Gå til innhold

Ang skattemelding


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Men eg synes det er skikkelig vanskelig å forandre den tilbake til slik den var. 

Anonymkode: 33186...9a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fradrag: renter på lån står nå på 76170, skal ned  til 71 915. Hva må forandres på for at den skal gå ned?🤷 HI

Anonymkode: 33186...9a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Fradrag: renter på lån står nå på 76170, skal ned  til 71 915. Hva må forandres på for at den skal gå ned?🤷 HI

Anonymkode: 33186...9a3

Det skal stå hvor stort lånet er også skriver du hvor mange prosent du skal ha ansvaret for.

I min selvangivelse står tallene fra banken, og at jeg er ansvarlig for 50%

Mannen din har endret så han har 100% på seg og 0% på deg, det må du endre tilbake så du får 50%.

Får du ikke til så ring skatteetaten, da oppgir du fødselsnummer så de får opp din ligning når dere snakker sammen og kan guide deg gjennom dette

 

Anonymkode: eba66...844

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Det skal stå hvor stort lånet er også skriver du hvor mange prosent du skal ha ansvaret for.

I min selvangivelse står tallene fra banken, og at jeg er ansvarlig for 50%

Mannen din har endret så han har 100% på seg og 0% på deg, det må du endre tilbake så du får 50%.

Får du ikke til så ring skatteetaten, da oppgir du fødselsnummer så de får opp din ligning når dere snakker sammen og kan guide deg gjennom dette

 

Anonymkode: eba66...844

Ja, tror jeg må ringe i morgon. Lån og alle kontoer står på 50 nå. 

Anonymkode: 33186...9a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Han sier at han kun tok halvparten av rentene over. Men enorm forskjell når jeg går ned 13000 i skatt til gode. Hvordan finne ut om dette stemmer? Har advokat begge for å bli enig om oppgjøret ellers. Kan jeg sende han melding om dette?

Anonymkode: 33186...9a3

Du logger på skattemeldingen din og sjekker. Det er din jobb ikke noen andres. Slutt å vær et offer. 

Anonymkode: 5160a...371

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Du logger på skattemeldingen din og sjekker. Det er din jobb ikke noen andres. Slutt å vær et offer. 

Anonymkode: 5160a...371

? Jeg sendte inn den som stemte. Når min eksmann begynner å tukle med tall der lån og renter allerede er halvert på hver vår skattemeldingen er det ikke veldig lett. 

Anonymkode: 33186...9a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Du logger på skattemeldingen din og sjekker. Det er din jobb ikke noen andres. Slutt å vær et offer. 

Anonymkode: 5160a...371

Har sitter i tre timer i kveld for å prøve å få det til. HI

Anonymkode: 33186...9a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

https://www.skatteetaten.no/person/skatt/hjelp-til-riktig-skatt/bank-og-lan/lan-og-renter/fordeling/

 

Denne siden er nyttig. Se det som står om samlivsbrudd. 

 

Jeg ville ringt Skatteetaten for å få hjelp, 800 80 000, tastevalg 1, åpen fra 9-15 på hverdager. 

Anonymkode: 8d04d...047

Ja,takk. Akkurat det har jeg lest og ser at det fordeles automatisk 50-50. Ringer i morgon 👍 

Anonymkode: 33186...9a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Fradrag: renter på lån står nå på 76170, skal ned  til 71 915. Hva må forandres på for at den skal gå ned?🤷 HI

Anonymkode: 33186...9a3

Endrer du den ned får du enda mindre fradrag og mindre igjen på skatten. 

Anonymkode: 5160a...371

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Endrer du den ned får du enda mindre fradrag og mindre igjen på skatten. 

Anonymkode: 5160a...371

Ja, men det stemmer. Fikk igjen 17000 + etter endringene jeg gjorde og skal egentlig ha igjen 16000 ca. Så den må ned fra 76000 til 71000 for at den skal bli slik som originalen var. 

Anonymkode: 33186...9a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Ja, men det stemmer. Fikk igjen 17000 + etter endringene jeg gjorde og skal egentlig ha igjen 16000 ca. Så den må ned fra 76000 til 71000 for at den skal bli slik som originalen var. 

Anonymkode: 33186...9a3

Sjekk nettbanken og årsoppgavene derfra, du må skrive inn lån og renter, også at du skal ha 50% på ditt skatteoppgjør.

Anonymkode: eba66...844

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Sjekk nettbanken og årsoppgavene derfra, du må skrive inn lån og renter, også at du skal ha 50% på ditt skatteoppgjør.

Anonymkode: eba66...844

Ok, på min personlige konto og? Ser at barna sine kontoer og lån står på 50-50

Anonymkode: 33186...9a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Ok, på min personlige konto og? Ser at barna sine kontoer og lån står på 50-50

Anonymkode: 33186...9a3

Din personlige konto skal ikke deles, den er bare din.

Formuen til barna deles på begge foreldrene, gjeld deles mellom de som har tatt opp lånet sammen.

 

Anonymkode: eba66...844

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Din personlige konto skal ikke deles, den er bare din.

Formuen til barna deles på begge foreldrene, gjeld deles mellom de som har tatt opp lånet sammen.

 

Anonymkode: eba66...844

Ja, men da står det rett. Fradrag: renter på lån står fremdeles for høyt i forhold til originalen. Får ringe i morgon👍

Anonymkode: 33186...9a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

https://www.skatteetaten.no/person/skatt/hjelp-til-riktig-skatt/bank-og-lan/lan-og-renter/fordeling/

 

Denne siden er nyttig. Se det som står om samlivsbrudd. 

 

Jeg ville ringt Skatteetaten for å få hjelp, 800 80 000, tastevalg 1, åpen fra 9-15 på hverdager. 

Anonymkode: 8d04d...047

Halveres rentekostnadene og automatisk? HI

Anonymkode: 33186...9a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (48 minutter siden):

Ja, men da står det rett. Fradrag: renter på lån står fremdeles for høyt i forhold til originalen. Får ringe i morgon👍

Anonymkode: 33186...9a3

Har du andre lån i tillegg til boliglånet? Billån? Studielån? Betalt renter på kredittkort?

Anonymkode: 241d0...11d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

 

Han har tatt 0 på gjeld på den nye, mens på første utkast stod det gjeld på meg og. Gjelda var like mye min vel? Går det ann å endre det igjen?

Anonymkode: 33186...9a3

Ja, det kan du. Gå også inn på altinn - profil - andre med tilgang og slett tilgangen han har. Har får ikke gjort endring på din med mindre han har fått tilgang til det. 

Anonymkode: 40e35...5f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Ja, det kan du. Gå også inn på altinn - profil - andre med tilgang og slett tilgangen han har. Har får ikke gjort endring på din med mindre han har fått tilgang til det. 

Anonymkode: 40e35...5f2

Heilt sant.han har hatt tilgang, alt er nå sletta. Og skatten er tilbake til det den var takka være ei super hyggelige på telefonen fra skatteetaten. 

Anonymkode: 33186...9a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Heilt sant.han har hatt tilgang, alt er nå sletta. Og skatten er tilbake til det den var takka være ei super hyggelige på telefonen fra skatteetaten. 

Anonymkode: 33186...9a3

Bra du fikk hjelp!

Anonymkode: 5160a...371

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Bra du fikk hjelp!

Anonymkode: 5160a...371

Men er det lov å gå inn på andres selvmelding uten tillatelse, sjølv om han fikk tilgang for 17 år siden?

Anonymkode: 33186...9a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Men er det lov å gå inn på andres selvmelding uten tillatelse, sjølv om han fikk tilgang for 17 år siden?

Anonymkode: 33186...9a3

Om du legger inn en godkjenning i Altinn ligger den der helt til du sletter den igjen. Du må ikke godkjenne for hvert år.

Anonymkode: eba66...844

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Om du legger inn en godkjenning i Altinn ligger den der helt til du sletter den igjen. Du må ikke godkjenne for hvert år.

Anonymkode: eba66...844

Nei, fant ut av det. Har sletta den nå. Men trudde på ein måte at de likevel måtte spør om lov 🤷 

Anonymkode: 33186...9a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Nei, fant ut av det. Har sletta den nå. Men trudde på ein måte at de likevel måtte spør om lov 🤷 

Anonymkode: 33186...9a3

Nei, det blir for tungvindt når godkjennelsen er gitt.

Tenk på alle som f.eks gir godkjennelser til regnskapsbyråer o.l, de blir liggende til de blir fjernet igjen. Det gjelder alle godkjennelser i Altinn, ikke bare retten til å se skattemeldingen.

Anonymkode: eba66...844

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Nei, fant ut av det. Har sletta den nå. Men trudde på ein måte at de likevel måtte spør om lov 🤷 

Anonymkode: 33186...9a3

Husk at du kan endre skattemeldingen flere år tilbake.

Anonymkode: 8c39e...6b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...