Gå til innhold

Mannen til venninne reagerer på aldersforskjell.

Anbefalte innlegg

Gjest NotNaomi
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Herregud, holder dere virkelig på med å mate trollet enda. Hele historien er jo helt tydelig oppsinn fra ende til annen.

Anonymkode: 3e4f5...abd

Nei, den er ikke det. Og jeg skjønner heller ikke hvorfor du tror det. 

Fortsetter under...

NotNaomi skrev (4 minutter siden):

Nei, den er ikke det. Og jeg skjønner heller ikke hvorfor du tror det. 

Det er veldig ofte sånn at løgner er detaljrike, mens sannheten ikke er det. 

Anonymkode: 413ab...2c1

NotNaomi skrev (På 2.10.2022 den 14.19):

Jeg har vært på date med en i slutten av 20-årene noen ganger nå, det er ikke noe seriøst enda, og det er heller ikke sikkert at det blir det. Han er bare en veldig allright fyr som er interessant å prate med, han studerer litteratur, har et oppdatert kvinnesyn, spiller i band og jobber med mennesker som jobb ved siden av studiene, så han har fine verdier også. Venninnene mine er mellom 36 og 48 år, og de reagerer ikke på dette i det hele tatt. De har møtt han ved to anledninger ute til middag, og det har vært veldig god tone mellom alle. To av partnerne til venninnene mine har vært med, og alle har gått bra sammen. Nå har den ene invitert alle på tur med overnatting, men så setter den ene mannen seg på bakbeina og sier at han ikke føler det komfortabelt med en som er på sin sønns alder ( han er mer enn ti år eldre enn dama, og hun er den eldste av oss, så han er i 50-årene ) Jeg blir jo litt satt ut, for hvorfor i all verden skal han reagere?? Han sier at han ikke er interessert i å bli med om daten min blir med, så jeg vurderer jo selvfølgelig å trekke meg fra turen. Veldig synd da det er til et land jeg aldri har besøkt ( langhelg fra torsdag-søndag )

Er det ikke litt merkelig at han som den eneste er negativ til dette, og ville dere trukket dere hvis dere var meg? 

For å svare på hva jeg hadde gjort; hele denne suppa er så klein at jeg heller ville tatt med meg daten min på en langhelg bare oss 2. Jeg hadde ikke hatt lyst til å dra på tur med en gjeng hvor det blir så mye greier ut av noe slikt. Til daten hadde jeg lagt det på at jeg heller ville bli bedre kjent med han alene enn på gruppetur. Da hadde jeg unngått mye og jeg hadde samtidig gått noen runder med meg selv angående hvilke venner som var viktige å beholde og ikke.

NotNaomi skrev (8 minutter siden):

Jeg skrev at det kunne være en grei løsning ja, men forutsetningene for den er ikke helt tilstede her. Det forklarte jeg. 

Det andre du skriver blir spekulasjoner, og jeg har nok litt høyere tanker om de som er med da. Ingen sitter og snakker om de som ikke er der på en negativ måte. Det har ihvertfall ikke skjedd før. 

Du vet ikke helt hva som ligger i ‘å forsnakke seg’? 

Anonymkode: fb1ed...f67

Gjest NotNaomi
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det er veldig ofte sånn at løgner er detaljrike, mens sannheten ikke er det. 

Det er helt riktig. Hvis det blir mange detaljer, så glemmer man dem ofte. Jeg husker alt jeg skriver. Ikke syns jeg detver spesielt detaljert heller, for det kommer som regel som forklaringer ved spørsmål. Men det kan jo være delte meninger om det...

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Herregud, holder dere virkelig på med å mate trollet enda. Hele historien er jo helt tydelig oppsinn fra ende til annen.

Men det er jo skikkelig gøy å se hvor mange detaljer man kan få ut av hi. For hvert argument kommer en ny detalj som bevis for at ting ikke er slik allmuen tror. Det er en fasinerende evne til å holde tråden, det er sikkert. 

Annonse

Gjest NotNaomi
mamma til adhd gutt<3 skrev (5 minutter siden):

For å svare på hva jeg hadde gjort; hele denne suppa er så klein at jeg heller ville tatt med meg daten min på en langhelg bare oss 2. Jeg hadde ikke hatt lyst til å dra på tur med en gjeng hvor det blir så mye greier ut av noe slikt. Til daten hadde jeg lagt det på at jeg heller ville bli bedre kjent med han alene enn på gruppetur. Da hadde jeg unngått mye og jeg hadde samtidig gått noen runder med meg selv angående hvilke venner som var viktige å beholde og ikke.

Jeg kan oppsummere : venninnen min ringer meg og er ganske irritert på mannen sin på grunn av dette utspillet hans. Jeg snakker med han som ba oss og forklarer. Han blir forbannet og sier at vi selvfølgelig skal bli med.

Det er faktisk hele "suppa" 🙂

Jeg juger heller ikke for daten min. Bare for å kommentere det. Landet vi skal til gleder vi oss begge til å besøke også. 

Endret av NotNaomi
Gjest NotNaomi
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Men det er jo skikkelig gøy å se hvor mange detaljer man kan få ut av hi. For hvert argument kommer en ny detalj som bevis for at ting ikke er slik allmuen tror. Det er en fasinerende evne til å holde tråden, det er sikkert. 

Ting er ikke alltid som man tolker vet du 🙂 da må man bidra så folk holder seg til fakta. 

Endret av NotNaomi
NotNaomi skrev (5 minutter siden):

Jeg kan oppsummere : venninnen min ringer meg og er ganske irritert på mannen sin på grunn av dette utspillet hans. Jeg snakker med han som ba oss og forklarer. Han blir forbannet og sier at vi selvfølgelig skal bli med.

Det er faktisk hele "suppa" 🙂

Jeg juger heller ikke for daten min. Bare for å kommentere det. Landet vi skal til gleder vi oss begge til å besøke også. 

Det er jo en skikkelig suppe! I det sekundet du involverte verten så skapte du en diger sak av dette. Men det var kanskje meningen?

Og jo, du lyver til daten når du unngår å fortelle han om konflikten. 

Gjest NotNaomi
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det er jo en skikkelig suppe! I det sekundet du involverte verten så skapte du en diger sak av dette. Men det var kanskje meningen?

Og jo, du lyver til daten når du unngår å fortelle han om konflikten. 

Da konkluderer jeg med at vi har et vidt forskjellig syn på hva en "diger sak" er. Ikke rart noen ikke tror på meg her, hvis de ser like dramatisk på dette som du gir uttrykk for.

Å ikke fortelle noe er veldig langt fra å juge. Jeg går liksom ikke inn for å såre folk..

NotNaomi skrev (54 minutter siden):

Det er helt riktig. Hvis det blir mange detaljer, så glemmer man dem ofte. Jeg husker alt jeg skriver. Ikke syns jeg detver spesielt detaljert heller, for det kommer som regel som forklaringer ved spørsmål. Men det kan jo være delte meninger om det...

Det er ikke akkurat vanskelig å «huske» hva man skriver, på et åpent forum. Det står jo her 😅😅

Gjest NotNaomi
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det er ikke akkurat vanskelig å «huske» hva man skriver, på et åpent forum. Det står jo her 😅😅

Jeg har blitt konfrontert med mye jeg skriver i andre tråder også. Veldig mange ganger faktisk, selv om det bryter med reglene å stalke folk. Jeg surrer ikke og motsier noe heller. Men for all del, du må jo bare velge å tro at jeg juger. Det har jo ingenting å si for meg. 

NotNaomi skrev (2 minutter siden):

Jeg har blitt konfrontert med mye jeg skriver i andre tråder også. Veldig mange ganger faktisk, selv om det bryter med reglene å stalke folk. Jeg surrer ikke og motsier noe heller. Men for all del, du må jo bare velge å tro at jeg juger. Det har jo ingenting å si for meg. 

Jeg tror du juger i form av at du troller for å skape diskusjon. For du er aldri noensinne mottagelig for svarene du får 

Annonse

NotNaomi skrev (3 minutter siden):

Men er det å huske hva noen skriver på et forum, med nick, å stalke?

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Du spør hva andre ville gjort, jeg svarte og du innrømmet at det kunne være en grei måte å løse det på. Men det var for enkelt?

Hva om daten får vite dette i løpet av helgen? Noen kan forsnakke seg, vet du. Hvordan vil han føle seg da?

Det er så rart at du starter så mange tråder hvor du spør om råd, for så å argumentere mot alle som svarer ting du ikke selv har tenkt på? Har du tenkt over hvilket behov forumet dekker hos deg?

Enig med deg. Hadde jeg vært denne daten ville det blir fort slutt på forholdet, om jeg ikke hadde fått vite om dette før turen i god tid til å takke nei. Jeg hadde valgt å bli hjemme og heller blitt kjent med hele gjengen, fremfor å være årsaken til at gjengen splittes unødvendig. Hadde tenkt at den jeg datet ikke respekterte meg når den ikke informerte meg om situasjonen og slik ga meg et valg om hva jeg ønsket å gjøre i denne situasjonen.

Det er rimelig kontrollerende og overskuende og lite respektfullt å sette daten i en slik situasjon, enten den får vite om det på turen eller etterpå.

Men ikke særlig overraskende holdning fra trollmor...

Anonymkode: d3c93...149

NotNaomi skrev (1 time siden):

Dette hevder du stadig vekk, likevel er det utallige ganger blitt vist at du nekter for å ha sagt noe du har skrevet i samme tråd, du får det bevist, du fortsetter å benekte eller vrir eller sporer av. Samme om at du påstår at du aldri har sagt sånn og sånn - du får bevis med link til dine egne svar som sier nettopp det, og om du ikke husker det - og du fortsetter å påstå at du husker alt du skriver.

Du får det mye enklere om du slutter å komme med slike åpenbare løgner.

Gjest NotNaomi
Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Men er det å huske hva noen skriver på et forum, med nick, å stalke?

Hvis man konfronterer brukere med hva de skriver i andre tråder, så går det under stalking ja. Det er lett å skjønne reglene der. Men for all del, jeg forstår godt fristelsen til å gjøre det. Ble frister selv her i tråden fordi da jeg tok opp at alle juger i mer eller mindre grad, så var det en bruker som nektet plent. Hun kunne faktisk ikke huske sist hun løy, og det var helt uakseptabelt. Så er hun en av dem som ber meg om å lyve her, for det ville hun gjort. Så ja... Jeg skjønner fristelsen og at man faller for den 🙂 Jeg rapporterer heller ikke sånt. 

Endret av NotNaomi
NotNaomi skrev (1 minutt siden):

Hvis man konfronterer brukere med hva de skriver i andre tråder, så går det under stalking ja. Det er lett å skjønne reglene der. Men for all del, jeg forstår godt fristelsen til å gjøre det. Ble frister selv her i tråden fordi da jeg tok opp at alle juger i mer eller mindre grad, så var det en bruker som nektet plent. Hun kunne faktisk ikke huske sist hun løy, og det var helt uakseptabelt. Så er hun en av dem som vet meg om å lyve her, for det ville hun gjort. Så ja... Jeg skjønner fristelsen og at man faller for den 🙂 Jeg rapporterer heller ikke sånt. 

Så er hun en av dem som vet meg om å lyve her, for det ville hun gjort.»

At det var??

Gjest NotNaomi
Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Enig med deg. Hadde jeg vært denne daten ville det blir fort slutt på forholdet, om jeg ikke hadde fått vite om dette før turen i god tid til å takke nei. Jeg hadde valgt å bli hjemme og heller blitt kjent med hele gjengen, fremfor å være årsaken til at gjengen splittes unødvendig. Hadde tenkt at den jeg datet ikke respekterte meg når den ikke informerte meg om situasjonen og slik ga meg et valg om hva jeg ønsket å gjøre i denne situasjonen.

Det er rimelig kontrollerende og overskuende og lite respektfullt å sette daten i en slik situasjon, enten den får vite om det på turen eller etterpå.

Men ikke særlig overraskende holdning fra trollmor...

Kontrollerende å unngå og såre folk helt unødig? Det er fascinerende å se hvor ulikt vi ser på ting. 

Gjest NotNaomi
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Så er hun en av dem som vet meg om å lyve her, for det ville hun gjort.»

At det var??

Som ber meg om å lyve, skulle det stå 🙂 for det ville hun gjort. 

NotNaomi skrev (6 minutter siden):

Hvis man konfronterer brukere med hva de skriver i andre tråder, så går det under stalking ja. Det er lett å skjønne reglene der. Men for all del, jeg forstår godt fristelsen til å gjøre det. Ble frister selv her i tråden fordi da jeg tok opp at alle juger i mer eller mindre grad, så var det en bruker som nektet plent. Hun kunne faktisk ikke huske sist hun løy, og det var helt uakseptabelt. Så er hun en av dem som ber meg om å lyve her, for det ville hun gjort. Så ja... Jeg skjønner fristelsen og at man faller for den 🙂 Jeg rapporterer heller ikke sånt. 

Kanskje du skal raportere der selv i det minste.

Gjest NotNaomi
Anonym bruker skrev (50 minutter siden):

Jeg tror du juger i form av at du troller for å skape diskusjon. For du er aldri noensinne mottagelig for svarene du får 

Jeg vurderer absolutt etter svarene jeg får. 

Gjest NotNaomi
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Kanskje du skal raportere der selv i det minste.

Jeg er helt for at man kan rapportere folk. Kan jo se for meg det Infernoet her om det ikke var mulig 😱

Men det skal mye til før jeg gjør det. Andre har nok mye lavere terskel, og ikke blir jeg  krenka eller dramatiserer ting så veldig heller. Jeg er laidback i det store og hele, men rapportere det mer alvorlige ting som er skrevet så det går ut over andre, eller ting som lett oppfattes som trusler. 

Endret av NotNaomi
NotNaomi skrev (20 minutter siden):

Jeg er helt for at man kan rapportere folk. Kan jo se for meg det Infernoet her om det ikke var mulig 😱

Men det skal mye til før jeg gjør det. Andre har nok mye lavere terskel, og ikke blir jeg  krenka eller dramatiserer ting så veldig heller. Jeg er laidback i det store og hele, men rapportere det mer alvorlige ting som er skrevet så det går ut over andre, eller ting som lett oppfattes som trusler. 

Men hva gir det deg å holde en slik ubetydelig diskusjon gående gjennom dagen? Du er bestemt på hva du skal gjøre, likevel bruker du så mye tid på å forklare og rettferdiggjør deg selv. Det er merkelig å la fremmede på nettet ha en så stor påvirkning på deg. Hvorfor bryr du deg så mye om at vi skal forstå dine valg? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...