Gå til innhold

Fått Covid - hvem bryr seg? Gå på viktig møte likevel?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvis man er i relativt god form, med en Paracet eller to, og  ikke hoster Og nyser.

Da er det ok å gå på et viktig jobbmøte?

Er noe jeg virkelig ikke vil gå glipp av og som kam gi store muligheter og sjanser som kanskje aldri kommer igjen.

 

Har inntrykk av at ingen tar det så nøye lenger og de fleste ikke bryr seg så mye, da de enten har hatt det eller uansett mest sannsynlig bare får en lett forkjølelse av viruset. 

Anonymkode: 7e595...130

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde nok slitt litt med å gå med god samvittighet om jeg visste det var korona, for jeg kjenner flere som har fått ganske heftige runder og plager i lang tid etterpå.

Så om jeg virkelig ville på det møtet hadde jeg droppet å teste meg og behandlet det som en vanlig forkjølelse 😉

Anonymkode: bee11...136

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får si fra til alle som skal til møtet, så får de valget om de kan/vil utsette seg for smitterisiko.

 

Anonymkode: e09d0...5ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Du får si fra til alle som skal til møtet, så får de valget om de kan/vil utsette seg for smitterisiko.

 

Anonymkode: e09d0...5ae

Det er bare én som kommer. Har vært veldig vanskelig å få til dette møtet, har ventet og jobber for det i månedsvis og hvis det ikke gjennomføres kan det hende det aldri skjer.

Anonymkode: 7e595...130

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det er bare én som kommer. Har vært veldig vanskelig å få til dette møtet, har ventet og jobber for det i månedsvis og hvis det ikke gjennomføres kan det hende det aldri skjer.

Anonymkode: 7e595...130

Jeg kan sitte langt unna henne…

Anonymkode: 7e595...130

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg jobbar på skule, og vi skal kome på jobb sjølv om vi har korona, men er i form til å gå på jobb. 

Anonymkode: c6a69...fbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Det er bare én som kommer. Har vært veldig vanskelig å få til dette møtet, har ventet og jobber for det i månedsvis og hvis det ikke gjennomføres kan det hende det aldri skjer.

Anonymkode: 7e595...130

Varsle vedkommende uansett!

Jeg ligger med feber på niende dagen pga. en sånn som deg...

Anonymkode: e09d0...5ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Jeg kan sitte langt unna henne…

Anonymkode: 7e595...130

Ikke mulig å ta det elektronisk?

Anonymkode: 10b2d...7eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg kan sitte langt unna henne…

Anonymkode: 7e595...130

Det er klart du kan gå inn der og si at du er forkjølet så du velger å holde avstand så du ikke smitter henne...

Men korona er veldig smittsomt, og det er jo kjedelig for dere begge om du smitter henne så hun blir syk i ferien. Nå vet ikke jeg hva slags jobbrelasjon dere kommer til å ha etter dette møtet, men om du smitter henne med korona vil jo kanskje det påvirke hvordan relasjonen deres blir etterpå, særlig om du gjør det med vilje.

Du kan jo aldri innrømme til henne at du visste du hadde korona, men tok møtet likevel, også ble hun syk.

Søsteren min hadde korona nå i mars, hun var syk i nesten to uker og sliter enda med bihulene. Det er visst ganske vanlig at man får bihulebetennelse etter korona. Om denne personen får et tilsvarende sykdomsforløp så ødelegger du hele sommeren for henne.

Anonymkode: bee11...136

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til USA i bryllup om 10 dager og må avlegge negativ test dagen før. Så jeg vil ikke bli smitta. Så jeg vil gjerne ha beskjed hvis kollegaer er smitta så JEG kan ta de forbehold jeg kan

Anonymkode: b5ccb...4d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok tatt en paracet å gått på møte likevel ja. Selv gikk jeg i møte med BUP når jeg hadde korona og hadde feber,tok paracet så jeg følte meg bedre. Men satt med munnbind da. Føler selv at jeg hadde god grunn til det for hadde ett barn som skader seg selv daglig å etter flere månender fikk vi endelig time hos BUP. Men jeg fikk korona dagen før. Turde ikke avlyse timen ettersom jeg var redd for at det da var flere ukers ventetid på å få ny time. Så lenge kunne vi ikke vente,barnet trengte hjelp NÅ. 

Anonymkode: a63ab...bbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si fra, så kan personen velge om dere skal møtes. Det er i grunnen det eneste redelige å gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli hjemme.

Det er IKKE oppvtilbdeg å bestemme at de andre utsettes for smitte. Og særlig ikke nå før "alle" skal på en sårt etterlengtet ferie og trenger negativ test.

Maken til egoisme!

Anonymkode: 3ebc8...849

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk kan bli veldig syke av vanlig forkjølelse også. Dra i møte. Jeg skjønner ikke hvorfor du testa deg i utgangspunktet? 

Selv om det er korona så betyr det ikke at alle blir syk.

Hilsen uvaksinert, nedsatt immunforsvar pga biologiske medisiner og overlevde korona helt fint. Hadde kun en positiv test. Ingen symptomer. 

Anonymkode: 55a0b...246

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Folk kan bli veldig syke av vanlig forkjølelse også. Dra i møte. Jeg skjønner ikke hvorfor du testa deg i utgangspunktet? 

Selv om det er korona så betyr det ikke at alle blir syk.

Hilsen uvaksinert, nedsatt immunforsvar pga biologiske medisiner og overlevde korona helt fint. Hadde kun en positiv test. Ingen symptomer. 

Anonymkode: 55a0b...246

Og jeg er uvaksinert og har redusert immunforsvar og ligger med feber på niende dagen fordi en person unnlot å si at den hadde covid, "for vi trenger jo ikke varsle lenger".

Ei jeg kjenner som er fullvaksinert og ikke har redusert immunforsvar lå nettopp 14 dager rett ut med høy feber av samme grunn.

Om dette er et viktig møte for Hi så har hun all grunn til å opptre ryddig og ansvarlig, hvis ikke risikerer hun å miste sjansen hun snakker om for alltid. Vi er fremdeles i en pandemi, det å varsle noen man skal ha et slikt møte med om at man har fått covid, det er det eneste anstendige å gjøre.

Anonymkode: e09d0...5ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si ifra, og hvis du går bruker du munnbind og sitter så langt unna som mulig og åpner alle vinduene på rommet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Og jeg er uvaksinert og har redusert immunforsvar og ligger med feber på niende dagen fordi en person unnlot å si at den hadde covid, "for vi trenger jo ikke varsle lenger".

Ei jeg kjenner som er fullvaksinert og ikke har redusert immunforsvar lå nettopp 14 dager rett ut med høy feber av samme grunn.

Om dette er et viktig møte for Hi så har hun all grunn til å opptre ryddig og ansvarlig, hvis ikke risikerer hun å miste sjansen hun snakker om for alltid. Vi er fremdeles i en pandemi, det å varsle noen man skal ha et slikt møte med om at man har fått covid, det er det eneste anstendige å gjøre.

Anonymkode: e09d0...5ae

Hvordan vet folk at de har korona da? Skal vi fortsette å teste oss i det uendelige? Da må de som er veldig redd for covid holde seg inne da.

Anonymkode: 55a0b...246

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Covid er ikke regnet som en farlig sykdom mer i Norge. Du følger vanlige retningslinjer, hvis formen er ok skal du leve som normalt. 
 

Det er overalt og ingen steder i dag. Du kan møte noen på butikken eller få det hjem via ungene på skolen. Folk som er utsatt må selv vurdere sin egen risiko ved å delta i fysiske møter med andre. Det er ikke slik at omverden må eller bør varsle mer. 

Anonymkode: a9de3...271

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Og jeg er uvaksinert og har redusert immunforsvar og ligger med feber på niende dagen fordi en person unnlot å si at den hadde covid, "for vi trenger jo ikke varsle lenger".

Ei jeg kjenner som er fullvaksinert og ikke har redusert immunforsvar lå nettopp 14 dager rett ut med høy feber av samme grunn.

Om dette er et viktig møte for Hi så har hun all grunn til å opptre ryddig og ansvarlig, hvis ikke risikerer hun å miste sjansen hun snakker om for alltid. Vi er fremdeles i en pandemi, det å varsle noen man skal ha et slikt møte med om at man har fått covid, det er det eneste anstendige å gjøre.

Anonymkode: e09d0...5ae

Du burde jo vaksinert deg hvis du har redusert immunforsvar. Skjønner ikke at du våger å forlate huset uvaksinert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Hvordan vet folk at de har korona da? Skal vi fortsette å teste oss i det uendelige? Da må de som er veldig redd for covid holde seg inne da.

Anonymkode: 55a0b...246

Fordi folk flest fremdeles er ansvarlige og anstendige mennesker som ikke ønsker å utsette andre for unødvendig risiko eller plager, spesielt ikke fordi pandemien fremdeles ikke er over og mange personer nå står foran første ferie på et par-tre år.

Men forstår det er vanskelig for enkelte å ikke være egoistiske...

Anonymkode: e09d0...5ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pobie skrev (16 minutter siden):

Du burde jo vaksinert deg hvis du har redusert immunforsvar. Skjønner ikke at du våger å forlate huset uvaksinert. 

Åh, du... det hadde jeg ikke tenkt på før... hvorfor er det ingen som har tipset meg om det før??

Anonymkode: e09d0...5ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pobie skrev (5 minutter siden):

Du burde jo vaksinert deg hvis du har redusert immunforsvar. Skjønner ikke at du våger å forlate huset uvaksinert. 

Hvorfor skal jeg ikke våge det? 

Anonymkode: 55a0b...246

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Fordi folk flest fremdeles er ansvarlige og anstendige mennesker som ikke ønsker å utsette andre for unødvendig risiko eller plager, spesielt ikke fordi pandemien fremdeles ikke er over og mange personer nå står foran første ferie på et par-tre år.

Men forstår det er vanskelig for enkelte å ikke være egoistiske...

Anonymkode: e09d0...5ae

Det handler alltid om ferie. Hvordan får vi disse sykdommene hit? 

Du svarte ikke på spørsmålet. Hvor lenge skal vi teste oss? Å hvor mange tester seg?

Anonymkode: 55a0b...246

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...