Gå til innhold

Mannen min misliker mine vennskap med eksmannen sine ekskoner.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen din er en balleløs fjott.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
sug lut skrev (3 minutter siden):

Takk for klar tale. 

Anonymkode: 6c084...78f

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Kanskje din mann hadde håpt at når ungen ble voksen kunne hen holde kontakten selv med sin far og søsken.

Har du tenkt å fortsette med dette til du dør?

Yngste ungen er 3 år og eksen kan fortsatt produsere nye avkom med endra flere damer, livet ut.

Foe meg høres dette helt bingo ut å fortsette med.

Anonymkode: d8e00...314

Men hvorfor skal de ikke fortsette å treffes, hvis det er noe alle trives med? Hvorfor skal ikke hi kunne ha kontakt med eksen sin selv om barna er blitt store?

Jeg forstår det bare ikke.

Anonymkode: 7ebe6...6cd

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Men hvorfor bytter han ut damer hele tiden, til noe yngre og penere? Da velger han jo dem på grunn av utseendet. Særlig fordi det aldri holder. 

Anonymkode: dc04b...799

Har det egentlig noe som helst med HIs mann å gjøre? Han trenger ikke omgås med noen av disse, men i stedet for å holde seg hjemme og holde kjeft, er han nedlatende i sin beskrivelse når han snakker om HIs relasjon med sine venner fra lang tid tilbake. 
At han kaller dem et harem viser også at han bare er smålig og sjalu.

Anonymkode: ccb13...af7

Skrevet

Det er dumpegrunn faktisk. Hadde aldri tolerert det. Uakseptabelt. Enig med mannen din. 

Anonymkode: f9781...585

Skrevet
sug lut skrev (8 timer siden):

Strikes again! 

Anonymkode: f9781...585

Skrevet

Tråden er ryddet for brukerangrep.

Admin

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 8.6.2022 den 11.34):

Ekser er da ikke en del av pakken i et nytt forhold. 

Jo, det er de når det er barn involvert. 

Anonymkode: 5d9d7...022

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jo, det er de når det er barn involvert. 

Anonymkode: 5d9d7...022

Fortsatt ikke. Eksen og meg har to barn sammen, og vi er ikke "en del av pakken" i hverandres nye forhold. Vi feirer ikke noe sammen, vi tar ikke kosemoselykkeligfamilie-bilder for sosiale medier sammen og lignende. Men vi har barna 50/50 og samarbeider svært godt. Vi avlaster hverandre ved behov, samordner hverandres planer og har god dialog om eventuelle utfordringer hos barna, utvikling på skolen, på fritidsaktivitetene osv. Vi har også en hyggelig tone når vi prater sammen, og kan spøke og prate om andre ting enn barna. Men vi er ikke bestiser eller "en del av pakken" for våre nye partnere. Det er en misforståelse at man må ha tett omgang med eksen for å ha et godt samarbeid om barna.

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Fortsatt ikke. Eksen og meg har to barn sammen, og vi er ikke "en del av pakken" i hverandres nye forhold. Vi feirer ikke noe sammen, vi tar ikke kosemoselykkeligfamilie-bilder for sosiale medier sammen og lignende. Men vi har barna 50/50 og samarbeider svært godt. Vi avlaster hverandre ved behov, samordner hverandres planer og har god dialog om eventuelle utfordringer hos barna, utvikling på skolen, på fritidsaktivitetene osv. Vi har også en hyggelig tone når vi prater sammen, og kan spøke og prate om andre ting enn barna. Men vi er ikke bestiser eller "en del av pakken" for våre nye partnere. Det er en misforståelse at man må ha tett omgang med eksen for å ha et godt samarbeid om barna.

At dere er angstbitersk opptatt av avstand betyr ikke at ikke andre kan ha gode vennskap som involverer både nye og gamle partnere.

Anonymkode: a96fb...7c5

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

At dere er angstbitersk opptatt av avstand betyr ikke at ikke andre kan ha gode vennskap som involverer både nye og gamle partnere.

Anonymkode: a96fb...7c5

Vi er da ikke opptatt av avstand? Det faller ikke for oss naturlig å være bestiser eller feire ting sammen. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Nå var det vi mødrene som ble venner da, og vi snakker jo mer med hverandre enn hva vi snakker med faren til barna våre. Dette handler jo ikke om hva som er vanlig og uvanlig, men om hvordan man selv føler at ting fungerer for seg selv og barn og eventuellt ekser. Alle må jo finne ut av sånt i den enkeltes tilfelle?

Nå fortalte mannen at grunnen til at han reagerer er at et par kompiser av han har vært i konflikt med min eks, og at de hadde sett bilder av meg fra en av hagefestene. Uten eksen ved siden av meg. De hadde fleipet med at jeg var en av haremet hans, så det var grunnen til at min mann reagerte. Det handler altså om at kompisene hans var frekke, og det skulle da gå ut over meg. Er det riktig? At mannen min ble "flau" pga dette? 

Jeg vil bare si at jeg ble veldig negativt overrasket over denne "tilståelsen"Syns det er utrolig nedrig.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Nå var det vi mødrene som ble venner da, og vi snakker jo mer med hverandre enn hva vi snakker med faren til barna våre. Dette handler jo ikke om hva som er vanlig og uvanlig, men om hvordan man selv føler at ting fungerer for seg selv og barn og eventuellt ekser. Alle må jo finne ut av sånt i den enkeltes tilfelle?

Nå fortalte mannen at grunnen til at han reagerer er at et par kompiser av han har vært i konflikt med min eks, og at de hadde sett bilder av meg fra en av hagefestene. Uten eksen ved siden av meg. De hadde fleipet med at jeg var en av haremet hans, så det var grunnen til at min mann reagerte. Det handler altså om at kompisene hans var frekke, og det skulle da gå ut over meg. Er det riktig? At mannen min ble "flau" pga dette? 

Jeg vil bare si at jeg ble veldig negativt overrasket over denne "tilståelsen"Syns det er utrolig nedrig.

Nei, når det er kompiser som er barnslig og erter samboeren din om om de alle sammen var femåringer, er det bare teit og unødvendig. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Nei, når det er kompiser som er barnslig og erter samboeren din om om de alle sammen var femåringer, er det bare teit og unødvendig. 

Ja, det er unødvendig og ufattelig barnslig. Hadde håpet på å slippe sånne avsløringer om mannen!

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Ja, det er unødvendig og ufattelig barnslig. Hadde håpet på å slippe sånne avsløringer om mannen!

Hvilke avsløringer?

Skrevet
Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Jeg skjønner ikke hvorfor du spør, egentlig? Du har jo allerede bestemt deg for hva du synes.

Anonymkode: f4a6b...357

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor du spør, egentlig? Du har jo allerede bestemt deg for hva du synes.

Anonymkode: f4a6b...357

Jeg visste ikke grunnen til reaksjonen da jeg skrev innlegget. Jeg forsto ikke hva han reagerte på, eller hvorfor. Nå vet jeg jo det. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Vi er da ikke opptatt av avstand? Det faller ikke for oss naturlig å være bestiser eller feire ting sammen. 

Men det er dere. For HI er det naturlig å feire ting sammen med barnas søsken for å bygge relasjoner dem imellom. Kudos til henne og de andre damene for det!

Skrevet
LillaGorilla♥♥ skrev (1 minutt siden):

Men det er dere. For HI er det naturlig å feire ting sammen med barnas søsken for å bygge relasjoner dem imellom. Kudos til henne og de andre damene for det!

Hvorfor er det KUDOS for et spesielt opplegg? Er slik opplegg bedre enn andre alternativer? Ja, det er naturlig for HI, men kanskje ikke like naturlig for samboeren hennes ut fra hvordan han er oppdratt. De må rett og slett snakke sammen. 

Skrevet

Hvorfor er det KUDOS for et spesielt opplegg? Er slik opplegg bedre enn andre alternativer? Ja, det er naturlig for HI, men kanskje ikke like naturlig for samboeren hennes ut fra hvordan han er oppdratt. De må rett og slett snakke sammen. 

Det er kudos for å sette barnas behov for gode relasjoner med sine søsken foran egoistiske og sjalu voksne. Nå viser det seg jo også at samboeren kun reagerer på dette pga fjollete kommentarer fra kompiser. Etter ørten år, dessuten.

Skrevet
LillaGorilla♥♥ skrev (2 minutter siden):

Det er kudos for å sette barnas behov for gode relasjoner med sine søsken foran egoistiske og sjalu voksne. Nå viser det seg jo også at samboeren kun reagerer på dette pga fjollete kommentarer fra kompiser. Etter ørten år, dessuten.

Hvem som sier at alle som ikke feirer ting sammen hele tiden, er sjalu og egoistiske? Hva hvis INGEN ønsker slike feiringer eller finner dem naturlige - verken barna eller foreldrene? Hos oss hadde det ikke falt meg inn å være sjalu på eksens nye dame, og det samme gjelder min nye ektemann. Vi har heller ingen utfordringer med å tilrettelegge for gode relasjoner mellom BARNA, uten at vi foreldre må omgås som kompiser hele tiden. Du kan ikke se for deg at folk velger forskjellige løsninger som fungerer like bra?

Jeg er for øvrig enig i at reaksjonen fra samboeren til HI er barnslig og overfladisk.

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hvem som sier at alle som ikke feirer ting sammen hele tiden, er sjalu og egoistiske? Hva hvis INGEN ønsker slike feiringer eller finner dem naturlige - verken barna eller foreldrene? Hos oss hadde det ikke falt meg inn å være sjalu på eksens nye dame, og det samme gjelder min nye ektemann. Vi har heller ingen utfordringer med å tilrettelegge for gode relasjoner mellom BARNA, uten at vi foreldre må omgås som kompiser hele tiden. Du kan ikke se for deg at folk velger forskjellige løsninger som fungerer like bra?

Jeg er for øvrig enig i at reaksjonen fra samboeren til HI er barnslig og overfladisk.

Men det var jo akkurat poenget mitt- å se for seg at andre velger løsninger som passer for dem? HI med eks, barn og ekskoner, HAR valgt en løsning som har fungert supert for dem i mange år. Inkludert i flere år der HI har hatt denne nye mannen, som ikke har sagt noe på dette- frem til nå. Fordi han tydeligvis setter tullprat fra kompiser høyere enn disse barnas glede av denne ordningen. Det er kun idioti og egoisme. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det er da ingen som har sagt noe om å være bestiser, men hvis man en gang har elsker noen så høyt at man har valgt å få barn med dem, så er det vel ikke unaturlig å fortsette som venner?

Og selv om det ikke er «naturlig» for deg, hva, helt konkret, er galt med å feire ting sammen?

Skrevet

Det er da ingen som har sagt noe om å være bestiser, men hvis man en gang har elsker noen så høyt at man har valgt å få barn med dem, så er det vel ikke unaturlig å fortsette som venner?

Og selv om det ikke er «naturlig» for deg, hva, helt konkret, er galt med å feire ting sammen?

Det er ingenting galt i det. Jeg reagerte på at vårt opplegg ble klassifisert som det å være sykelig opptatt av avstand. Vi er ikke det, altså. Enda et spørsmål - er du venner med absolutt alle som du har elsket gjennom livet? Eller kan enkelte handlinger ha gjort at du ikke lenger ønsker å ha dem som venn, men er sivilisert nok til å omgås dem når det er nødvendig uten å vise din forakt?

Skrevet

Det er ingenting galt i det. Jeg reagerte på at vårt opplegg ble klassifisert som det å være sykelig opptatt av avstand. Vi er ikke det, altså. Enda et spørsmål - er du venner med absolutt alle som du har elsket gjennom livet? Eller kan enkelte handlinger ha gjort at du ikke lenger ønsker å ha dem som venn, men er sivilisert nok til å omgås dem når det er nødvendig uten å vise din forakt?

Det var nok ditt sarkastiske, overdrevne og passiv-aggressive «kosemoselykkeligfamilie-bilder» som ga inntrykk av at du helst vil holde mannen din sin første familie (i hvert fall ekskona…) på god avstand.

Nei, jeg er ikke venner med alle jeg har elsket gjennom livet. Men det utelukker vel ikke at jeg kan være veldig glad i andre jeg har elsket gjennom livet?

Faren til barna mine er helt spesiell for meg, og jeg er spesiell for ham. Selv om vi ikke elsker hverandre lenger så har vi en fortid sammen der vi har delt det viktigste i livet, nemlig å få barn. Vi har felles interesser og mål for barna våre, og det er vårt felles, unike prosjekt. Vi liker hverandre som personer fremdeles, og det er ingen grunn til at vi ikke skal omgås.

Bare å lese dette gir nok enkelte «nypatnere» gnagsår, hepatitt og høyt blodtrykk, men det finnes altså voksne mennesker som ikke har noen problemer med at partneren har er godt forhold til eksen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...