Gå til innhold

Mannen til venninne reagerer på aldersforskjell.

Anbefalte innlegg

NotNaomi skrev (1 time siden):

I dette tilfellet må det nødvendigvis bli å konfrontere.. 

Nei, man trenger ikke konfrontere, for han har bare gitt en grunn, han har ikke oppgitt selvmotsigende grunner. (Selv om du mener han er selvmotsigende siden han aksepterer yngre kvinner.)

Som sagt, venner kan fint greie å snakke ordentlig om en slik sak uten at det går til åpen konfrontasjon og konflikt.

Måten du nå sier at du skal håndtere det (ved å ikke håndtere det, men overlate det til andre), det er rimelig feigt og veldig passivt aggressivt av deg.

Anonymkode: d3c93...149

Fortsetter under...

NotNaomi skrev (18 minutter siden):

Nei, langt ifra. Dette gjelder ikke "de andre" , det gjelder han. Men nå trekker jeg meg, og forteller de som inviterte hvorfor. Så får de ta det med vedkommende. 

Herregud for et drama! Hva med å bare snakke med den det gjelder? 

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Det er jo dette hun har fisket etter hele tiden, at de andre er sjalu på hennes unge elsker😅kjipt at vi ikke skjønte det av oss selv😂

Anonymkode: fb1ed...f67

Hahahaha spot on😂

Anonymkode: 8e859...29a

Gjest NotNaomi
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Nei, man trenger ikke konfrontere, for han har bare gitt en grunn, han har ikke oppgitt selvmotsigende grunner. (Selv om du mener han er selvmotsigende siden han aksepterer yngre kvinner.)

Som sagt, venner kan fint greie å snakke ordentlig om en slik sak uten at det går til åpen konfrontasjon og konflikt.

Måten du nå sier at du skal håndtere det (ved å ikke håndtere det, men overlate det til andre), det er rimelig feigt og veldig passivt aggressivt av deg.

Jeg har fått et problem i fanget av en som lager trøbbel her. Derfor lar jeg de som inviterte få vite grunnen til at vi vurderer å ikke dra. Så får de velge å konfrontere problemskaperen.

NotNaomi skrev (22 minutter siden):

Noen her også. 

Men har bestemt meg for at vi ikke drar. Så får han forklare seg for de andre når vi velger å ikke bli med på grunn av hans motvilje. 

Men han får jo ikke noe forklaringsproblem? Han får det jo akkurat som han vil. Tror du at vertskapet videreformidler at dere ikke blir med fordi dere er snurt på han? De sier nok at det ikke passet for dere. Det er slik normale folk håndterer ting for å unngå konflikter. Mann 50 er nok viktigere for gruppen enn mann noen-og-tyve. 

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Han får jo aldri vite at det er pga hans motvilje, for da må du konfrontere han og det vil du ikke. 

Anonymkode: 413ab...2c1

Nei, det overlater hun til vertskapet. Så mye for en åpen og avslappet tone 😅

Annonse

NotNaomi skrev (1 minutt siden):

Fordi jeg fant ut at det ikke er mitt problem. Folk får stå for det de gjør. 

Det er jo du som lager drama nå. Dere kunne jo reist, så kunne det blitt opp til han om han ville komme eller ei.

Anonymkode: 3e4f5...abd

NotNaomi skrev (3 minutter siden):

Jeg har fått et problem i fanget av en som lager trøbbel her. Derfor lar jeg de som inviterte få vite grunnen til at vi vurderer å ikke dra. Så får de velge å konfrontere problemskaperen.

Nå vurderer du ikke å dra? Så du overlater til vertskapet å velge hvem av dere de vil ha med? For en suppe! 

Ah, for tidligere i tråden skrev du at han FÅR vite det. Men nå er det opp til de å avgjøre? Merkelig greier 

Gjest NotNaomi
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Men han får jo ikke noe forklaringsproblem? Han får det jo akkurat som han vil. Tror du at vertskapet videreformidler at dere ikke blir med fordi dere er snurt på han? De sier nok at det ikke passet for dere. Det er slik normale folk håndterer ting for å unngå konflikter. Mann 50 er nok viktigere for gruppen enn mann noen-og-tyve. 

Nei, det overlater hun til vertskapet. Så mye for en åpen og avslappet tone 😅

Ja de vil konfrontere han. Jeg gidder virkelig ikke ta kontakt å begynne og argumentere med han. Det er bedre at vertskapet ber han bli hjemme eller være med og oppføre seg. 

Ja de vil konfrontere han. Jeg gidder virkelig ikke ta kontakt å begynne og argumentere med han. Det er bedre at vertskapet ber han bli hjemme eller være med og oppføre seg. 

Tenker du at det legges opp til en hyggelig tur? At dette er noe vertskapet er glad de satt igang? 

Dette er den største suppe jeg har hørt om blant voksne folk, det er jo ren ungdomsskoleoppførsel. 

Du er jo en skikkelig martyrdramaqueen, hjelpes.

Annonse

Case closed 🙂

Men takk for bidrag. Det hjalp jo uansett til å få meg til å innse riktig løsning! 

Jepp, det er jo helt tråd med hvordan du alltid oppfører deg, altså stikk motsatt av hva andre synes er normalt.

NotNaomi skrev (2 minutter siden):

Case closed 🙂

Men takk for bidrag. Det hjalp jo uansett til å få meg til å innse riktig løsning! 

Bare av nysgjerrighet, hvordan hjalp det når du ender på noe ingen forslo? Er det sånn at du må sjekke at ingen er enig før du gjør noe? 

NotNaomi skrev (50 minutter siden):

Nei, det er feigt og passivt aggressivt av deg å gjøre som du skisserte at du vil gjøre. At du benekter det endrer ikke noe annet.

Men ikke noe overraskende at du vil skape mer drama istedenfor å ta initiativ til å løse dette.

Om dette er måten du er på ellers i venneflokken, så kan jeg egentlig forstå mannen, for da er det ikke unaturlig at han er skeptisk til å dra inn en tilfeldig date i vennegjengen, spesielt på en slik tur hvor man ikke bare kan komme seg unna heller.

NotNaomi skrev (2 timer siden):

Jeg syns bare det er veldig rart at de som forstår han her, ikke vil begrunne det? Kanskje jeg ville fått en idé om hva det handler om? Og som sagt lager jeg ikke noe tullete og lavmål drama med å konfrontere mannen til venninna mi liksom. Kjære vene. 

-Nyforelska par som ikke en gang har kommet så langt at de er sikkre på at det blir "noe mer" er en pest og en plage å være sammen med.

-30 års aldersforskjell gir en helt ulik livserfaring. Ofte greit i små mengder, men slitsomt å feriere med. Egne barn er ok, men fremmede på barnas alder fungerer sjelden.

Nå har jo mannen møtt han som muligens kan komme til å bli typen din for en stund (det er sjelden menn slår seg til ro med en mye eldre dame over tid) og liker ham tydeligvis ikke godt nok til å bruke feriedager på ham. Da spørs det hva de andre prioriterer. Deg eller venninnen din med menn.

Anonymkode: 532f9...dfe

Gjest NotNaomi
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

-Nyforelska par som ikke en gang har kommet så langt at de er sikkre på at det blir "noe mer" er en pest og en plage å være sammen med.

-30 års aldersforskjell gir en helt ulik livserfaring. Ofte greit i små mengder, men slitsomt å feriere med. Egne barn er ok, men fremmede på barnas alder fungerer sjelden.

Nå har jo mannen møtt han som muligens kan komme til å bli typen din for en stund (det er sjelden menn slår seg til ro med en mye eldre dame over tid) og liker ham tydeligvis ikke godt nok til å bruke feriedager på ham. Da spørs det hva de andre prioriterer. Deg eller venninnen din med menn.

Anonymkode: 532f9...dfe

Jeg er enig at noen nyforelskede par kan bli litt mye, men vi er liksom ikke der. Jeg er i utgangspunktet ikke hverken særlig romantisk eller fysisk, og enda mindre i andres nærvær. Han er heller ikke en sånn type. Da hadde vi ikke datet. 

Jeg er også enig i at store aldersforskjeller kan være en utfordring, men det kan gå helt fint også. Det kommer jo mye an på hvem man er, litt mer enn hva man har kun erfart. Nå er det jo ganske spredd alder på de i denne vennegjengen også på ca 20 år på det meste.

Han som protesterte har ikke møtt han. Han har kun sett bilder og hørt om han via dama si og et par andre i gjengen. Uansett har det ordnet seg nå da. Han blir hjemme og vi andre drar. Det må nevnes at kona hans blir med da 🙂

Endret av NotNaomi
NotNaomi skrev (9 minutter siden):

Jeg er enig at noen nyforelskede par kan bli litt mye, men vi er liksom ikke der. Jeg er i utgangspunktet ikke hverken særlig romantisk eller fysisk, og enda mindre i andres nærvær. Han er heller ikke en sånn type. Da hadde vi ikke datet. 

Jeg er også enig i at store aldersforskjeller kan være en utfordring, men det kan gå helt fint også. Det kommer jo mye an på hvem man er, litt mer enn hva man har kun erfart. Nå er det jo ganske spredd alder på de i denne vennegjengen også på ca 20 år på det meste.

Han som protesterte har ikke møtt han. Han har kun sett bilder og hørt om han via dama si og et par andre i gjengen. Uansett har det ordnet seg nå da. Han blir hjemme og vi andre drar. Det må nevnes at kona hans blir med da 🙂

Åja så du rakk å sørge for det på den korte tida. Effektiv er du da. Du vil trumfe gjennom boytoyen din mens den andre mannen ikke får bli med. Nå blir du nok poppis 

Gjest NotNaomi
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Åja så du rakk å sørge for det på den korte tida. Effektiv er du da. Du vil trumfe gjennom boytoyen din mens den andre mannen ikke får bli med. Nå blir du nok poppis 

Hvor lang tid bruker du på å ringe noen egentlig? 🙂 dette tok oss toppen 15 min, så jeg vet ikke hvorfor du er så overrasket over det. 

NotNaomi skrev (16 minutter siden):

Selvfølgelig så ordnet det seg, noe annet hadde jo vært utenkelig i Naomiland 🤣

Gjest NotNaomi
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Selvfølgelig så ordnet det seg, noe annet hadde jo vært utenkelig i Naomiland 🤣

Ja sånn stort sett. Absolutt 🙂 jeg er nok ikke akkurat så defensiv og passiv, så å være handlekraftig gjør nok sitt! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...