Anonym bruker Skrevet 9. april 2022 #51 Skrevet 9. april 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Hun har kanskje litt sykelig forhold til hunden. Men det burde ikke plage folk. Ta henne for den hun er. Er du glad i henne? Har dere et godt forhold? Dette er ikke noe du skal ta opp med henne i alle fall. Og, hunden hennes har det godt da, det er jo et pluss. 😊 Anonymkode: 9570f...ffe Spørsmålet er jo feil stilt. HI er glad i sin søster, det er derfor hun skriver her. Og de KUNNE ha hatt et godt forhold - men søsteren ødelegger det jo selv. At hun selv behandler hunden som et barn, plager jo neppe noen, der har du rett. Men det stopper jo ikke der. Når hun forlanger at alle andre skal gå inn på hennes premiss, slik at de OGSÅ godtar at dette er et barn, det er da man reagerer. Hun blir sur og vil hevne seg for at de ikke anser hundens bursdag for å være like viktig som et barns bursdag. Hun vil såre sine nieser og nevøer (virkelige barn!) fordi noen andre ikke feiret hunden (som ikke er et barn). På hvilken planet er det greit? Anonymkode: 0f35f...235
Anonym bruker Skrevet 9. april 2022 #52 Skrevet 9. april 2022 Anonym bruker skrev (48 minutter siden): Det har tippet helt over, dette er ikke sunt. Det er ubearbeidede følelser og projisering. En hund trenger å få være hund. Hun vil at den skal være et barn og handler deretter. Anonymkode: 304f3...acd Det er ikke du som bestemmer Anonymkode: 42907...1e6
Anonym bruker Skrevet 9. april 2022 #53 Skrevet 9. april 2022 Anonym bruker skrev (45 minutter siden): EIERENS ve og vel er da enda viktigere. Og nå utvikler hun jo en sykelig atferd som også fjerner henne fra nettverket sitt, fordi følelsene for hunden ikke er adekvate. Anonymkode: 0f35f...235 Nei det er ikke sykelig adferd. Hun er i et miljø med likesinnede fordi dette er blitt en ny lidenskap i livet hennes. Det er ingenting sykt i å bytte omgangskrets. Himmel og hav skrev (45 minutter siden): Ville du da ringt for å snakke med de som passer hunden og høre om det går greit, eller ville du ringt for å snakke med hunden slik HI sin søster gjorde? Der ligger nemlig den store forskjellen. Jeg tar det faktisk ikke så bokstavelig som du gjør. Jeg tenker nok at det hun ville var å forsikre seg om at hunden hadde det bra, og kanskje berolige den med å snakke med den hvis ikke. Kanskje også for å berolige seg selv. Anonymkode: 06bbd...f9d
Anonym bruker Skrevet 9. april 2022 #54 Skrevet 9. april 2022 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Nei det er ikke sykelig adferd. Hun er i et miljø med likesinnede fordi dette er blitt en ny lidenskap i livet hennes. Det er ingenting sykt i å bytte omgangskrets. Anonymkode: 06bbd...f9d Det er sykt å forlange at andre skal se på ens hund som om den var et barn, og det er sykt å fjerne seg fra virkelige mennesker i bytte mot et fiktivt menneske. Når hun straffer tantebarna for at søsteren ikke godtar premisset om at hunden er mitt barn, da er vi langt over. Anonymkode: 0f35f...235
Anonym bruker Skrevet 9. april 2022 #55 Skrevet 9. april 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det er sykt å forlange at andre skal se på ens hund som om den var et barn, og det er sykt å fjerne seg fra virkelige mennesker i bytte mot et fiktivt menneske. Når hun straffer tantebarna for at søsteren ikke godtar premisset om at hunden er mitt barn, da er vi langt over. Anonymkode: 0f35f...235 Det er ikke noen vits i å diskutere dette videre nå akkurat. Du får jo bare mene ditt. Jeg kan også skjønne at ikke du forstår, men alt du ikke forstår er ikke hverken galskap eller sykt. Jeg skjønner ting fra HI sitt ståsted da, fordi hun har opplevd en stor endring i måten søsteren er på. Akkurat det kan jeg skjønne at kan være litt skremmende. For meg og andre som både har hatt hunder selv og kjenner dedikerte hundeeiere så er det ikke så rart som du skal ha det til. Anonymkode: 06bbd...f9d
