Anonym bruker Skrevet 25. april 2022 #51 Skrevet 25. april 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hva mener du? Anonymkode: 2494b...007 Hvis dere vil være drittsekker, spydige og få ut guffe på andre, så er nok et annet forum mer passende. Anonymkode: 04c07...734
Anonym bruker Skrevet 25. april 2022 #52 Skrevet 25. april 2022 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Hvis dere vil være drittsekker, spydige og få ut guffe på andre, så er nok et annet forum mer passende. Anonymkode: 04c07...734 Synes bare dette er horribelt. Og forstår ikke at det er mulig. Alle har valg. Anonymkode: 2494b...007
Anonym bruker Skrevet 26. april 2022 #53 Skrevet 26. april 2022 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Synes bare dette er horribelt. Og forstår ikke at det er mulig. Alle har valg. Anonymkode: 2494b...007 Så hvorfor blir noen slått i 10 år før de går, de har jo et valg? Er du så kort? Anonymkode: c4082...fdb
Anonym bruker Skrevet 26. april 2022 #54 Skrevet 26. april 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Så hvorfor blir noen slått i 10 år før de går, de har jo et valg? Er du så kort? Anonymkode: c4082...fdb Her er det materialistiske ting som hus, båt osv. som er grunn. Hun blir ikke slått. Og har valget til å få et annet liv dersom det er så ille. Men være utro det er tanken her. Blir for dumt synes jeg!!! Anonymkode: 2494b...007
Anonym bruker Skrevet 26. april 2022 #55 Skrevet 26. april 2022 Moralisme til side: Du trenger noe du ikke får der du er, og du opplever heller ikke at du kan gå på nåværende tidspunkt. Jeg syns du skal gjøre det, du trenger å bli revet ut av tralten og se livet ditt litt på avstand. Bruk kondom. Anonymkode: 50fd2...bc8
Anonym bruker Skrevet 26. april 2022 #56 Skrevet 26. april 2022 Gå fra mannen din!!! Etter at du har gjort det, kan du ha sex med hvem du vil! 😉 Anonymkode: cd766...b2f
Anonym bruker Skrevet 26. april 2022 #57 Skrevet 26. april 2022 Anonym bruker skrev (14 timer siden): Fordi han er far til mine barn, vi har hus, biler og båt sammen. Anonymkode: 70f80...0cf Det er verdens dummeste argument. Skill deg og ha sex med hvem du måtte ønske. Anonymkode: 7efe4...1eb
Anonym bruker Skrevet 26. april 2022 #58 Skrevet 26. april 2022 Anonym bruker skrev (35 minutter siden): Det er verdens dummeste argument. Skill deg og ha sex med hvem du måtte ønske. Anonymkode: 7efe4...1eb Mener du det? Hvorfor? HI Anonymkode: 70f80...0cf
Anonym bruker Skrevet 26. april 2022 #59 Skrevet 26. april 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Mener du det? Hvorfor? HI Anonymkode: 70f80...0cf Fordi du er i et forhold hvor dere ikke greier å kommunisere, ikke har greid det på mange år, ikke har tatt tak i problemene dere har hatt og har, fordi du i årevis har hatt sex uten å ønske det og det heller ikke er godt for ham å ha sex med sin kone og føle at det nesten er voldtekt. Dere har fjernet samhold og fellesskap i forholdet, dere er milevis fra hverandre, og dere suger livsgleden ut av hverandre. Enten får dere begge ta ansvar for forholdet og virkelig forsøke å reparere det (om det i det hele tatt er mulig). Eller så får dere ta ansvar og gå fra hverandre før dere ødelegger hverandre mer enn dere allerede har gjort. Å ligge med en annen mann nå, det er bare en flukt fordi du ikke tar ansvar for eget liv. Og da ødelegges trolig alle enda mer. Ta ansvar for eget liv! Anonymkode: e1501...060
Anonym bruker Skrevet 26. april 2022 #60 Skrevet 26. april 2022 Du bør seriøst vurdere skilsmisse. Hvis han er en grei pappa nå blir han sikkert en grei pappa på 50 %. Anonymkode: c4afb...cc1
Anonym bruker Skrevet 26. april 2022 #61 Skrevet 26. april 2022 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Fordi du er i et forhold hvor dere ikke greier å kommunisere, ikke har greid det på mange år, ikke har tatt tak i problemene dere har hatt og har, fordi du i årevis har hatt sex uten å ønske det og det heller ikke er godt for ham å ha sex med sin kone og føle at det nesten er voldtekt. Dere har fjernet samhold og fellesskap i forholdet, dere er milevis fra hverandre, og dere suger livsgleden ut av hverandre. Enten får dere begge ta ansvar for forholdet og virkelig forsøke å reparere det (om det i det hele tatt er mulig). Eller så får dere ta ansvar og gå fra hverandre før dere ødelegger hverandre mer enn dere allerede har gjort. Å ligge med en annen mann nå, det er bare en flukt fordi du ikke tar ansvar for eget liv. Og da ødelegges trolig alle enda mer. Ta ansvar for eget liv! Anonymkode: e1501...060 Du har rett. Takk. Anonymkode: 70f80...0cf
Anonym bruker Skrevet 27. april 2022 #62 Skrevet 27. april 2022 Jeg får gå mot strømmen her. 1) si ifra til mannen din at du ikke ønsker å ha sex med han mer. Dere kan ha et åpent forhold om dere ønsker å fortsatt være i samme ekteskap eller skille dere. 2) ha sex med kollegaen din med bedre samvittighet. Husk å bruke beskyttelse. Er i lignende situasjon med at mannen ikke vil, men at jeg har ikke sex med han mot hans vilje. Han har truet med å anmelde for voldtekt om jeg gjør det. Han ba meg finne en annen, men vi er fortsatt i ekteskapet pga barna og verdiene. Lever mer som romkamerater enn som partnere, men ligger i samme seng. De som ikke her vært gjennom dette kan helt sikkert dømme nedenom og hjem, men jeg føler med deg HI. Har endelig selv tatt steget til å treffe andre og sier klart i fra hvordan situasjonen er. Anonymkode: e262d...4e3
Anonym bruker Skrevet 27. april 2022 #63 Skrevet 27. april 2022 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Jeg får gå mot strømmen her. 1) si ifra til mannen din at du ikke ønsker å ha sex med han mer. Dere kan ha et åpent forhold om dere ønsker å fortsatt være i samme ekteskap eller skille dere. 2) ha sex med kollegaen din med bedre samvittighet. Husk å bruke beskyttelse. Er i lignende situasjon med at mannen ikke vil, men at jeg har ikke sex med han mot hans vilje. Han har truet med å anmelde for voldtekt om jeg gjør det. Han ba meg finne en annen, men vi er fortsatt i ekteskapet pga barna og verdiene. Lever mer som romkamerater enn som partnere, men ligger i samme seng. De som ikke her vært gjennom dette kan helt sikkert dømme nedenom og hjem, men jeg føler med deg HI. Har endelig selv tatt steget til å treffe andre og sier klart i fra hvordan situasjonen er. Anonymkode: e262d...4e3 Jeg har forsøkt å prate med han utallige ganger. Han avfeier meg hver gang. Likefullt «tvinger» han seg på meg med jevne mellomrom, enda han vet jeg ikke ønsker. Å ha et åpent forhold er for ham helt uaktuelt. Jeg tror det kommer til å skje med kollegaen min når som helst. Det ligger så innmari i kortene. Og da må jeg bare nekte og nekte hvis mannen skulle få nyss om det, ellers banker han meg. Garantert. HI Anonymkode: 70f80...0cf
Anonym bruker Skrevet 27. april 2022 #64 Skrevet 27. april 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg har forsøkt å prate med han utallige ganger. Han avfeier meg hver gang. Likefullt «tvinger» han seg på meg med jevne mellomrom, enda han vet jeg ikke ønsker. Å ha et åpent forhold er for ham helt uaktuelt. Jeg tror det kommer til å skje med kollegaen min når som helst. Det ligger så innmari i kortene. Og da må jeg bare nekte og nekte hvis mannen skulle få nyss om det, ellers banker han meg. Garantert. HI Anonymkode: 70f80...0cf Aha, så nå banker han deg og plutselig. Må si du endrer på historien etterhvert. Anonymkode: 7445f...3e3
Anonym bruker Skrevet 27. april 2022 #65 Skrevet 27. april 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Aha, så nå banker han deg og plutselig. Må si du endrer på historien etterhvert. Anonymkode: 7445f...3e3 🙄 Jeg sa jo ikke at han banker meg NÅ, men at han kommer til å gjøre det hvis han finner ut at jeg har vært utro. Anonymkode: 70f80...0cf
Anonym bruker Skrevet 27. april 2022 #66 Skrevet 27. april 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Jeg har forsøkt å prate med han utallige ganger. Han avfeier meg hver gang. Likefullt «tvinger» han seg på meg med jevne mellomrom, enda han vet jeg ikke ønsker. Å ha et åpent forhold er for ham helt uaktuelt. Jeg tror det kommer til å skje med kollegaen min når som helst. Det ligger så innmari i kortene. Og da må jeg bare nekte og nekte hvis mannen skulle få nyss om det, ellers banker han meg. Garantert. HI Anonymkode: 70f80...0cf Så skill deg først da! Anonymkode: c4afb...cc1
Anonym bruker Skrevet 27. april 2022 #67 Skrevet 27. april 2022 Anonym bruker skrev (57 minutter siden): 🙄 Jeg sa jo ikke at han banker meg NÅ, men at han kommer til å gjøre det hvis han finner ut at jeg har vært utro. Anonymkode: 70f80...0cf Ser du ikke at dette blir for dumt? Anonymkode: 2494b...007
Anonym bruker Skrevet 27. april 2022 #68 Skrevet 27. april 2022 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Jeg har forsøkt å prate med han utallige ganger. Han avfeier meg hver gang. Likefullt «tvinger» han seg på meg med jevne mellomrom, enda han vet jeg ikke ønsker. Å ha et åpent forhold er for ham helt uaktuelt. Jeg tror det kommer til å skje med kollegaen min når som helst. Det ligger så innmari i kortene. Og da må jeg bare nekte og nekte hvis mannen skulle få nyss om det, ellers banker han meg. Garantert. HI Anonymkode: 70f80...0cf Jeg skrev et sted over at DU må begynne å ta ansvar for eget liv. DU skrev at jeg har rett. Les da det du skriver her tre ganger, som om det er en annen som har skrevet det og ikke deg selv. Er det svaret du gir her svaret fra en voksen person som tar ansvar for eget liv og egne handlinger? Anonymkode: e1501...060
Anonym bruker Skrevet 27. april 2022 #69 Skrevet 27. april 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Jeg skrev et sted over at DU må begynne å ta ansvar for eget liv. DU skrev at jeg har rett. Les da det du skriver her tre ganger, som om det er en annen som har skrevet det og ikke deg selv. Er det svaret du gir her svaret fra en voksen person som tar ansvar for eget liv og egne handlinger? Anonymkode: e1501...060 Nei. Jeg vet hva jeg må gjøre, men det er så jævlig vondt. Anonymkode: 70f80...0cf
Anonym bruker Skrevet 27. april 2022 #70 Skrevet 27. april 2022 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Nei. Jeg vet hva jeg må gjøre, men det er så jævlig vondt. Anonymkode: 70f80...0cf At det er vondt, det kan alle sympatisere med deg i. Men det må likevel gjøres! Du kan ikke gå den veien du har planlagt når du også VET at hvis du er utro, så vil du ha provosert ham langt over hva han takler og gjøre dette: Anonym bruker skrev (2 timer siden): 🙄 Jeg sa jo ikke at han banker meg NÅ, men at han kommer til å gjøre det hvis han finner ut at jeg har vært utro. Anonymkode: 70f80...0cf Men kanskje det er en lettvint måte for deg å gå fra ham på? Gjøre dine barns far til en voldsmann, slik at du får sympatien når du går fra ham, selv om det var du som var utro og ikke tok ansvar for eget liv? Bare for å være klar på det - vold forsvarer jeg på ingen måte! Men DU har et ansvar for deg selv og ditt eget liv. Og så lenge du selv velger å være i forhold med dine barns far, da har du for pokker et ansvar for å ikke bevisst såre og provosere ham slik at han kan komme til å gjøre ting som kan sende ham i fengsel. Bryr du deg virkelig så lite om dine egne barn, at du driter i at faren ev. blir kriminell voldsmann? DU må ta ansvar nå! Og det er tydelig at du IKKE har tid til å utsette det, siden du sier det ligger i kortene at du og kollega kommer til å ha sex. Når du og kollegaen har krysset den grensen, da kan det være for sent. Anonymkode: e1501...060
Anonym bruker Skrevet 27. april 2022 #71 Skrevet 27. april 2022 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): At det er vondt, det kan alle sympatisere med deg i. Men det må likevel gjøres! Du kan ikke gå den veien du har planlagt når du også VET at hvis du er utro, så vil du ha provosert ham langt over hva han takler og gjøre dette: Men kanskje det er en lettvint måte for deg å gå fra ham på? Gjøre dine barns far til en voldsmann, slik at du får sympatien når du går fra ham, selv om det var du som var utro og ikke tok ansvar for eget liv? Bare for å være klar på det - vold forsvarer jeg på ingen måte! Men DU har et ansvar for deg selv og ditt eget liv. Og så lenge du selv velger å være i forhold med dine barns far, da har du for pokker et ansvar for å ikke bevisst såre og provosere ham slik at han kan komme til å gjøre ting som kan sende ham i fengsel. Bryr du deg virkelig så lite om dine egne barn, at du driter i at faren ev. blir kriminell voldsmann? DU må ta ansvar nå! Og det er tydelig at du IKKE har tid til å utsette det, siden du sier det ligger i kortene at du og kollega kommer til å ha sex. Når du og kollegaen har krysset den grensen, da kan det være for sent. Anonymkode: e1501...060 Så enig med deg og kloke ord! Anonymkode: 2494b...007
Anonym bruker Skrevet 27. april 2022 #72 Skrevet 27. april 2022 Anonym bruker skrev (48 minutter siden): At det er vondt, det kan alle sympatisere med deg i. Men det må likevel gjøres! Du kan ikke gå den veien du har planlagt når du også VET at hvis du er utro, så vil du ha provosert ham langt over hva han takler og gjøre dette: Men kanskje det er en lettvint måte for deg å gå fra ham på? Gjøre dine barns far til en voldsmann, slik at du får sympatien når du går fra ham, selv om det var du som var utro og ikke tok ansvar for eget liv? Bare for å være klar på det - vold forsvarer jeg på ingen måte! Men DU har et ansvar for deg selv og ditt eget liv. Og så lenge du selv velger å være i forhold med dine barns far, da har du for pokker et ansvar for å ikke bevisst såre og provosere ham slik at han kan komme til å gjøre ting som kan sende ham i fengsel. Bryr du deg virkelig så lite om dine egne barn, at du driter i at faren ev. blir kriminell voldsmann? DU må ta ansvar nå! Og det er tydelig at du IKKE har tid til å utsette det, siden du sier det ligger i kortene at du og kollega kommer til å ha sex. Når du og kollegaen har krysset den grensen, da kan det være for sent. Anonymkode: e1501...060 Jeg vet. Takk for at du gidder. Noen ganger må man bare få det hamret inn. Igjen, takk. Anonymkode: 70f80...0cf
Anonym bruker Skrevet 27. april 2022 #73 Skrevet 27. april 2022 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Jeg vet. Takk for at du gidder. Noen ganger må man bare få det hamret inn. Igjen, takk. Anonymkode: 70f80...0cf Jeg håper "hamringen" gir effekt Snakk med mannen din, bestill time på fvk og/eller til mekling. Start prosessen med det samme, slik at du ikke gjør noe du kan komme til å angre på selv og for dine barns skyld senere. Du kan jo si til mannen at du føler dere har sklidd fra hverandre, foreslå parterapi på familievernkontoret og høre hva han sier. Da er dere igang med en dialog. Blir han med dit, så viser det en vilje, da kan du ev. ta det derfra - men du kan også stille noen krav, f.eks. at dere ikke har sex før forholdet er bedre. Og føler du deg helt ferdig, stå for det og gjør noe med det. Slik du beskriver forholdet har jo hverken du eller han det noe godt lenger. Jeg tror dere en gang har vært så glade i hverandre at dere ikke ønsker å ødelegge hverandre. Er dere begge hjemme i kveld, snakk med ham, start prosessen. Og så kan du ringe fvk for parterapi eller mekling i morgen, det er jo ofte uansett noe ventetid. Lykke til (Og ender du med å gå fra mannen nå, så vet du at du har gjort det med god samvittighet, uten å være utro, og da vil et ev. forhold til din kollega eller en annen som dukker opp bli langt enklere, enn om dere starter med utroskap som gjør at du og din mann trolig får problemer med å samarbeide om barna også. Så ta tak i det - ikke utsett det!) Anonymkode: e1501...060
Anonym bruker Skrevet 27. april 2022 #74 Skrevet 27. april 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Jeg håper "hamringen" gir effekt Snakk med mannen din, bestill time på fvk og/eller til mekling. Start prosessen med det samme, slik at du ikke gjør noe du kan komme til å angre på selv og for dine barns skyld senere. Du kan jo si til mannen at du føler dere har sklidd fra hverandre, foreslå parterapi på familievernkontoret og høre hva han sier. Da er dere igang med en dialog. Blir han med dit, så viser det en vilje, da kan du ev. ta det derfra - men du kan også stille noen krav, f.eks. at dere ikke har sex før forholdet er bedre. Og føler du deg helt ferdig, stå for det og gjør noe med det. Slik du beskriver forholdet har jo hverken du eller han det noe godt lenger. Jeg tror dere en gang har vært så glade i hverandre at dere ikke ønsker å ødelegge hverandre. Er dere begge hjemme i kveld, snakk med ham, start prosessen. Og så kan du ringe fvk for parterapi eller mekling i morgen, det er jo ofte uansett noe ventetid. Lykke til (Og ender du med å gå fra mannen nå, så vet du at du har gjort det med god samvittighet, uten å være utro, og da vil et ev. forhold til din kollega eller en annen som dukker opp bli langt enklere, enn om dere starter med utroskap som gjør at du og din mann trolig får problemer med å samarbeide om barna også. Så ta tak i det - ikke utsett det!) Anonymkode: e1501...060 Du er snill som bryr deg om meg. 🥰 Jeg forsøkte i dag igjen å ta det opp med han, at jeg syns sexen er kjip, og at jeg ikke har lyst. Jeg sa at jeg vurderer en sexolog. Han så på meg, fnyste og sa at han syntes sexen var bra. Bra?! Bra at han nærmest må tvinge seg på meg? Jeg sa nei, den er ikke bra, og jeg har ikke lyst, er ikke det et problem? «Nei» svarte han. Så hva nå? Anonymkode: 70f80...0cf
Anonym bruker Skrevet 27. april 2022 #75 Skrevet 27. april 2022 Anonym bruker skrev (35 minutter siden): Du er snill som bryr deg om meg. 🥰 Jeg forsøkte i dag igjen å ta det opp med han, at jeg syns sexen er kjip, og at jeg ikke har lyst. Jeg sa at jeg vurderer en sexolog. Han så på meg, fnyste og sa at han syntes sexen var bra. Bra?! Bra at han nærmest må tvinge seg på meg? Jeg sa nei, den er ikke bra, og jeg har ikke lyst, er ikke det et problem? «Nei» svarte han. Så hva nå? Anonymkode: 70f80...0cf Hvis det var jeg som hadde fått et slikt svar, så ville jeg minnet ham på at han sist selv sa at han følte det var voldtekt, og at det er omtrent slik du føler også, fordi dere har sklidd helt fra hverandre som kjærester. Og så ville jeg sagt at slik kan du ikke leve lenger, og at hvis dere skal ha noen som helst sjanse til å holde familien samlet, da må dere i parterapi. Fnyser han igjen, da ville jeg nok bare sagt at da må dere heller innse at forholdet er dødt og at dere vil få det bedre hver for dere, og så bestille mekling. Jeg hadde nok gått rett på mekling etter et slikt svar, for jeg tror ikke det er noe å redde i det forholdet lenger. At han ikke viser vilje til å innrømme at det ikke fungerer og heller ikke er villig til å snakke om ting, det viser at det er lite sjanse for at parterapi vil fungere. Mulig han sier "nei" fordi han er redd for å snakke om sexlivet deres, redd for å få kritikk (noen menn tar jo slik kritikk veldig personlig, uansett hvor saklig og konstruktiv og diplomatisk den måtte være og bli lagt frem), og derfor bare stenger av. Det at han sist innrømmet at det føltes som å voldta deg siden du ikke ville ha sex, det viste jo at han egentlig ikke er fornøyd selv heller... men hvis alternativet er å måtte bli sårbar selv i terapi, så stenger han av og avfeier alt, at alt er bra, for å slippe å føle seg usikker. Siden du har nevnt hans temperament (at du tror han kan bli voldelig om du skulle være utro), så vurder hvordan du tror han vil reagere på det å høre at du vil gå fra ham. Hvis du er redd han kan reagere med vold da, da bør du før du tar det opp alliere deg med en venn eller familie som vet hva du skal fortelle ham og når, slik at de kan sjekke at det går bra med deg. Og du, selv om jeg har vært veldig direkte med deg i tråden, så har jeg hele tiden tenkt på ditt beste. For det å ha følt at du ble voldtatt over så lang tid, av den du deler livet med, det er ødeleggende for deg, og det er noe ingen skal måtte godta. Det som er positivt i det du har fortalt, det er at du nå kjenner at du har lyst på sex, på god sex - for det viser at du er langt fra så ødelagt som du kunne blitt av den "sexen" du og mannen har hatt over altfor lang tid. Det viser at du fremdeles har kontakt med den nytelsen kroppen din kan gi deg, sammen med en mann som også ser deg og dine ønsker og behov. Det gjør at jeg tror du har mye godt foran deg, bare du rydder opp i det forholdet du er i nå, for der synes det å være lite fremtid for deg (og han). Er han en god far, pass på å fortelle ham det, og også at du vet at han også vil fortsette å stille opp for ungene selv om dere skulle gå fra hverandre. Det gjør kanskje at han føler at han kan gå med rettere rygg (en mann som får tvil om egen sex-evner, det blir gjerne en vrang mann, så stryk ham med hårene der det er til ditt og barnas beste). Som jeg skrev i mitt aller første svar i tråden - jeg tror du har vært ferdig med dette forholdet i flere år allerede. Da er det på tide å sette strek, hvis mannen sin ikke viser noe vilje til å ville forbedre forholdet, og dine følelser er borte for ham. Det er lett å være på avstand å gi råd, men kjenn godt etter hva du ønsker av forholdet ditt, og gjør det helt uavhengig av den mannen du har møtt som du liker. Jeg tror du skrev svaret ditt i hovedinnlegget ditt, at du er ferdig med forholdet. Det at du synes det er vanskelig ellers, det går sikkert mer på følelsen av å tape familien, enheten og samholdet om ungene og det dere tross alt har skapt sammen. Men du mister ikke familie, du må bare skape en annen familie. Anonymkode: e1501...060
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå