Gå til innhold

Kan noen trøste en utslitt sur mor?😭

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag er jeg helt ferdig, både jeg og mannen. Tvillingene på 7år har hatt to venner hver på besøk, og vi har passet en toåring. Toåringen har vært en engel. Problemet har vært 4 stk 7 åringer. Jeg ga klar beskjed i dag før besøket kom, hold dere på rommene deres, den store gangen kan dere leke på og dere må gjerne tegne ol på kjøkkenet. Det varte i ca 1t. Stuen vår er svær. Så startet de med gjemsel i alle kriker og kroker man ikke skal gjemme seg. Inni garderobeskap, mellom jakker og sko som de ikke trenger å leke i, inne kjølerommet og over alt. Så startet har’n . Da løpes det i huset, de skriker og løper i sofaen for å ikke bli tatt. Ga beskjed hvert 5min, de ga faen. Kjenner meg utslitt nå. Null respekt. Orker ikke besøk heretter. Ungene er sure fordi vi er sure, de måtte legge seg tidlig og lørdagsgodtet utgår. De tror det er fritt vilt når det er besøk innimellom, skikkelig ukoselig. 

Anonymkode: c0e28...02d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trist. Stakkars unger. De har hatt en kjempefin dag med venner og blir straffet med å legge seg tidlig, sure foreldre og uten lørdagsgodt. 

De er barn vet du, og når de har det gøy så kan det ta av litt. En av dere voksne burde jo tatt kontroll og aktivisert dem, eller sørget for å bli hørt. Dere var jo to voksne i huset? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

I dag er jeg helt ferdig, både jeg og mannen. Tvillingene på 7år har hatt to venner hver på besøk, og vi har passet en toåring. Toåringen har vært en engel. Problemet har vært 4 stk 7 åringer. Jeg ga klar beskjed i dag før besøket kom, hold dere på rommene deres, den store gangen kan dere leke på og dere må gjerne tegne ol på kjøkkenet. Det varte i ca 1t. Stuen vår er svær. Så startet de med gjemsel i alle kriker og kroker man ikke skal gjemme seg. Inni garderobeskap, mellom jakker og sko som de ikke trenger å leke i, inne kjølerommet og over alt. Så startet har’n . Da løpes det i huset, de skriker og løper i sofaen for å ikke bli tatt. Ga beskjed hvert 5min, de ga faen. Kjenner meg utslitt nå. Null respekt. Orker ikke besøk heretter. Ungene er sure fordi vi er sure, de måtte legge seg tidlig og lørdagsgodtet utgår. De tror det er fritt vilt når det er besøk innimellom, skikkelig ukoselig. 

Neste gang sender du dem ut. Barn i den alderen trenger å løpe og herje litt. Utelek før innelek er vårt mantra her.

Anonymkode: 07134...82f

Skrevet

Ok, prisen for dagens udugelige foreldrepar går til dere. Har dere virkelig brukt dagen på å kjefte, klage og toppet det med å ødelegge lørdagskosen fordi barn var barn? Hvorfor tok dere ikke med barna ut? Hvorfor fant dere ikke på noe med dem? 

Dette er det mest tafatte jeg har lest på lenge. Udugelig. 

Anonymkode: 9701a...488

Skrevet

Hvorfor sendte du de ikke heller ut for å brenne av energi?

Anonymkode: 8302a...5c7

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Neste gang sender du dem ut. Barn i den alderen trenger å løpe og herje litt. Utelek før innelek er vårt mantra her.

Enig, gått ut alle. Toåringen og de voksne og. Ellers er det ofte barna berre vil inn igjen etter kort tid. Eg prøver drøye tiden ute når de har besøk.Gjerne saft og kjeks ute.Om det ikj er veldig kaldt eller masse regn.Event ta de med på eit lekeland noe timer.

Skrevet

Jeez, dette er deres egen feil. Man må jo faktisk legge en innsats i å veilede og styre før det eskalerer. Synes du det er greit å inndra lørdagsgodt fordi dere gjør en ræva jobb som foreldre?

Anonymkode: 3a4d5...9a6

Skrevet
Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Dette tenker jeg også.

Anonymkode: 7c99c...f40

Skrevet

Kjære vene. Fordi dere svikter som foreldre så inndras lørdagsgodis. Det lærer de sikkert av. 

Anonymkode: 18d6f...023

Skrevet
Anonym bruker skrev (50 minutter siden):

Ok, prisen for dagens udugelige foreldrepar går til dere. Har dere virkelig brukt dagen på å kjefte, klage og toppet det med å ødelegge lørdagskosen fordi barn var barn? Hvorfor tok dere ikke med barna ut? Hvorfor fant dere ikke på noe med dem? 

Enig

Anonymkode: 4d4ed...088

Skrevet

Herregud er vel Inge krise om de leker gjemsel inne… 

Skrevet
Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Herregud er vel Inge krise om de leker gjemsel inne… 

Nei det er ingen krise. Men når de leker i alle kriker og kroker, i klesskap hvor de roter og drar ut jakker. Løper i sofaen etter x antall beskjeder, roper og skriker blir man lei. Og jo de var ute, ble jo bløte da fordi det er vått som fy til tross for regntøy ol. 

hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Nei det er ingen krise. Men når de leker i alle kriker og kroker, i klesskap hvor de roter og drar ut jakker. Løper i sofaen etter x antall beskjeder, roper og skriker blir man lei. Og jo de var ute, ble jo bløte da fordi det er vått som fy til tross for regntøy ol. 

hi

Du burde samlet de og sørget for å ha oppmerksomheten deres før du ga tydelig beskjed. Å rope og si til unger som herjer rundt er aldri særlig nyttig. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

De var ute. Jeg har aktivisert mine tidligere på dagen med svømming. Skal jeg virkelig aktivisere de når de er 4 stk 7 åringer også? De aktiviserer seg selv, liten tvil om det. Men de blir så innmari gira!

hi

Skrevet
ReneRene skrev (2 minutter siden):

Du burde samlet de og sørget for å ha oppmerksomheten deres før du ga tydelig beskjed. Å rope og si til unger som herjer rundt er aldri særlig nyttig. 

Hvordan vet du at jeg ikke samlet de?? Prøvde å rope i øyeblikket, samlet de og tok ut mine for samtale bare de. Men når fire kommer sammen glemmes tydelig alt .

hi

Skrevet

Føler med deg 😅 besøk kan til tider være ein hy😆 eg hadde sendt dei ut ei stund . Synest ikkje sånn leik høyre heime inne i eit hus .Det er uteleik. 

Så kunne dei hatt rolig og fin leik inne. 

Er ingenting gale med det .

Anonymkode: eed38...684

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

De var ute. Jeg har aktivisert mine tidligere på dagen med svømming. Skal jeg virkelig aktivisere de når de er 4 stk 7 åringer også? De aktiviserer seg selv, liten tvil om det. Men de blir så innmari gira!

hi

Selvsagt må du trå til litt

Skrevet

Null sympati. Dette fiksa du feil. Stakkars unger. 

Anonymkode: 0be59...a6f

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Hvordan vet du at jeg ikke samlet de?? Prøvde å rope i øyeblikket, samlet de og tok ut mine for samtale bare de. Men når fire kommer sammen glemmes tydelig alt .

hi

Nei, de gjør ikke det. Vi hadde fem barn i huset, og de hadde jo også besøk. Nå fikk de lov til å være i hele huset da, men var også mye ute i hagen og tunet. Det var ikke sånne tilstander at de dro ut klær fra skap eller løp rundt i sofaene når de var 7 år altså! Og både faren og jeg var jo alene med dem mange ganger. 

Ellers ser jeg ikke problemet med at de leker gjemsel i stua, men det er jo deres regler og greit nok. Uansett var ikke dette barnas skyld. 4 7- åringer skal jo ikke ta regien hjemme når to voksne er der.

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Selvsagt må du trå til litt

Eg er enig med trådstarter .en skal ikkje trenge å aktivisere 4  barn i ein alder på 7 år .dei må klare å finne på noko kjekt å leike med ute saman . 

Treng ikkje være ein voksen med dei heile tida . Det blir for dumt !

Skrevet

De får ikke leke gjemsel inne her heller. Ikke for å være kjip, men det er ikke plass og for lite steder å gjemme seg så de tråkker på ting og ødelegger når de klemmer seg inn i klesskapet mitt f.eks. Er ikke streng egentlig, de får leke og kose seg og vi tåler både lyd, rot og søl. Barn er barn, men vi må ha noen grenser og jeg forventer at de respekterer det. Trenger de å herje ordentlig må de ta seg en tur ut.

Anonymkode: 9f3e4...6ea

Skrevet

Har du ingen som helst autoritet over egne barn? Eller besøkende barn?

Anonymkode: 50df8...b40

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

De får ikke leke gjemsel inne her heller. Ikke for å være kjip, men det er ikke plass og for lite steder å gjemme seg så de tråkker på ting og ødelegger når de klemmer seg inn i klesskapet mitt f.eks. Er ikke streng egentlig, de får leke og kose seg og vi tåler både lyd, rot og søl. Barn er barn, men vi må ha noen grenser og jeg forventer at de respekterer det. Trenger de å herje ordentlig må de ta seg en tur ut.

Anonymkode: 9f3e4...6ea

Enig 👍

Skrevet

Jeg hadde sagt fra, hvis de fortsatte med slik herjing, og ikke hørte på beskjeder, så blir besøket sendt hjem. Slik vennebesøk trenger jo uansett ikke å være mer enn 2 timer, da føler hvertfall jeg at det er nok. Eller så setter jeg på film, og finner frem popcorn når de har lekt i ca 2 timer. 

Anonymkode: f5905...35c

Skrevet

Altså, straffe barn fordi de er barn og leker og herjer? Er det bedre at de sitter og sdr på tv i timesvis?

Anonymkode: f1d9f...038

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...