Anonym bruker Skrevet 27. april 2022 #76 Skrevet 27. april 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hvis det var jeg som hadde fått et slikt svar, så ville jeg minnet ham på at han sist selv sa at han følte det var voldtekt, og at det er omtrent slik du føler også, fordi dere har sklidd helt fra hverandre som kjærester. Og så ville jeg sagt at slik kan du ikke leve lenger, og at hvis dere skal ha noen som helst sjanse til å holde familien samlet, da må dere i parterapi. Fnyser han igjen, da ville jeg nok bare sagt at da må dere heller innse at forholdet er dødt og at dere vil få det bedre hver for dere, og så bestille mekling. Jeg hadde nok gått rett på mekling etter et slikt svar, for jeg tror ikke det er noe å redde i det forholdet lenger. At han ikke viser vilje til å innrømme at det ikke fungerer og heller ikke er villig til å snakke om ting, det viser at det er lite sjanse for at parterapi vil fungere. Mulig han sier "nei" fordi han er redd for å snakke om sexlivet deres, redd for å få kritikk (noen menn tar jo slik kritikk veldig personlig, uansett hvor saklig og konstruktiv og diplomatisk den måtte være og bli lagt frem), og derfor bare stenger av. Det at han sist innrømmet at det føltes som å voldta deg siden du ikke ville ha sex, det viste jo at han egentlig ikke er fornøyd selv heller... men hvis alternativet er å måtte bli sårbar selv i terapi, så stenger han av og avfeier alt, at alt er bra, for å slippe å føle seg usikker. Siden du har nevnt hans temperament (at du tror han kan bli voldelig om du skulle være utro), så vurder hvordan du tror han vil reagere på det å høre at du vil gå fra ham. Hvis du er redd han kan reagere med vold da, da bør du før du tar det opp alliere deg med en venn eller familie som vet hva du skal fortelle ham og når, slik at de kan sjekke at det går bra med deg. Og du, selv om jeg har vært veldig direkte med deg i tråden, så har jeg hele tiden tenkt på ditt beste. For det å ha følt at du ble voldtatt over så lang tid, av den du deler livet med, det er ødeleggende for deg, og det er noe ingen skal måtte godta. Det som er positivt i det du har fortalt, det er at du nå kjenner at du har lyst på sex, på god sex - for det viser at du er langt fra så ødelagt som du kunne blitt av den "sexen" du og mannen har hatt over altfor lang tid. Det viser at du fremdeles har kontakt med den nytelsen kroppen din kan gi deg, sammen med en mann som også ser deg og dine ønsker og behov. Det gjør at jeg tror du har mye godt foran deg, bare du rydder opp i det forholdet du er i nå, for der synes det å være lite fremtid for deg (og han). Er han en god far, pass på å fortelle ham det, og også at du vet at han også vil fortsette å stille opp for ungene selv om dere skulle gå fra hverandre. Det gjør kanskje at han føler at han kan gå med rettere rygg (en mann som får tvil om egen sex-evner, det blir gjerne en vrang mann, så stryk ham med hårene der det er til ditt og barnas beste). Som jeg skrev i mitt aller første svar i tråden - jeg tror du har vært ferdig med dette forholdet i flere år allerede. Da er det på tide å sette strek, hvis mannen sin ikke viser noe vilje til å ville forbedre forholdet, og dine følelser er borte for ham. Det er lett å være på avstand å gi råd, men kjenn godt etter hva du ønsker av forholdet ditt, og gjør det helt uavhengig av den mannen du har møtt som du liker. Jeg tror du skrev svaret ditt i hovedinnlegget ditt, at du er ferdig med forholdet. Det at du synes det er vanskelig ellers, det går sikkert mer på følelsen av å tape familien, enheten og samholdet om ungene og det dere tross alt har skapt sammen. Men du mister ikke familie, du må bare skape en annen familie. Anonymkode: e1501...060 Nå fikk du meg til å gråte en skvett. Skulle ønske jeg visste hvem du var. Igjen tusen takk for omsorgen. ❤️ Anonymkode: 70f80...0cf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå