Gå til innhold

Ute og spiser med sønnen min


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Vel, nå har jeg spandert på henne i 7 år. Hun takker ikke engang. I starten gjorde hun det, men nå er det bare klaging. Hvor lenge har du vært sammen med din kjæreste og foreslår han det dyreste hotellet om dere skal på reise?

Anonymkode: dc053...b00

Vi har vært sammen i 23 år, og mamma har hele tiden behandlet han med respekt.  

Han takker jo så klart for maten. Men kanskje om han hadde blitt behandlet så stygt, så hadde han vel kanskje sluttet å takke han også.  

Hotellferie har egentlig aldri vært aktuelt, da vi har flere barn. 

Anonymkode: 54503...0f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Neida, jeg skal stille meg helt etter boka, de kommer ikke til å ha noe å utsette på meg, ettersom jeg kommer til å sette foten ned på en måte som de ikke merker. Jeg skal passe på at de barna jeg har får like muligheter, da kan de ikke si noe som helst. Ingen av mine andre barn spør etter vesker slik han gjør, så jeg sier bare at veska er solgt på Finn, eller at datteren min i Trondheim spurte om det samme, så jeg sendte den dit.

Anonymkode: dc053...b00

Å lyve er det dummestedu kan gjøre da løgnen veldig fort blir avslørt. Når det er sagt så finnes det ingen grunn til å lyve da svaret er att du ikke ønsker å låne bort vesken, og det er ett helt greit svar fra din side. Akkurat når det kommer til vesken forstår jeg ikke hvorfor du laget ett problem ut av den.

Anonymkode: 77148...689

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er evig glad jeg har min svigermor og ikke deg til svigermor, HI. Du fremstår som ganske utfordrende å skulle ha et ok forhold til, du er konfronterende og virker ikke inkluderende. Jeg tenker at du er den som kommer til å tape på dette og i potten ligger faktisk noe så verdifullt som relasjonen til sønnen din.

Endret av amandine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må huske det, at om sønnen din er noenlunde normal vil han aldri velge sin mor over kjæreste og eventuelle barn. Det er en kamp du er dømt til å tape, så om du ikke oppfører deg som folk kan du fort bli sittende alene resten av livet. Vel fortjent, må jeg tilføye. 

Anonymkode: 15c1a...ac2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kruttgutta4 skrev (16 minutter siden):

Du virker som å være ganske lik min svigermor.  For å si det sånn så har ikke hun noe spesielt godt forhold til sine barnebarn.

Hun har hele tiden behandlet meg dårlig, ble sur om jeg ble med mannen min på kafe sammen med henne, sa stygge ting om meg til andre. Ja, egentlig ganske lik deg. 

Jeg har ikke en gang på 20 tatt kontakt med henne ang pass eller tid med barna våre. De få gangene de har sett sin farmor er når mannen har lagt godviljen til og tatt de med på besøk.  Nå gidder ingen av ungene å besøke henne, de har jo sett hvordan hun har vært mot meg.  

 

Vel, jeg har jo ingen barnebarn og jeg ønsker heller ingen barnebarn. 

Anonymkode: dc053...b00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

amandine skrev (12 minutter siden):

Jeg er evig glad jeg har min svigermor og ikke deg til svigermor, HI. Du fremstår som ganske utfordrende å skulle ha et ok forhold til, du er konfronterende og virker ikke inkluderende. Jeg tenker at du er den som kommer til å tape på dette og i potten ligger faktisk noe så verdifullt som relasjonen til sønnen din.

Jeg har bare vært grei, men nå er det slutt. Om dette koster meg min sønn, får det bare være. Denne sønnen min har ikke særlig godt forhold til søsknene sine og alt skyldes henne, så jeg ofrer ham og beholder heller de andre barna mine. 

Anonymkode: dc053...b00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Du må huske det, at om sønnen din er noenlunde normal vil han aldri velge sin mor over kjæreste og eventuelle barn. Det er en kamp du er dømt til å tape, så om du ikke oppfører deg som folk kan du fort bli sittende alene resten av livet. Vel fortjent, må jeg tilføye. 

Anonymkode: 15c1a...ac2

Han er ikke normal, men han er snill som få. Han danser etter henne, men jeg slutter å danse nå.

Anonymkode: dc053...b00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har bare vært grei, men nå er det slutt. Om dette koster meg min sønn, får det bare være. Denne sønnen min har ikke særlig godt forhold til søsknene sine og alt skyldes henne, så jeg ofrer ham og beholder heller de andre barna mine. 

Anonymkode: dc053...b00

Ok dette ble bare for trist.. 

Anonymkode: 88d56...0e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Han er ikke normal, men han er snill som få. Han danser etter henne, men jeg slutter å danse nå.

Anonymkode: dc053...b00

Du høres ut som min svigerinne 101%😂

Anonymkode: 88d56...0e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har bare vært grei, men nå er det slutt. Om dette koster meg min sønn, får det bare være. Denne sønnen min har ikke særlig godt forhold til søsknene sine og alt skyldes henne, så jeg ofrer ham og beholder heller de andre barna mine. 

Anonymkode: dc053...b00

«Ofrer» sønnen din? Hun må virkelig ha trykket på noen knapper som trigger deg fra noe som har skjedd deg tidligere i livet? 

Anonymkode: 3f4af...d2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Du høres ut som min svigerinne 101%😂

Anonymkode: 88d56...0e9

Jeg har kun en svigerinne, og hun ville aldri ha skrevet 101 %.

Anonymkode: dc053...b00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har bare vært grei, men nå er det slutt. Om dette koster meg min sønn, får det bare være. Denne sønnen min har ikke særlig godt forhold til søsknene sine og alt skyldes henne, så jeg ofrer ham og beholder heller de andre barna mine. 

Anonymkode: dc053...b00

Men hvorfor må du velge? Hvorfor skal noen ofres? Dette er det mest absurde jeg har lest her inne. 

Anonymkode: 15c1a...ac2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Men hvorfor må du velge? Hvorfor skal noen ofres? Dette er det mest absurde jeg har lest her inne. 

Anonymkode: 15c1a...ac2

Enig, min tips er bare å slutte å invitere dem på restaurant, vis det handler om penger

Anonymkode: 88d56...0e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

«Ofrer» sønnen din? Hun må virkelig ha trykket på noen knapper som trigger deg fra noe som har skjedd deg tidligere i livet? 

Anonymkode: 3f4af...d2f

Ja, jeg ofrer ham, han vil ha henne, jeg vil ha familie. Hun kan sitte på tog sammen med hans mindreårige søsken i 7 timer uten å veksle ett ord. Handler ikke om tidligere i livet 🤷‍♀️

Anonymkode: dc053...b00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Men hvorfor må du velge? Hvorfor skal noen ofres? Dette er det mest absurde jeg har lest her inne. 

Anonymkode: 15c1a...ac2

Jeg har jo andre barn å hensynta. Jeg har prøvd å inkludere denne svigerdatteren min i 7 år men hun prater jo ikke med noen. Hun prater kun med meg når vi skal bestille mat! Eller om hun vil bo på Brittannia!

Anonymkode: dc053...b00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Ja, jeg ofrer ham, han vil ha henne, jeg vil ha familie. Hun kan sitte på tog sammen med hans mindreårige søsken i 7 timer uten å veksle ett ord. Handler ikke om tidligere i livet 🤷‍♀️

Anonymkode: dc053...b00

Hun høres ikke veldig sjarmerende ut akkurat. Men om det er hun som gjør sønnen din lykkelig. 🤷‍♀️ Begynn heller å sette grenser da vel (møt dem steder hvor det ikke koster penger osv). I stedet for å «ofre» og kanskje aldri få muligheten til å gjøre det godt igjen mellom deg og sønnen din. 

Anonymkode: 3f4af...d2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Hun høres ikke veldig sjarmerende ut akkurat. Men om det er hun som gjør sønnen din lykkelig. 🤷‍♀️ Begynn heller å sette grenser da vel (møt dem steder hvor det ikke koster penger osv). I stedet for å «ofre» og kanskje aldri få muligheten til å gjøre det godt igjen mellom deg og sønnen din. 

Anonymkode: 3f4af...d2f

Ja, hun gjør sønnen min lykkelig 🥰 Og ja, jeg vil fra nå av møte ham hvor det ikke koster MYE penger. Takk som forstår.

