Anonym bruker Skrevet 30. juli 2022 #76 Skrevet 30. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det virker som om du tror alle utdanner seg til et spesielt yrke. Slik er det ikke. Anonymkode: 9d4e7...133 ? Anonymkode: 0be05...bf9
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2022 #77 Skrevet 30. juli 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Hvis det ikke kreves høyeste karakter, så klarer nok de som tar utdannelsen jobben? Eller har du annen erfaring? Jeg kan skjønne at de ikke alltid sikter høyst, men at de tar en jobb som ikke krever noen utdannelse i det hele tatt er bare uforståelig. Anonymkode: 0be05...bf9 Du, flere her har prøvd å forklare deg at når et studium krever høyt karaktersnitt, så er det fordi de som søker konkurrerer om plassene. Da blir det kun de med det høyeste snittet som kommer inn. At din kjenning ikke meldte seg på i konkurransen, selv om hun hadde gode sjanser til en av disse studieplassene, betyr ikke at plassen blir stående tom. En annen søker med gode karakterer får den. Kravene er høye fordi plassene er få, søkerne er mange, og da prioriteres de med høyest snitt. Og det er heller ikke «uforståelig» at folk gjør noe de liker…. 🙄 Selv om det for meg personlig er utenkelig å bli predikant, så er det ikke så merkelig å se for seg at en ungdom velger å gjøre noe de liker og tror på. (Selv hadde jeg 18 seksere på vitnemålet og kanskje et par femmere, og så ble jeg jammen musiker… Eat your heart out!) Anonymkode: 89161...5a6
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2022 #78 Skrevet 30. juli 2022 Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Du, flere her har prøvd å forklare deg at når et studium krever høyt karaktersnitt, så er det fordi de som søker konkurrerer om plassene. Da blir det kun de med det høyeste snittet som kommer inn. At din kjenning ikke meldte seg på i konkurransen, selv om hun hadde gode sjanser til en av disse studieplassene, betyr ikke at plassen blir stående tom. En annen søker med gode karakterer får den. Kravene er høye fordi plassene er få, søkerne er mange, og da prioriteres de med høyest snitt. Og det er heller ikke «uforståelig» at folk gjør noe de liker…. 🙄 Selv om det for meg personlig er utenkelig å bli predikant, så er det ikke så merkelig å se for seg at en ungdom velger å gjøre noe de liker og tror på. (Selv hadde jeg 18 seksere på vitnemålet og kanskje et par femmere, og så ble jeg jammen musiker… Eat your heart out!) Anonymkode: 89161...5a6 Jeg har ikke skrevet at det er uforståelig at folk gjør noe de liker altså. Jeg har en kompis som spiller bass i et band og som er sivilingeniør. Også en psykiater som spiller piano. Det er ikke sånn at man ikke kan velge både høy utdannelser eller bli musiker. Anonymkode: 0be05...bf9
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2022 #79 Skrevet 30. juli 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): ? Anonymkode: 0be05...bf9 Det er ikke sånn at alle som studerer økonomi får en jobb der de skal gjøre set samme for eksempel. Noen økonomijobbet kan nesten hvem som helst som gjennomfører en utdanning klare, andre jobber vil være ekstremt krevende. Sånn er det med nesten alle jobber. Vi trenger gode hjerner på alle områder, men vi trenger også folk til enklere oppgaver på celdig mange områder. Anonymkode: 9d4e7...133
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2022 #80 Skrevet 30. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det er ikke sånn at alle som studerer økonomi får en jobb der de skal gjøre set samme for eksempel. Noen økonomijobbet kan nesten hvem som helst som gjennomfører en utdanning klare, andre jobber vil være ekstremt krevende. Sånn er det med nesten alle jobber. Vi trenger gode hjerner på alle områder, men vi trenger også folk til enklere oppgaver på celdig mange områder. Anonymkode: 9d4e7...133 Ja? Anonymkode: 0be05...bf9
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2022 #81 Skrevet 30. juli 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Ja? Anonymkode: 0be05...bf9 Derfor er det en dårlig idee at alle med toppkarakterer velger de studiene det er vanskeligst å komme inn på. Anonymkode: 9d4e7...133
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2022 #82 Skrevet 30. juli 2022 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Derfor er det en dårlig idee at alle med toppkarakterer velger de studiene det er vanskeligst å komme inn på. Anonymkode: 9d4e7...133 Jeg ser den at det gjelder flere studier. Det er vel likevel ganske mange utenom disse? Anonymkode: 0be05...bf9
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2022 #83 Skrevet 30. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg ser den at det gjelder flere studier. Det er vel likevel ganske mange utenom disse? Anonymkode: 0be05...bf9 Hva mener du? "Ganske mange studier" som hva? Anonymkode: 9d4e7...133
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2022 #84 Skrevet 30. juli 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Jeg har ikke skrevet at det er uforståelig at folk gjør noe de liker altså. Jeg har en kompis som spiller bass i et band og som er sivilingeniør. Også en psykiater som spiller piano. Det er ikke sånn at man ikke kan velge både høy utdannelser eller bli musiker. Anonymkode: 0be05...bf9 Jeg tror vel neppe så mange er profesjonelle musikere samtidig med at de er psykiatere og ingeniører. Å holde et musikalsk nivå ved like tar mange, mange timer i uka. Det er ikke noe man gjør ved siden av en fulltidsjobb som noe annet, altså. Anonymkode: 1f400...571
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2022 #85 Skrevet 30. juli 2022 Hvis det er det hun vil bruke livet sitt på, så hvorfor ikke? Anonymkode: 34774...5a4
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2022 #86 Skrevet 30. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hva mener du? "Ganske mange studier" som hva? Anonymkode: 9d4e7...133 Det må nesten du selv vite som kom med påstanden? Eller tok du den ut av løse lufta? Anonymkode: 0be05...bf9
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2022 #87 Skrevet 30. juli 2022 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Hvis det er det hun vil bruke livet sitt på, så hvorfor ikke? Anonymkode: 34774...5a4 Fordi hun var så smart! Altså, vi snakker intelligens langt over gjennomsnittet. Anonymkode: 0be05...bf9
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2022 #88 Skrevet 30. juli 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Det må nesten du selv vite som kom med påstanden? Eller tok du den ut av løse lufta? Anonymkode: 0be05...bf9 Nei, jeg forstår ikke hva du mener. Hvilken påstand mener du? Anonymkode: 9d4e7...133
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2022 #89 Skrevet 30. juli 2022 Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Fordi hun var så smart! Altså, vi snakker intelligens langt over gjennomsnittet. Anonymkode: 0be05...bf9 Ja? Og så da? Det er likevel ikke noen grunn til å bruke livet i et yrke man ikke ønsker seg. Anonymkode: 1f400...571
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2022 #90 Skrevet 30. juli 2022 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Ja? Og så da? Det er likevel ikke noen grunn til å bruke livet i et yrke man ikke ønsker seg. Anonymkode: 1f400...571 Selvfølgelig ikke. Men altså. Hvorfor vil barn i fattige land gjøre en innsats for samfunnet? Mens vi sitter her og tenker: åkay, jeg kan jo bare bli kunstner jeg. Jeg får det jeg trenger uansett. Anonymkode: 0be05...bf9
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2022 #91 Skrevet 30. juli 2022 Anonym bruker skrev (55 minutter siden): Fordi hun var så smart! Altså, vi snakker intelligens langt over gjennomsnittet. Anonymkode: 0be05...bf9 Og da vil hun gjøre hva med livet sitt mener du? Anonymkode: 34774...5a4
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2022 #92 Skrevet 30. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Og da vil hun gjøre hva med livet sitt mener du? Anonymkode: 34774...5a4 Bruke evnene sine selvfølgelig. Bli lege. Bli advokat. Bli sivilingeniør, psykolog eller noe som vi sårt trenger. Arkitekt kanskje, eller journalist. Selv om sistnevnte er i en faretruende nedadgående spiral. De er snart dumme som brød om ingen tar grep. Anonymkode: 0be05...bf9
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2022 #93 Skrevet 30. juli 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Bruke evnene sine selvfølgelig. Bli lege. Bli advokat. Bli sivilingeniør, psykolog eller noe som vi sårt trenger. Arkitekt kanskje, eller journalist. Selv om sistnevnte er i en faretruende nedadgående spiral. De er snart dumme som brød om ingen tar grep. Anonymkode: 0be05...bf9 Kanskje hennes evne til å frelse sjeler for Jesus er enda mer fremtredende enn de kognitive evnene. Det vet jo ikke du, kanskje hun nå utnytter sitt aller største talent. Anonymkode: 1f400...571
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2022 #94 Skrevet 30. juli 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Kanskje hennes evne til å frelse sjeler for Jesus er enda mer fremtredende enn de kognitive evnene. Det vet jo ikke du, kanskje hun nå utnytter sitt aller største talent. Anonymkode: 1f400...571 Det er helt greit på en måte. På en annen kunne hun også bidratt til et større felleskap. Anonymkode: 0be05...bf9
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2022 #95 Skrevet 30. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det er helt greit på en måte. På en annen kunne hun også bidratt til et større felleskap. Anonymkode: 0be05...bf9 De kristne vil selv påstå at intet fellesskap er større enn deres verdensomspennende kirke. Anonymkode: 1f400...571
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2022 #96 Skrevet 30. juli 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): De kristne vil selv påstå at intet fellesskap er større enn deres verdensomspennende kirke. Anonymkode: 1f400...571 De kristne? Eh, nei? Tror du alle kristne kun ser sin egen navle? Anonymkode: 0be05...bf9
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2022 #97 Skrevet 30. juli 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): De kristne? Eh, nei? Tror du alle kristne kun ser sin egen navle? Anonymkode: 0be05...bf9 Jeg VET at kristne anser det kristne fellesskapet og budet om å frelse sjeler som det viktigste. Særlig de som blir predikanter. Hva trodde du egentlig? At preking bare er noe man gjør for å slå ihjel tida? Anonymkode: 1f400...571
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2022 #98 Skrevet 30. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Bruke evnene sine selvfølgelig. Bli lege. Bli advokat. Bli sivilingeniør, psykolog eller noe som vi sårt trenger. Arkitekt kanskje, eller journalist. Selv om sistnevnte er i en faretruende nedadgående spiral. De er snart dumme som brød om ingen tar grep. Anonymkode: 0be05...bf9 Hvorfor skal hun det om hun ikke vil det? Anonymkode: 34774...5a4
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2022 #99 Skrevet 30. juli 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Fordi hun var så smart! Altså, vi snakker intelligens langt over gjennomsnittet. Anonymkode: 0be05...bf9 Hun kan gjøre mye godt for verden selv om hun ikke har høyere utdannelse. Hun kan også ta utdannelse siden. La nå folk leve livene de selv velger. Anonymkode: 2214b...bb4
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2022 #100 Skrevet 30. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg VET at kristne anser det kristne fellesskapet og budet om å frelse sjeler som det viktigste. Særlig de som blir predikanter. Hva trodde du egentlig? At preking bare er noe man gjør for å slå ihjel tida? Anonymkode: 1f400...571 Hva vet du om hva jeg vet da? Hallo, tenk deg litt om. Anonymkode: 0be05...bf9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå