Gå til innhold

Så viste det seg at naturlig immunitet ga like god, om ikke bedre beskyttelse enn mrna-vaksinene


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

https://www.dagbladet.no/nyheter/sa-bra-beskytter-naturlig-immunitet/75948970
 

De amerikanske forskerne konkluderer med at naturlig immunitet etter covid-19 gir like bra eller bedre beskyttelse mot ny coronavirussykdom enn mRNA-vaksine.
 

Jøss. Vi var jo et par stykker her som ymtet frampå om det en periode, og gjett om vi ble halshugd. Vi var konspirasjonsteoretikere, brukte tinnfoliehatt og mente verden var flat, visstnok… Ka dokker sei no? 

 

Anonymkode: 02a04...e65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kroppen har sitt beste imunforsvar, sånn er det bare

Anonymkode: d6492...c23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra formulert hovedinnlegg hvis du vil ha en saklig diskusjon............🤦‍♀️...men det er vel neppe det du er ute etter

Anonymkode: 72dab...57d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det visste vi jo? Problemet var jo at litt for mange døde uten å oppnå denne immuniteten før omikron kom og reddet oss. 

Vi ville ikke hatt en like stor spredning av deltavarianten, det hadde gått skikkelig galt.

Anonymkode: 0221c...7ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare det at naturlig immunitet fordrer at man har hatt sykdommen. Den sykdommen som fikk mange til å bli sykere enn de hadde godt av, og som derfor ønsket å vaksinere seg...

Anonymkode: e1782...f7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

https://www.dagbladet.no/nyheter/sa-bra-beskytter-naturlig-immunitet/75948970
 

De amerikanske forskerne konkluderer med at naturlig immunitet etter covid-19 gir like bra eller bedre beskyttelse mot ny coronavirussykdom enn mRNA-vaksine.
 

Jøss. Vi var jo et par stykker her som ymtet frampå om det en periode, og gjett om vi ble halshugd. Vi var konspirasjonsteoretikere, brukte tinnfoliehatt og mente verden var flat, visstnok… Ka dokker sei no? 

 

Anonymkode: 02a04...e65

Det kan da ikke være mange som tror/mener at vaksine virker bedre naturlig immunitet? Kan du vise meg en link der noen blir halshugd for å si dette? Årsaken til vaksinasjoner er jo ikke at de tror den virker bedre enn naturlig immunitet, men at den beskytter mot alvorlig sykdom og død.   

Anonymkode: ec662...d7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oida! Litt flaut å gå så høyt ut når man ikke helt skjønner greia?

Men greit å prøve det ut her, anonymt, før man driter seg ut rundt lunsjbordet😅

Anonymkode: a5e11...dc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så valget er:

Enten bli immun ved å ha fått sykdommen - og overlevd

Eller ta en sprøyte som gir nesten like god immunitet - men da uten å ha fått sykdommen

Hva med hepatitt? Vil du heller ta en sprøyte for å forhindre at du får det eller vil du heller bli smittet med hepatitt og håpe at det går bra, slik at du blir immun? Kanskje du ikke blir det og får ta sjansen på en ny runde med hepatitt?

Hva med stivkrampe? Streptokokker?

Bli syk og håpe på at det går bra eller ta en sprøyte og være så godt som immun uten å ha blitt syk? Vanskelig valg det der du.

Anonymkode: 77f25...c32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ser jo hvor bra det gikk i Sverige når de satset på flokkimmunitet fremfor sprøyter...

Anonymkode: 77f25...c32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble nærmest tvunget til vaksine til tross for at jeg hadde hatt covid. Koronapasset tvang meg til det grunnet reiseaktivitet i jobb. Men svarene her viser jo bare hvordan folk later som denne massesuggesjonen aldri skjedde. Alle med et snev av fornuft forstår at naturlig immunitet er bedre enn en vaksine. Men nei, det var ikke måte på hvor viktig det var å dytte vaksine på friske, unge mennesker selv de som hadde hatt sykdommen. 
 

Jeg ble for øvrige sykere av vaksinen enn jeg ble av covid. 
 

Unge, friske mennesker hadde ikke behov for denne vaksinen. Flere unge menn endte på sykehus med hjertebetennelse. Det hele er selvsagt en gedigen skandale, men det kommer det aldri til å bli snakket om. 

Anonymkode: 56322...ce2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg ble nærmest tvunget til vaksine til tross for at jeg hadde hatt covid. Koronapasset tvang meg til det grunnet reiseaktivitet i jobb. Men svarene her viser jo bare hvordan folk later som denne massesuggesjonen aldri skjedde. Alle med et snev av fornuft forstår at naturlig immunitet er bedre enn en vaksine. Men nei, det var ikke måte på hvor viktig det var å dytte vaksine på friske, unge mennesker selv de som hadde hatt sykdommen. 
 

Jeg ble for øvrige sykere av vaksinen enn jeg ble av covid. 
 

Unge, friske mennesker hadde ikke behov for denne vaksinen. Flere unge menn endte på sykehus med hjertebetennelse. Det hele er selvsagt en gedigen skandale, men det kommer det aldri til å bli snakket om. 

Anonymkode: 56322...ce2

Buuuuhuuuuuuuuu.

Anonymkode: 11e52...506

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

https://www.dagbladet.no/nyheter/sa-bra-beskytter-naturlig-immunitet/75948970
 

De amerikanske forskerne konkluderer med at naturlig immunitet etter covid-19 gir like bra eller bedre beskyttelse mot ny coronavirussykdom enn mRNA-vaksine.
 

