Gå til innhold

Fått Covid - hvem bryr seg? Gå på viktig møte likevel?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Hi her. Jeg ga beskjed og vi avlyste møtet. Jeg er uansett relativt dårlig, så jeg er sikkert veldig smittsom akkurat nå. 

Anonymkode: 7e595...130

Så bra du ga beskjed, HI :) Jeg tenker du får en ny sjanse for møte, nettopp fordi du viste at du tar ansvar og hensyn.

God bedring - håper du blir raskt bedre. Jeg har min første (foreløpige) feberfrie dag i dag, men formen er elendig.

Anonymkode: e09d0...5ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pobie skrev (57 minutter siden):

image.png.6ba671fc31ed9fcf4279a4e944f016f3.png

Kilde: https://www.scientificamerican.com/article/how-to-compare-covid-deaths-for-vaccinated-and-unvaccinated-people/

Dette er per 100000 for folk over 12. Risikoen er lavere for de yngre og høyere for de eldre og de med nedsatt immunforsvar. 

 

Ikke så veldig skremmende akkurat.

Anonymkode: 55a0b...246

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Ikke så veldig skremmende akkurat.

Anonymkode: 55a0b...246

Nei, bare sju ganger så høy risiko eller så. Itt'no å bry seg om det.

Anonymkode: 23b76...8cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Nei, bare sju ganger så høy risiko eller så. Itt'no å bry seg om det.

Anonymkode: 23b76...8cb

Sjansen for alvorlig sykdom og død er veldig liten. 

Anonymkode: 55a0b...246

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kan vi gå på jobb med corona. Synes det er litt rart. Er kritisk med bemanning, og det smitter jo lett. Tror jeg hadde holdt meg hjemme.

Anonymkode: e620d...1ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Her kan vi gå på jobb med corona. Synes det er litt rart. Er kritisk med bemanning, og det smitter jo lett. Tror jeg hadde holdt meg hjemme.

Anonymkode: e620d...1ea

Her jeg bor er det veldig mye smitte nå. Og ganske mange blir ganske dårlige. Har siste dagene hørt om flere som har hatt minst to uker sykemelding, og feber omtrent like lenge, og symptomer i flere uker etterpå. Disse er vaksinerte også.

Mitt inntrykk er at de tar en sjanse og bare håper at det skal roe seg snart. Men med ny variant som kommer eller allerede er kommet, så vil det jo bli betydelig økt smittetrykk igjen - akkurat når folk reiser på ferie, henter mer smitte hjem, flere mutasjoner...

Anonymkode: e09d0...5ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

×
×
  • Opprett ny...