Anonym bruker Skrevet 28. mars 2023 #76 Skrevet 28. mars 2023 Mrs Remington skrev (På 25.3.2023 den 22.23): Forstår godt at det får konsekvenser! Problemet med dagens foreldre er jo at ingenting får konsekvenser, det ser du jo i svarene du har mottatt! Heier på dere - har selv inndratt lørdagsgodtet, er det en menneskerett å få lørdagsgodt? Ser slik ut i svarene du har mottatt! Lurer på hvilke metoder trådsvarerne her har, om ungene ikke lyer? Ingen konsekvenser? Du blander konsekvens og straff. Man straffer vel ikke barna for å ha udugelige foreldre? Anonymkode: 7555d...a7f
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2023 #77 Skrevet 28. mars 2023 Twintipp skrev (36 minutter siden): Høres slitsomt ut. Og det er ikke greit! Da vi vokste opp hadde det var blankt uaktuelt! Nå skal hele huset gjøres om til lekeplass, såfremt ikke foreldrene har aktivisert de ute i timesvis? 4 stk 7 åringer? Nei, vet du hva.. grenser, klare forventninger og regler er bra, det er omsorg å lære sine barn og høre på voksne, følge regler og regulere seg. Hva vil skje med disse minisjefene av noen barn som ikke lærer å regulere seg eller etterkomme de voksnes beskjeder? -De tror de kan forhandle i ethvert rom. De har vansker med å forholde seg til andre som sjef/lærer/overordnet, de vil slite i sosiale grupper da andre mestrer å opptre etter normene. De vil ikke mestre å følge retningslinjer eller forholde seg til allmenne regler, da de er vant til enten å forhandle eller gjøre som de vil. Fire skolebarn som skal herje fritt vilt i stua i ett hjem fordi de stakkars ikke har blitt aktivisert nok?! -På høy tid at de får trent på kreative evner til å underholde seg selv innenfor gitte rammer, uten innblanding av voksne. Helt enig! Anonymkode: 666b5...ae9
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2023 #78 Skrevet 28. mars 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Syvåringer kan absolutt reflektere over hva som gikk galt og hvorfor det ble så utrivelig. Men hi viser ingen tegn til at hun reflekterer over sin rolle i dette. Det var tvert i mot hun som trengte trøst pga de umulige barna. Det er vel heller ingen som har antydet at barna er traumatisert? Det gjør ikke diskusjonen noen tjeneste å komme med slike overdrivelser. Men at de vil huske at de ble sendt tidlig til sengs uten lørdagskos etter det de anser som en morsom dag vil de nok huske, om det ikke er en vanlig reaksjonsmåte i familien. Når to voksne gir beskjed om uønsket oppførsel hvert femte minutt uten at barna hører etter så er det vel hos de voksne forbedringspotensiale ligger. Anonymkode: 9701a...488 Jeg har ikke kommet noen påstand om at noen mener barna ble traumatisert, jeg skrev de ble neppe traumatisert, hvilket fra min kant antyder at dette er en bagatell som fint kan løses fremover ved litt refleksjon. Anonymkode: 2f17c...8fb
Mrs Remington Skrevet 29. mars 2023 #79 Skrevet 29. mars 2023 Her var det mange bedrevitere som ikke aner forskjell mellom konsekvens, straff og har null innsyn i barneoppdragelse. Synd å lese.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2023 #80 Skrevet 29. mars 2023 Mrs Remington skrev (50 minutter siden): Her var det mange bedrevitere som ikke aner forskjell mellom konsekvens, straff og har null innsyn i barneoppdragelse. Synd å lese. Så bra at vi har deg, da. Som kan dele din kunnskap med oss. Anonymkode: 9701a...488
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2023 #81 Skrevet 29. mars 2023 Anonym bruker skrev (På 25.3.2023 den 19.56): I dag er jeg helt ferdig, både jeg og mannen. Tvillingene på 7år har hatt to venner hver på besøk, og vi har passet en toåring. Toåringen har vært en engel. Problemet har vært 4 stk 7 åringer. Jeg ga klar beskjed i dag før besøket kom, hold dere på rommene deres, den store gangen kan dere leke på og dere må gjerne tegne ol på kjøkkenet. Det varte i ca 1t. Stuen vår er svær. Så startet de med gjemsel i alle kriker og kroker man ikke skal gjemme seg. Inni garderobeskap, mellom jakker og sko som de ikke trenger å leke i, inne kjølerommet og over alt. Så startet har’n . Da løpes det i huset, de skriker og løper i sofaen for å ikke bli tatt. Ga beskjed hvert 5min, de ga faen. Kjenner meg utslitt nå. Null respekt. Orker ikke besøk heretter. Ungene er sure fordi vi er sure, de måtte legge seg tidlig og lørdagsgodtet utgår. De tror det er fritt vilt når det er besøk innimellom, skikkelig ukoselig. Anonymkode: c0e28...02d Det blir bedre! Det blir bedre!! Det blir bedre!!! Anonymkode: f1430...5e4
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2023 #82 Skrevet 30. mars 2023 Mrs Remington skrev (På 25.3.2023 den 22.23): Forstår godt at det får konsekvenser! Problemet med dagens foreldre er jo at ingenting får konsekvenser, det ser du jo i svarene du har mottatt! Heier på dere - har selv inndratt lørdagsgodtet, er det en menneskerett å få lørdagsgodt? Ser slik ut i svarene du har mottatt! Lurer på hvilke metoder trådsvarerne her har, om ungene ikke lyer? Ingen konsekvenser? Mrs Remington skrev (13 timer siden): Her var det mange bedrevitere som ikke aner forskjell mellom konsekvens, straff og har null innsyn i barneoppdragelse. Synd å lese. Hm, ja. Du sikter altså til deg selv da? Anonymkode: 2c854...8e7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå