Gå til innhold

Angående hund og gal søster.

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Javel 🙂 men hvorfor henger så mange seg opp i denne ringingen på konfirmasjon? Jeg skjønner ikke. Hun var bekymret for hunden og savnet den kanskje. Hvorfor gjøres mye utgav den ene episoden? 

Anonymkode: 06bbd...f9d

Muligens fordi den «ene» episoden er en av 7-8 ting som ble nevnt her som alle  bygger opp  samme bilde av hundeeieren…? 

Anonymkode: 0f35f...235

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Muligens fordi den «ene» episoden er en av 7-8 ting som ble nevnt her som alle  bygger opp  samme bilde av hundeeieren…? 

Nei. For flere skjønner det andre hun gjør. De gjør det tilmed selv. Leser du ikke hva folk skriver her? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Slutt. Du vet at alle ikke liker barn. Langt mindre er glad i dem. Mange mennesker foretrekker faktisk å være med dyr fremfor mennesker. Har en i familien som er sånn. Han er godt likt, har god jobb og kone. Likevel sier han at dyr betyr mer for han enn mennesker. 

Selv om du ikke forstår det så er det tilfelle. Om søsteren er der, så er det helt greit. Nå virker hun som en god tante også, så det er ikke noe problem her. Virkelig ikke. 

Jeg vet at mange ikke personlig liker barn, ja. Men det er ikke disse folkas meninger som avgjør menneskers verdi. Jeg antar at de som liker dyrs selskap best, likevel ikke ville foretrekke en veterinær og en kennel  hvis de selv ble syke? De ville nok anse at de selv fortjener en lege og et ekte sykehus, fordi de faktisk er mennesker? 
Og jeg regner med at også de som ikke gidder å høre om naboers barn, likevel ser det som rimelig at man behandler barn som mennesker. At man f eks lar dem gå på skole. Ikke lufter dem i bånd. Kler på dem klær. Sånne ting. Også dyreelskere generelt VET at man har ulike standarder for mennesker og dyr. «Like» og «mislike» kommer ikke inni bildet i det hele tatt, alle normaltfungerende folk vet det. De vet at også usympatiske mennesker har menneskerettigheter og at selv kriminelle får legehjelp, for eksempel. De vet at man ikke rangerer verdi ut fra hvem eller hva man liker. Selv han i familien din vet sikkert det. 

Og nei, man er ikke en god tante om man straffer tanteungene for at andre ikke vil akseptere premisset om hunden som søskenbarn! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Nei. For flere skjønner det andre hun gjør. De gjør det tilmed selv. Leser du ikke hva folk skriver her? 

De skjønner hva hun gjør? Hva sikter du til? At hun gir søsteren et portrett av hunden til jul, som skal opp på veggen? At hun påstår at hunden har sagt den savner søsterens barn? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jeg vet at mange ikke personlig liker barn, ja. Men det er ikke disse folkas meninger som avgjør menneskers verdi. Jeg antar at de som liker dyrs selskap best, likevel ikke ville foretrekke en veterinær og en kennel  hvis de selv ble syke? De ville nok anse at de selv fortjener en lege og et ekte sykehus, fordi de faktisk er mennesker? 
Og jeg regner med at også de som ikke gidder å høre om naboers barn, likevel ser det som rimelig at man behandler barn som mennesker. At man f eks lar dem gå på skole. Ikke lufter dem i bånd. Kler på dem klær. Sånne ting. Også dyreelskere generelt VET at man har ulike standarder for mennesker og dyr. «Like» og «mislike» kommer ikke inni bildet i det hele tatt, alle normaltfungerende folk vet det. De vet at også usympatiske mennesker har menneskerettigheter og at selv kriminelle får legehjelp, for eksempel. De vet at man ikke rangerer verdi ut fra hvem eller hva man liker. Selv han i familien din vet sikkert det. 

Og nei, man er ikke en god tante om man straffer tanteungene for at andre ikke vil akseptere premisset om hunden som søskenbarn! 

Herregud som du rører. Saken er kort og godt at noen er mer glad i dyr enn mennesker, og med mindre du tror på en høyere makt som skapte oss i ditt bilde, så kan du faktisk ikke si at mennesker har større verdi enn dyr. Det er kun din subjektive mening.

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

De skjønner hva hun gjør? Hva sikter du til? At hun gir søsteren et portrett av hunden til jul, som skal opp på veggen? At hun påstår at hunden har sagt den savner søsterens barn? 

Søsteren trenger ikke å henge opp bildet. Hun henger ikke opp bilder av levende vesener så den er grei. At hun sier hunden har savnet barna, tror du virkelig at det er det hun mener altså? Det er nok ikke det. Det betyr at hun har savnet dem, og at hun vil De skal vite at hunden liker dem :-) ikke annet enn det tenker jeg. Jeg syns flere av dere veien og vrenger og dramatiserer bare fordi dere vil tro at hun er så ekstrem. Hun overdriver ja. Akkurat som veldig mange mødre med barn gjør. 

Skrevet

Herregud som du rører. Saken er kort og godt at noen er mer glad i dyr enn mennesker, og med mindre du tror på en høyere makt som skapte oss i ditt bilde, så kan du faktisk ikke si at mennesker har større verdi enn dyr. Det er kun din subjektive mening.

Noen er mer glad i dyr, ingen tvil om det. Men det endrer ikke på at atferden til HIs søster er noe annet, ikke at hun «foretrekker dyr». Tvert om. Hun TILDELER dyret en menneskerolle. Hvis hun helt ærlig foretrakk dyr, ville hun behandle hunden slik Lars Monsen behandler sine: som hunder. Med hunders behov. 

Det er ikke MIN subjektive mening at mennesker har større verdi. Det er en moralfilosofi som hele samfunnet (unntatt du, da) bygger på. Det er derfor vi ikke slakter mennesker og spiser dem, for eksempel. 

Skrevet

Søsteren trenger ikke å henge opp bildet. Hun henger ikke opp bilder av levende vesener så den er grei. At hun sier hunden har savnet barna, tror du virkelig at det er det hun mener altså? Det er nok ikke det. Det betyr at hun har savnet dem, og at hun vil De skal vite at hunden liker dem 🙂 ikke annet enn det tenker jeg. Jeg syns flere av dere veien og vrenger og dramatiserer bare fordi dere vil tro at hun er så ekstrem. Hun overdriver ja. Akkurat som veldig mange mødre med barn gjør. 

Hvis man må bortforklare og fortolke hennes utsagn i lys av hva man selv ville ha sagt, da et det jo noe som er galt. Og din fortolkning av dette er jo bare tankespinn fra deg. Det ville kanskje ha hatt bittelitt vekt dersom du kjente kvinnen selv, og dersom ingen av de andre tingene hadde hendt, ingen FaceTime, ingen fotoportrett, ingen fødselsdagsfeiring osv. Man kan bortforklare én slik episode. Ikke en hel rekke. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Noen er mer glad i dyr, ingen tvil om det. Men det endrer ikke på at atferden til HIs søster er noe annet, ikke at hun «foretrekker dyr». Tvert om. Hun TILDELER dyret en menneskerolle. Hvis hun helt ærlig foretrakk dyr, ville hun behandle hunden slik Lars Monsen behandler sine: som hunder. Med hunders behov. 

Det er ikke MIN subjektive mening at mennesker har større verdi. Det er en moralfilosofi som hele samfunnet (unntatt du, da) bygger på. Det er derfor vi ikke slakter mennesker og spiser dem, for eksempel. 

Nå må du slutte. Ingen underbygger din mening om at mennesker er det mest verdifulle livet, annet enn de som tror at vi er skapt av en gud! 

Mennesker slakter sjelden andre for å spise en person. Men vi slakter hverandre av helt andre og uforståelige grunner. 

Selv om vi slakter dyr så betyr det fremdeles ikke at mennesker er det mest verdifulle livet. Jorden hadde klart seg uten oss. Kanskje bedre enn med oss også. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Nå må du slutte. Ingen underbygger din mening om at mennesker er det mest verdifulle livet, annet enn de som tror at vi er skapt av en gud! 

Mennesker slakter sjelden andre for å spise en person. Men vi slakter hverandre av helt andre og uforståelige grunner. 

Selv om vi slakter dyr så betyr det fremdeles ikke at mennesker er det mest verdifulle livet. Jorden hadde klart seg uten oss. Kanskje bedre enn med oss også. 

Eeeehhh… «ingen underbygger det»? Hva med «alle nasjonene i FN»? 

At kloden ville gått videre uten oss er helt sikkert, det, men det endrer jo ikke på hvordan mennesket som art ser på seg selv og klarer å se en forskjell på bevisst og ubevisst liv… 🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Eeeehhh… «ingen underbygger det»? Hva med «alle nasjonene i FN»? 

At kloden ville gått videre uten oss er helt sikkert, det, men det endrer jo ikke på hvordan mennesket som art ser på seg selv og klarer å se en forskjell på bevisst og ubevisst liv… 🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄

Skjønner du selv hva du skriver egentlig?? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...