Anonymkode: dc053...b00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg er uenig med dere. Bruker nok kr 12 000,- på ham og henne i året og det føles feil slik det har blitt nå. Jeg har flere barn som ikke har samboer og som er eldre enn ham. Det jeg tenker å gjøre fra nå av er å gi alle barna kr 1000,- per par hver gang vi spiser ute og så får de som er single hele beløpet, mens de som er 2 dele det med sin utkårede og legge inn resten selv dersom de vil spise for mer enn det. De barna som bor utenbys får jo ingenting mens denne ene sønnen og hans samboer får mer, og det er jo veldig skjeivt.  At hun foreslår å bo på det dyreste hotellet i Trondheim er ufint. Dere som mener at hun er fintfølende i motsetning til meg må selv være en bitter svigerdatter. Kun svigerdøtre som har lov til å klage, ikke sant?

Hi

Anonymkode: dc053...b00

Gud bedre...

Anonymkode: d28d3...9bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Selvsagt kan jeg spandere på sønnen min, uten å spandere på kjæresten! Sist jeg sjekket, var det ikke noe lovverk på slik.

Anonymkode: dc053...b00

Det reguleres ikke av noe lovverk nei. Det reguleres vanligvis av sosiale antenner. 

Anonymkode: d28d3...9bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Foventet nok litt mer kloke råd enn det jeg mottok. Det kunne ha vært flere løsninger, men nå får det meg til å strupe helt igjen på dette kvinnemennesket.

Anonymkode: dc053...b00

Du er jo svigermor fra helvete. Du har fått mange kloke innspill, men evner ikke å ta dem til deg. 

Hvis ikke du jobber aktivt med deg selv og din holdning til svigerdatter, så risikerer du å miste din sønn. 

Anonymkode: d28d3...9bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Nei, det står tydelig i hovedinnlegget at hun foreslo Trondheims dyreste hotell! Ingenting av det jeg har skrevet i etterkant er verre enn det, er det?

Anonymkode: dc053...b00

Du går ut fra at hun visste at det var Trondheims dyreste hotell, det gjorde hun kanskje ikke?

Ellers har du ikke sagt noe om din egen økonomiske situasjon.

Anonymkode: d28d3...9bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Selvsagt kan jeg spandere på sønnen min, uten å spandere på kjæresten! Sist jeg sjekket, var det ikke noe lovverk på slik.

Anonymkode: dc053...b00

Kjempedårlig gjort da! Da får du bare invitere med deg sønnen. 

Du inviterer jo! Ligger i korta at du betaler. 

Anonymkode: 645d1...90d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamma til adhd gutt<3 skrev (9 timer siden):

Jeg hadde aldri forventet at kjæresten skulle betale hvis jeg inviterte sønn med kjæreste. Altså betaler jeg for han så betaler jeg også for henne. Enten må alle betale hver for seg eller så betaler du for begge. 

Selvsagt. Det sier seg nesten selv. 

Anonymkode: 5801e...65d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Vel, jeg har jo ingen barnebarn og jeg ønsker heller ingen barnebarn. 

Anonymkode: dc053...b00

Hvis du viser slike holdninger, så er nok muligheten stor for at du ikke er ønsket som bestemor heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prekæs skrev (7 minutter siden):

Hvis du viser slike holdninger, så er nok muligheten stor for at du ikke er ønsket som bestemor heller.

Hun ønsker jo ikke barnebarn da… ganske sært når en har valgt å sette så mange barn til verden selv.

HI, her var det ikke mye konsekvente tanker, det virker som om du har en umoden følelsesmessig respons som du ikke har bearbeidet.

Jeg ble nok snakket ganske likt om av min svigermor da jeg var ung. Hun og den daværende mannen lette etter ting de kunne ta meg på i plenum. Om vi satt fem ungdommer i kjellerstua kom de f.eks ned for å kjefte for at jeg, og bare jeg snakket for høyt selv om jeg ikke hadde vært en aktiv deltaker i den pågående samtalen etc. Jeg var livredd dem og kjæresten evnet ikke å være i forkant av at de hele tiden prøvde å henge meg ut. Han ble eldre og mer moden, giftet seg med meg og snakker med sin mor to ganger i året.

Anonymkode: 74ac5...ab7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...