Gå til innhold

Når jeg har flydd byen rundt for å få tak i egg til påsken ønsker jeg faktisk å spise dem selv!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi spiser en del egg i påsken, og jeg dro fra butikk til butikk for å få tak i.

Når jeg endelig fant en butikk som hadde mer igjen kjøpte jeg bare rett over det vi trenger i påsken slik at andre også kan få tak i.

Min mor kommer på besøk på lørdag-mandag. Hun har en veldig god kake, men var ikke sikker på om hun kunne denne gangen siden hun ikke fikk tak i egg. Vel, vi skal til svigermor på torsdag og kjører forbi så vi kan komme innom med noen egg.

Dette har mine søsken fått med seg, og lurer på om vi kan ta en tur innom hver av dem med 12 egg når vi likevel er i nærheten.  Jeg har svart nei, vi har bare det vi selv trenger. De ble småirreterte siden barna deres trener ganske mye og trenger proteinene fra egg, og syne det er rett og rimelig at de får fra oss.

Svigermor klarte også å få ut av mannen av vi har egg, og da må jo vi unne henne er pakke med 6 egg som hun kan kose seg med i påsken.  Hun var heller ikke helt fornøyd når vi sa nei.

Altså, innfrir vi alle ønskene om egg sitrer vi igjen med 3 egg som skal vare hele påsken til en familie på 5, men det er visst ikke så farlig det så lenge alle andre får. Spesielt søsteren min sender meldinger i ett sett og maser. 

Hadde dere også blitt irritert?

Anonymkode: 1ae80...255

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. Spiser heldigvis andre ting enn egg. Vi fyller på med masse godt pålegg og ofrer ikke eggene en tanke 😄

Anonymkode: 5a52e...aae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville også sagt nei. I tillegg tror jeg de fleste butikker har fått inn igjen egg nå, jeg kjøpe i går og ser at Oda også har mange typer egg inne nå. Slektningene dine kan sannsynligvis bare ta seg en ny tur i butikken selv om de trenger egg. Det går dessuten an å lage kaker uten egg, og en mengde matvarer inneholder proteiner, barna klarer seg fint uten egg noen dager.

Anonymkode: 9765f...f1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, hvis jeg hadde kjøpt eggene med tanke på å bruke dem selv, så hadde jeg ikke delt dem ut til halve slekta uten videre. Det eneste måtte jo være denne kaken til din mor som kommer alle til gode. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LillaGorilla♥♥ skrev (1 minutt siden):

Altså, hvis jeg hadde kjøpt eggene med tanke på å bruke dem selv, så hadde jeg ikke delt dem ut til halve slekta uten videre. Det eneste måtte jo være denne kaken til din mor som kommer alle til gode. 

Mamma får, men hun er også den eneste. Hun er også ikke helt frisk og har ikke samme mulighet til å fly rundt å lete

Anonymkode: 1ae80...255

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov å si nei. Hvorfor i all verden skal dere fikse egg for andre voksne mennesker. 

Anonymkode: 9cd94...4bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De har fått inn egg i dag her ihvertfall

Var helt tomt på både Kiwi og Rema i går, men i dag var det fyllt helt opp igjen. I går hadde de forresten egg på Coop Mega også, for der koster de litt mer.

Men det er helt greit å si nei når dere skal ha eggene selv, null problem i mine øyne. Folk får lete etter egg selv.

Her selger forresten innvandrerbutikkene egg, de henter brett på 36 egg rett fra bonden og selger i "fruktbutikkene" sine.

Det går også an å kjøpe på gårdsutsalg, mange som har høner og egg i tillegg til andre produkter.

Må du absolutt ha egg får du tak i.

Anonymkode: 29e09...e87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da plenty av egg i butikkene…?

Anonymkode: 9aa50...982

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Det er da plenty av egg i butikkene…?

Anonymkode: 9aa50...982

Jeg tok er bilde av eggskapet på kiwi i går....

received_950338866551093.jpeg

Anonymkode: 29e09...e87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg ville også sagt nei. I tillegg tror jeg de fleste butikker har fått inn igjen egg nå, jeg kjøpe i går og ser at Oda også har mange typer egg inne nå. Slektningene dine kan sannsynligvis bare ta seg en ny tur i butikken selv om de trenger egg. Det går dessuten an å lage kaker uten egg, og en mengde matvarer inneholder proteiner, barna klarer seg fint uten egg noen dager.

Anonymkode: 9765f...f1d

Jeg var ute akkurat nå, ikke et eneste egg å oppdrive i noen av butikkene jeg var i- kiwi, extra, rema og spar.

Anonymkode: 02c3b...129

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det er lov å si nei. Hvorfor i all verden skal dere fikse egg for andre voksne mennesker. 

Anonymkode: 9cd94...4bc

Det har jeg også gjort, men da blir de sure, og spør igjen senere.

Jeg begynner å bli lei og irritert

Anonymkode: 1ae80...255

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er vel en som ingen hører på, da. Skaff deg litt trøkk og respekt.

Anonymkode: fd3dc...840

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig? Makan til frekkhet… Men så er det ikke så vanskelig å si at eggene skal du bruke selv heller da 😊

Anonymkode: e93c8...edb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg tok er bilde av eggskapet på kiwi i går....

received_950338866551093.jpeg

Anonymkode: 29e09...e87

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg var ute akkurat nå, ikke et eneste egg å oppdrive i noen av butikkene jeg var i- kiwi, extra, rema og spar.

Anonymkode: 02c3b...129

Hvor i landet er dette?

Har handlet egg flere ganger i det siste, og da er det ingen stress å finne egg. Det er i Oslo. 

Anonymkode: 9aa50...982

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor også i Oslo, og det har vært veldig mye tomme hyller mange steder. Men hvis man handler tidlig på dagen eller er heldig og er der akkurat når de har fylt på, så finner man egg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Hvor i landet er dette?

Har handlet egg flere ganger i det siste, og da er det ingen stress å finne egg. Det er i Oslo. 

Anonymkode: 9aa50...982

Aust Agder.

Anonymkode: 02c3b...129

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Aust Agder.

Anonymkode: 02c3b...129

Jeg så ikke egg her forrige uke heller

Anonymkode: 02c3b...129

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Hvor i landet er dette?

Har handlet egg flere ganger i det siste, og da er det ingen stress å finne egg. Det er i Oslo. 

Anonymkode: 9aa50...982

Jeg bor i Oslo, alle butikkene der jeg bor er tomme og har vært det i flere dager. Går selvsagt greit uten. 

Anonymkode: 0060a...8e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor ringte akkurat og lurte på om vi hadde egg her vi bor. Hun har ikke fått tak i egg på noen uker der hun bor. Vi handler rett fra bonden, så vi har egg i massevis. Noen fordeler skal man ha av å bo ute på landet :D.

Om jeg bare hadde fått tak i litt, så hadde ikke jeg heller delt ut i øst og vest. Særlig ikke om de ikke la to pinner i kors for å få tak i noe selv. 

Endret av Himmel og hav
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde gitt til Mammo men ikkje til dei andre 🙂

Anonymkode: 27268...675

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herremin, for en irriterende familie du har Hi, jeg hadde sagt blankt nei, de gidder jo ikke kjøre rundt og lete selv tydeligvis! Folk blir kanskje "eggstra" desperate i påska🤣

Anonymkode: be0e9...31f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da prioriterer du det som er viktigst for deg, dette valget må du ta selv :)

Hadde jeg fått tak i bare 6 egg hadde jeg for eksempel ikke delt med noen.

Hadde jeg fått 24 egg hadde jeg gitt bort en del. Hadde jeg fått tak i 12 hadde jeg gitt bort 4.

Da hadde vi fire (to voksne og to barn) fått to egg hver.

I stedet går vi gjennom hele påsken uten ett eneste egg. Og vi elsker egg alle fire og kunne glatt spist det hver dag. Kokt, omelett, eggerøre, speilegg.

Har bacon i kjøleskapet, som vi tenkte skulle være til egg 😂 jaja, det holder en god stund. 

Men dette er noe du må finne ut av selv. Bestem deg for hvor mange egg dere vil ha selv, og behold det antallet.

Jeg hadde blitt superglad om noen hadde gitt oss noen egg, men skjønner også om folk trenger eggene sine selv 🙃

Anonymkode: 10bd6...a93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt på siden, men grønnsakshandlerne (eller det vi gjerne kaller innvandrerbutikker) selger også egg, gjerne i store forpakninger. Det var ikke tomt på den lokale sjappa vår i hvert fall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

the amazing spidermamma skrev (3 timer siden):

Jeg bor også i Oslo, og det har vært veldig mye tomme hyller mange steder. Men hvis man handler tidlig på dagen eller er heldig og er der akkurat når de har fylt på, så finner man egg. 

Var nettopp på Rema1000, kanskje klokken 18-19, der var det kun en type igjen, men mange egg.

Anonymkode: 9aa50...982

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Aust Agder.

Anonymkode: 02c3b...129

Ja, da så. Men dere har fin bunad i alle fall ;) 

Anonymkode: 9aa50...982

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...