Gå til innhold

Hvilken trend håper du det blir slutt på i 2024?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Mener du at de som har sex uten å ville gifte seg ikke respekterer seg selv? 

Anonymkode: cc591...5f1

Er jeg utydelig på noen måte? De som ønsker å bli gift eller ønsker noe fast må ikke gi bort det som hører ekteskapet til før ekteskapet er inngått. Ellers er mannen ikke interessert. Kvinner må få selvrespekt nok til å vente til etter ekteskapet ellers skjer det aldri!

Anonymkode: 6cbf1...4a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At småbarnsforeldre skal ha så mye egentid, for å leve det livet de ønsker uten barna rundt seg. 

Anonymkode: f11fa...139

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er en trend, er jeg litt usikker på, men jeg ønsker at det blir slutt på overforbruk, bruk og kast, stappfulle skap som stappes mer, fordi det kommer noe nytt som vi bare mååå ha.. 

 

Anonymkode: 6d516...3de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ReneRene skrev (34 minutter siden):

Og om det kan kalles en trend, så må det bli stopp på at folk dreper familiemedlemmer. Noe som har vært en utvikling dessverre de siste årene. Barn som dreper foreldre er et veldig veldig sykt tegn i tiden. 

Huff, ja. Jeg hørte om noe slikt i julen, helt forferdelig! Det er normalt i enkelte land, dessverre.

 

 

Anonymkode: 79400...b9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Poenget er at om du vil ha en mann så respekterer han ikke en kvinne som ikke respekterer seg selv. Menn pleier si noe sånn som at de ikke vil ha melken om den er gratis. Altså, at de alt har fått melken og derfor ikke vil gifte seg for de har fått det de vil ha. Skal du ha en mann til å ville gifte seg med deg må du vente med å gi han av ditt mest dyrbare til etter at dere er gift. Ikke gi han det som hører ekteskapet til før dere er gift, ellers blir dere aldri gift.

Menn respekterer ikke en kvinne som ikke respekterer seg selv.

Anonymkode: 6cbf1...4a4

🤔 Jeg er ganske sikker på at alle menn jeg kjenner ikke pleier å si at de ikke vil ha melken om den er gratis. Verken i bokstavelig eller overført betydning. 
 

Anonymkode: 53554...9d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Er jeg utydelig på noen måte? De som ønsker å bli gift eller ønsker noe fast må ikke gi bort det som hører ekteskapet til før ekteskapet er inngått. Ellers er mannen ikke interessert. Kvinner må få selvrespekt nok til å vente til etter ekteskapet ellers skjer det aldri!

Anonymkode: 6cbf1...4a4

Dette er, unnskyld språket, bare så ufattelig trangsynt! Og fullstendig avleggs. Respekterer ikke mannen kvinnen uavhengig av om de har sex uten å være gift, så respekterer han neppe kvinnen uansett. Lei for å si det, men sex hører ikke bare ekteskapet til. Sex er en del av hele livet, man trenger absolutt ikke å være gift for å nyte det. 

Anonymkode: 6991f...a28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg håper det blir slutt på at kvinner gir bort sitt mest dyrbare til menn de ikke er gift med eller en gang har tenkt å bli gift med. Jeg håper kvinner innser at når menn har fått melken gratis slutter de å jakte, da har de fått hva de vil ha. Jeg håper kvinner får så pass selvrespekt at de venter til etter de er gift. Heldigvis ser det ut til at det trender blant de oppvoksende generasjoner å bli tradwives og å vente til etter ekteskapet.

Anonymkode: 6cbf1...4a4

Er hufsa di det mest "dyrebare"? 
Og hvorfor vil du jaktes på, det er da ingen som har fått et godt forhold av å spille kostbar! 

Anonymkode: bcfe4...3a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Menn pleier si noe sånn som at de ikke vil ha melken om den er gratis. Altså, at de alt har fått melken og derfor ikke vil gifte seg for de har fått det de vil ha.

Anonymkode: 6cbf1...4a4

"Melken"? Skal han ammes, eller hva?
Du, jeg kjenner ingen menn som lever på 1800-tallet, så dette er det nok ikke så mange menn som "pleier" å si.

Anonymkode: bcfe4...3a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ReneRene skrev (1 time siden):

At folk slutter å misforstå hva ytringsfrihet versus ytringsansvar er.

At folk tror hersketeknikk fratar dem ansvar til å begrunne og å argumentere. 

At folk slutter å mene uten å reflektere over hvorfor de mener noe.

At de begrunner egen bedriten oppførsel med å skylle på eller legge ansvar på andre.

At det må slutte å aksepteres dumheter og stille mer krav til at folk tenker. 

Og om det kan kalles en trend, så må det bli stopp på at folk dreper familiemedlemmer. Noe som har vært en utvikling dessverre de siste årene. Barn som dreper foreldre er et veldig veldig sykt tegn i tiden. 

At barn dreper foreldre er ytterst sjeldent, og neppe en "trend". Det er atskillig vanligere at foreldre dreper barn - noe som i tillegg er MYE fælere, spør du meg - og de vanligste familiedrapene er jo at koner/ekskoner drepes av mannen hun er/har vært sammen med. Dét er en fryktelig trend, det, og den fins i hele verden. Og jo flere gærninger som sprer giftig maskulinitet, eller sjuke seksualidealer (som en bruker i denne tråden gjør) der man dyrker ideen om kvinnens kjønn som "dydsbevarer", desto flere slike drap vil man se. 

Anonymkode: bcfe4...3a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

At barn dreper foreldre er ytterst sjeldent, og neppe en "trend". Det er atskillig vanligere at foreldre dreper barn - noe som i tillegg er MYE fælere, spør du meg - og de vanligste familiedrapene er jo at koner/ekskoner drepes av mannen hun er/har vært sammen med. Dét er en fryktelig trend, det, og den fins i hele verden. Og jo flere gærninger som sprer giftig maskulinitet, eller sjuke seksualidealer (som en bruker i denne tråden gjør) der man dyrker ideen om kvinnens kjønn som "dydsbevarer", desto flere slike drap vil man se. 

Anonymkode: bcfe4...3a4

🤔

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/mann-funnet-dod-i-stavern-politiet-leter-etter-siktet-kvinne/16344148/

Anonymkode: 79400...b9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Oddsene er 9 mot 1 og vel så det: 
Partnerdrapene 2000-2024 (vg.no)

Anonymkode: bcfe4...3a4

Er det på grunn av toksisk maskulinitet at hun har begått drapet? Er hun en som lider av toksisk maskulinitet? Hvis ikke så er det interessant, for da er der et unntak fra toksisk maskulinitet. De som ikke lider av toksisk maskulinitet, hvorfor myrder de?

Anonymkode: 79400...b9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Er det på grunn av toksisk maskulinitet at hun har begått drapet? Er hun en som lider av toksisk maskulinitet? Hvis ikke så er det interessant, for da er der et unntak fra toksisk maskulinitet. De som ikke lider av toksisk maskulinitet, hvorfor myrder de?

Anonymkode: 79400...b9e

Det er på grunn av toksisk maskulinitet at hun er undertallig med 90% når drapet først skjer. 182 kvinner døde, mot 20 menn, det er under 10 prosent sjanse for at en mann skal drepes av en kvinne, sammenlignet med motsatt scenario. Denne damen er heller verken tiltalt eller dømt.

Hva er grunnen til at du spør sånn som dette, egentlig, er det en toksisk tendens til å spille dum?

Anonymkode: bcfe4...3a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Det er på grunn av toksisk maskulinitet at hun er undertallig med 90% når drapet først skjer.

Åja, drap er noe som skjer, det blir ikke begått. Ja, det er mange mordere som drap er skjedd for. Hvorfor skjedde drapet i hennes tilfelle? Lider hun av toksisk maskulinitet?

Kilde på at 90% av alle drap blir begått på grunn av toksisk maskulinitet?

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Hva er grunnen til at du spør sånn som dette, egentlig, er det en toksisk tendens til å spille dum?

Anonymkode: bcfe4...3a4

Fordi hvis vi ikke vet hvorfor de som begår drap av andre grunner enn toksisk maskulinitet begår drap så vet vi heller ikke om de som du regner inn under toksisk maskulinitet begår drap på grunn av toksisk maskulinitet. Det kan like godt være på grunn av fattigdom.

Eller, mest sannsynligvis, manglende ansvar for egne handlinger. Som du skrev, mord er jo noe som bare skjer morderne, de kan ikke noe for det. Det er å ikke ta ansvar. Det er et narsissistisk trekk, ikke et maskulint (eller feminint) trekk.

Anonymkode: 79400...b9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Åja, drap er noe som skjer, det blir ikke begått. Ja, det er mange mordere som drap er skjedd for. Hvorfor skjedde drapet i hennes tilfelle? Lider hun av toksisk maskulinitet?

Kilde på at 90% av alle drap blir begått på grunn av toksisk maskulinitet?

Fordi hvis vi ikke vet hvorfor de som begår drap av andre grunner enn toksisk maskulinitet begår drap så vet vi heller ikke om de som du regner inn under toksisk maskulinitet begår drap på grunn av toksisk maskulinitet. Det kan like godt være på grunn av fattigdom.

Eller, mest sannsynligvis, manglende ansvar for egne handlinger. Som du skrev, mord er jo noe som bare skjer morderne, de kan ikke noe for det. Det er å ikke ta ansvar. Det er et narsissistisk trekk, ikke et maskulint (eller feminint) trekk.

Anonymkode: 79400...b9e

Ingen skrev at 90% av drap blir begått på grunn av toksisk maskulinitet. Du får bygge en bedre stråmann. 

Siden du sliter med å godta at partnerdrap som rammer kvinner har en årsak (ut over at de "blir begått") så legger jeg ved litt statistikk om vold mot kvinner på verdensbasis, og femicid spesielt. 
Violence against women: the statistics around the world | ActionAid UK

Anonymkode: bcfe4...3a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Poenget er at om du vil ha en mann så respekterer han ikke en kvinne som ikke respekterer seg selv. Menn pleier si noe sånn som at de ikke vil ha melken om den er gratis. Altså, at de alt har fått melken og derfor ikke vil gifte seg for de har fått det de vil ha. Skal du ha en mann til å ville gifte seg med deg må du vente med å gi han av ditt mest dyrbare til etter at dere er gift. Ikke gi han det som hører ekteskapet til før dere er gift, ellers blir dere aldri gift.

Menn respekterer ikke en kvinne som ikke respekterer seg selv.

Anonymkode: 6cbf1...4a4

Menn pleier ikke å si dette. Og om det finnes menn som mener det, er det helt greit, for en sånn mann vil jeg ikke ha. 

Anonymkode: 008a3...b3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Poenget er at om du vil ha en mann så respekterer han ikke en kvinne som ikke respekterer seg selv. Menn pleier si noe sånn som at de ikke vil ha melken om den er gratis. Altså, at de alt har fått melken og derfor ikke vil gifte seg for de har fått det de vil ha. Skal du ha en mann til å ville gifte seg med deg må du vente med å gi han av ditt mest dyrbare til etter at dere er gift. Ikke gi han det som hører ekteskapet til før dere er gift, ellers blir dere aldri gift.

Menn respekterer ikke en kvinne som ikke respekterer seg selv.

Anonymkode: 6cbf1...4a4

Hadde sex og fikk barn med mannen før vi gifta oss😁

Anonymkode: f5a9a...ac9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Poenget er at om du vil ha en mann så respekterer han ikke en kvinne som ikke respekterer seg selv. Menn pleier si noe sånn som at de ikke vil ha melken om den er gratis. Altså, at de alt har fått melken og derfor ikke vil gifte seg for de har fått det de vil ha. Skal du ha en mann til å ville gifte seg med deg må du vente med å gi han av ditt mest dyrbare til etter at dere er gift. Ikke gi han det som hører ekteskapet til før dere er gift, ellers blir dere aldri gift.

Menn respekterer ikke en kvinne som ikke respekterer seg selv.

Anonymkode: 6cbf1...4a4

Kvinner kan ha sex uten å være gift og samtidig ha selvrespekt. Menn sier ikke det om «melken som er gratis». «Menn» kan sikkert gjøre det.

Jeg og min mann var sammen i 9 år før vi giftet oss. Til tross for en hele masse førekteskapelig sex ville han fortsatt gjerne gifte seg med meg. Ingen jeg kjenner har ventet til etter de giftet seg med sex. Mener du at alle disse ektemennene er tvangsgiftet mot sin vilje?

Anonymkode: f4142...2b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

At barn dreper foreldre er ytterst sjeldent, og neppe en "trend". Det er atskillig vanligere at foreldre dreper barn - noe som i tillegg er MYE fælere, spør du meg - og de vanligste familiedrapene er jo at koner/ekskoner drepes av mannen hun er/har vært sammen med. Dét er en fryktelig trend, det, og den fins i hele verden. Og jo flere gærninger som sprer giftig maskulinitet, eller sjuke seksualidealer (som en bruker i denne tråden gjør) der man dyrker ideen om kvinnens kjønn som "dydsbevarer", desto flere slike drap vil man se. 

Anonymkode: bcfe4...3a4

Det har vært flere tilfeller de siste årene, og med barn så mener jeg også voksne som selvfølgelig også har foreldre. At yngre barn dreper hverandre  er også en oppsiktsvekkende og ytterst tragisk "trend", og det du nevner er på ingen måte nytt eller har eskalert de siste årene. Nå har jeg ikke tenkt til å diskutere dette, men å drepe egne foreldre handler om andre ting enn å begå andre drap. Uten at noe er formildende her. Noe er bare sykere og mer uvanlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Er jeg utydelig på noen måte? De som ønsker å bli gift eller ønsker noe fast må ikke gi bort det som hører ekteskapet til før ekteskapet er inngått. Ellers er mannen ikke interessert. Kvinner må få selvrespekt nok til å vente til etter ekteskapet ellers skjer det aldri!

Anonymkode: 6cbf1...4a4

For noe renspikka vrøvl! Du vet at statistikken taler mot deg. Det er i dag de færreste i Norge som venter med sex til etter ekteskapet, og gjett hva? De får seg partner likevel - hvis de ønsker. Det eneste problemet i denne sammenhengen er sladrekjerringer og dømmende ubrukelige personer som deg. Du tror du er moralsk overlegen, men det er du som er av verste sorten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Så da er det greit å være et ludder? Og bli kalt for et ludder? Ok. Greit for meg. Eller slut som ungdommen kaller det. 

Anonymkode: b636e...bcb

Man er ikke et ludder fordi man har mye sex. 

Anonymkode: 38b74...f53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ønske regjeringen hadde turt å sende kriminelle utlendinger hjem.  Vært litt mer kritisk til hvem man slipper inn i landet. 

Anonymkode: 38b74...f53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerdebatt, brukerangrep og svar til dette.

Admin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke slik at det verken betyr mye eller at jeg irriteres over det, men trenden med at jenter og kvinner blåser opp leppene så de får et unaturlig og komisk preg kan gjerne forsvinne i 2024. 
 

Som et tips kan jeg si at det er forskjell på trender man ikke liker og ting man irriterer seg over. 

Anonymkode: 008a3...b3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiktok, influencere som mener mye om ting de har filla peiling på, fillers i lepper og groteske falske øyevipper.

Anonymkode: f4142...2b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...