Jøss. Vi var jo et par stykker her som ymtet frampå om det en periode, og gjett om vi ble halshugd. Vi var konspirasjonsteoretikere, brukte tinnfoliehatt og mente verden var flat, visstnok… Ka dokker sei no? 

 

Anonymkode: 02a04...e65

Min svoger i slutten av 40 årene,har samme innstilling som deg til koronavaksiner. Han er frisk,ikke overvektig,lever sunt osv.Gjett hvem som nå ligger supersyk og måtte inn på sykehus i tre dager etter at han fikk korona nå. Hvorfor tror du det?

Kanskje fordi han ikke fikk immunitet igjennom vaksinen?

Man vet jo ikke hvem som faktisk blir skikkelig syke eller ikke, men du er jo selvfølgelig villig til å ta sjangsen på det.

Kanskje droppe all annen vaksine også?

Anonymkode: 78dcd...30e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er INGEN som har benektet dette. Spørsmålet har jo hele tiden vært, HVEM tåler å bygge immunitet naturlig. 
Jeg gadd ikke gamble på at jeg tålte det. Min venninne på 37 har fortsatt store skader i lunger og kan feks ikke løpe lengre. Hun er som en kols pasient. 

Anonymkode: b2ed8...106

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg valgte å ikke ta den og verken jeg eller min uvaksinerte familie ble syk av noe som helst, men de som jeg kjenner har tatt den har vært syke flere ganger med corona og fått varige men etterpå

Anonymkode: d6492...c23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Jeg valgte å ikke ta den og verken jeg eller min uvaksinerte familie ble syk av noe som helst, men de som jeg kjenner har tatt den har vært syke flere ganger med corona og fått varige men etterpå

Anonymkode: d6492...c23

Og "svogerforskning" gir jo svaret på alle spørsmål...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Østerdølen skrev (9 minutter siden):

Og "svogerforskning" gir jo svaret på alle spørsmål...

😂😂😂 Jeg forundres stadig over den enkle argumentasjonen folk her inne kommer med. Sånn var det for meg, så jeg er smart. 
 

Anonymkode: b2ed8...106

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Østerdølen skrev (11 minutter siden):

Og "svogerforskning" gir jo svaret på alle spørsmål...

Her har du og svogerforskning, faktisk akkurat det, men det gidder du ikke å nevne. 
👇
 

 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det er INGEN som har benektet dette. Spørsmålet har jo hele tiden vært, HVEM tåler å bygge immunitet naturlig. 
Jeg gadd ikke gamble på at jeg tålte det. Min venninne på 37 har fortsatt store skader i lunger og kan feks ikke løpe lengre. Hun er som en kols pasient. 

Anonymkode: b2ed8...106

 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Min svoger i slutten av 40 årene,har samme innstilling som deg til koronavaksiner. Han er frisk,ikke overvektig,lever sunt osv.Gjett hvem som nå ligger supersyk og måtte inn på sykehus i tre dager etter at han fikk korona nå. Hvorfor tror du det?

Kanskje fordi han ikke fikk immunitet igjennom vaksinen?

Man vet jo ikke hvem som faktisk blir skikkelig syke eller ikke, men du er jo selvfølgelig villig til å ta sjangsen på det.

Kanskje droppe all annen vaksine også?

Anonymkode: 78dcd...30e

 

Anonymkode: 02a04...e65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Her har du og svogerforskning, faktisk akkurat det, men det gidder du ikke å nevne. 
👇
 

 

 

 

Anonymkode: 02a04...e65

Jepp, her var det en virkelig svogerforskning. Med svoger og alt 🙂

Anonymkode: b35ed...3f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Østerdølen skrev (53 minutter siden):

Og "svogerforskning" gir jo svaret på alle spørsmål...

Gir mer svar på det enn alt tullet som har drevet på i over 2 år med hodene ned i sanden

Anonymkode: d6492...c23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Gir mer svar på det enn alt tullet som har drevet på i over 2 år med hodene ned i sanden

Anonymkode: d6492...c23

"Jadah!Så det er så!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Østerdølen skrev (3 minutter siden):

"Jadah!Så det er så!"

Er det noe du ville frem til? Eller var dette bare behov for å få ut edder og galle som vanlig?

Anonymkode: b35ed...3f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Østerdølen skrev (3 minutter siden):

"Jadah!Så det er så!"

DU er en av de som har ropt høyest, som har slengt med leppa og kalt folk det ene og det andre når de har rettmessig argumentert mot mens-vaksinen. Du tok feil, og nå dummer du deg ut med å ødelegge tråden. Gratulerer. 

Anonymkode: 02a04...e65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

DU er en av de som har ropt høyest, som har slengt med leppa og kalt folk det ene og det andre når de har rettmessig argumentert mot mens-vaksinen. Du tok feil, og nå dummer du deg ut med å ødelegge tråden. Gratulerer. 

Anonymkode: 02a04...e65

Hvorfor velger du å fokusere på en bruker istedefor å kommentere alle de som påpeker at ingen har påstått at vaksine er bedre enn naturlig immunitet, men at usikkerheten om man tålte sykdommen eller ikke gjorde at de fleste valgte å ta vaksinen?

Anonymkode: 2f297...26d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si det til svigerfar. Å nei, det kan du jo ikke for han er jo død. (Av og til må man være litt makaber for å få fram poenget. )

Anonymkode: 9e64c...346

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Si det til svigerfar. Å nei, det kan du jo ikke for han er jo død. (Av og til må man være litt makaber for å få fram poenget. )

Anonymkode: 9e64c...346

En som har mistet en av sine aller nærmeste har ikke en slik skrivestil. 

Anonymkode: b35ed...3f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...