Anonym bruker Skrevet 29. april 2022 #1 Skrevet 29. april 2022 Jeg syns ikke hvitt og rødt er passende på gjester i et bryllup. Rødt er den fargen som er mest oppsiktsvekkende, men er det greit for bruden så er det jo ikke noe problem. Nå var det ei som fikk beskjed at hun ville vekke for mye oppsikt fordi hun skulle ha på seg en kjole, armbånd og sko fra et av de dyreste merkene, og samtidig vil hun bære hatt. Nå vet jeg at angående hatt så er det visst regel om at man ikke skal være den eneste i et selskap som bære det. Jeg vet ikke hva jeg skal mene om dette. Hvilke regler syns dere bør gjelde, og hva bør gjester ta hensyn til? Anonymkode: 0f45b...5e9
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 29. april 2022 #2 Skrevet 29. april 2022 Jeg var bare glad kom og at de hygget seg i mitt bryllup. Alle fulgte kleskoden og kjolene var i alle mulige farger unntatt hvit. Genrelt synes jeg det er tullete å mene for mye om andres penklær. Hatt eller ikke hatt.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2022 #3 Skrevet 29. april 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (3 minutter siden): Jeg var bare glad kom og at de hygget seg i mitt bryllup. Alle fulgte kleskoden og kjolene var i alle mulige farger unntatt hvit. Genrelt synes jeg det er tullete å mene for mye om andres penklær. Hatt eller ikke hatt. Jeg er tildels enig. Jeg syns bryllup er litt spesielt da, og man skal jo ikke overgå bruden. Anonymkode: 0f45b...5e9
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 29. april 2022 #4 Skrevet 29. april 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg er tildels enig. Jeg syns bryllup er litt spesielt da, og man skal jo ikke overgå bruden. Anonymkode: 0f45b...5e9 Følger man kleskoden så går det fint. De aller fleste klarer det helt fint.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2022 #5 Skrevet 29. april 2022 Jeg blandet meg minst mulig i andres klesvalg. Søstera mi (ganske ung) kom i mitt bryllup i sorte blonder og med en oppsiktsvekkende hatt. Hun fikk noen kommentarer på det, men jeg klarte (såvidt) å holde kjeft. Jeg synes det er litt teit å ha sånt behov for å markere seg og skille seg ut, men enda teitere å få seg til å si noe om andres klesvalg. Hva gjør det meg, liksom? Så mye annet å fokusere på en slik dag. Anonymkode: 3a6e9...d33
Anonym bruker Skrevet 29. april 2022 #6 Skrevet 29. april 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Jeg er tildels enig. Jeg syns bryllup er litt spesielt da, og man skal jo ikke overgå bruden. Anonymkode: 0f45b...5e9 Overgå bruden? Jeg tenker at så lenge noen ikke har på seg brudekjole, så er alt greit. I vårt bryllup kom damene i alt fra finbukse og bluse, kort sommerkjole til lang aftenkjole. Folk kledde seg i det som de følte seg vel i av penklær. Vi skrev heller ikke dresskode på innbydelsen. noen gjester har skapet fullt av veldig dyre merkeklær, andre har handlet på hm. Man kan ikke sette en makspris på hva som er lov å bruke på klær i et bryllup. Viss noen vil ha hatt så er vel det helt lov? Anonymkode: e1eba...e6b
Anonym bruker Skrevet 29. april 2022 #7 Skrevet 29. april 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg blandet meg minst mulig i andres klesvalg. Søstera mi (ganske ung) kom i mitt bryllup i sorte blonder og med en oppsiktsvekkende hatt. Hun fikk noen kommentarer på det, men jeg klarte (såvidt) å holde kjeft. Jeg synes det er litt teit å ha sånt behov for å markere seg og skille seg ut, men enda teitere å få seg til å si noe om andres klesvalg. Hva gjør det meg, liksom? Så mye annet å fokusere på en slik dag. Anonymkode: 3a6e9...d33 Jeg tenker også at man ikke bør ta for mye oppmerksomhet. I ditt tilfelle ble det litt mye. Her handler det heller om et antrekk og smykker som er av sånn kvalitet og prisklasse at de meg bare litt peiling lett vil se det. Det er ikke bruden som har sagt noe, men ble diskutert på et møte mellom forloverne. Anonymkode: 0f45b...5e9
Anonym bruker Skrevet 29. april 2022 #8 Skrevet 29. april 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Overgå bruden? Jeg tenker at så lenge noen ikke har på seg brudekjole, så er alt greit. I vårt bryllup kom damene i alt fra finbukse og bluse, kort sommerkjole til lang aftenkjole. Folk kledde seg i det som de følte seg vel i av penklær. Vi skrev heller ikke dresskode på innbydelsen. noen gjester har skapet fullt av veldig dyre merkeklær, andre har handlet på hm. Man kan ikke sette en makspris på hva som er lov å bruke på klær i et bryllup. Viss noen vil ha hatt så er vel det helt lov? Anonymkode: e1eba...e6b Det er regler for bruk av hatt såvidt jeg vet, men tror ikke at det er vanlig å vite blant folk som ikke bruker det. Anonymkode: 0f45b...5e9
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 29. april 2022 #9 Skrevet 29. april 2022 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Jeg tenker også at man ikke bør ta for mye oppmerksomhet. I ditt tilfelle ble det litt mye. Her handler det heller om et antrekk og smykker som er av sånn kvalitet og prisklasse at de meg bare litt peiling lett vil se det. Det er ikke bruden som har sagt noe, men ble diskutert på et møte mellom forloverne. Anonymkode: 0f45b...5e9 Gud bedre!!! Diskutert på et møte mellom forloverne? Hva antrekket koster?? Glad jeg ikke hadde den problemstillingen i mitt bryllup eller i min vennegjeng.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2022 #10 Skrevet 29. april 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (3 minutter siden): Gud bedre!!! Diskutert på et møte mellom forloverne? Hva antrekket koster?? Glad jeg ikke hadde den problemstillingen i mitt bryllup eller i min vennegjeng. Mye damer diskuterer vet du. Noen er nok mer opptatt av visse ting enn andre. Anonymkode: 0f45b...5e9
amandine Skrevet 29. april 2022 #11 Skrevet 29. april 2022 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Jeg tenker også at man ikke bør ta for mye oppmerksomhet. I ditt tilfelle ble det litt mye. Her handler det heller om et antrekk og smykker som er av sånn kvalitet og prisklasse at de meg bare litt peiling lett vil se det. Det er ikke bruden som har sagt noe, men ble diskutert på et møte mellom forloverne. Anonymkode: 0f45b...5e9 Det høres helt vilt ut at gjesters potensielle valg av antrekk diskuteres på møte mellom forloverne? Jeg legger ikke føringer for antrekk hos mine gjester men jeg gjør oppmerksom på kleskode slik at de som lurer har noe å forholde seg til. Jeg går ut fra at de som ønsker å delta og å feire med oss kler seg i det de selv oppfatter som passende, og det er bra nok for meg. Gjestenes antrekk er detaljer som aldri vil ha fokus i det lange løp, ingen husker at tante Lise hadde dyrere veske enn tante Gro eller at Vilde hadde rød kjole!
Anonym bruker Skrevet 29. april 2022 #12 Skrevet 29. april 2022 To klesregler er nok: Ikke ta på brudekjole. Pynt deg. Anonymkode: 401be...8ad
Anonym bruker Skrevet 29. april 2022 #13 Skrevet 29. april 2022 amandine skrev (4 minutter siden): Det høres helt vilt ut at gjesters potensielle valg av antrekk diskuteres på møte mellom forloverne? Jeg legger ikke føringer for antrekk hos mine gjester men jeg gjør oppmerksom på kleskode slik at de som lurer har noe å forholde seg til. Jeg går ut fra at de som ønsker å delta og å feire med oss kler seg i det de selv oppfatter som passende, og det er bra nok for meg. Gjestenes antrekk er detaljer som aldri vil ha fokus i det lange løp, ingen husker at tante Lise hadde dyrere veske enn tante Gro eller at Vilde hadde rød kjole! Ja mulig det er vilt, men jeg ser og opplever at er det en ting damer alltid snakker om, så er det andre damer, antrekk og hvem som får mest og minst oppmerksomhet. Så jeg blir aldri hverken overrasket eller forbauset. Jeg er jo også selv med i enkelte slike samtaler, om ikke akkurat denne. Det blir jo tatt bilder og noen antrekk og gjester vil jo ofte bli både snakket om og husket i ettertid. Det er vel det en vil unngå i nettopp bryllup. Anonymkode: 0f45b...5e9
amandine Skrevet 29. april 2022 #14 Skrevet 29. april 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Ja mulig det er vilt, men jeg ser og opplever at er det en ting damer alltid snakker om, så er det andre damer, antrekk og hvem som får mest og minst oppmerksomhet. Så jeg blir aldri hverken overrasket eller forbauset. Jeg er jo også selv med i enkelte slike samtaler, om ikke akkurat denne. Det blir jo tatt bilder og noen antrekk og gjester vil jo ofte bli både snakket om og husket i ettertid. Det er vel det en vil unngå i nettopp bryllup. Anonymkode: 0f45b...5e9 Men hvem ønsker å unngå det? Vertskapet eller den enkelte gjest? Jeg tror ingen noensinne, ikke engang i bryllup som Charles og Dianas i størrelse, har snakket om gjesters antrekk i årene etter? Eller sett på andre bilder fra bryllupet enn brudebildet som noen har på veggen? Man husker kanskje brudekjolen, som vi alle husker Diana sin, men ingen bryr seg egentlig?
Anonym bruker Skrevet 29. april 2022 #15 Skrevet 29. april 2022 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): To klesregler er nok: Ikke ta på brudekjole. Pynt deg. Anonymkode: 401be...8ad Ja! Akkurat dette! Anonymkode: 5ffab...96d
Anonym bruker Skrevet 29. april 2022 #16 Skrevet 29. april 2022 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): To klesregler er nok: Ikke ta på brudekjole. Pynt deg. Anonymkode: 401be...8ad Tre: Husk å ta på deg skjørtet Jeg har nemlig vært i et bryllup hvor det kom en i en topp som knapt dekte over rumpa når hun sto. Hun tror antagelig hun hadde på seg en kjole, men alle andre syns det så ut som hun hadde stoppet halvveis i påkledning. Anonymkode: 5bf81...abb
Anonym bruker Skrevet 29. april 2022 #17 Skrevet 29. april 2022 Py.t deg skikkelig og unngå kjole som gjør at du kan forveksles med bruden. Hatt bør ikke være så stor at den hindrer andre i å se i kirken eller kommer i veien for andre til middag. Ellers er fargevalg og pris uvesentlig. Anonymkode: 0099e...d16
Anonym bruker Skrevet 29. april 2022 #18 Skrevet 29. april 2022 amandine skrev (1 minutt siden): Men hvem ønsker å unngå det? Vertskapet eller den enkelte gjest? Jeg tror ingen noensinne, ikke engang i bryllup som Charles og Dianas i størrelse, har snakket om gjesters antrekk i årene etter? Eller sett på andre bilder fra bryllupet enn brudebildet som noen har på veggen? Man husker kanskje brudekjolen, som vi alle husker Diana sin, men ingen bryr seg egentlig? Selvfølgelig blir ikke antrekk fra slike bryllup snakket om. Ikke skrevet om med det første heller. Det er jo nettopp fordi i slike bryllup vil de ikke ta oppmerksomheten fra noen. De følger strenge regler for etikette og skikk Jo mange bryr seg om det er gjester som tar for mye oppmerksomhet. Anonymkode: 0f45b...5e9
Anonym bruker Skrevet 29. april 2022 #19 Skrevet 29. april 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Py.t deg skikkelig og unngå kjole som gjør at du kan forveksles med bruden. Hatt bør ikke være så stor at den hindrer andre i å se i kirken eller kommer i veien for andre til middag. Ellers er fargevalg og pris uvesentlig. Anonymkode: 0099e...d16 Nå har jeg ikke noen betenkeligheter med å ta oppmerksomhet når det gjelder antrekk, men jeg er veldig påpasselig med å ikke ta den i bryllup. Dette er nok ikke meg, men jeg vet ikke om jeg bryr meg så veldig om hva andre gjør. Er litt usikker her så derfor jeg vil se andres meninger. Anonymkode: 0f45b...5e9
Anonym bruker Skrevet 29. april 2022 #20 Skrevet 29. april 2022 Forstår jeg det riktig at forloverne diskuterte antrekket til en annen gjest? Og de (dere?) er bekymret for at det er for dyrt? Det er egentlig bare et spørsmål som er viktig her: følger denne gjesten kleskoden? Anonymkode: f19c5...708
LillaGorilla♥♥ Skrevet 29. april 2022 #21 Skrevet 29. april 2022 Virkelig, diskuterer man prisen på andres antrekk? Det sier da mer om de som sladrer om dette enn om hun som har det på seg. Ærlig talt.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2022 #22 Skrevet 29. april 2022 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Forstår jeg det riktig at forloverne diskuterte antrekket til en annen gjest? Og de (dere?) er bekymret for at det er for dyrt? Det er egentlig bare et spørsmål som er viktig her: følger denne gjesten kleskoden? Anonymkode: f19c5...708 LillaGorilla♥♥ skrev (14 minutter siden): Virkelig, diskuterer man prisen på andres antrekk? Det sier da mer om de som sladrer om dette enn om hun som har det på seg. Ærlig talt. Ja det ble diskutert. Det er jo ganske oppsiktsvekkende antrekk og smykker. Ikke så rart at damer snakker om sånt vel? Anonymkode: 0f45b...5e9
Anonym bruker Skrevet 29. april 2022 #23 Skrevet 29. april 2022 Jeg hadde én innvending mht kleskode i mitt bryllup. Det var det min far lurte på om det gjorde noe om han tok "den hvite sommerdressen" når han skulle lede meg til alters. Det ville det litt funny ut ved siden av min hvite brudekjole (og i en situasjon der alles blikk var på oss). Han fikk lov å ta "den grå sommerdressen", da. Jeg er egentlig såpass borgerlig at jeg synes menn (ihvertfall brudens far) bør stille i mørk dress (evt hakket opp derfra) i bryllup. Men ikke så småborgerlig at jeg har behov for å detaljstyre hva andre skal ha på seg. (Selv om jeg tydeligvis er småborgerlig nok til at forskjellen på borgerlig og småborgerlig betyr noe for meg😆) Anonymkode: 3a6e9...d33
Himmel og hav Skrevet 29. april 2022 #24 Skrevet 29. april 2022 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Ja det ble diskutert. Det er jo ganske oppsiktsvekkende antrekk og smykker. Ikke så rart at damer snakker om sånt vel? Anonymkode: 0f45b...5e9 Diskutert i forkant av bryllupet og gitt beskjed om at hun ikke kan ha på seg det hun har tenkt? Jo, det er rart. Kjemperart. Gjester er gjester. Ikke kulisser i noens oppsetning av et bryllup.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2022 #25 Skrevet 29. april 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg tenker også at man ikke bør ta for mye oppmerksomhet. I ditt tilfelle ble det litt mye. Her handler det heller om et antrekk og smykker som er av sånn kvalitet og prisklasse at de meg bare litt peiling lett vil se det. Det er ikke bruden som har sagt noe, men ble diskutert på et møte mellom forloverne. Anonymkode: 0f45b...5e9 Forlovere i flertall? Og de fortalte en gjest at hun ikke kunne gå med tøy hun ønsker å gå med...virkelig.....hvem har gitt de beskjed om å være klespoliti, de burde skjems over å blande seg i andre gjesters klesvalg. Anonymkode: 2e845...4ed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå