Gå til innhold

Fått Covid - hvem bryr seg? Gå på viktig møte likevel?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Det handler alltid om ferie. Hvordan får vi disse sykdommene hit? 

Du svarte ikke på spørsmålet. Hvor lenge skal vi teste oss? Å hvor mange tester seg?

Anonymkode: 55a0b...246

Som sagt, voksne og anstendige mennesker som mistenker at de har fått covid tester seg om de vet at de kan utsette andre for unødvendig smitte. Eller, de sier i det minste fra til de som de risikerer å smitte, slik at disse selv kan ta et valg om å utsette seg for potensiell smitte eller ikke.

Anonymkode: e09d0...5ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes fortsatt de i risikogrupper og det mener jeg alle skal gjøre om det er den ene eller andre sykdommen. 
 

Jeg hadde blitt mektig irritert om noen hadde møtt opp på ett møte jeg var på med corona. Jeg har en sengeliggende unge hjemme som ingen aner om tåler dette. Jeg er «glad» det ikke bare er meg som har noen syke hjemme på jobb, for jeg føler ikke jeg må brette ut ting for at folk forstår. Jeg holder fortsatt avstand og dette respekterer de rundt meg, min ene sjef gjør det samme for hun ahr en mann som går på cellegift hjemme. At det ikke gjør noe om vi får det er en ting, men hva i kan smitte de hjemme med er ikke noe gøy og hvertfall ikke når folk vet de er syke. Normal folkeskikk burde være å gi beskjed, da kan de som ikke bør være i nærheten av smitte få ta valget. Jeg hadde ikke kommet på møtet om jeg viste noen var syke. Jeg avlyste medarbeidersamtalen med sjefen når hun var forkjøla, hun sendte meg en mld og lot meg avgjøre selv. Hun viste jeg hadde en syk unge hjemme.

Anonymkode: ce089...e9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Hvis man er i relativt god form, med en Paracet eller to, og  ikke hoster Og nyser.

Da er det ok å gå på et viktig jobbmøte?

Er noe jeg virkelig ikke vil gå glipp av og som kam gi store muligheter og sjanser som kanskje aldri kommer igjen.

 

Har inntrykk av at ingen tar det så nøye lenger og de fleste ikke bryr seg så mye, da de enten har hatt det eller uansett mest sannsynlig bare får en lett forkjølelse av viruset. 

Anonymkode: 7e595...130

Nei, bli hjemme 

Anonymkode: 2a4bd...f16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Hvorfor skal jeg ikke våge det? 

Anonymkode: 55a0b...246

Dårlig immunforsvar og uvaksinert? Sier seg vel selv at man da har forhøyet risiko for alvorlig sykdom og død. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Hvordan vet folk at de har korona da? Skal vi fortsette å teste oss i det uendelige? Da må de som er veldig redd for covid holde seg inne da.

Anonymkode: 55a0b...246

Hi hat testet. Nek.

Anonymkode: 3ebc8...849

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Varsle vedkommende uansett!

Jeg ligger med feber på niende dagen pga. en sånn som deg...

Anonymkode: e09d0...5ae

Og du mener at du aldri har ligget flere dager med feber på grunn av influensa og andre virus? 

Anonymkode: 59173...cb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Bli hjemme.

Det er IKKE oppvtilbdeg å bestemme at de andre utsettes for smitte. Og særlig ikke nå før "alle" skal på en sårt etterlengtet ferie og trenger negativ test.

Maken til egoisme!

Anonymkode: 3ebc8...849

Mener du det samme om alle andre virus? 

Anonymkode: 59173...cb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sug lut skrev (9 timer siden):

Du sier selvsagt fra så andre kan velge deg bort.

Hva er det med disse antakelsene dine om at normale mennesker driver med utstrakt ekskludering i voksen alder? 

Anonymkode: 59173...cb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Det finnes fortsatt de i risikogrupper og det mener jeg alle skal gjøre om det er den ene eller andre sykdommen. 
 

Jeg hadde blitt mektig irritert om noen hadde møtt opp på ett møte jeg var på med corona. Jeg har en sengeliggende unge hjemme som ingen aner om tåler dette. Jeg er «glad» det ikke bare er meg som har noen syke hjemme på jobb, for jeg føler ikke jeg må brette ut ting for at folk forstår. Jeg holder fortsatt avstand og dette respekterer de rundt meg, min ene sjef gjør det samme for hun ahr en mann som går på cellegift hjemme. At det ikke gjør noe om vi får det er en ting, men hva i kan smitte de hjemme med er ikke noe gøy og hvertfall ikke når folk vet de er syke. Normal folkeskikk burde være å gi beskjed, da kan de som ikke bør være i nærheten av smitte få ta valget. Jeg hadde ikke kommet på møtet om jeg viste noen var syke. Jeg avlyste medarbeidersamtalen med sjefen når hun var forkjøla, hun sendte meg en mld og lot meg avgjøre selv. Hun viste jeg hadde en syk unge hjemme.

Anonymkode: ce089...e9b

Selvfølgelig må hun varsle. Hun er heldig som vet, men tester alle sammen seg fortsatt ved den minste snufs? Her er det ikke lenger vanlig. 

Anonymkode: 59173...cb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Og jeg er uvaksinert og har redusert immunforsvar og ligger med feber på niende dagen fordi en person unnlot å si at den hadde covid, "for vi trenger jo ikke varsle lenger".

Ei jeg kjenner som er fullvaksinert og ikke har redusert immunforsvar lå nettopp 14 dager rett ut med høy feber av samme grunn.

Om dette er et viktig møte for Hi så har hun all grunn til å opptre ryddig og ansvarlig, hvis ikke risikerer hun å miste sjansen hun snakker om for alltid. Vi er fremdeles i en pandemi, det å varsle noen man skal ha et slikt møte med om at man har fått covid, det er det eneste anstendige å gjøre.

Anonymkode: e09d0...5ae

Jeg tester meg ikke lenger, det for at jeg allikevel må gå på jobb i helseyrke.

Liten vits i å vite, og gå å tenke på det hele tiden, da det ikke kan gjøres noe med det.

Er vaksinert, og de med dårlig immunforsvar bør og være det

Anonymkode: e4fc9...24f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi her. Jeg ga beskjed og vi avlyste møtet. Jeg er uansett relativt dårlig, så jeg er sikkert veldig smittsom akkurat nå. 

Anonymkode: 7e595...130

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Hva er det med disse antakelsene dine om at normale mennesker driver med utstrakt ekskludering i voksen alder? 

Anonymkode: 59173...cb4

Uttalt ekskludering? Jeg velger ikke bort personen, men smitten. Som heg ville valgt bort omgangssyke. 

Anonymkode: 8267e...08c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Hva er det med disse antakelsene dine om at normale mennesker driver med utstrakt ekskludering i voksen alder? 

Anonymkode: 59173...cb4

Når ble det ekskludering å holde seg unna smitte? Tror du bergenserne i 1349 ikke helst skulle unngått pestrottene? Akkurat det gjelder fremdeles. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sug lut skrev (24 minutter siden):

Når ble det ekskludering å holde seg unna smitte? Tror du bergenserne i 1349 ikke helst skulle unngått pestrottene? Akkurat det gjelder fremdeles. 

Det hjelper ikke å ro når du har skrevet at "andre kan velge DEG bort". Altså personen, ikke smitten. Å holde seg unna noen midlertidig er ikke det samme som å velge noen bort. Å sammenligne dagens korona (som ikke lenger er klassifisert som allmennfarlig sykdom av helsemyndighetene) og pest er så dumt at det ikke trenger å kommenteres, egentlig. 

Anonymkode: 59173...cb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Uttalt ekskludering? Jeg velger ikke bort personen, men smitten. Som heg ville valgt bort omgangssyke. 

Anonymkode: 8267e...08c

"At andre kan velge DEG bort" er å velge bort personen, ikke smitten. 

Anonymkode: 59173...cb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pobie skrev (1 time siden):

Dårlig immunforsvar og uvaksinert? Sier seg vel selv at man da har forhøyet risiko for alvorlig sykdom og død. 

Jeg har hatt korona. Eneste tegn var en positiv test. Men de i hustanden som var vaksinert, de ble dårlige. Sengeliggende. En av de sliter med hodepine enda. Hadde korona i februar. 

Anonymkode: 55a0b...246

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har hatt korona. Eneste tegn var en positiv test. Men de i hustanden som var vaksinert, de ble dårlige. Sengeliggende. En av de sliter med hodepine enda. Hadde korona i februar. 

Anonymkode: 55a0b...246

En ting til, HVOR forhøyet er det for sykdom og død? 

Anonymkode: 55a0b...246

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

"At andre kan velge DEG bort" er å velge bort personen, ikke smitten. 

Anonymkode: 59173...cb4

Du er valgt bort uansett. Slapp av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sug lut skrev (4 minutter siden):

Du er valgt bort uansett. Slapp av.

Kan du fortelle det til familien, kollegene og andre folk jeg omgås til daglig? Sånn at de er klar over at de har valgt meg bort :D :D 

Anonymkode: 59173...cb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Kan du fortelle det til familien, kollegene og andre folk jeg omgås til daglig? Sånn at de er klar over at de har valgt meg bort :D :D 

Anonymkode: 59173...cb4

Sug lut er synsk og vet alt om deg. Du får bare finne deg i at alle har valgt deg bort.

Anonymkode: 55a0b...246

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Sug lut er synsk og vet alt om deg. Du får bare finne deg i at alle har valgt deg bort.

Anonymkode: 55a0b...246

Det er utrolig fascinerende når eldre folk tror at ekskluderings- og mobbingkulturen fra bygda a la 1980 fortsatt lever i beste velgående i 2022 :D 

Anonymkode: 59173...cb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Det er utrolig fascinerende når eldre folk tror at ekskluderings- og mobbingkulturen fra bygda a la 1980 fortsatt lever i beste velgående i 2022 :D 

Anonymkode: 59173...cb4

Tidene forandrer seg heldigvis.

Anonymkode: 55a0b...246

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Tidene forandrer seg heldigvis.

Anonymkode: 55a0b...246

Og bra er det :) Mangfold er viktig.

Anonymkode: 59173...cb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

En ting til, HVOR forhøyet er det for sykdom og død? 

Anonymkode: 55a0b...246

image.png.6ba671fc31ed9fcf4279a4e944f016f3.png

Kilde: https://www.scientificamerican.com/article/how-to-compare-covid-deaths-for-vaccinated-and-unvaccinated-people/

Dette er per 100000 for folk over 12. Risikoen er lavere for de yngre og høyere for de eldre og de med nedsatt immunforsvar. 

 

Endret av Pobie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...