Gå til innhold

Kan noen trøste en utslitt sur mor?😭

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forstår godt at det får konsekvenser! Problemet med dagens foreldre er jo at ingenting får konsekvenser, det ser du jo i svarene du har mottatt! Heier på dere - har selv inndratt lørdagsgodtet, er det en menneskerett å få lørdagsgodt? Ser slik ut i svarene du har mottatt! 

Lurer på hvilke metoder trådsvarerne her har, om ungene ikke lyer? Ingen konsekvenser? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Altså, straffe barn fordi de er barn og leker og herjer? Er det bedre at de sitter og sdr på tv i timesvis?

Anonymkode: f1d9f...038

Er det straff å ikke få lørdagsgodt?

Skrevet

For meg er det ikke straff å ikke få lørdagsgodt. De spiste godteri i går, å de hadde vært å forsynt seg av godis da de sto opp i dag ca kl 06.30, da hadde onkel som sov over hørt de. Så de har kost seg nok med sukker. Jeg står også for at jeg som mor ikke skal måtte u defiler 4 stk syvåringer. Mulig andre gjør det, men ikke jeg.

hi

Anonymkode: c0e28...02d

Skrevet
Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Eg er enig med trådstarter .en skal ikkje trenge å aktivisere 4  barn i ein alder på 7 år .dei må klare å finne på noko kjekt å leike med ute saman . 

Treng ikkje være ein voksen med dei heile tida . Det blir for dumt !

Anonymkode: eed38...684

Hvor i mitt innlegg står det hele tiden? 

Anonymkode: 4d4ed...088

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

For meg er det ikke straff å ikke få lørdagsgodt. De spiste godteri i går, å de hadde vært å forsynt seg av godis da de sto opp i dag ca kl 06.30, da hadde onkel som sov over hørt de. Så de har kost seg nok med sukker. Jeg står også for at jeg som mor ikke skal måtte u defiler 4 stk syvåringer. Mulig andre gjør det, men ikke jeg.

hi

Da får du skylde seg selv

Anonymkode: 4d4ed...088

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

De var ute. Jeg har aktivisert mine tidligere på dagen med svømming. Skal jeg virkelig aktivisere de når de er 4 stk 7 åringer også? De aktiviserer seg selv, liten tvil om det. Men de blir så innmari gira!

hi

Tydligvis så burde du aktivisert dem, ja. Var det noe bedre å få en bedriten lørdag da? Når det er to voksne hjemme høres det smått utrolig ut at dere ikke fikk kontroll på dem. Her er det lite sympati å hente hos meg, altså. Dette ligger på dere voksne sin kappe, ikke barnas. 

Anonymkode: 9701a...488

Skrevet
Mrs Remington skrev (28 minutter siden):

Er det straff å ikke få lørdagsgodt?

Selvsagt er det straff når det blir inndratt pga oppførselen deres. Det er ingen menneskerett å få lørdagsgodt, det har ingen hevdet, men det er straff å bli fratatt en gode pga oppførsel. Noen ganger er straff nødvendig og viktig, denne situasjonen var i mine øyne ikke en slik gang. 

Skrevet

Ser ikke ut til at du fikk så mye trøst her, prisen for dagens mest udugelige foreldre faktisk 😅 Nå er det rett før du må gå naken gjennom gata mens folk kaster tomater og roper shame. 

Akkurat nå er det ikke så mye annet å gjøre enn å lære av blemma. Hvor gikk det feil og hvordan unngå det skjer igjen. Jeg kan gi deg en liten trøst da, en ganske ufarlig og uvesentlig blemme. Verre om du var en av disse to f eks, da er vi over på en helt annen dimensjon av manglende dømmekraft: 

https://www.tv2.no/direkte/jpybz/siste-nytt/641f60a07093e0a1c9908e16

Anonymkode: 2f17c...8fb

Skrevet

Jeg føler med deg! Nå har jeg heldigvis ikke så små barn lenger, men jeg syntes alltid det var vanskelig å ha andre barn på besøk, det ble alltid rot, bråk og grenser som ikke ble respektert. Det er rett og slett vanskelig å håndheve regler når det ikke er ens egne barn, og så er det akkurat som ens egne får med seg dette og oppfører seg mye verre enn de vanligvis gjør. 

Skrevet
hysterika skrev (11 minutter siden):

Jeg føler med deg! Nå har jeg heldigvis ikke så små barn lenger, men jeg syntes alltid det var vanskelig å ha andre barn på besøk, det ble alltid rot, bråk og grenser som ikke ble respektert. Det er rett og slett vanskelig å håndheve regler når det ikke er ens egne barn, og så er det akkurat som ens egne får med seg dette og oppfører seg mye verre enn de vanligvis gjør. 

Det kjenner jeg meg ikke igjen i, i det hele tatt. Selvsagt kunne det gå livlig for seg, men jeg har aldri hatt problemer med å sette grenser for små gjester. Det er barn som tåler ganske tydelig korreks, som voksen er det en falitterklæring å bare godta at når de er flere så gjelder ikke reglene. Man må våge å stå i det og være en autoritet de respekterer. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Det kjenner jeg meg ikke igjen i, i det hele tatt. Selvsagt kunne det gå livlig for seg, men jeg har aldri hatt problemer med å sette grenser for små gjester. Det er barn som tåler ganske tydelig korreks, som voksen er det en falitterklæring å bare godta at når de er flere så gjelder ikke reglene. Man må våge å stå i det og være en autoritet de respekterer. 

Så fint for deg, da! Som jeg skrev, så opplevde jeg det som vanskelig. Vi hadde ganske "strenge" regler for hva som var lov mht. spising, for eksempel, og mange barn reagerte negativt på dette. Jeg syntes også det var vanskelig å stå i situasjoner hvor andres barn f.eks. sa til meg at jeg var "sur". Jeg er sikkert ikke spesielt flink med (andres) barn, og jeg er heller ikke spesielt interessert i å oppdra andres barn, og jeg opplevde egentlig bare det hele som ubehagelig. Jeg liker å kunne slappe av i eget hjem.

Skrevet
hysterika skrev (31 minutter siden):

Så fint for deg, da! Som jeg skrev, så opplevde jeg det som vanskelig. Vi hadde ganske "strenge" regler for hva som var lov mht. spising, for eksempel, og mange barn reagerte negativt på dette. Jeg syntes også det var vanskelig å stå i situasjoner hvor andres barn f.eks. sa til meg at jeg var "sur". Jeg er sikkert ikke spesielt flink med (andres) barn, og jeg er heller ikke spesielt interessert i å oppdra andres barn, og jeg opplevde egentlig bare det hele som ubehagelig. Jeg liker å kunne slappe av i eget hjem.

Det kommer nok an på hvor man legger listen, ja. Våre regler var nok ikke særlig annerledes enn andre familier, dermed trengte vi ikke å forklare så voldsomt hva som var greit og ikke. 

Skrevet

Problemet med å inndra lørdagsgodt og sende barna tidlig til sengs, er at det har ingen sammenheng med hva de gjorde galt. Herjingen der og da ble ikke stoppet, og i straffen i ettertid formidler bare at de voksne er sure på ungene og ikke vil ha noe mer med dem å gjøre i kveld. De trenger hjelp til å lære seg å gire ned under besøk. Når utetid, svømming og tydelige beskjeder ikke er nok, kunne neste skritt mer konstruktivt ha vært å si at besøket måtte avsluttes om de ikke klarte å leke rolig inne. Og da gjennomført, selvsagt.

Kanskje klarte de ikke bedre i dag, og det er en ærlig sak, men da er det opp til dere voksne å tilrettelegge så de klarer å finne roen. Om besøket må gå hjem, kan dere hjelpe egne barn å lande uten ytre forstyrrelser. Så kan barna heller få ny sjanse til å ha besøk en annen dag. Da får dere satt grenser som monner der og da, og som har en overføringsverdi til neste besøk. Og dere trenger ikke torpedere lørdagskvelden til ungene fordi dere er sure og utslitte. 

At de hadde fått nok sukker fordi de hadde raidet skapene om morgenen, er en annen problemstilling igjen. Sånn sett kan dere si at lørdagsgodtet allerede er oppspist, men dere kan ha en hyggelig kveldsstund med barna likevel. Kanskje er ikke impulskontrollen til å la godisen i skapene være helt til stede ennå, og det kan lønne seg å ha det litt vanskeligere tilgjengelig.

Ønsket er jo at de skal lykkes med å oppfylle forventningene dere har til dem, men noen ganger må man legge til rette for at de skal ha best mulig sjanse til å klare det. Jo mindre dere kommer bakpå med at de gjør ugagn og dere reagerer, jo mer overskudd har dere til å forebygge at det blir så mye kaos. 

Anonymkode: 21312...ae9

Skrevet

Herlighet, nå må dere gi dere! Stakkars unger fordi de ikke fikk lørdagsgodt?! Det er jammen ikke «stakkars» fordi de ikke fikk godteri en dag altså. Er det noe rart vi har en haug av snøfnugg til unger nå til dags🙄

Anonymkode: 666b5...ae9

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Herlighet, nå må dere gi dere! Stakkars unger fordi de ikke fikk lørdagsgodt?! Det er jammen ikke «stakkars» fordi de ikke fikk godteri en dag altså. Er det noe rart vi har en haug av snøfnugg til unger nå til dags🙄

Snakk om å gå glipp av hele poenget! Det er ikke mangelen på snop som er saken her, men at foreldrene ikke klarer å være ansvarlige voksenpersoner og straffer barna for å være barn. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Snakk om å gå glipp av hele poenget! Det er ikke mangelen på snop som er saken her, men at foreldrene ikke klarer å være ansvarlige voksenpersoner og straffer barna for å være barn. 

Det er da flere som skriver «stakkars» fordi de gikk glipp av lørdagskosen! Det er ikke noe stakkars unger her i det heletatt. Mor og far kunne helt sikkert satt ned beinet og ordnet dette mens besøket var her. Men, stakkars unger? Nei, det er det absolutt ikke. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det er da flere som skriver «stakkars» fordi de gikk glipp av lørdagskosen! Det er ikke noe stakkars unger her i det heletatt. Mor og far kunne helt sikkert satt ned beinet og ordnet dette mens besøket var her. Men, stakkars unger? Nei, det er det absolutt ikke. 

Jeg syns synd på barna fordi de måtte legge seg tidlig og gikk glipp av lørdagskosen, ja. Ikke pga snopet i og for seg, men fordi det er et av ukens høydepunkt og at det var en urimelig straff for deres egen udugelighet. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Jeg syns synd på barna fordi de måtte legge seg tidlig og gikk glipp av lørdagskosen, ja. Ikke pga snopet i og for seg, men fordi det er et av ukens høydepunkt og at det var en urimelig straff for deres egen udugelighet. 

De spiste godis dagen før, og forsynte seg dagen etter. Ikke alle har lørdagsgodt som eneste dag med sukker i hus..

HI, jeg er så enig med deg. Hos oss er det og en tendens til at de skal måtte leke oppi oss, og det skjønner jeg ikke!! En dag hadde sønnen min med seg ikke mindre enn 5 venner hjem. De hang rundt meg som noen slips og skulle ha oppmerksomhet?! Endte med at jeg sendte de på butikken for å kjøpe is, jeg orka ikke det konstante maset

Anonymkode: aba30...044

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

De spiste godis dagen før, og forsynte seg dagen etter. Ikke alle har lørdagsgodt som eneste dag med sukker i hus..

HI, jeg er så enig med deg. Hos oss er det og en tendens til at de skal måtte leke oppi oss, og det skjønner jeg ikke!! En dag hadde sønnen min med seg ikke mindre enn 5 venner hjem. De hang rundt meg som noen slips og skulle ha oppmerksomhet?! Endte med at jeg sendte de på butikken for å kjøpe is, jeg orka ikke det konstante maset

Anonymkode: aba30...044

Igjen forsvinner poenget. Barna ble straffet for foreldrenes udugelighet. Det er det som er feil, ikke at de gikk glipp av snop. Det finnes tydeligvis flere av dere som ikke klarer å styre barna deres. 

Skrevet

Barn skal høre etter når voksne snakker. Hvis ikke er det greit å gi "straff". 

Anonymkode: d8132...2ee

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Barn skal høre etter når voksne snakker. Hvis ikke er det greit å gi "straff". 

Anonymkode: d8132...2ee

Da må straffen stå i forhold til ‘forbrytelsen’ og ikke komme flere timer etterpå. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Det er faktisk ikke synd på barna selv om du mener foreldrene var udugelige. Det er faktisk ikke synd på barn om de må legge seg tidlig og går glipp av lørdagskosen én lørdag altså. Unger som aldri opplever lørdagskos pga omsorgssvikt for eks, de er det synd på. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (55 minutter siden):

Det er faktisk ikke synd på barna selv om du mener foreldrene var udugelige. Det er faktisk ikke synd på barn om de må legge seg tidlig og går glipp av lørdagskosen én lørdag altså. Unger som aldri opplever lørdagskos pga omsorgssvikt for eks, de er det synd på. 

Jada, og de som lever i krig er det aller mest synd på🙄jeg syns det å sende barna tidlig til sengs uten lørdagskos er en enorm overreaksjon. Hva skal brukes som straff når de virkelig gjør noe galt når man skyter spurv med kanon på denne måten? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (49 minutter siden):

Jada, og de som lever i krig er det aller mest synd på🙄jeg syns det å sende barna tidlig til sengs uten lørdagskos er en enorm overreaksjon. Hva skal brukes som straff når de virkelig gjør noe galt når man skyter spurv med kanon på denne måten? 

Det kan godt være at det er en overreaksjon. Men, synd på de er det faktisk ikke uansett hvordan du vrir og vrenger på det. Dette har altså skjedd én gang. De tar ikke skade av det og det er ikke synd på de. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Det kan godt være at det er en overreaksjon. Men, synd på de er det faktisk ikke uansett hvordan du vrir og vrenger på det. Dette har altså skjedd én gang. De tar ikke skade av det og det er ikke synd på de. 

Da er vi dypt uenige. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...