Gå til innhold

Kan noen trøste en utslitt sur mor?😭

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er det stort sett bare perfekte mødre som går på vannet..🤣

Anonymkode: 8302a...5c7

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Her er det stort sett bare perfekte mødre som går på vannet..🤣

Mens vi andre må bruke båt?

Anonymkode: 9701a...488

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Da er vi dypt uenige. 

Hvorfor mener du at det er synd på de? Ja, du sier de gikk glipp av lørdagskosen. Men, hvorfor er det  egentlig synd på de for at de ikke fikk det denne ene gangen?

Anonymkode: 666b5...ae9

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor mener du at det er synd på de? Ja, du sier de gikk glipp av lørdagskosen. Men, hvorfor er det  egentlig synd på de for at de ikke fikk det denne ene gangen?

Jeg bedriver ikke voksenopplæring, skjønner du det ikke så hjelper det ikke hva jeg sier. 

Skrevet

Jeg bedriver ikke voksenopplæring, skjønner du det ikke så hjelper det ikke hva jeg sier. 

Sånn svarer man når man ikke kan svare på spørsmålet.

Skrevet

Sånn svarer man når man har svart på spørsmålet flere ganger. At du enda ikke skjønner det grunnleggende i barneoppdragelse får ikke jeg gjort noe med.

Så kan du gå et annet sted å øve på hersketeknikken din, for den suger. 

Skrevet

Sånn svarer man når man har svart på spørsmålet flere ganger. At du enda ikke skjønner det grunnleggende i barneoppdragelse får ikke jeg gjort noe med.

Så kan du gå et annet sted å øve på hersketeknikken din, for den suger. 

🤣

Skrevet

🤣

Ikke sant. 

Skrevet

Barn skal for det første ikke straffes for noe som ikke er deres skyld. Her skilte moren barna og ga kun beskjed til egne barn. Hva de ble påvirket av og ikke er det ingen av om vet, men det var to barn som ikke ble gitt beskjed- noe som selvsagt skulle skjedd. Hvis de vil gi konsekvenser, så må de ta utgangspunkt i hva "ugjerningen" var, og så di at neste besøk ikke ville skje på en stund. 

At foreldre blir sure er ikke greit. Foreldre kommuniserer. At de heller ikke fikk se barnetv og fikk godteri er straff × 3. Det er ingenting riktig med dette, og barn som blir så urettferdig behandlet lærer kun en ting, og det er å bli skuffet og sinte. Muligens også utrygge. 

Skrevet
ReneRene skrev (2 minutter siden):

Barn skal for det første ikke straffes for noe som ikke er deres skyld. Her skilte moren barna og ga kun beskjed til egne barn. Hva de ble påvirket av og ikke er det ingen av om vet, men det var to barn som ikke ble gitt beskjed- noe som selvsagt skulle skjedd. Hvis de vil gi konsekvenser, så må de ta utgangspunkt i hva "ugjerningen" var, og så di at neste besøk ikke ville skje på en stund. 

At foreldre blir sure er ikke greit. Foreldre kommuniserer. At de heller ikke fikk se barnetv og fikk godteri er straff × 3. Det er ingenting riktig med dette, og barn som blir så urettferdig behandlet lærer kun en ting, og det er å bli skuffet og sinte. Muligens også utrygge. 

Jaha, hvorfor skriver du dette til meg?

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Er ikke det jeg spør om. Jeg spør hvorfor du mener det er synd på de? Du mener mor overreagerte. Helt i orden. Det kan jeg forsåvidt være enig i. Men, jeg klarer bare ikke å forstå hvorfor det er synd på de? Kan det hende de syns det var urettferdig? Ja, det kan hende. Men, tok de skade av det? Nei. Unger tåler godt at vi voksne tråkker litt feil innimellom, og dette var ikke et grovt overtråkk. Man trenger ikke lage storm i vannglass.  

Skrevet
ReneRene skrev (10 minutter siden):

Nå må du gi deg. At foreldre blir sure er ikke greit? Å joda, det er helt greit at foreldre blir sure. Akkurat som det er like greit at de blir glade, lei seg, frustrerte og sinte. Barn tåler følelser. Også negative. Og unger blir ikke utrygge av en slik engangshendelse altså. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Er ikke det jeg spør om. Jeg spør hvorfor du mener det er synd på de? Du mener mor overreagerte. Helt i orden. Det kan jeg forsåvidt være enig i. Men, jeg klarer bare ikke å forstå hvorfor det er synd på de? Kan det hende de syns det var urettferdig? Ja, det kan hende. Men, tok de skade av det? Nei. Unger tåler godt at vi voksne tråkker litt feil innimellom, og dette var ikke et grovt overtråkk. Man trenger ikke lage storm i vannglass.  

Hva du forstår og ikke kan ikke jeg ta ansvar for. 

Skrevet

Jeg ber deg ikke ta ansvar for meg. Jeg ber deg om å svare på spørsmålet mitt. 

Skrevet

Nå må du gi deg. At foreldre blir sure er ikke greit? Å joda, det er helt greit at foreldre blir sure. Akkurat som det er like greit at de blir glade, lei seg, frustrerte og sinte. Barn tåler følelser. Også negative. Og unger blir ikke utrygge av en slik engangshendelse altså. 

Nei, det er ikke greit. Som jeg sa så kommuniserer foreldre med barn, de bedriver ikke straff i form av å reagere sånn. Barn tåler helt fint følelser, men å være sur betyr at det er reaksjon over en viss tid, og det er ingenting greit med det. Jeg tror ikke foreldre sine reaksjonsmønstre endrer seg fra dag til dag, eller fra episode til episode. Da blir i så fall det også uforutsigbart som igjen blir utrygt. 

Skrevet

Jeg ber deg ikke ta ansvar for meg. Jeg ber deg om å svare på spørsmålet mitt. 

Jeg har skrevet begrunnelse for meningen min før, det får holde. Jeg har ikke noe ansvar for å forklare deg noe som helst. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Og  du snakker om å bruke dårlige hersketeknikker

Skrevet
ReneRene skrev (10 minutter siden):

Nei, det er ikke greit. Som jeg sa så kommuniserer foreldre med barn, de bedriver ikke straff i form av å reagere sånn. Barn tåler helt fint følelser, men å være sur betyr at det er reaksjon over en viss tid, og det er ingenting greit med det. Jeg tror ikke foreldre sine reaksjonsmønstre endrer seg fra dag til dag, eller fra episode til episode. Da blir i så fall det også uforutsigbart som igjen blir utrygt. 

Har du aldri blitt sur på barna dine? Det har jeg. Jeg har blitt sint på de og. Jeg har også ledd mye med de og vært glad med de. Om jeg blir sur, så betyr da ikke det at jeg er sur i lange tider. Å joda, man reagere ikke likt hver gang, og man lærer av ting. Jeg ble skikkelig sint på min eldste en gang. Det kjente jeg etterpå at ikke føltes greit og at jeg overdrev. Har jeg blitt så sint i ettertid? Nei. Har jeg noen gang gitt barna mine straff/konsekvens som jeg i ettertid så at ikke var helt rimelig? Ja. Jeg og alle andre foreldre er faktisk bare mennesker. Vi begår feil og vi lærer underveis. Ingen kan å være forelder før man har prøvd. Og jeg kan skrive under på at det neimen ikke er noen enkel oppgave å være forelder. I dag er mine barn voksne og nesten voksne. Vi har et veldig godt forhold, på tross av at jeg aldri har vært en perfekt forelder og har tråkket feil opp gjennom oppveksten. 

Skrevet

Har du aldri blitt sur på barna dine? Det har jeg. Jeg har blitt sint på de og. Jeg har også ledd mye med de og vært glad med de. Om jeg blir sur, så betyr da ikke det at jeg er sur i lange tider. Å joda, man reagere ikke likt hver gang, og man lærer av ting. Jeg ble skikkelig sint på min eldste en gang. Det kjente jeg etterpå at ikke føltes greit og at jeg overdrev. Har jeg blitt så sint i ettertid? Nei. Har jeg noen gang gitt barna mine straff/konsekvens som jeg i ettertid så at ikke var helt rimelig? Ja. Jeg og alle andre foreldre er faktisk bare mennesker. Vi begår feil og vi lærer underveis. Ingen kan å være forelder før man har prøvd. Og jeg kan skrive under på at det neimen ikke er noen enkel oppgave å være forelder. I dag er mine barn voksne og nesten voksne. Vi har et veldig godt forhold, på tross av at jeg aldri har vært en perfekt forelder og har tråkket feil opp gjennom oppveksten. 

Men hi syns ikke at hun hadde gjort noe feil. Hun ville faktisk ha trøst og støtte for handlingene sine. Det er vel det de fleste av oss reagerer på. Feil gjør vi alle, men ikke alle skjønner det visst i ettertid. 

Gjest Danida
Skrevet

Hysterisk tråd.

Klart det hadde vært lurt å sende dem ut i stedet for å ha dem inne og legge begrensninger på dem.

Men ikke undervurder ungene. Sjuåringer er faktisk vant til å gå på skolen og vite forskjell på utelek og innelek.

Skrevet
Danida skrev (6 timer siden):

Hysterisk tråd.

Klart det hadde vært lurt å sende dem ut i stedet for å ha dem inne og legge begrensninger på dem.

Men ikke undervurder ungene. Sjuåringer er faktisk vant til å gå på skolen og vite forskjell på utelek og innelek.

Perspektivet her inne er noe for seg selv 😅 Det er noe med å evne forskjell på bagatell og krise. 

Det som er helt sikkert er at alle foreldre vil oppleve å vurdere feil/håndtere feil på ett tidspunkt. Situasjonen er forøvrig en ypperlig mulighet til læring, hvis en venter til pulsen er nede og støvet har lagt seg. En liten runde med familieråd, dette ble vel ikke noe trivelig for noen av oss, hva gjør vi med det?

7-åringer er selvfølgelig i stand til å reflektere over det, de har nok neppe blitt traumatisert av hendelsen. 

Anonymkode: 2f17c...8fb

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Perspektivet her inne er noe for seg selv 😅 Det er noe med å evne forskjell på bagatell og krise. 

Det som er helt sikkert er at alle foreldre vil oppleve å vurdere feil/håndtere feil på ett tidspunkt. Situasjonen er forøvrig en ypperlig mulighet til læring, hvis en venter til pulsen er nede og støvet har lagt seg. En liten runde med familieråd, dette ble vel ikke noe trivelig for noen av oss, hva gjør vi med det?

7-åringer er selvfølgelig i stand til å reflektere over det, de har nok neppe blitt traumatisert av hendelsen. 

Anonymkode: 2f17c...8fb

Syvåringer kan absolutt reflektere over hva som gikk galt og hvorfor det ble så utrivelig. Men hi viser ingen tegn til at hun reflekterer over sin rolle i dette. Det var tvert i mot hun som trengte trøst pga de umulige barna. 

Det er vel heller ingen som har antydet at barna er traumatisert? Det gjør ikke diskusjonen noen tjeneste å komme med slike overdrivelser. Men at de vil huske at de ble sendt tidlig til sengs uten lørdagskos etter det de anser som en morsom dag vil de nok huske, om det ikke er en vanlig reaksjonsmåte i familien. 

Når to voksne gir beskjed om uønsket oppførsel hvert femte minutt uten at barna hører etter så er det vel hos de voksne forbedringspotensiale ligger.

Skrevet
Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Syvåringer kan absolutt reflektere over hva som gikk galt og hvorfor det ble så utrivelig. Men hi viser ingen tegn til at hun reflekterer over sin rolle i dette. Det var tvert i mot hun som trengte trøst pga de umulige barna. 

Det er vel heller ingen som har antydet at barna er traumatisert? Det gjør ikke diskusjonen noen tjeneste å komme med slike overdrivelser. Men at de vil huske at de ble sendt tidlig til sengs uten lørdagskos etter det de anser som en morsom dag vil de nok huske, om det ikke er en vanlig reaksjonsmåte i familien. 

Når to voksne gir beskjed om uønsket oppførsel hvert femte minutt uten at barna hører etter så er det vel hos de voksne forbedringspotensiale ligger.

Det gjør ikke diskusjonen noen tjeneste at flere overdriver ved å skrive «stakkars barn» og «jeg syns synd på de» heller. 

Skrevet

Høres slitsomt ut. Og det er ikke greit! 

Da vi vokste opp hadde det var blankt uaktuelt! Nå skal hele huset gjøres om til lekeplass, såfremt ikke foreldrene har aktivisert de ute i timesvis? 4 stk 7 åringer? 

Nei, vet du hva.. grenser, klare forventninger og regler er bra, det er omsorg å lære sine barn og høre på voksne, følge regler og regulere seg. 

Hva vil skje med disse minisjefene av noen  barn som ikke lærer å regulere seg eller etterkomme de voksnes beskjeder? 
-De tror de kan forhandle i ethvert rom. De har vansker med å forholde seg til andre som sjef/lærer/overordnet, de vil slite i sosiale grupper da andre mestrer å opptre etter normene. 
De vil ikke mestre å følge retningslinjer eller forholde seg til allmenne regler, da de er vant til enten å forhandle eller gjøre som de vil. 

Fire skolebarn som skal herje fritt vilt i stua i ett hjem fordi de stakkars ikke har blitt aktivisert nok?! -På høy tid at de får trent på kreative evner til å underholde seg selv innenfor gitte rammer, uten innblanding av voksne. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 25.3.2023 den 19.56):

I dag er jeg helt ferdig, både jeg og mannen. Tvillingene på 7år har hatt to venner hver på besøk, og vi har passet en toåring. Toåringen har vært en engel. Problemet har vært 4 stk 7 åringer. Jeg ga klar beskjed i dag før besøket kom, hold dere på rommene deres, den store gangen kan dere leke på og dere må gjerne tegne ol på kjøkkenet. Det varte i ca 1t. Stuen vår er svær. Så startet de med gjemsel i alle kriker og kroker man ikke skal gjemme seg. Inni garderobeskap, mellom jakker og sko som de ikke trenger å leke i, inne kjølerommet og over alt. Så startet har’n . Da løpes det i huset, de skriker og løper i sofaen for å ikke bli tatt. Ga beskjed hvert 5min, de ga faen. Kjenner meg utslitt nå. Null respekt. Orker ikke besøk heretter. Ungene er sure fordi vi er sure, de måtte legge seg tidlig og lørdagsgodtet utgår. De tror det er fritt vilt når det er besøk innimellom, skikkelig ukoselig. 

Anonymkode: c0e28...02d

Regner med dette er tull?

Anonymkode: 7555d...a7f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...