Anonym bruker Skrevet 11. september 2022 #76 Skrevet 11. september 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Mine krav til ferie handler om å ha fri fra jobb, og aller helst få være mest mulig hjemme i ro og fred. Ergo er det ikke så lett å ødelegge min ferie. 😉 Beklager, jeg klarer ikke å opparbeide særlig sympati. Jul er det hvert eneste år. Det er kortere og kortere tid mellom hver jul også, synes jeg. Anonymkode: 188c0...a14 Men det er ikke HI sin skyld at du ikke liker familien din. Du vet, ikke alle MÅ være alene hjemme i ferien. Mange av oss har mennesker som er glad i oss, og som vi ønsker å omgås når vi først får muligheten til det. Ring familien, slutt fred med dem. Så får du se hvor fint det er å ha nære og kjære rundt deg. Anonymkode: c1bda...904
Anonym bruker Skrevet 11. september 2022 #77 Skrevet 11. september 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor tar du ikke til deg at du og mannen har flere måneder på å f.eks. jobbe inn litt ekstra slik at han ikke trenger å jobbe i julen? Hvorfor ikke finne løsninger? Hvorfor gå i offerrollen? Har du fått med deg hva fagfolk sier om Ukraina og Norge? I Ukraina var folket som helhet forberedt og øvet på krig, og det er en av hovedgrunnene til at de så langt har greid seg så bra som de har gjort til nå i krigen Russland startet mot dem. Samme fagfolk sier at i Norge er befolkningen mer eller mindre uforberedt på at lignende eller en annen alvorlig og langvarig katastrofe skal skje, for vi har ingen slik mentalitet, vi har ikke øvd nok på forhånd. Og du sutrer for at din mann og flere tusen andre HV'ere får ekstra HV-tid til å forberede seg på en potensiell krise, når det er krig i Europa og vi er nærmeste nabo til landet som uprovosert gikk til angrep på Ukraina... Du får det mye enklere om dere leter etter løsninger - eller bare aksepterer at dette er slik julen 2022 blir om dere ikke gidder finne andre løsninger. Om du kommer deg ut av din private skyttergrav hvor du mener deg angrepet av HV og forumbrukerne og fuglene vet hvem, så kan du og mannen heller jobbe konstruktivt i tiden fremover. Det er f.eks. mange som har bruk for hagehjelp før vinteren, snømåking, andre småjobber som mannen din kan tjene inn mellomlegget mellom det han får hos HV og normal lønn. Anonymkode: f4056...01f Så kan du kanskje tenke deg at døgnet vårt bare har 24 timer. Jeg jobber 50 timer i uken. Jeg har tre barn som skal følges opp. Jeg har ikke mulighet til å jobbe ekstra. Jeg får det ikke til. Du mangler fullstendig bakkekontakt når du mener jeg skal ta på hagejobb. Og når tror du folk trenger snømåking? Gjerne på morgenen hva? Når jeg er på jobb 7.00, står opp 5.30. Skal jeg måke snø midt på natten. Vil vi bedre forsvaret få vi øke mengden som tar befalsutdanning og avtjener førstegangstjeneste så byrden deles på flere. Det gå også an å kritisere en ordning uten at det er sutring. Anonymkode: ccce0...705
Anonym bruker Skrevet 11. september 2022 #78 Skrevet 11. september 2022 Jeg undrer på, helt på ekte, når er det lov å ytre misnøye her inne? Er det lov å være lei seg når bestemor dør? Er det lov å bli sint fordi noen riper opp bilen? Er det lov å bli forbanna fordi strømmen er borte i 5 timer? Kan en med kreft få lov å klage på helsevesenet? Eller hva med når man som enslig må kjøpe store kvanta for å få rimeligst kilopris. Er det greit å si noe om det? Er det noen som egentlig har empati her? Er det ingen som evner å sette seg inn i andre sin situasjon? Hvorfor må så mange sette situasjoner opp mot hverandre? Det er lov å klage selv om andre sikkert har det verre. Anonymkode: 27b05...980
Anonym bruker Skrevet 11. september 2022 #79 Skrevet 11. september 2022 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Men det er ikke HI sin skyld at du ikke liker familien din. Du vet, ikke alle MÅ være alene hjemme i ferien. Mange av oss har mennesker som er glad i oss, og som vi ønsker å omgås når vi først får muligheten til det. Ring familien, slutt fred med dem. Så får du se hvor fint det er å ha nære og kjære rundt deg. Anonymkode: c1bda...904 På seg selv kjenner man andre, har jeg lært! Du beskriver med andre ord din egen situasjon. I alle fall langtfra min. Eller sagt på en annen måte: Skivebom! 😂 Anonymkode: 188c0...a14
Anonym bruker Skrevet 11. september 2022 #80 Skrevet 11. september 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): På seg selv kjenner man andre, har jeg lært! Du beskriver med andre ord din egen situasjon. I alle fall langtfra min. Eller sagt på en annen måte: Skivebom! 😂 Anonymkode: 188c0...a14 På seg selv kjenner man andre, så du er en sutrer du da. Anonymkode: ccce0...705
Anonym bruker Skrevet 11. september 2022 #81 Skrevet 11. september 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): På seg selv kjenner man andre, så du er en sutrer du da. Anonymkode: ccce0...705 Nettopp 🤣🤣🤣 Anonymkode: c1bda...904
Anonym bruker Skrevet 12. september 2022 #82 Skrevet 12. september 2022 Anonym bruker skrev (På 8.9.2022 den 11.22): Nei, ferien hjem til hjemstedet mitt og familien min sammen med mann og barn blir avlyst fordi mannen ikke kan ta ferie. Så spar deg den nedlatende holdningen. Gi fra deg tre uker av egen tid til å jobbe ufullstendig kompensert for staten. Så kan du få lov å uttale deg om at dette er heeeelt rettferdig. Anonymkode: ccce0...705 Men hvorfor i all verden avlyser du din og ungenes tur hjem til din familie? OK, mannen kan ikek være med med. Men det er da ingen grunn til at dere andre ikke kan dra? Og jobber du 50 timer i uka, har du sikkert godt av litt ferie og ungene har godt av så se mamman sin! Anonymkode: a4c97...e73
Anonym bruker Skrevet 12. september 2022 #83 Skrevet 12. september 2022 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Men hvorfor i all verden avlyser du din og ungenes tur hjem til din familie? OK, mannen kan ikek være med med. Men det er da ingen grunn til at dere andre ikke kan dra? Og jobber du 50 timer i uka, har du sikkert godt av litt ferie og ungene har godt av så se mamman sin! Anonymkode: a4c97...e73 Det er ikke alle som vil splitte kjernefamilien i jula, det skjønner du sikkert. Anonymkode: 27b05...980
Anonym bruker Skrevet 12. september 2022 #84 Skrevet 12. september 2022 Anonym bruker skrev (På 8.9.2022 den 11.16): 😂😂 du er en av de som tror man kan melde seg inn i marinejegerkommandoen og eller? Anonymkode: 1b8ee...aa7 Man kan «melde seg ut» av HV, det har jeg gjort. Ble innkalt da jeg var ung alenemor. Dokumenterte at jeg ikke hadde mulighet til å dra fra babyen/dårlig tilgang til barnevakt. Fikk beskjed om at jeg fikk utsettelse, men ville bli innkalt igjen. Det er 16 år siden, har ikke hørt noe fra dem. Flyttet til annen kommune et års tid etterpå, om det er relevant. Vi hadde forresten ikke fått familieøkonomien til å gå rundt hvis en av oss skulle tatt ulønnet perm 2-3 uker i året og blitt kompensert 1000 kroner dagen. For mannen ville det utgjort mindre enn 20% av det han vanligvis tjener etter skatt, og hver uke på øvelse hadde vi tapt minst 25000. Det har vi ikke råd til, da vi har utgifter som tilsvarer inntektene våre. Skjønner godt at HI er fortvilet, HV burde helt klart hatt en ordning med full lønnskompensasjon under deltakelse på øvelse. Det skulle bare mangle når noen få av oss pga loddtrekning er pliktige til å bidra i HV. Anonymkode: e9988...9b9
Anonym bruker Skrevet 12. september 2022 #85 Skrevet 12. september 2022 Dette her er litt det samme som jeg synes vi ser ved dugnad. Vi er veldig opptatt av rettighetene våre og ikke opptatt av pliktene. Pliktene ser vi på som urettferdig og har urealistiske forventninger til kompensasjon. HV er viktig i forsvaret av Norge. De som er i HV er det kun en periode av livet og det er ikke ofte de kalles ut på øvelse. I år er unntaket ettersom Russland blir sett på som en større trussel. Forsvaret i Norge er delvis bygd på plikt da vi har verneplikt som utgangspunkt og HV sine øvelser er oppfriskning slik at man ikke har glemt alt om man en gang står der og har bruk for kunnskapen. Man ønsker ikke å gå i krig med mannskap som ikke lenger husker hvordan man håndterer nødvendig utstyr. De fleste er ferdig i HV når de er 44 år og er de ikke befal eller offiser er de som regel ikke innkalt mer enn opp til 6 dager i året. Om man ikke klarer en uke med 1000 kroner dagen fordi man til vanlig har veldig høy inntekt så lever man over evne. Har man tapt minst 25 000 på en øvelse som varer en uke har man rundt 100 000 i lønn i måneden. Da bør man virkelig klarer å legge av litt slik at man tåler en uke eller to med HV. Det kommer jo ikke som en overraskelse at man er med i HV. Forstår at HI synes det er surt at juleferien ryker. Men fra der å mene at HV er urettferdig, burde vært avviklet eller øke budsjettene noe hinsides da mener jeg man er på ville veier. Det er klart alle i HV bør kompenseres likt. Skulle en med 100 000 i inntekt en uke få dette, mens en som tjener dårlig skulle få 1000. Er det det som er logikken til dere som mener man skal kompenseres fullt? HV er en plikt man har som en del av landets forsvar. Det at vi har levd så lenge i fred her i Norge må ikke få oss til å tro at vi ikke trenger HV eller at det er alle andre sitt ansvar. Anonymkode: 56c92...b12
Anonym bruker Skrevet 12. september 2022 #86 Skrevet 12. september 2022 Julaften er vel på en lørdag. Da kan dere reise til familien din fredag og hjem andre juledag? Kanskje mannen dun kan reise hjem, jobbe noen dager og så komme tilbake? Evt du og ungene reise noen dager før han? mulighetene er mange, det gjelder bare å ville se de. Anonymkode: e9b7e...6b9
Anonym bruker Skrevet 12. september 2022 #87 Skrevet 12. september 2022 Hvis mannen din må jobbe hele jula, så kan vel du og ungene reise? Anonymkode: 1a06a...83d
Anonym bruker Skrevet 12. september 2022 #88 Skrevet 12. september 2022 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Dette her er litt det samme som jeg synes vi ser ved dugnad. Vi er veldig opptatt av rettighetene våre og ikke opptatt av pliktene. Pliktene ser vi på som urettferdig og har urealistiske forventninger til kompensasjon. HV er viktig i forsvaret av Norge. De som er i HV er det kun en periode av livet og det er ikke ofte de kalles ut på øvelse. I år er unntaket ettersom Russland blir sett på som en større trussel. Forsvaret i Norge er delvis bygd på plikt da vi har verneplikt som utgangspunkt og HV sine øvelser er oppfriskning slik at man ikke har glemt alt om man en gang står der og har bruk for kunnskapen. Man ønsker ikke å gå i krig med mannskap som ikke lenger husker hvordan man håndterer nødvendig utstyr. De fleste er ferdig i HV når de er 44 år og er de ikke befal eller offiser er de som regel ikke innkalt mer enn opp til 6 dager i året. Om man ikke klarer en uke med 1000 kroner dagen fordi man til vanlig har veldig høy inntekt så lever man over evne. Har man tapt minst 25 000 på en øvelse som varer en uke har man rundt 100 000 i lønn i måneden. Da bør man virkelig klarer å legge av litt slik at man tåler en uke eller to med HV. Det kommer jo ikke som en overraskelse at man er med i HV. Forstår at HI synes det er surt at juleferien ryker. Men fra der å mene at HV er urettferdig, burde vært avviklet eller øke budsjettene noe hinsides da mener jeg man er på ville veier. Det er klart alle i HV bør kompenseres likt. Skulle en med 100 000 i inntekt en uke få dette, mens en som tjener dårlig skulle få 1000. Er det det som er logikken til dere som mener man skal kompenseres fullt? HV er en plikt man har som en del av landets forsvar. Det at vi har levd så lenge i fred her i Norge må ikke få oss til å tro at vi ikke trenger HV eller at det er alle andre sitt ansvar. Anonymkode: 56c92...b12 Joda, mannen min har over 100k utbetalt i mnd, og ville tapt rundt 25k på en uke på øvelse, selv om han ble kompensert 5k. Vi har mange millioner i gjeld også, så det er ikke sånn at vi bader i penger og lurer på hva vi skal bruke de til. Det er faktisk slik at de aller fleste nordmenn tilpasser livsstil og forbruk til inntekt. Vi har også kjøpt hus, hytte, bil mm etter inntekt. Og jo, vi har selvsagt buffer og sparing, men synes du de som tilfeldigvis har «vunnet» i HV-lotteriet og blir innkalt til øvelser skal delfinansiere forsvaret i Norge? Skal de i tillegg til å gi av sin tid på øvelser også gå i stort økonomisk underskudd? Miste en av sine fire eller fem ferieuker i året? HV er viktig, og bør absolutt ikke legges ned. Men bidraget til dem som blir tilfeldig trukket ut for å delta bør begrenses til å gi av sin tid, ikke å i tillegg påføre sin egen familie økonomiske vansker. Anonymkode: e9988...9b9
