Gå til innhold

Når jeg har flydd byen rundt for å få tak i egg til påsken ønsker jeg faktisk å spise dem selv!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg bor i Oslo, alle butikkene der jeg bor er tomme og har vært det i flere dager. Går selvsagt greit uten. 

Anonymkode: 0060a...8e2

Hmmm, merkelig. Jeg ser ikke etter egg når jeg ikke skal ha selv, men har kjøpt egg på to ulike butikker i det siste (Meny og en jeg ikke husker) og så egg på Rema1000 i dag.

Anonymkode: 9aa50...982

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bor i Tønsberg og her var det søkk tomt på rema i går. Idag hadde de 4 pakker nå i kveld. 
 

Hadde aldri gitt bort i øst og vest. At noen trener og trenger protein kan løses på andre måter altså 

Anonymkode: 8b560...9d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i alle dager, for noen frekke familiemedlemmer. Egg er ikke livsnødvendig. Selv ikke for ungdommer som trener mye. De får finne noen andre proteinkilder til de klarer å skaffe egg selv. Ikke gi dem noe. Vi elsker egg og spiser der nesten hver dag i ulike former. Men det hadde ikke falt meg inn å tigge egg fra andre hvis jeg ikke hadde. Har ikke visst at det er eggkrise. Vet det ble varslet at det kunne bli lite egg, men her har butikkene hatt rikelig eggbeholdning hele tiden. Samtlige kjeder. Bor i Vest-Agder. 

Anonymkode: 6ad6e...ba2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes plenty egg i gårdsutsalgene. 

Hils familien din med det. 

Anonymkode: 5bc43...1b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Men i alle dager, for noen frekke familiemedlemmer. Egg er ikke livsnødvendig. Selv ikke for ungdommer som trener mye. De får finne noen andre proteinkilder til de klarer å skaffe egg selv. Ikke gi dem noe. Vi elsker egg og spiser der nesten hver dag i ulike former. Men det hadde ikke falt meg inn å tigge egg fra andre hvis jeg ikke hadde. Har ikke visst at det er eggkrise. Vet det ble varslet at det kunne bli lite egg, men her har butikkene hatt rikelig eggbeholdning hele tiden. Samtlige kjeder. Bor i Vest-Agder. 

Anonymkode: 6ad6e...ba2

Merkelig at det er så forskjellig fra sted til sted.

Anonymkode: 02c3b...129

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt på Reko-ringen. Så vi har massevis av egg.

Anonymkode: a0390...0a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Det har jeg også gjort, men da blir de sure, og spør igjen senere.

Jeg begynner å bli lei og irritert

Anonymkode: 1ae80...255

Hvorfor svarer du de? Ingen har noe med hvor mange egg du har kjøpt. Har verden blitt helt gal? 

Anonymkode: 9cd94...4bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå måtte jeg le her (jeg skjønner at det er irriterende for deg det her altså men), det er tidenes… det går rykter i slekta om at dere har egg og alle kaster seg rundt og skal ha sin del 😂

Det hørtes ut som en dårlig eggløsning for dere 😉

Anonymkode: 0b997...9c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Nå måtte jeg le her (jeg skjønner at det er irriterende for deg det her altså men), det er tidenes… det går rykter i slekta om at dere har egg og alle kaster seg rundt og skal ha sin del 😂

Det hørtes ut som en dårlig eggløsning for dere 😉

Anonymkode: 0b997...9c8

😂 Det er en litt festlig problemstilling, uten tvil. 

Anonymkode: 9cd94...4bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Da prioriterer du det som er viktigst for deg, dette valget må du ta selv :)

Hadde jeg fått tak i bare 6 egg hadde jeg for eksempel ikke delt med noen.

Hadde jeg fått 24 egg hadde jeg gitt bort en del. Hadde jeg fått tak i 12 hadde jeg gitt bort 4.

Da hadde vi fire (to voksne og to barn) fått to egg hver.

I stedet går vi gjennom hele påsken uten ett eneste egg. Og vi elsker egg alle fire og kunne glatt spist det hver dag. Kokt, omelett, eggerøre, speilegg.

Har bacon i kjøleskapet, som vi tenkte skulle være til egg 😂 jaja, det holder en god stund. 

Men dette er noe du må finne ut av selv. Bestem deg for hvor mange egg dere vil ha selv, og behold det antallet.

Jeg hadde blitt superglad om noen hadde gitt oss noen egg, men skjønner også om folk trenger eggene sine selv 🙃

Anonymkode: 10bd6...a93

Tips til baconet når dere ikke har egg: rundstykker med potetsalat og stekt bacon på er overraskende godt 😅

 

Jeg hadde sagt nei, og så vært ferdig med saken, hi. Meldinger med forespørsel om egg hadde bare ikke blitt besvart. Det hadde vært noe annet om du hadde tilgang på egg fra egne høner, eller du hadde massevis med egg stående. 

Anonymkode: be22e...5f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke gitt bort egg! Kjære vene, de ungene klarer seg fint uten egg noen dager. Høres ut som dere sitter på titalls kartonger med egg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Agderposten i dag:

 

Screenshot_20240327_123655_Agderposten.jpg

Anonymkode: 29e09...e87

Konklusjon: Man beholder det man får tak i selv.

Anonymkode: 29e09...e87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser ut som det mest er i Agder at det er eggmangel?

Dere får gjøre som Lars Sponheim oppfordret til i sin tid…

Anonymkode: 9aa50...982

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye egg har dere egentlig kjøpt når det bestilles 6 egg her og 12 egg der fra alle deres nærmeste???

Anonymkode: 4343c...ed8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Hvor mye egg har dere egentlig kjøpt når det bestilles 6 egg her og 12 egg der fra alle deres nærmeste???

Anonymkode: 4343c...ed8

Det står jo i HI.

De har igjen 21 stykker etter at de har gitt egg til kake til moren til HI.

Anonymkode: 9aa50...982

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

For tjue år siden…

Anonymkode: 9aa50...982

Ett episk øyeblikk 🤩😂

Anonymkode: 9cd94...4bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Ett episk øyeblikk 🤩😂

Anonymkode: 9cd94...4bc

Uttrykket til André Oktay Dahl 🤣

«Vil du ikke ha din egen høne, du da?" 

Anonymkode: 9aa50...982

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sagt nei om jeg hadde akkurat det jeg trengte. 
Akkurat nå hadde de fått egg om de hadde spurt pent, for jeg har mye. Har kjøpt jevnt når jeg har sett det har vært i butikken. Har ikke hamstret alt på en gang. Har ei datter som holder på å feite seg opp så hun spiser mye egg (spiser og trener) så for å slippe å høre klaging ifra hu har jeg kjøpt mer enn jeg har tenkt. Hu skal også være hjemme endel dager i påska, så må være hjemme og på hytta. Men vi blir mange på hytta så ikke så mye egg jeg har kjøpt da egentlig. 
 

Folk må nesten planlegge litt. Det har vært lite egg lenge nå, så titte innom hver gang de er i butikken i god tid og evt dra til en eggbonde. Det er veldig mange slike utsalg rundt i landet, så er ikke ett problem om folk tenker seg litt om og planlegger litt mer enn siste dag. 
Jeg sier glatt nei til folk som aldri kan planlegge og som alltid syter. Da sier jeg nei selv om jeg egentlig kan si ja, veldig lei slike mennesker. 

Anonymkode: 59022...e6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 26.3.2024 den 14.08):

Det er da plenty av egg i butikkene…?

Anonymkode: 9aa50...982

"Ingen " butikker her har.  Tont i 5 butikker, i den 6. Var det en 6 pk mannen kjøpte. 

Anonymkode: 011fb...d98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Ser ut som det mest er i Agder at det er eggmangel?

Dere får gjøre som Lars Sponheim oppfordret til i sin tid…

Anonymkode: 9aa50...982

I Sarpsborg også. 

Anonymkode: 011fb...d98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Uttrykket til André Oktay Dahl 🤣

«Vil du ikke ha din egen høne, du da?" 

Anonymkode: 9aa50...982

😅 Den har jeg ikke fått med meg 😁 

Anonymkode: 9cd94...4bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg som ikke stresser med egg? Altså folk virker besatte etter egg? Mange andre proteinkilder og mye annet man kanbake uten egg? For all del, greit å kunne få seg et speilegg til påskefrokosten… men er det tomt, så blir det rundstykker i steden liksom??

synes desperasjonen er hinsides 😅

Anonymkode: fa347...3b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Er det bare meg som ikke stresser med egg? Altså folk virker besatte etter egg? Mange andre proteinkilder og mye annet man kanbake uten egg? For all del, greit å kunne få seg et speilegg til påskefrokosten… men er det tomt, så blir det rundstykker i steden liksom??

synes desperasjonen er hinsides 😅

Anonymkode: fa347...3b9

Var vel samme rundt smør for noen år siden 😅

Anonymkode: 9cd94...4bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...