Gå til innhold

Hun fikk bare 6'ere på skolen..

Anbefalte innlegg

Skrevet
VeslePesle skrev (1 minutt siden):

Det lyser ganske godt gjennom ut fra enkelte svar. 

Hvilke svar lyser det av?

Anonymkode: 09a15...f50

Videoannonse
Annonse
Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (44 minutter siden):

Jeg må si jeg synes det er flott når mennesker går for det de brenner for jeg. Uavhengig av penger og karakterer. 

Penger? Men har vi ikke et ansvar ovenfor andre/samfunnet? 

Anonymkode: 0be05...bf9

Skrevet
Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Penger? Men har vi ikke et ansvar ovenfor andre/samfunnet? 

Jeg tror i grunn at folk bør få velge selv uten å føle på noe ansvar for samfunnet. 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (6 minutter siden):

Jeg tror i grunn at folk bør få velge selv uten å føle på noe ansvar for samfunnet. 

Da så. Vi kan ifølge ditt syn fraskrive oss ethvert ansvar for hverandre. Nå tror jeg kanskje at du glemmer at du kan takke mange for at du har det bra... hvis du har det bra.

Og så kan alle som sliter bare klare seg selv. Why not... 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Unnskyld meg, men jeg har to utdanninger. 

Og det går neigu ikke en eneste tråd hvor du ikke føler det helt nødvendig å si akkurat det. Derfor er det faktisk ikke noen som tror på deg lenger.

Anonymkode: 3520e...a4e

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Og det går neigu ikke en eneste tråd hvor du ikke føler det helt nødvendig å si akkurat det. Derfor er det faktisk ikke noen som tror på deg lenger.

Herregud, så mye misunnelse... Tror du hun bryr seg om hvorvidt du tror på henne? Hun driter nok i det, på lik linje med alle oss andre.

Anonymkode: 6335d...b63

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Da så. Vi kan ifølge ditt syn fraskrive oss ethvert ansvar for hverandre. Nå tror jeg kanskje at du glemmer at du kan takke mange for at du har det bra... hvis du har det bra.

Folk bør få velge utdanning og yrke helt selv. Det er fullt mulig å ville bli bilmekaniker selv om man kun fikk 6 på skolen. Kjennet en mann som ble det selv om familien hadde staket ut en helt annen kurs for han. Det ble rabalder og bråk , men han driver fortsatt innen bilbransjen og trives fortsatt godt. Skulle han heller ha blitt lege fordi samfunnet og foreldrene ønsket det?

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Unnskyld meg, men jeg har to utdanninger. 

Hvor mange utdanninger du har forteller bare hvor mange mennesker som har hjulpet deg å lære det fu kan. Spørsmålet er om du bruker tiden din på noe nyttig.

Anonymkode: 9d4e7...133

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden):

Folk bør få velge utdanning og yrke helt selv. Det er fullt mulig å ville bli bilmekaniker selv om man kun fikk 6 på skolen. Kjennet en mann som ble det selv om familien hadde staket ut en helt annen kurs for han. Det ble rabalder og bråk , men han driver fortsatt innen bilbransjen og trives fortsatt godt. Skulle han heller ha blitt lege fordi samfunnet og foreldrene ønsket det?

Hva hvis alle med gode karakterer valgte å gå rett ut i jobb eller tok lavere utdanninger? Hvem hadde operert deg hvis du ble syk?

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hvor mange utdanninger du har forteller bare hvor mange mennesker som har hjulpet deg å lære det fu kan. Spørsmålet er om du bruker tiden din på noe nyttig.

Nei, høyere utdanning betyr mye mer enn det du skriver. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Hehe, jeg nevner det virkelig ikke i hver tråd akkurat. Langt ifra også. Her var det ganske naturlig å nevne det. Jeg bryr meg ikke noe særlig om hva folk tror angående det. 

Skrevet
VeslePesle skrev (4 minutter siden):

Nei, høyere utdanning betyr mye mer enn det du skriver. 

Hva skulle det være? Kunnskapen og særlig hvordan du bruker den er viktig. Å ha tatt utdanning betyr bare at samfunnet har brukt resurser på deg.

Skrevet

Hva skulle det være? Kunnskapen og særlig hvordan du bruker den er viktig. Å ha tatt utdanning betyr bare at samfunnet har brukt resurser på deg.

Au! 

Gjest Danida
Skrevet

Viser vel bare at religion hjernevasker folk, og så slutter de å bruke den intelligensen de var utstyrt med fra før.

Gjest Danida
Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Sliter? Hvor i alle dager har du det fra at folk som egentlig ønsker seg en annen utdannelse ville gjort en god jobb for folk som "sliter"?
Man er best og mest nyttig der man trives.

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Au! 

Det car kanskje ikke et veldig godt argument?

Jeg har papirer på utdanning som tilsvarer 7 år etter videregående selv, men det er jo ikke noe samfunnet gar noen nytte av før jeg bruker den fornuftig. Utdanning er bare et middel for å bruke livet sitt godt.

Skrevet
VeslePesle skrev (2 timer siden):

Hva hvis alle med gode karakterer valgte å gå rett ut i jobb eller tok lavere utdanninger? Hvem hadde operert deg hvis du ble syk?

Hvorfor vil du ikke svare meg på hvilke svar du mener lyser av at folk i tråden ikke har utdanning?

Anonymkode: 09a15...f50

Skrevet
VeslePesle skrev (3 timer siden):

Neida, jeg snakker i fullt alvor. Mennesker som aldri har sittet på skolebenken etter videregående har ikke nok erfaring eller forutsetning for å forstå hvorfor enkelte mennesker velger å ta flere utdanninger. Som i denne tråden - de antar automatisk at de som gjør det, mistrives med utdanning nummer en. 

Det er jo ikke sant. En av mine beste kamerater har ingen utdannelse utover videregående. Han er en oppegående, reflektert mann med mange ferdigheter, interesser, erfaringer og god forståelse for hvorfor noen velger utdannelse.

Jeg har også to utdannelser, men det er pga nummer 1 var bomskudd. Jeg har nok flere år på universitetet enn de fleste her til lands. Kanskje man må gå ekstra lenge på universitetet for å forstå hvorfor noen velger å ikke studere? Mulig du må tilbake på skolebenken, så skjønner du det også.

Det er for øvrig ikke tilfelle at vi står i fare for å få for få akademikere. Det vi mangler er fagarbeidere.

Anonymkode: 3c7f5...51d

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Det er jo ikke sant. En av mine beste kamerater har ingen utdannelse utover videregående. Han er en oppegående, reflektert mann med mange ferdigheter, interesser, erfaringer og god forståelse for hvorfor noen velger utdannelse.

Jeg har også to utdannelser, men det er pga nummer 1 var bomskudd. Jeg har nok flere år på universitetet enn de fleste her til lands. Kanskje man må gå ekstra lenge på universitetet for å forstå hvorfor noen velger å ikke studere? Mulig du må tilbake på skolebenken, så skjønner du det også.

Det er for øvrig ikke tilfelle at vi står i fare for å få for få akademikere. Det vi mangler er fagarbeidere.

Anonymkode: 3c7f5...51d

Vi mangler psykologer også... i aller høyeste grad. Blant annet. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Særlig her i tråden .

Anonymkode: 89161...5a6

Skrevet

Særlig her i tråden .

Anonymkode: 89161...5a6

Auda, den svir! :fnise:

Anonymkode: 1f400...571

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Leger, lærere og andre med femårig mastergrad. 

Skrevet
VeslePesle skrev (1 minutt siden):

Leger, lærere og andre med femårig mastergrad. 

Det er vel likevel ingen grunn til å tro at en religiøst forvirret ungdom vil bli en god psykolog eller lege. Hun har gjort oss ALLE en tjeneste ved å la være å bli det. Og jeg er også glad for at ungene mine slipper å ha en predikant til lærer.

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Det er vel likevel ingen grunn til å tro at en religiøst forvirret ungdom vil bli en god psykolog eller lege. Hun har gjort oss ALLE en tjeneste ved å la være å bli det. Og jeg er også glad for at ungene mine slipper å ha en predikant til lærer.

En predikant klarer fint å være lærer uten å la sin egen tro komme til uttrykk. Eller tror du at alle troende må predikere sin tro uansett. Ekstra morsomt er det jo at ingen visste at hun var troende selv om hun alltid har vært det 🙂

Jeg tror du gir blanke i om legen som redder livet ditt er religiøs altså? 

Dessuten. Hun jeg nevnte i HI er ikke den eneste som er skarp og kunnskapsrik som ikke tar videre utdannelse. Trodde du det? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

En predikant klarer fint å være lærer uten å la sin egen tro komme til uttrykk. Eller tror du at alle troende må predikere sin tro uansett. Ekstra morsomt er det jo at ingen visste at hun var troende selv om hun alltid har vært det 🙂

Jeg tror du gir blanke i om legen som redder livet ditt er religiøs altså? 

Dessuten. Hun jeg nevnte i HI er ikke den eneste som er skarp og kunnskapsrik som ikke tar videre utdannelse. Trodde du det? 

Om jeg trodde hun var den eneste? 
Ehhhh ... nei. Det trodde jeg ikke. Jeg har bak meg 17 år som lærer på videregående og ser at de som går ut derfra kan være både flinke og mindre flinke, og velge veier vi ikke hadde trodd om dem. En som skulle bli filmskaper, og fikk priser og berømmelse for sine studentarbeider, endte med å bli gourmetkokk. En annen som skulle bli journalist, studerer nå idrett. En jeg tenkte ville gå videre med språk og litteratur endte som musiker, og en fantastisk sanger ble lege i stedet. Og så videre.

At du mener deg å være en slags autoritet på hva andre folk passer til å bli, er jo bare absurd.

(Og nei, jeg vil helst ikke opereres av en religiøs fanatiker. At noen tror det fins et liv etter døden er ikke et bra utgangspunkt når man legger sitt liv i deres hender.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...