Gå til innhold

Å Google pasientene på sykeheimen


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det er veldig uprofesjonelt, og du bør klare å la det være

Anonymkode: 2d5ba...ec2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Nei, det er ikke fullt så enkelt. Hvis du får inn en pasient og får masse informasjon via Google så vil det påvirke hvordan du behandler vedkommende enten du vil det eller ei. Du vet også hvem vedkommende er fordi hn er pasient. Dermed har du tråkka inn på feil område 

Anonymkode: e00a1...e07

Ja, dette er skremmende og plagsom adferd, som er ulovlig i seg selv. Attpåtil utfører man det overfor en sårbar person (person som bor på sykehjem og som dermed har behov for hjelp). Attpåtil har man en rolle overfor personen.

Dette er så sykt at jeg blir helt kvalm av å høre om det.

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Alle googler alle. Bor du under en stein?

Anonymkode: 1367a...678

Nei, det gjør de så visst ikke. Det er en grunn til at man har fått forsterket stalking-lovgivingen.

Anonymkode: 6f53f...5c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Nei, det påvirker deg ikke. Har du et snev av profesjonalitet vet du at alle har lik rett til stell og pleie helt uavhengig av personlige følelser. 

Anonymkode: f8e0e...e5d

Har du et snev av profesjonalitet, så googler du ikke pasientene dine. 

Anonymkode: 6f53f...5c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Jeg er enig i at det ikke er etisk riktig å gjøre det, men etter offentlighetsloven har alle rett til å tilegne seg den offentlige informasjonen de selv ønsker.
Hvor er det du mener at det står at det ikke er lov?

Anonymkode: efaad...2cb

Du vet virkelig INGENTING om offentlighetsloven! Herreminhatt, du burde seriøst skamme deg for å påstå at den har noe med google å gjøre. Det er reinspikka tøv.

Anonymkode: 6f53f...5c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Nei, det er ikke fullt så enkelt. Hvis du får inn en pasient og får masse informasjon via Google så vil det påvirke hvordan du behandler vedkommende enten du vil det eller ei. Du vet også hvem vedkommende er fordi hn er pasient. Dermed har du tråkka inn på feil område 

Anonymkode: e00a1...e07

Siiden du ikke kan komme med en link til denne loven hvor du påstår det ikke er lov til å google pasienter, så er det din egen personlige mening som du igjen fremstilles som en lov, og det er jo bare tull. Og dertmed kan man jo ikke ta noe av det du sier det grann seriøst. Slutt å påstå ting som overhodet ikke er sant.

Anonymkode: e8d67...711

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Du vet virkelig INGENTING om offentlighetsloven! Herreminhatt, du burde seriøst skamme deg for å påstå at den har noe med google å gjøre. Det er reinspikka tøv.

Anonymkode: 6f53f...5c0

Hvor står det i loven da at man ikke kan google pasienter?

Anonymkode: e8d67...711

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Nei, det påvirker deg ikke. Har du et snev av profesjonalitet vet du at alle har lik rett til stell og pleie helt uavhengig av personlige følelser. 

Anonymkode: f8e0e...e5d

Hvordan kan du vite det? Selvsagt påvirker det en, uansett om man forsøker å la være.
Fortell meg at du klarer å være like blid, hyggelig og hjelpsom mot Ola 87 år som har seksuelt misbrukt 15 barn, som du er med Hilde på 92 som via livet sitt til å hjelpe foreldreløse barn under krigen. 

 

Anonymkode: e00a1...e07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Jeg er helsefagarbeider. Jobber på sykehjem med demente. 

Synes det er spennende å Google pasientene innimellom. Får lissom vite hvem de var. Bare for min egen del....

Er dette ok? 

Anonymkode: 52cd9...04a

Syns du burde spørre sjefen din, jeg 

Anonymkode: e00a1...e07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Hvor står det i loven da at man ikke kan google pasienter?

Anonymkode: e8d67...711

I helsepersonelloven og straffeloven.

Inkludert i helsepersonelloven er autorisasjon som fordrer utdanning som igjen fordrer at man har lært mye(!) om etisk forsvarlig behandling av pasienter. 

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Hvordan kan du vite det? Selvsagt påvirker det en, uansett om man forsøker å la være.
Fortell meg at du klarer å være like blid, hyggelig og hjelpsom mot Ola 87 år som har seksuelt misbrukt 15 barn, som du er med Hilde på 92 som via livet sitt til å hjelpe foreldreløse barn under krigen. 

 

Anonymkode: e00a1...e07

Akkurat. Man har ikke lov å motta gaver heller, av samme årsak. 

Anonymkode: 6f53f...5c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

I helsepersonelloven og straffeloven.

Inkludert i helsepersonelloven er autorisasjon som fordrer utdanning som igjen fordrer at man har lært mye(!) om etisk forsvarlig behandling av pasienter. 

Akkurat. Man har ikke lov å motta gaver heller, av samme årsak. 

Anonymkode: 6f53f...5c0

Kom med konkret link og sitat hvor dette står.

Anonymkode: e8d67...711

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Kom med konkret link og sitat hvor dette står.

Anonymkode: e8d67...711

Nei, ta deg en mangeårig utdanning og betal for den selv, fremfor å sitte og gape som en fugleunge. 

Anonymkode: 6f53f...5c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Syns du burde spørre sjefen din, jeg 

Anonymkode: e00a1...e07

:Nikke:

Anonymkode: 6f53f...5c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Nei, ta deg en mangeårig utdanning og betal for den selv, fremfor å sitte og gape som en fugleunge. 

Anonymkode: 6f53f...5c0

Med andre ord så eksisterer ikke den loven, som vanlig så er det bare pjatt. Hadde du vært helsepersonell, så  hadde du vist at det du kommer med er bare tull.

Anonymkode: e8d67...711

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Med andre ord så eksisterer ikke den loven, som vanlig så er det bare pjatt. Hadde du vært helsepersonell, så  hadde du vist at det du kommer med er bare tull.

Anonymkode: e8d67...711

Sant sant. Verken helsepersonelloven eller straffeloven finnes. Begge deler er en myte. Google er den eneste loven vi behøver, og så offentlighetsloven som vi ikke vet hva er…men den høres fin ut ikke sant? Nå må jeg gå og fylle leppene og puppene mine litt til, slik at jeg blir ekstra smart og intelligent. Tadaa! :sminkedokke:

Anonymkode: 6f53f...5c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Sant sant. Verken helsepersonelloven eller straffeloven finnes. Begge deler er en myte. Google er den eneste loven vi behøver, og så offentlighetsloven som vi ikke vet hva er…men den høres fin ut ikke sant? Nå må jeg gå og fylle leppene og puppene mine litt til, slik at jeg blir ekstra smart og intelligent. Tadaa! :sminkedokke:

Anonymkode: 6f53f...5c0

Ikke gjør deg dummere enn du er da, om det er mulig.

Anonymkode: e8d67...711

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ikke gjør deg dummere enn du er da, om det er mulig.

Anonymkode: e8d67...711

Nei, det overlater jeg til deg :) takk for hjelpen!

Anonymkode: 6f53f...5c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Jeg er helsefagarbeider. Jobber på sykehjem med demente. 

Synes det er spennende å Google pasientene innimellom. Får lissom vite hvem de var. Bare for min egen del....

Er dette ok? 

Anonymkode: 52cd9...04a

Ikke greit. 

Anonymkode: e6040...8e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Nei, det overlater jeg til deg :) takk for hjelpen!

Anonymkode: 6f53f...5c0

Jeg fatter ikke hva dere får ut av å oppføre dere som bedritne drittunger her inne, men det smører vel egoet og oppmerksomhetstrangen deres. Nå er jeg ferdig med å smøre den.

Anonymkode: e8d67...711

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Jeg fatter ikke hva dere får ut av å oppføre dere som bedritne drittunger her inne, men det smører vel egoet og oppmerksomhetstrangen deres. Nå er jeg ferdig med å smøre den.

Anonymkode: e8d67...711

Nei, vettu hva!

Det å kreve at andre skal forklare deg norsk lov, og bli frekk når de ikke vil det, det er det som er å være bedriten drittunge. Fei for egen dør, du.

Anonymkode: 6f53f...5c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg har ditcha dater fordi de har googlet meg. Det er vanlig, men KUN blant mennesker som ikke har sosiale antenner nok til å bli kjent med mennesker på normal måte. GRØSS.

Hadde noen googlet min slektning på sykehjem, så hadde jeg anmeldt vedkommende til politiet - og politiet hadde tatt det på alvor. 

Anonymkode: 6f53f...5c0

Snakk om å overreagere.Selvfølgelig hadde ikke politiet gjort noe med det, google er ikke ulovlig på noe vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Østerdølen skrev (13 minutter siden):

Snakk om å overreagere.Selvfølgelig hadde ikke politiet gjort noe med det, google er ikke ulovlig på noe vis.

Jovisst, det å tilfeldig google pasientene er like ulovlig som det å kjøre tilfeldig forbi huset til eksen eller parkere tilfeldig ved jobben til eksen eller andre ting som man prøver å påstå at er tilfeldig, men som selvfølgelig ikke er tilfeldig. Stalking, kalles det. Skremmende, hensynsløs adferd. Og overfor sårbare pasienter er det ekstra graverende. 

Anonymkode: 6f53f...5c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Jovisst, det å tilfeldig google pasientene er like ulovlig som det å kjøre tilfeldig forbi huset til eksen eller parkere tilfeldig ved jobben til eksen eller andre ting som man prøver å påstå at er tilfeldig, men som selvfølgelig ikke er tilfeldig. Stalking, kalles det. Skremmende, hensynsløs adferd. Og overfor sårbare pasienter er det ekstra graverende. 

Anonymkode: 6f53f...5c0

Du må gjerne linke til hvor det står at det er stalking å google pasienter.  

Anonymkode: 0a85a...fcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Du må gjerne linke til hvor det står at det er stalking å google pasienter.  

Anonymkode: 0a85a...fcf

Les tråden.

Anonymkode: 6f53f...5c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Les tråden.

Anonymkode: 6f53f...5c0

Det har jeg gjort. Men jeg vil gjerne at du linker til der det står at det er stalking å google pasienter. Jeg kan ikke ta ditt ord for at det er slik som du sier.   

Anonymkode: 0a85a...fcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...