Anonym bruker Skrevet 12. september 2022 #89 Skrevet 12. september 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Joda, mannen min har over 100k utbetalt i mnd, og ville tapt rundt 25k på en uke på øvelse, selv om han ble kompensert 5k. Vi har mange millioner i gjeld også, så det er ikke sånn at vi bader i penger og lurer på hva vi skal bruke de til. Det er faktisk slik at de aller fleste nordmenn tilpasser livsstil og forbruk til inntekt. Vi har også kjøpt hus, hytte, bil mm etter inntekt. Og jo, vi har selvsagt buffer og sparing, men synes du de som tilfeldigvis har «vunnet» i HV-lotteriet og blir innkalt til øvelser skal delfinansiere forsvaret i Norge? Skal de i tillegg til å gi av sin tid på øvelser også gå i stort økonomisk underskudd? Miste en av sine fire eller fem ferieuker i året? HV er viktig, og bør absolutt ikke legges ned. Men bidraget til dem som blir tilfeldig trukket ut for å delta bør begrenses til å gi av sin tid, ikke å i tillegg påføre sin egen familie økonomiske vansker. Anonymkode: e9988...9b9 Du, et lite tips: dette kommer du ikke godt ut av. Anonymkode: 83a54...a48
Anonym bruker Skrevet 12. september 2022 #90 Skrevet 12. september 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Du, et lite tips: dette kommer du ikke godt ut av. Anonymkode: 83a54...a48 Hun har ikke bedt om tips. Men selvfølgelig, de fattige her inne er så bitre på dem som tjener godt, at de vil hakke og latterliggjøre dem for å føle seg bedre selv. Anonymkode: c1bda...904
Anonym bruker Skrevet 12. september 2022 #91 Skrevet 12. september 2022 Anonym bruker skrev (44 minutter siden): Du, et lite tips: dette kommer du ikke godt ut av. Anonymkode: 83a54...a48 Hva mener du? Anonymkode: 27b05...980
Anonym bruker Skrevet 12. september 2022 #92 Skrevet 12. september 2022 Anonym bruker skrev (54 minutter siden): Joda, mannen min har over 100k utbetalt i mnd, og ville tapt rundt 25k på en uke på øvelse, selv om han ble kompensert 5k. Vi har mange millioner i gjeld også, så det er ikke sånn at vi bader i penger og lurer på hva vi skal bruke de til. Det er faktisk slik at de aller fleste nordmenn tilpasser livsstil og forbruk til inntekt. Vi har også kjøpt hus, hytte, bil mm etter inntekt. Og jo, vi har selvsagt buffer og sparing, men synes du de som tilfeldigvis har «vunnet» i HV-lotteriet og blir innkalt til øvelser skal delfinansiere forsvaret i Norge? Skal de i tillegg til å gi av sin tid på øvelser også gå i stort økonomisk underskudd? Miste en av sine fire eller fem ferieuker i året? HV er viktig, og bør absolutt ikke legges ned. Men bidraget til dem som blir tilfeldig trukket ut for å delta bør begrenses til å gi av sin tid, ikke å i tillegg påføre sin egen familie økonomiske vansker. Anonymkode: e9988...9b9 At han er i heimevernet kom jo ikke som noen overraskelse nå regner jeg med? Det er ko en faktor det er forventet at dere tar hensyn til når dere tar opp lån ol. Anonymkode: 3af63...0e8
Anonym bruker Skrevet 12. september 2022 #93 Skrevet 12. september 2022 Anonym bruker skrev (16 timer siden): Stakkar. Du har det fælt! Anonymkode: 188c0...a14 Ikke så fælt som du må ha det! For et stusselig og lite menneske du er. Anonymkode: 8cf59...d68
Anonym bruker Skrevet 12. september 2022 #94 Skrevet 12. september 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Joda, mannen min har over 100k utbetalt i mnd, og ville tapt rundt 25k på en uke på øvelse, selv om han ble kompensert 5k. Vi har mange millioner i gjeld også, så det er ikke sånn at vi bader i penger og lurer på hva vi skal bruke de til. Det er faktisk slik at de aller fleste nordmenn tilpasser livsstil og forbruk til inntekt. Vi har også kjøpt hus, hytte, bil mm etter inntekt. Og jo, vi har selvsagt buffer og sparing, men synes du de som tilfeldigvis har «vunnet» i HV-lotteriet og blir innkalt til øvelser skal delfinansiere forsvaret i Norge? Skal de i tillegg til å gi av sin tid på øvelser også gå i stort økonomisk underskudd? Miste en av sine fire eller fem ferieuker i året? HV er viktig, og bør absolutt ikke legges ned. Men bidraget til dem som blir tilfeldig trukket ut for å delta bør begrenses til å gi av sin tid, ikke å i tillegg påføre sin egen familie økonomiske vansker. Anonymkode: e9988...9b9 Fy fader, du har så lite bakkekontakt at jeg gremmes. Mener du at dere i så fall skulle blitt kompensert tilsvarende full lønn? Snakke om at man får økonomiske vansker av en uke eller 2 på øvelse når man har lønn på over 100 000 i mnd er utrolig kvalmt. Anonymkode: 59a50...c67
Anonym bruker Skrevet 12. september 2022 #95 Skrevet 12. september 2022 Anonym bruker skrev (39 minutter siden): At han er i heimevernet kom jo ikke som noen overraskelse nå regner jeg med? Det er ko en faktor det er forventet at dere tar hensyn til når dere tar opp lån ol. Anonymkode: 3af63...0e8 Da mener du at de som er med i HV og har høy lønning i tillegg til å bruke sin tid og være borte fra familien også skal finansiere det hele. Og til deg som kjekt mener at julaften og røde dager er bare å reise bort - nei ikke alle har fri disse dagene. Samt at det er lang reisevei med bil (fly er kronglete og tar nesten like lang tid pga avstand til flyplass i begge ender). Så nei - om vi hadde hatt mulighet til fri disse tre dagene hadde reiseveien vært alt for lang. Anonymkode: ccce0...705
Anonym bruker Skrevet 12. september 2022 #96 Skrevet 12. september 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Fy fader, du har så lite bakkekontakt at jeg gremmes. Mener du at dere i så fall skulle blitt kompensert tilsvarende full lønn? Snakke om at man får økonomiske vansker av en uke eller 2 på øvelse når man har lønn på over 100 000 i mnd er utrolig kvalmt. Anonymkode: 59a50...c67 Denne brukeren er ikke HI. Det er meg, men jeg registrerer at mange synes det er greit at man taper masse økonomisk på å være i HV. Min mann har nesten tre uker i HV i år. Det er 75% av en hel månedsinntekt. Jeg tror ikke et sekund på at flertallet her inne synes det er helt okidoki å tape så mye lønn i tillegg til ulempen det medfører for jobb og familie. Jeg tror derimot de som ikke berøres synes det er helt okidoki at det skjer med andre. Anonymkode: ccce0...705
Anonym bruker Skrevet 12. september 2022 #97 Skrevet 12. september 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Denne brukeren er ikke HI. Det er meg, men jeg registrerer at mange synes det er greit at man taper masse økonomisk på å være i HV. Min mann har nesten tre uker i HV i år. Det er 75% av en hel månedsinntekt. Jeg tror ikke et sekund på at flertallet her inne synes det er helt okidoki å tape så mye lønn i tillegg til ulempen det medfører for jobb og familie. Jeg tror derimot de som ikke berøres synes det er helt okidoki at det skjer med andre. Anonymkode: ccce0...705 Nettopp, det er hele poenget. Mannen din må enten ofre ferie med familien sin eller gå betydelig ned i inntekt. Og ingen av de alternativene er egentlig rettferdige. Det rettferdige hadde vært at fellesskapet finansierte de få blant oss som er pålagt oppmøte i HV. Hadde soldatene blitt fullt ut økonomisk kompensert gjennom skattepenger f.eks., så ville ikke den enkelte familie måtte bære hele ulempen. I stedet ville alle skattebetalere sammen dekket utgiftene til norsk forsvar. Det burde være en selvfølge. Anonymkode: e9988...9b9
Anonym bruker Skrevet 12. september 2022 #98 Skrevet 12. september 2022 Anonym bruker skrev (20 timer siden): Så kan du kanskje tenke deg at døgnet vårt bare har 24 timer. Jeg jobber 50 timer i uken. Jeg har tre barn som skal følges opp. Jeg har ikke mulighet til å jobbe ekstra. Jeg får det ikke til. Du mangler fullstendig bakkekontakt når du mener jeg skal ta på hagejobb. Og når tror du folk trenger snømåking? Gjerne på morgenen hva? Når jeg er på jobb 7.00, står opp 5.30. Skal jeg måke snø midt på natten. Vil vi bedre forsvaret få vi øke mengden som tar befalsutdanning og avtjener førstegangstjeneste så byrden deles på flere. Det gå også an å kritisere en ordning uten at det er sutring. Anonymkode: ccce0...705 Da er vi tilbake til begynnelsen - du og mannen har jobber som gjør at dere sjelden får feiret jul sammen. Det er noe du selv har sagt. Og det er noe dere selv har valgt og fortsetter å velge. At mannen din nå må jobbe ekstra i jula fordi han må på ekstra HV-øvelse, det gjør at én enkelt jul blir endret for dere - og det er fullstendig krise for deg/dere. Men at dere selv velger jobber som gjør at dere svært sjelden kan feire jul sammen , det er greit. Og du - ang. ekstraarbeid... det finnes hvis du og mannen er villige til å gjøre det, mye man kan gjøre etter jobb også. Men du/dere er tydeligvis ikke villig til å gjøre det. Da er det nok ikke så viktig med den julefeiringa sammen likevel. Og det kan man jo forstå når det er det dere normalt velger ellers også... Anonymkode: f4056...01f
Anonym bruker Skrevet 12. september 2022 #99 Skrevet 12. september 2022 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Dette her er litt det samme som jeg synes vi ser ved dugnad. Vi er veldig opptatt av rettighetene våre og ikke opptatt av pliktene. Pliktene ser vi på som urettferdig og har urealistiske forventninger til kompensasjon. HV er viktig i forsvaret av Norge. De som er i HV er det kun en periode av livet og det er ikke ofte de kalles ut på øvelse. I år er unntaket ettersom Russland blir sett på som en større trussel. Forsvaret i Norge er delvis bygd på plikt da vi har verneplikt som utgangspunkt og HV sine øvelser er oppfriskning slik at man ikke har glemt alt om man en gang står der og har bruk for kunnskapen. Man ønsker ikke å gå i krig med mannskap som ikke lenger husker hvordan man håndterer nødvendig utstyr. De fleste er ferdig i HV når de er 44 år og er de ikke befal eller offiser er de som regel ikke innkalt mer enn opp til 6 dager i året. Om man ikke klarer en uke med 1000 kroner dagen fordi man til vanlig har veldig høy inntekt så lever man over evne. Har man tapt minst 25 000 på en øvelse som varer en uke har man rundt 100 000 i lønn i måneden. Da bør man virkelig klarer å legge av litt slik at man tåler en uke eller to med HV. Det kommer jo ikke som en overraskelse at man er med i HV. Forstår at HI synes det er surt at juleferien ryker. Men fra der å mene at HV er urettferdig, burde vært avviklet eller øke budsjettene noe hinsides da mener jeg man er på ville veier. Det er klart alle i HV bør kompenseres likt. Skulle en med 100 000 i inntekt en uke få dette, mens en som tjener dårlig skulle få 1000. Er det det som er logikken til dere som mener man skal kompenseres fullt? HV er en plikt man har som en del av landets forsvar. Det at vi har levd så lenge i fred her i Norge må ikke få oss til å tro at vi ikke trenger HV eller at det er alle andre sitt ansvar. Anonymkode: 56c92...b12 👏 Anonymkode: f4056...01f
Anonym bruker Skrevet 12. september 2022 #100 Skrevet 12. september 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Denne brukeren er ikke HI. Det er meg, men jeg registrerer at mange synes det er greit at man taper masse økonomisk på å være i HV. Min mann har nesten tre uker i HV i år. Det er 75% av en hel månedsinntekt. Jeg tror ikke et sekund på at flertallet her inne synes det er helt okidoki å tape så mye lønn i tillegg til ulempen det medfører for jobb og familie. Jeg tror derimot de som ikke berøres synes det er helt okidoki at det skjer med andre. Anonymkode: ccce0...705 Jeg vet at den brukeren ikke er hi. Mener du at man skulle fått dekket full lønn, uansett hvor mye man tjener? Anonymkode: 59a50...c67
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå