Anonym bruker Skrevet 25. april 2022 #1 Skrevet 25. april 2022 Jeg har ingen seksuelle følelser igjen for mannen min. Nada. Han er helt ok, men seksuelt byr han meg faktisk litt imot. Når vi nå og da ligger sammen, føler jeg meg voldtatt, og han har faktisk nevnt det selv og. Vi har barn sammen. Nå har jeg møtt en nydelig mann gjennom jobben, jeg er forelsket i han og jeg vurderer å ligge med han ved neste anledning. Det er en voldsom kjemi mellom oss. Noen med erfaring? Hvordan gikk det med samvittigheten? Selv tror jeg det blir null stress. Anonymkode: 70f80...0cf
Anonym bruker Skrevet 25. april 2022 #2 Skrevet 25. april 2022 Det er faktisk verre hvis du ikke får dårlig samvittighet enn hvis du får det. For hvis du ikke får det er samvittigheten din ødelagt. Det er ikke bare det at du i så fall kan såre uten å føle noe, det er det at da føler du lite/ingen glede på andres vegne. Den evnen til å gledes på andres vegne svekkes, jo mer samvittigheten ødelegges. Hvis det å bli mer selvsentrert og føle mindre på vegne av andre er noe som lokker så er det det du har å se frem til. Hvis ikke så er det det som er konsekvensen. Det er fristende, ja. Men det stilner ikke behovet for kjærlighet, bli sett, nærhet. Det behovet vil fortsette å være der. Dette er som å spise sjokolade for å stilne sulten. Anonymkode: 309f4...fa7
Anonym bruker Skrevet 25. april 2022 #3 Skrevet 25. april 2022 Hva med å skille deg? Anonymkode: c4082...fdb
Anonym bruker Skrevet 25. april 2022 #4 Skrevet 25. april 2022 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Jeg har ingen seksuelle følelser igjen for mannen min. Nada. Han er helt ok, men seksuelt byr han meg faktisk litt imot. Når vi nå og da ligger sammen, føler jeg meg voldtatt, og han har faktisk nevnt det selv og. Vi har barn sammen. Nå har jeg møtt en nydelig mann gjennom jobben, jeg er forelsket i han og jeg vurderer å ligge med han ved neste anledning. Det er en voldsom kjemi mellom oss. Noen med erfaring? Hvordan gikk det med samvittigheten? Selv tror jeg det blir null stress. Anonymkode: 70f80...0cf Hvorfor føler du deg voldtatt, tvinger han deg? Anonymkode: 7445f...3e3
Anonym bruker Skrevet 25. april 2022 #5 Skrevet 25. april 2022 Hva mener du med "og han har faktisk nevnt det selv og."? Prøver du å si at han merker hvordan du føler det når du har sex med han og likevel så fortsetter han. Dersom det er tilfellet, kjør på, og forlat mannen din Anonymkode: 9f67a...b65
Anonym bruker Skrevet 25. april 2022 #6 Skrevet 25. april 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Hvorfor føler du deg voldtatt, tvinger han deg? Anonymkode: 7445f...3e3 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hva mener du med "og han har faktisk nevnt det selv og."? Prøver du å si at han merker hvordan du føler det når du har sex med han og likevel så fortsetter han. Dersom det er tilfellet, kjør på, og forlat mannen din Anonymkode: 9f67a...b65 Jeg har sagt til han i flere år at jeg ikke vil. Likevel er det samme rutine hver helg, og selv om jeg grøsser og viser med hele meg at jeg ikke ønsker, gjennomfører han det. Anonymkode: 70f80...0cf
Anonym bruker Skrevet 25. april 2022 #7 Skrevet 25. april 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Jeg har sagt til han i flere år at jeg ikke vil. Likevel er det samme rutine hver helg, og selv om jeg grøsser og viser med hele meg at jeg ikke ønsker, gjennomfører han det. Anonymkode: 70f80...0cf Jeg syns du skrev at mannen din var ok? Dette er ikke spesielt sympatisk gjort av han. Det blir vanskelig for meg ihvertfall å tenke at du bør få dårlig samvittighet når han gjør dette. Hvorfor er du i dette forholdet i det hele tatt? Anonymkode: 04c07...734
Anonym bruker Skrevet 25. april 2022 #8 Skrevet 25. april 2022 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Jeg har sagt til han i flere år at jeg ikke vil. Likevel er det samme rutine hver helg, og selv om jeg grøsser og viser med hele meg at jeg ikke ønsker, gjennomfører han det. Anonymkode: 70f80...0cf Da her du 2 valg. 1. Kast han ut 2. Dra med barna Anonymkode: 9f67a...b65
Anonym bruker Skrevet 25. april 2022 #9 Skrevet 25. april 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Jeg syns du skrev at mannen din var ok? Dette er ikke spesielt sympatisk gjort av han. Det blir vanskelig for meg ihvertfall å tenke at du bør få dårlig samvittighet når han gjør dette. Hvorfor er du i dette forholdet i det hele tatt? Anonymkode: 04c07...734 Han er ok på andre ting. Som hjelpe til med lekser, hente på trening. Være en brukbar pappa. Når jeg tenker meg om er det jeg som gjør 95% av alt i huset… Men han er ikke slem sånn ellers, han sier ikke stygge ting eller slår. Dæven. Har jeg lagt lista litt lavt i en mann eller? 🤔 Anonymkode: 70f80...0cf
Anonym bruker Skrevet 25. april 2022 #10 Skrevet 25. april 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Han er ok på andre ting. Som hjelpe til med lekser, hente på trening. Være en brukbar pappa. Når jeg tenker meg om er det jeg som gjør 95% av alt i huset… Men han er ikke slem sånn ellers, han sier ikke stygge ting eller slår. Dæven. Har jeg lagt lista litt lavt i en mann eller? 🤔 Anonymkode: 70f80...0cf Ja. Du har lagt lista lavt. Rett og slett. Anonymkode: 04c07...734
Anonym bruker Skrevet 25. april 2022 #11 Skrevet 25. april 2022 Ut fra det du skriver har du selv alvorlige problemer med grensesetting. Det er ikke normalt å i årevis la seg presse til deg av en mann man "føler seg voldtatt av". Du må ut av dette forholdet. Men ikke tro at det bare er ham, nissene kommer til å følge med deg på lasset. Før du evt. kan få det bra på lang sikt blir du nødt til å jobbe med deg selv. Du må finne ut hvordan du endte opp her, og hvordan du kan få det bedre i fremtiden. En sterk ny forelskelse vil kunne kamuflere problemene dine for en stund, men etterhvert vil de komme tilbake i en eller annen form, om du ikke tar ordentlig tak. Anonymkode: 9b3f3...401
Anonym bruker Skrevet 25. april 2022 #12 Skrevet 25. april 2022 Anonym bruker skrev (44 minutter siden): Jeg har ingen seksuelle følelser igjen for mannen min. Nada. Han er helt ok, men seksuelt byr han meg faktisk litt imot. Når vi nå og da ligger sammen, føler jeg meg voldtatt, og han har faktisk nevnt det selv og. Vi har barn sammen. Nå har jeg møtt en nydelig mann gjennom jobben, jeg er forelsket i han og jeg vurderer å ligge med han ved neste anledning. Det er en voldsom kjemi mellom oss. Noen med erfaring? Hvordan gikk det med samvittigheten? Selv tror jeg det blir null stress. Anonymkode: 70f80...0cf Du burde ikke være utro - du bør gå fra mannen din. Eller i alle fall sette deg ned og prate ordentlig med han, dersom det er slik at han føler seg som en overgriper under sex. Dersom det faktisk er påtvunget er det en egen sak - men dersom det er sex som er ønsket fra begge parter er det jo forferdelig om han skal føle det slik. Kan dere fortsette med et åpent forhold? Hvor begge kan ga andre sexpartnere? Anonymkode: 146da...f5a
Anonym bruker Skrevet 25. april 2022 #13 Skrevet 25. april 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Ut fra det du skriver har du selv alvorlige problemer med grensesetting. Det er ikke normalt å i årevis la seg presse til deg av en mann man "føler seg voldtatt av". Du må ut av dette forholdet. Men ikke tro at det bare er ham, nissene kommer til å følge med deg på lasset. Før du evt. kan få det bra på lang sikt blir du nødt til å jobbe med deg selv. Du må finne ut hvordan du endte opp her, og hvordan du kan få det bedre i fremtiden. En sterk ny forelskelse vil kunne kamuflere problemene dine for en stund, men etterhvert vil de komme tilbake i en eller annen form, om du ikke tar ordentlig tak. Anonymkode: 9b3f3...401 Dette er jeg uenig i. Jeg tenker heller at det nok et ganske mange flere som lar seg "bruke" i ekteskap fordi de ikke ser andre løsninger som å gå. Dette er ikke et problem HI er alene om, men når det går flere år så blir man ganske blind for hvordan ting er. Det har ikke så mye med alvorlige problemer å gjøre. Selv om de trenger en oppvekker. Anonymkode: 04c07...734
Anonym bruker Skrevet 25. april 2022 #14 Skrevet 25. april 2022 Anonym bruker skrev (30 minutter siden): Jeg har sagt til han i flere år at jeg ikke vil. Likevel er det samme rutine hver helg, og selv om jeg grøsser og viser med hele meg at jeg ikke ønsker, gjennomfører han det. Anonymkode: 70f80...0cf Overså denne før jeg ga mitt svar Dersom han tvinger seg på er det alvorlig. uansett lurer jeg på hvorfor dere fortsetter når dere har så ulike behov? Anonymkode: 146da...f5a
Anonym bruker Skrevet 25. april 2022 #15 Skrevet 25. april 2022 Gå fra han først, så kan du ha sex med andre Ikke ha sex først og gå etterpå, da blir alt feil i bruddet. Du skal samarbeide med mannen om oppfølging av barna resten av ditt liv, veldig dumt å starte det samarbeidet med utroskap. Anonymkode: f0a63...2ae
Anonym bruker Skrevet 25. april 2022 #16 Skrevet 25. april 2022 For å være helt ærlig, jeg tror det dummeste du kan gjøre nå er å være utro. Du må gå fra mannen din, eller sparke han ut. Dersom du er utro nå vil du fort bli den store stygge ulven i andres øyne og det er ut overhode ikke tjent med. Nei, han slår ikke. Nei, han kaller deg ikke med stygge ord. Men seksuelt misbruke er og blir misbruk uansett hvordan du vrir og vender på det. Ring krisesentret og be om råd, de kan hjelpe deg. Anonymkode: 9f67a...b65
Anonym bruker Skrevet 25. april 2022 #17 Skrevet 25. april 2022 Er det mulig??? Anonymkode: 2494b...007
Anonym bruker Skrevet 25. april 2022 #18 Skrevet 25. april 2022 Anonym bruker skrev (55 minutter siden): Overså denne før jeg ga mitt svar Dersom han tvinger seg på er det alvorlig. uansett lurer jeg på hvorfor dere fortsetter når dere har så ulike behov? Anonymkode: 146da...f5a Barna. Anonymkode: 70f80...0cf
Anonym bruker Skrevet 25. april 2022 #19 Skrevet 25. april 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Barna. Anonymkode: 70f80...0cf Sikker på at ikke barna har det bedre med en mor som står opp for seg selv enn en som lar seg overhøvle på den måten? Anonymkode: 9f67a...b65
Anonym bruker Skrevet 25. april 2022 #20 Skrevet 25. april 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg har sagt til han i flere år at jeg ikke vil. Likevel er det samme rutine hver helg, og selv om jeg grøsser og viser med hele meg at jeg ikke ønsker, gjennomfører han det. Anonymkode: 70f80...0cf Da voldtar han jo. Men du lar det skje. Anonymkode: c4082...fdb
Anonym bruker Skrevet 25. april 2022 #21 Skrevet 25. april 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Sikker på at ikke barna har det bedre med en mor som står opp for seg selv enn en som lar seg overhøvle på den måten? Anonymkode: 9f67a...b65 Jo, selvsagt… Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Da voldtar han jo. Men du lar det skje. Anonymkode: c4082...fdb Ja, jeg lar han. Jeg trodde jeg måtte ligge med mannen min som gift, at det var en del av pakka. ? Anonymkode: 70f80...0cf
Anonym bruker Skrevet 25. april 2022 #22 Skrevet 25. april 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Barna. Anonymkode: 70f80...0cf De vil nok takke deg hvis de får vite at pappa voldtok mamma ukentlig og at hun tok imot for deres skyld. 👏👏👏 Anonymkode: c4082...fdb
Anonym bruker Skrevet 25. april 2022 #23 Skrevet 25. april 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jo, selvsagt… Ja, jeg lar han. Jeg trodde jeg måtte ligge med mannen min som gift, at det var en del av pakka. ? Anonymkode: 70f80...0cf Ja, hvis det er utelukket å vise hverandre kjærlighet på andre måter? Anonymkode: c4082...fdb
Anonym bruker Skrevet 25. april 2022 #24 Skrevet 25. april 2022 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Barna. Anonymkode: 70f80...0cf Er virkelig det beste for barna å leve med dette - hvis det har gått så langt at du opplever ham som en overgriper når dere har sex? Det må jo påvirke absolutt alt annet.. Anonymkode: 146da...f5a
Anonym bruker Skrevet 25. april 2022 #25 Skrevet 25. april 2022 Anonym bruker skrev (30 minutter siden): Jo, selvsagt… Ja, jeg lar han. Jeg trodde jeg måtte ligge med mannen min som gift, at det var en del av pakka. ? Anonymkode: 70f80...0cf Definisjonen av voldtekt er å utføre en seksuell handling med/på en person som ikke ønsker det. Denne definisjonen endrer seg ikke fordi man er gift. Han vet du ikke ønsker det, likevel har han sex med din kropp en gang i uken, det er voldtekt. Anonymkode: 9f67a...b65
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå