Gå til innhold

Ute og spiser med sønnen min

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

For meg virker det som du tolker alt i verste mening. Dette med hotellet, det er da ikke sikkert hun visste at det var det dyreste, fort gjort å bare slenge ut et forslag om man bare har hørt om det ene hotellet, uten å ha noen agenda.

For det du vet kan jo grunnen til at hun ser etter hva du bestiller før hun selv bestiller, være at hun føler hun er grådig om hun tar noe dyrere enn deg. Det har iallefall jeg kjent på når jeg har blitt spandert på.

Og hvorfor skal du spandere hotell og middag og alt mulig? Du mener vel ikke på ramme alvor at du skal invitere og kun spandere på sønnen din? Da får du heller droppe å spandere på noen av dem. Hva om du får barnebarn, skal du fortsatt betale for alle utenom henne?

Nei, søren heller, virkelig glad for at du ikke er min svigermor!

Anonymkode: cc785...e37

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

For meg virker det som du tolker alt i verste mening. Dette med hotellet, det er da ikke sikkert hun visste at det var det dyreste, fort gjort å bare slenge ut et forslag om man bare har hørt om det ene hotellet, uten å ha noen agenda.

For det du vet kan jo grunnen til at hun ser etter hva du bestiller før hun selv bestiller, være at hun føler hun er grådig om hun tar noe dyrere enn deg. Det har iallefall jeg kjent på når jeg har blitt spandert på.

Og hvorfor skal du spandere hotell og middag og alt mulig? Du mener vel ikke på ramme alvor at du skal invitere og kun spandere på sønnen din? Da får du heller droppe å spandere på noen av dem. Hva om du får barnebarn, skal du fortsatt betale for alle utenom henne?

Nei, søren heller, virkelig glad for at du ikke er min svigermor!

Neida, jeg skal slutte med det, er jo ingen vits i. 

Hva gjelder hvorvidt hun visste at Brittania er dyrt, så er det klart hun visste det som selv jobber i hotellbransjen. Dere forskuddterer litt vel mye her inne. "Hun visste sikkert ikke". Vel, er jo jeg som kjenner henne.

Hva gjelder fremtidige barnebarn, er det ikke noe jeg gleder meg til,  får de barn, er det jo et ansvar de selv må ta. 

Anonymkode: dc053...b00

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hva gjelder fremtidige barnebarn, er det ikke noe jeg gleder meg til,  får de barn, er det jo et ansvar de selv må ta. 

Du kommer til å ende opp som en ensom, bitter kjerring om du fortsetter sånn. Dette er jo bare trist. 

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Du kommer til å ende opp som en ensom, bitter kjerring om du fortsetter sånn. Dette er jo bare trist. 

Hva er dette for noe tull? Dersom man ikke spanderer, blir man ensom og bitter? Vet du hva, jeg vil heller være ensom enn utnyttet!

• 10 måneder senere...
Anonym bruker skrev (På 3.12.2023 den 21.02):

Jeg inviterer dem gjerne ut for å spise, og han tar med seg samboeren sin. Problemet er at hun gjør aldri opp for seg, tar det for gitt at jeg betaler for henne også. Noen som har det likt? De har vært sammen i 7 år, så dette har pågått lenge. Mulig for sent å snu dette? I dag spurte hun meg hva jeg skulle bestille, hvis jeg sier jeg skal ha dessert, bestiller hun også dessert. i dag ventet jeg med å si at jeg skulle ha dessert, og da kom altså dette spørsmålet. Det endte med at hun bestilte en fjøl med spekemat og ost til dessert. Hun likte ikke osten og spurte derfor om jeg ville ha den. Hun ville altså kvitte seg med osten og jeg kunne se at den var på vei til min tallerken, helt til jeg sa at nei, jeg har is, det passer ikke til is! Dette bare fordi jeg sa at jeg liker slik ost. Hun er så på trynet frekk, men hun vet det ikke selv, stakkars. 

Vi skulle også reise til Trondheim en tur, tidligere i høst, jeg har en datter der og hun trengte hjelp til å flytte inn i studieleilighet. Da skulle sønnen min ha med samboeren sin (også da), og hun foreslo kjapt at hun hadde hørt at Brittannia er et fint hotell😩. Det endte opp med et langt rimeligere hotell, men det hadde alt vi trengte. Spurte om hun likte rommet, men da var det kun at hun hadde hørt en vifte de måtte forsøke å få dempet. Prater ingenting med hans søsken og knapt til meg, kun når hun ønsker å vite hva jeg skal bestille på restaurantene, slik at hun vet hva hun selv kan bestille (pris).

Er så synd at jeg ikke lengre liker henne, tidligere trodde jeg kun hun var sjenert men nå er det jo helt andre ting som dukker opp. Aner ikke hva jeg skal gjøre, uten at det går utover sønnen min også. Han har aldri spurt om jeg liker henne, men det er vel heller ikke vanlig å spørre foreldrene sine om slik?

Du inviterer. Du betaler. Hun er en del av familien. Vær raus. 

Anonymkode: 645d1...90d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...