Anonym bruker Skrevet 9. april 2022 #56 Skrevet 9. april 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Spørsmålet er jo feil stilt. HI er glad i sin søster, det er derfor hun skriver her. Og de KUNNE ha hatt et godt forhold - men søsteren ødelegger det jo selv. At hun selv behandler hunden som et barn, plager jo neppe noen, der har du rett. Men det stopper jo ikke der. Når hun forlanger at alle andre skal gå inn på hennes premiss, slik at de OGSÅ godtar at dette er et barn, det er da man reagerer. Hun blir sur og vil hevne seg for at de ikke anser hundens bursdag for å være like viktig som et barns bursdag. Hun vil såre sine nieser og nevøer (virkelige barn!) fordi noen andre ikke feiret hunden (som ikke er et barn). På hvilken planet er det greit? Anonymkode: 0f35f...235 Glad i siden hun skriver her? Hva oppnår hun med å skrive her, bortsett fra å utlevere søsteren til deres nedrakkinger, hva kommer ut av det? Anonymkode: 4871e...28c
Anonym bruker Skrevet 9. april 2022 #57 Skrevet 9. april 2022 Anonym bruker skrev (19 timer siden): Jeg skjønner ikke hvorfor flere skriver at hun har tippet over? Hva med alle som har andre lidenskaper og snakker om det hele tiden stort sett? Folk får jo hangup på mye forskjellig, og jeg må si at å bli så opptatt av et levende vesen er noe jeg forstår bedre enn noe annet. Syns ikke at det er så forferdelig rart jeg altså. Nå kjenner jeg jo riktignok mange som har hund, og jeg har hatt selv. Så mulig jeg har litt mer tolerant syn på det iom flere rundt meg har hund som livsstil. Anonymkode: 06bbd...f9d Jeg har hunder, driver aktivt med utstillinger og annen hundesport, jeg har ikke barn, tuller og sier jeg er mamma til hundene o.s.v. Men kunne aldri falt inn verken meg eller mine andre hundevenner og facetime med hunden TO ganger i et bryllup. Altså, ikke en ukes ferie, men borte en dag? Jeg prata jo med hundepasser når vi var en uke på ferie, men hadde jeg facetima med hunde min tror jeg både hundepasser, mannen og de andre i hundeklubben hadde trodd det hadde klikka for meg. Anonymkode: ccefb...fa4
Anonym bruker Skrevet 9. april 2022 #58 Skrevet 9. april 2022 Går det engang an å snakke på Facetime med en hund? Skjønner den at bildet på skjermen er deg? Anonymkode: eaccb...195
Anonym bruker Skrevet 9. april 2022 #59 Skrevet 9. april 2022 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Går det engang an å snakke på Facetime med en hund? Skjønner den at bildet på skjermen er deg? Anonymkode: eaccb...195 Den kjenner jo stemmen til eieren. Anonymkode: 4871e...28c
Anonym bruker Skrevet 9. april 2022 #60 Skrevet 9. april 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg har hunder, driver aktivt med utstillinger og annen hundesport, jeg har ikke barn, tuller og sier jeg er mamma til hundene o.s.v. Men kunne aldri falt inn verken meg eller mine andre hundevenner og facetime med hunden TO ganger i et bryllup. Altså, ikke en ukes ferie, men borte en dag? Jeg prata jo med hundepasser når vi var en uke på ferie, men hadde jeg facetima med hunde min tror jeg både hundepasser, mannen og de andre i hundeklubben hadde trodd det hadde klikka for meg. Anonymkode: ccefb...fa4 Hvorfor snakker du for dine andre hundevenner? Om de ville factimet hunden sin, så hadde de jo garantert ikke fortalt deg med din innstilling om det. Og nei, du kjenner ingen så godt så du vet hva som foregår i hodet til andre og hva de har lyst til å gjøre og gjør. Så snakk for egen del. Holder ikke det tenker du, siden du må ta med venner som alibi? :-) Jeg tror dere tar den facetimen altfor alvorlig. Bare for å krisemaksimere maks liksom. At du kaller deg mamma til hundene er jo ikke et øyeblikk "bedre" altså. Anonymkode: 06bbd...f9d
Anonym bruker Skrevet 9. april 2022 #61 Skrevet 9. april 2022 Anonym bruker skrev (56 minutter siden): Går det engang an å snakke på Facetime med en hund? Skjønner den at bildet på skjermen er deg? Anonymkode: eaccb...195 Tror du hunder er blinde??? Anonymkode: 06bbd...f9d
Anonym bruker Skrevet 9. april 2022 #62 Skrevet 9. april 2022 Jeg lurer aller mest på hva hun tror hunden får ut av å høre stemmen hennes gjennom en mobil. Tror hun helt oppriktig at det gjør hunden glad? Mindre stressa? Anonymkode: 9e2ca...fd3
Anonym bruker Skrevet 9. april 2022 #63 Skrevet 9. april 2022 Klart man kan velge å fokusere på det man vil her i livet, men om dette er en virkelighetsflukt fra sorg og ensomhet (over familien hun aldri fikk?) så er det veldig leit for henne. Under kan det ligge mange såre følelser. Anonymkode: 8088d...c23
Anonym bruker Skrevet 9. april 2022 #64 Skrevet 9. april 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Klart man kan velge å fokusere på det man vil her i livet, men om dette er en virkelighetsflukt fra sorg og ensomhet (over familien hun aldri fikk?) så er det veldig leit for henne. Under kan det ligge mange såre følelser. Anonymkode: 8088d...c23 Ja, klart det er leit. Ikke tvil om det. Men skal vi andre spille et spill i åresvis for å tilfredsstille henne? Jeg har fått fotografbilde av hunden til jul, skal jeg henge opp dette når hun kommer og spille slik? Nei, det går ikke. Jeg har ikke bilder av noe levende på veggene, og 30x40 cm bilde av hunden til søsteren min er helt uaktuelt! Anonymkode: 304f3...acd
Anonym bruker Skrevet 9. april 2022 #65 Skrevet 9. april 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Klart man kan velge å fokusere på det man vil her i livet, men om dette er en virkelighetsflukt fra sorg og ensomhet (over familien hun aldri fikk?) så er det veldig leit for henne. Under kan det ligge mange såre følelser. Anonymkode: 8088d...c23 Hun har jo likesinnede hun er sammen med. Før dem hadde hun også venner. Hvorfor tror da at hun er ensom? Anonymkode: 06bbd...f9d
Anonym bruker Skrevet 9. april 2022 #66 Skrevet 9. april 2022 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Det er ikke noen vits i å diskutere dette videre nå akkurat. Du får jo bare mene ditt. Jeg kan også skjønne at ikke du forstår, men alt du ikke forstår er ikke hverken galskap eller sykt. Jeg skjønner ting fra HI sitt ståsted da, fordi hun har opplevd en stor endring i måten søsteren er på. Akkurat det kan jeg skjønne at kan være litt skremmende. For meg og andre som både har hatt hunder selv og kjenner dedikerte hundeeiere så er det ikke så rart som du skal ha det til. Anonymkode: 06bbd...f9d Det er helt klart ikke noen vits i å diskutere med deg, i alle fall, for du tar jo ikke inn saklige argumenter. Og jeg har altså dyr selv. Nettopp derfor vet jeg meget godt forskjell på hva som er MINE følelser og hva jeg kan forlange at andre skal føle, og hva jeg kan vente at de skal sette seg inn i. Anonymkode: 0f35f...235
Anonym bruker Skrevet 9. april 2022 #67 Skrevet 9. april 2022 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Hun har jo likesinnede hun er sammen med. Før dem hadde hun også venner. Hvorfor tror da at hun er ensom? Anonymkode: 06bbd...f9d Når den dagen kommer at hun må avlive hunden, blir hun i alle fall ensom… Anonymkode: 0f35f...235
Anonym bruker Skrevet 9. april 2022 #68 Skrevet 9. april 2022 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Tror du hunder er blinde??? Anonymkode: 06bbd...f9d De forholder seg helt annerledes til todimensjonale bilder enn det vi gjør, for det første. For det andre tar de inn 80% av alle sanseinntrykk gjennom nesen. Så den infoen de får via FaceTime er nok ganske verdiløs. Anonymkode: 0f35f...235
Anonym bruker Skrevet 9. april 2022 #69 Skrevet 9. april 2022 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Glad i siden hun skriver her? Hva oppnår hun med å skrive her, bortsett fra å utlevere søsteren til deres nedrakkinger, hva kommer ut av det? Anonymkode: 4871e...28c Hun håper på råd om hva hun kan gjøre. (Å «utlevere» noen er faktisk ikke mulig når alle er anonyme…) Anonymkode: 0f35f...235
Anonym bruker Skrevet 9. april 2022 #70 Skrevet 9. april 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Det er helt klart ikke noen vits i å diskutere med deg, i alle fall, for du tar jo ikke inn saklige argumenter. Og jeg har altså dyr selv. Nettopp derfor vet jeg meget godt forskjell på hva som er MINE følelser og hva jeg kan forlange at andre skal føle, og hva jeg kan vente at de skal sette seg inn i. Anonymkode: 0f35f...235 Unnskyld meg, men det er så latterlig vanlig at folk later som om de er interessert o andres barn. Man later som av både høflighet, folkeskikk og fordi en ikke vil såre. Det er ikke sånn at barn er mer verdifulle for alle heller. Tvert i mot :-) Anonymkode: 06bbd...f9d
Anonym bruker Skrevet 9. april 2022 #71 Skrevet 9. april 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): De forholder seg helt annerledes til todimensjonale bilder enn det vi gjør, for det første. For det andre tar de inn 80% av alle sanseinntrykk gjennom nesen. Så den infoen de får via FaceTime er nok ganske verdiløs. Anonymkode: 0f35f...235 De kan uansett fint kjenne igjen ansikter, og i hvertfall om hun snakker i tillegg. Det kommer jo an på hunden. Anonymkode: 06bbd...f9d
Anonym bruker Skrevet 9. april 2022 #72 Skrevet 9. april 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): De kan uansett fint kjenne igjen ansikter, og i hvertfall om hun snakker i tillegg. Det kommer jo an på hunden. Anonymkode: 06bbd...f9d Kommer veldig an på hunden. Og i den beskrivelsen vi fikk her, skjønte den det virkelig ikke… den gikk bare rundt, og hundepasseren fulgte etter slik at eieren fikk tømt seg for det hun hadde på hjertet. Anonymkode: 0f35f...235
Anonym bruker Skrevet 9. april 2022 #73 Skrevet 9. april 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Unnskyld meg, men det er så latterlig vanlig at folk later som om de er interessert o andres barn. Man later som av både høflighet, folkeskikk og fordi en ikke vil såre. Det er ikke sånn at barn er mer verdifulle for alle heller. Tvert i mot 🙂 Anonymkode: 06bbd...f9d Barn er ikke mer verdifulle enn hunder? Flaks at ikke mora di fikk deg avlivet som liten da, hvis du f eks hadde vlitt syk? At mange mennesker ikke nødvendigvis er generelt interessert i alle barn, er ellers ikke del av trådens tema. Damen i denne historien er selv tante til noen barn. Dem vil hun ikke besøke, som straff for at noen såret hunden hennes… Anonymkode: 0f35f...235
Anonym bruker Skrevet 9. april 2022 #74 Skrevet 9. april 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Kommer veldig an på hunden. Og i den beskrivelsen vi fikk her, skjønte den det virkelig ikke… den gikk bare rundt, og hundepasseren fulgte etter slik at eieren fikk tømt seg for det hun hadde på hjertet. Anonymkode: 0f35f...235 Javel :-) men hvorfor henger så mange seg opp i denne ringingen på konfirmasjon? Jeg skjønner ikke. Hun var bekymret for hunden og savnet den kanskje. Hvorfor gjøres mye utgav den ene episoden? Anonymkode: 06bbd...f9d
Anonym bruker Skrevet 9. april 2022 #75 Skrevet 9. april 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Barn er ikke mer verdifulle enn hunder? Flaks at ikke mora di fikk deg avlivet som liten da, hvis du f eks hadde vlitt syk? At mange mennesker ikke nødvendigvis er generelt interessert i alle barn, er ellers ikke del av trådens tema. Damen i denne historien er selv tante til noen barn. Dem vil hun ikke besøke, som straff for at noen såret hunden hennes… Anonymkode: 0f35f...235 Slutt. Du vet at alle ikke liker barn. Langt mindre er glad i dem. Mange mennesker foretrekker faktisk å være med dyr fremfor mennesker. Har en i familien som er sånn. Han er godt likt, har god jobb og kone. Likevel sier han at dyr betyr mer for han enn mennesker. Selv om du ikke forstår det så er det tilfelle. Om søsteren er der, så er det helt greit. Nå virker hun som en god tante også, så det er ikke noe problem her. Virkelig ikke. Anonymkode: 06bbd...f9d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå