. you Name it! Ds slipper du å bake.  Og du kan evt være med å vedta nedleggelse av både kiosk og 17-mai arrangement! 

Anonymkode: 3a455...8ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Ja, det tenker jeg. Det tilbys kaker, boller og vafler OVERALT. Det er unødvendig. Og baker jeg ikke, blir jeg uglesett og baksnakket.

 

Alle som krever at jeg må bake kan holde opp. Hvorfor må det være kaker overalt til enhver anledning?

Hi

Anonymkode: 6f036...d56

Fordi det drar inn enormt mye penger i kiosken.

Anonymkode: 4a61a...1f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa ja, til å ta med noe å bite i til aktivitetsdagen i dag. Valgte å ta med frukt, aldri igjen, det er dyrt. Neste gang lager jeg kake eller boller, elsker egentlig å bake, men hadde ikke tid denne gangen siden jeg ble spurt i går. 

Anonymkode: f121f...169

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg er i grunn helt enig! 
 

Ett alternativ som slo veldig an, toast. Den kan lages av f eks superbrød, slik at det er litt fullkorn/næring å spore. Optimalt kosthold blir det nok aldri i en kiosk, for det skal også selge unna. Men litt bedre enn bare sukker og hvetemel i hvert fall, uten å gå på bekostning av potensielle inntekter. 

Anonymkode: 937c1...09d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Du kan jo selv verve deg frivillig til å være i dugnadskomite, være fotballtrener, lagleder, styreformann i borettslaget, FAU-leder….. you Name it! Ds slipper du å bake.  Og du kan evt være med å vedta nedleggelse av både kiosk og 17-mai arrangement! 

Anonymkode: 3a455...8ca

Det er jeg, takk. Men alle vil ha kake, så jeg kommer ingen vei. 
Hi

Anonymkode: 6f036...d56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Det er jeg, takk. Men alle vil ha kake, så jeg kommer ingen vei. 
Hi

Anonymkode: 6f036...d56

Så det du egentlig er motstander av er demokrati hvor flertallet bestemmer....

Anonymkode: 3a455...8ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Hele befolkningen bør egentlig reflektere litt rundt om man trenger kake/is/boller i enhver jævla anledning. Tenk litt over totalen. Trenger man virkelig kaker på et idrettsarrangement?

Anonymkode: 49eb8...02c

Ja, det trenger vi. Og fruktskåler. 

Anonymkode: 908fd...263

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Så det du egentlig er motstander av er demokrati hvor flertallet bestemmer....

Anonymkode: 3a455...8ca

Du er kun ute etter å kverulere for å kverulere.

Anonymkode: 782b7...2f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Mine barn er nå 15, 17 og 20 år gamle og jeg savner det nesten litt ;)

Det er en ganske kort periode av livet, plutselig er det over og man er aldri på noen ting lenger med ungene...

Prøv å se det positivt på det, plutselig holder det nemlig opp...

Også tenker jeg at vi må prøve å huske hvor slitne vi i perioder (juleavslutninger og 17.mai/sommeravslutninger) ble den dagen vi blir besteforeldre, så kan vi tilby oss å bake litt for den yngre generasjonen da.

Anonymkode: 1ecad...2dd

Akkurat dette tenkte jeg også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er hyggelig. Begge mine er så store at de har flyttet hjemmefra så nå baker og kjører jeg uten å ha egne unger på aktiviteten 😁

Anonymkode: 9a8b7...d4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo for å tjene inn penger til klubben, ikke nødvendigvis fordi man trenger vafler og boller til en hver anledning. 
 

Har man valgt å få flere bark som driver med aktiviteter så må man nesten stå i det med dugnad. 

Anonymkode: 5344e...52c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...