Anonym bruker Skrevet 8. juni 2022 #1 Skrevet 8. juni 2022 Det ble kanskje en litt kronglete overskrift, men her er saken: Jeg ble sammen med far til mitt eldste barn da jeg var 18, og vi fikk barn sammen etter kun ett år. Min eks hadde da allerede et barn på 3 år, og moren til dette barnet og jeg hadde fin kontakt. Da barnet vårt fylte ett år var derfor hun med i bursdagsselskapet. Hun var veldig flink til å lage en spesiell rett, så fordi eksen min spurte om hun ville lage den så ble hun bedt helt naturlig. Kort fortalt så var det slik det startet, og vi to mødrene fortsatte og møtes etter at det tok slutt med eksen og meg. Deretter har han fått tre barn i to ulike forhold etter det. Alle barna/søsknene har hatt god og mye kontakt, og vi har alle hatt som tradisjon og møtes hos eksmannen for å feire barnas bursdager. En av eksene hans har alltid med sin nye mann, men min har aldri ville vært med. Faren til mitt eldste barn er en god far selv om han ikke klarer varige forhold. Det har ikke vært noen konflikter med han og noen av oss eksene bortsett fra litt krøll idet forhold tar slutt. Etter det har han alltid betalt for barna, hjulpet til med andre økonomiske utfordringer om det har vært behov, og han har også kjøpt leilighet til ene eksen som ikke klarte det selv. Han har ingen av barna fast pga jobben hvor han reiser mye, men han har de når han kan og tar de alltid med på minst en lang ferie pr år. Nå er jo de eldste voksne, men de reiser hvert år likevel og har med kjærester. Nå reagerer min mann på at vi skal feire den yngste sin bursdag. Det blir hagefest hos eksen og mannen min sier at han syns det er et latterlig opplegg, og at vi damene oppfører oss som et harem! Han sier at dette har irritert han alle de tre årene vi har vært gift, men at han ikke ville si noe før nå. Han reagerer på at vi blir lagt ut bilde av, og at eksmannen min aldri ville hatt oss alle tilstede hvis vi ikke så bra ut! Dette er helt nye tanker for meg, og jeg skjønner ikke denne merkelige reaksjonen. Eksmannen min har jeg ikke noe annet enn et platonisk vennskap med, og det er jo vi eksene hans som har mest kontakt. Jeg vet ærlig talt ikke hvordan jeg skal reagere på dette. Kanskje jeg ikke ser hvor merkelig det er fordi jeg er så vant til det, og har vært det i mer enn 20 år? Anonymkode: 6c084...78f
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2022 #2 Skrevet 8. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det ble kanskje en litt kronglete overskrift, men her er saken: Jeg ble sammen med far til mitt eldste barn da jeg var 18, og vi fikk barn sammen etter kun ett år. Min eks hadde da allerede et barn på 3 år, og moren til dette barnet og jeg hadde fin kontakt. Da barnet vårt fylte ett år var derfor hun med i bursdagsselskapet. Hun var veldig flink til å lage en spesiell rett, så fordi eksen min spurte om hun ville lage den så ble hun bedt helt naturlig. Kort fortalt så var det slik det startet, og vi to mødrene fortsatte og møtes etter at det tok slutt med eksen og meg. Deretter har han fått tre barn i to ulike forhold etter det. Alle barna/søsknene har hatt god og mye kontakt, og vi har alle hatt som tradisjon og møtes hos eksmannen for å feire barnas bursdager. En av eksene hans har alltid med sin nye mann, men min har aldri ville vært med. Faren til mitt eldste barn er en god far selv om han ikke klarer varige forhold. Det har ikke vært noen konflikter med han og noen av oss eksene bortsett fra litt krøll idet forhold tar slutt. Etter det har han alltid betalt for barna, hjulpet til med andre økonomiske utfordringer om det har vært behov, og han har også kjøpt leilighet til ene eksen som ikke klarte det selv. Han har ingen av barna fast pga jobben hvor han reiser mye, men han har de når han kan og tar de alltid med på minst en lang ferie pr år. Nå er jo de eldste voksne, men de reiser hvert år likevel og har med kjærester. Nå reagerer min mann på at vi skal feire den yngste sin bursdag. Det blir hagefest hos eksen og mannen min sier at han syns det er et latterlig opplegg, og at vi damene oppfører oss som et harem! Han sier at dette har irritert han alle de tre årene vi har vært gift, men at han ikke ville si noe før nå. Han reagerer på at vi blir lagt ut bilde av, og at eksmannen min aldri ville hatt oss alle tilstede hvis vi ikke så bra ut! Dette er helt nye tanker for meg, og jeg skjønner ikke denne merkelige reaksjonen. Eksmannen min har jeg ikke noe annet enn et platonisk vennskap med, og det er jo vi eksene hans som har mest kontakt. Jeg vet ærlig talt ikke hvordan jeg skal reagere på dette. Kanskje jeg ikke ser hvor merkelig det er fordi jeg er så vant til det, og har vært det i mer enn 20 år? Anonymkode: 6c084...78f Jeg hadde aldri i verden deltatt på "hagefest hos eksen". Man må kunne løsrive seg fra eksmannen sin når man har etablert seg med en ny mann og giftet seg. Det er ingenting merkelig i reaksjonen hans. Det er selvfølgelig uproblematisk å være venn med eksens eksdame, men å ha party med eksen sin blir i min bok over the line. Anonymkode: dc04b...799
*Miss Marple* Skrevet 8. juni 2022 #3 Skrevet 8. juni 2022 Han dør ikke av å mislike noe, så det kan han bare fortsette med så lenge han gidder. Tradisjonen deres var satt lenge før han kom inn i bildet, så han kan bare glemme å mene noe om det.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2022 #4 Skrevet 8. juni 2022 *Miss Marple* skrev (1 minutt siden): Han dør ikke av å mislike noe, så det kan han bare fortsette med så lenge han gidder. Tradisjonen deres var satt lenge før han kom inn i bildet, så han kan bare glemme å mene noe om det. En tradisjon med en EKS er ikke noe som skal bestå resten av livet. Når man gifter seg på nytt, må man ta hensyn til alle parter. Min mann hadde tradisjon med eks å dra på restaurant en gang i måneden. Skal jeg slippe ham av gårde på romantisk middag med eksen sin hver måned nå som jeg er gift med ham? Det har jo vært en tradisjon i 10 år... Anonymkode: dc04b...799
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2022 #5 Skrevet 8. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg hadde aldri i verden deltatt på "hagefest hos eksen". Man må kunne løsrive seg fra eksmannen sin når man har etablert seg med en ny mann og giftet seg. Det er ingenting merkelig i reaksjonen hans. Det er selvfølgelig uproblematisk å være venn med eksens eksdame, men å ha party med eksen sin blir i min bok over the line. Anonymkode: dc04b...799 Som sagt så har vi kun et platonisk vennskap, og vi snakkes knapt nå når barna er såpass voksne. Det har bare blitt en tradisjon å feire alle barnas bursdager der, og yngste er kun 3 år så absolutt ikke noe party! Alle ekser og barn har alltid møttes sånn hjemme hos han. Anonymkode: 6c084...78f
HvittHus Skrevet 8. juni 2022 #6 Skrevet 8. juni 2022 Det fungerer for dere og har gjort det i mange mange år, og da er det faktisk bare å overse alle, inkludert mannen, som synes dette er rart. At mannen synes det er en merkelig tradisjon er hans utfordring og noe han må jobbe med.
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 8. juni 2022 #7 Skrevet 8. juni 2022 Så lenge dette har fungert så smidig for dere i alle år, så synes jeg det var sært å ta dette opp nå. Jeg hadde nok fort blitt usaklig mot han, spurt om han var misunnelig på eksens harem. Som svar på kommentaren om at dere kun var velkommen pga utseende deres hadde jeg svart at på seg selv kjenner man andre. Men om du er et bedre menneske enn meg, så svarer du selvsagt ikke dette 😝 Spør han om det ligger en dypere mening i det annet enn det overflatiske han serverer, for å kunne møte han på det egentlige problemet. Dersom det ikke er det bør han begynne å jobbe med irritasjonen sin. Dersom han vil dyrke den videre må han få lov til det, men det er hans valg, og kun han det skal gå utover.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2022 #8 Skrevet 8. juni 2022 *Miss Marple* skrev (3 minutter siden): Han dør ikke av å mislike noe, så det kan han bare fortsette med så lenge han gidder. Tradisjonen deres var satt lenge før han kom inn i bildet, så han kan bare glemme å mene noe om det. HvittHus skrev (1 minutt siden): Det fungerer for dere og har gjort det i mange mange år, og da er det faktisk bare å overse alle, inkludert mannen, som synes dette er rart. At mannen synes det er en merkelig tradisjon er hans utfordring og noe han må jobbe med. Jeg syns jo at det var en veldig overraskende og også litt stygg kommentar fra ham. Jeg skal ikke henge meg opp i det, men å si at vi oppfører oss som er harem. Det er jo nedverdigende sagt syns nå jeg. Ja vi har alltid hatt denne tradisjonen. Vi eksdamene går veldig godt overens og vi gjør ikke et nummer ut av dette i det hele tatt. Faren til barna er en helt allreight mann som heller ikke gjør noe vesen ut av dette. Anonymkode: 6c084...78f
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 8. juni 2022 #9 Skrevet 8. juni 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): En tradisjon med en EKS er ikke noe som skal bestå resten av livet. Når man gifter seg på nytt, må man ta hensyn til alle parter. Min mann hadde tradisjon med eks å dra på restaurant en gang i måneden. Skal jeg slippe ham av gårde på romantisk middag med eksen sin hver måned nå som jeg er gift med ham? Det har jo vært en tradisjon i 10 år... Anonymkode: dc04b...799 Men nå var det endel av pakken han valgte. Han burde gitt tydelig beskjed om at han ikke kunne akseptere dette i starten av forholdet, slik at HI kunne velge hva som var viktigst. Å komme nå, etter så mange år, er bare patetisk.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2022 #10 Skrevet 8. juni 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): En tradisjon med en EKS er ikke noe som skal bestå resten av livet. Når man gifter seg på nytt, må man ta hensyn til alle parter. Min mann hadde tradisjon med eks å dra på restaurant en gang i måneden. Skal jeg slippe ham av gårde på romantisk middag med eksen sin hver måned nå som jeg er gift med ham? Det har jo vært en tradisjon i 10 år... Anonymkode: dc04b...799 Dette er jo en tradisjon for barna. Vi feiret også alle konfirmasjonene der. Barna tar det som en selvfølge som vi mødrene gjør det. Det er jo langt fra der samme som å møte eksen på middag! Det ville aldri skjedd her da alle har et helt avklart forhold. Anonymkode: 6c084...78f
HvittHus Skrevet 8. juni 2022 #11 Skrevet 8. juni 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): En tradisjon med en EKS er ikke noe som skal bestå resten av livet. Når man gifter seg på nytt, må man ta hensyn til alle parter. Min mann hadde tradisjon med eks å dra på restaurant en gang i måneden. Skal jeg slippe ham av gårde på romantisk middag med eksen sin hver måned nå som jeg er gift med ham? Det har jo vært en tradisjon i 10 år... Anonymkode: dc04b...799 Det er en ganske stor forskjell på enemiddag med eksen hver måned, til bursdagsamlinger med en haug med barn og ekser tilstede. Hvis man finner en slik samling truende på noen som helst måte, er man veldig usikker på forholdet sitt.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2022 #12 Skrevet 8. juni 2022 Den perfekte mor, påan igjen skrev (15 minutter siden): Men nå var det endel av pakken han valgte. Han burde gitt tydelig beskjed om at han ikke kunne akseptere dette i starten av forholdet, slik at HI kunne velge hva som var viktigst. Å komme nå, etter så mange år, er bare patetisk. Ekser er da ikke en del av pakken i et nytt forhold. Anonymkode: dc04b...799
Ekspatt Skrevet 8. juni 2022 #13 Skrevet 8. juni 2022 Anonym bruker skrev (32 minutter siden): En tradisjon med en EKS er ikke noe som skal bestå resten av livet. Når man gifter seg på nytt, må man ta hensyn til alle parter. Min mann hadde tradisjon med eks å dra på restaurant en gang i måneden. Skal jeg slippe ham av gårde på romantisk middag med eksen sin hver måned nå som jeg er gift med ham? Det har jo vært en tradisjon i 10 år... Anonymkode: dc04b...799 Ja for det er jo ingen forskjell på romantisk middag for to og på felles feiringer av barn med stesøsken, halvsøsken og hele resten av bonusfamilien. Godt poeng du kom med der.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2022 #14 Skrevet 8. juni 2022 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Ekser er da ikke en del av pakken i et nytt forhold. Anonymkode: dc04b...799 Selvfølgelig er ekser en del av pakka når man har barn med dem. Anonymkode: f44ab...009
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2022 #15 Skrevet 8. juni 2022 Dette høres jo helt fint ut. Mannen din får ta seg en bolle. I selskapet kanskje? Haremet blir brutt opp hvis han blir med 😆 Anonymkode: 04feb...cee
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2022 #16 Skrevet 8. juni 2022 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Dette høres jo helt fint ut. Mannen din får ta seg en bolle. I selskapet kanskje? Haremet blir brutt opp hvis han blir med 😆 Anonymkode: 04feb...cee Han har blitt invitert alle gangene, men sier at han ikke har helt sans for eksen. Det har jeg aldri brydd meg om og tenkt at ok, det er jo ikke så nemerkelselsverdig. De er ikke særlig like heller så forståelig. Å dra det fra å ikke ha helt sans for ham til å beskylde oss for å opptre som harem var litt vel nedlatende syns nå jeg. Blir egentlig legge ut jo mer jeg tenker på det. Veldig frekt sagt, men jeg kan jo ikke henge meg opp i det heller. Anonymkode: 6c084...78f
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2022 #17 Skrevet 8. juni 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Han har blitt invitert alle gangene, men sier at han ikke har helt sans for eksen. Det har jeg aldri brydd meg om og tenkt at ok, det er jo ikke så nemerkelselsverdig. De er ikke særlig like heller så forståelig. Å dra det fra å ikke ha helt sans for ham til å beskylde oss for å opptre som harem var litt vel nedlatende syns nå jeg. Blir egentlig legge ut jo mer jeg tenker på det. Veldig frekt sagt, men jeg kan jo ikke henge meg opp i det heller. Anonymkode: 6c084...78f Her skjedde det noe : blir egentlig mer sur jo mer jeg tenker på det, skulle det stå! Anonymkode: 6c084...78f
LillaGorilla♥♥ Skrevet 8. juni 2022 #18 Skrevet 8. juni 2022 Så flott at dere for barnas skyld har greid å holde på en så hyggelig tradisjon. Mannen din bestemmer for det første ikke hvem du skal være venn med og omgås av venninner. For det andre- her er det snakk om å opprettholde en god relasjon søsken imellom. Det er ikke barnas feil at eksen ikke greier å holde på damer. Hva er det mannen din egentlig er redd for, all den tid både barn og nye partnere er med på selskapeligheten?
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2022 #19 Skrevet 8. juni 2022 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Selvfølgelig er ekser en del av pakka når man har barn med dem. Anonymkode: f44ab...009 Nei. Barn er en del av pakka. Ikke eksene. Anonymkode: dc04b...799
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2022 #20 Skrevet 8. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det blir hagefest hos eksen og mannen min sier at han syns det er et latterlig opplegg, og at vi damene oppfører oss som et harem! Han sier at dette har irritert han alle de tre årene vi har vært gift, men at han ikke ville si noe før nå. Han reagerer på at vi blir lagt ut bilde av, og at eksmannen min aldri ville hatt oss alle tilstede hvis vi ikke så bra ut! Anonymkode: 6c084...78f Akkurat dette kan du jo imøtekomme mannen din på da. Jeg skjønner det veldig godt, om det er slik at eksen din legger ut bilder av seg selv, omkranset av alle barnemødrene - det hadde jommen meg jeg også reagert på. Kan du ikke si at den typen bilder blir jeg ikke med på? Det er lov å vise hensyn til din nye manns følelser også, selv om det betyr noen forsakelser fra din side. Anonymkode: f4a6b...357
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2022 #21 Skrevet 8. juni 2022 LillaGorilla♥♥ skrev (8 minutter siden): Så flott at dere for barnas skyld har greid å holde på en så hyggelig tradisjon. Mannen din bestemmer for det første ikke hvem du skal være venn med og omgås av venninner. For det andre- her er det snakk om å opprettholde en god relasjon søsken imellom. Det er ikke barnas feil at eksen ikke greier å holde på damer. Hva er det mannen din egentlig er redd for, all den tid både barn og nye partnere er med på selskapeligheten? Ja det er forholdet mellom barna som er viktig, og de har veldig fine forhold også. Da nest yngste fikk problemer, så steppet de eldre inn med en gang. Da en av dem trengte pass til katten sin, så spurte hun meg. Det går på kryss og tvers her, og det er jo bare positivt. Jeg vet ikke hva mannen plutselig er så negativ og frekk om dette for nå. Han har absolutt ikke en eneste grunn til å være sjalu ihvertfall, så jeg vet virkelig ikke. Anonymkode: 6c084...78f
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2022 #22 Skrevet 8. juni 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Akkurat dette kan du jo imøtekomme mannen din på da. Jeg skjønner det veldig godt, om det er slik at eksen din legger ut bilder av seg selv, omkranset av alle barnemødrene - det hadde jommen meg jeg også reagert på. Kan du ikke si at den typen bilder blir jeg ikke med på? Det er lov å vise hensyn til din nye manns følelser også, selv om det betyr noen forsakelser fra din side. Anonymkode: f4a6b...357 Ja, nå er det ikke så viktig for meg å være med på bilder. Det er jo ikke eksen omkranset av oss. Det er bilder av oss mødre og barna, og han og barna. Litt forskjellige bilder. Jeg tror eksen liker å legge ut disse fordi jeg vet at han føler på å ikke kunne ha hatt noen av barna fast og at han har fått bsrn med flere. Så det er hans måte å vise at han gjør bra greier og at han har godt forhold til alle og er en god får tross alt. Jeg kan godt be om å ikke bli lagt ut,men hvordan jeg plutselig skal formidle det vet jeg ikke. Jeg vet ikke om jeg vil føle meg dum om jeg gjør det, og om mannen min sitt nedlatende syn er verdt at jeg skal føle meg dum. Anonymkode: 6c084...78f
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2022 #23 Skrevet 8. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Ja, nå er det ikke så viktig for meg å være med på bilder. Det er jo ikke eksen omkranset av oss. Det er bilder av oss mødre og barna, og han og barna. Litt forskjellige bilder. Jeg tror eksen liker å legge ut disse fordi jeg vet at han føler på å ikke kunne ha hatt noen av barna fast og at han har fått bsrn med flere. Så det er hans måte å vise at han gjør bra greier og at han har godt forhold til alle og er en god får tross alt. Jeg kan godt be om å ikke bli lagt ut,men hvordan jeg plutselig skal formidle det vet jeg ikke. Jeg vet ikke om jeg vil føle meg dum om jeg gjør det, og om mannen min sitt nedlatende syn er verdt at jeg skal føle meg dum. Anonymkode: 6c084...78f Be eksen om å ikke legge ut bilder av deg som om dere var en stor, lykkelig familie fortsatt. Jeg har aldri vært bort i ekser som legger ut bilder av hverandre ved slike anledninger. Det blir rett og slett for tett. Selv om man har god tone med eksen, trenger man ikke å flashe den overalt for hele verden. Anonymkode: dc04b...799
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2022 #24 Skrevet 8. juni 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Be eksen om å ikke legge ut bilder av deg som om dere var en stor, lykkelig familie fortsatt. Jeg har aldri vært bort i ekser som legger ut bilder av hverandre ved slike anledninger. Det blir rett og slett for tett. Selv om man har god tone med eksen, trenger man ikke å flashe den overalt for hele verden. Anonymkode: dc04b...799 Som sagt så er det ikke oppstilte bilder av oss som en stor lykkelig familie. Det er også mange andre i selskapet som øvrig familie og venner. Anonymkode: 6c084...78f
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 8. juni 2022 #25 Skrevet 8. juni 2022 Anonym bruker skrev (55 minutter siden): Ekser er da ikke en del av pakken i et nytt forhold. Anonymkode: dc04b...799 I dette forholdet har han vært det. Og det har vært tydelig for mannen fra start, da er det for sent å sutre over det mange år senere. Og ihvertfall på en slik måte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå