Gå til innhold

Angående hund og gal søster.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ikke «dømmende» å minne om at dyr ikke er barn. 

Anonymkode: 0f35f...235

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en søster i samme kategori, ufør, enslig og hundeeier.

Hun lever og ånder for hunden sin, det er jo den hun har å leve for. Alle oppdateringer på some er om hunden, bilder deles flittig fra trening, skogsturer og sofakroken.

Man kan godt si det har tippet litt over, men det skader da virkelig ingen. Hunden lever et fantastisk hundeliv og søsteren min har selskap og glede av denne pelsdotten.

Jeg har hund selv, og et mer normalt hundehold, så jeg kan nok bli litt oppgitt over hennes uendelige gnål om hunden, men det er nå det hun har i livet sitt. Hun har ingen jobb å snakke om, ingen partner, ingen barn, alle hennes opplevelser handler om den hunden. Jeg må bare jatte med, særlig når hun med flammende engasjement snakker om hundepoliti og stakkars hunder som har blitt dømt til avlivning etter å ha bitt noen, innsamlingsaksjoner osv osv, som interesserer meg midt bak, men det er hennes liv og hennes engasjement, jeg får bare smile og nikke.

Noen ganger må vi bare være litt rause tenker jeg, når de har funnet sin glede i livet så får vi la dem ha den.

Anonymkode: b32f9...89d

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Noen ganger må vi bare være litt rause tenker jeg, når de har funnet sin glede i livet så får vi la dem ha den.

Helt sant. Men når man sier at «hunden savner søskenbarna», og sikter til søsterens barn, da har man rabla. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Men hvorfor skal man si det. Det er jo ikke som om personen ikke vet det selv. Hva får man ut av å poengtere det?

Anonymkode: 4871e...28c

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Hun lever og ånder for hunden sin, det er jo den hun har å leve for. Alle oppdateringer på some er om hunden, bilder deles flittig fra trening, skogsturer og sofakroken.

Man kan godt si det har tippet litt over, men det skader da virkelig ingen. Hunden lever et fantastisk hundeliv og søsteren min har selskap og glede av denne pelsdotten.

Jeg har hund selv, og et mer normalt hundehold, så jeg kan nok bli litt oppgitt over hennes uendelige gnål om hunden, men det er nå det hun har i livet sitt. Hun har ingen jobb å snakke om, ingen partner, ingen barn, alle hennes opplevelser handler om den hunden. Jeg må bare jatte med, særlig når hun med flammende engasjement snakker om hundepoliti og stakkars hunder som har blitt dømt til avlivning etter å ha bitt noen, innsamlingsaksjoner osv osv, som interesserer meg midt bak, men det er hennes liv og hennes engasjement, jeg får bare smile og nikke.

Du er fader ikke mye raus! Herregud for et stygt innlegg om søsteren din. Shit. Jeg håper alltid når jeg leser sånt at ingen i min nærhet ville skrevet så nedlatende om meg på et forum. Det er jo mulig du er like nedlatende irl da. 

Anonymkode: 06bbd...f9d

Skrevet
sug lut skrev (2 timer siden):

Klart hun har tippa fullstendig, men det er nå hennes valg. Hun blir et kjedelig menneske som alle vil unngå å omgås. Det er ikke noe annet du får gjort med det.

Nei, det er sant. Jeg savner henne slik hun var før. Kan ikke ringe en normal samtale før hun skal sette meg på FaceTime for at hunden vil snakke med tante. Den går jo rundt og hun går etter og snakker babyspråk. 

Jeg er tussete til vanlig rundt hunder jeg, og ser gleden og kjærligheten man får og gjengjelder, men dette er vanskelig å forholde seg til. 

Anonymkode: 304f3...acd

Skrevet
Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Du kunne ikke vært litt mer nedlatende da? Hva har søstera di gjort for å fortjene dette?

Skrevet
Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Jo 

Anonymkode: 42907...1e6

Skrevet
Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Helt sant. Men når man sier at «hunden savner søskenbarna», og sikter til søsterens barn, da har man rabla. 

Hvorfor det? Vi omtaler hunden vår som "barnet" vårt og ungene sier at det er "søsteren" deres. Sagt i en litt flåsete tone sjølsagt. 

Anonymkode: f4db0...d9f

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Men hvorfor skal man si det. Det er jo ikke som om personen ikke vet det selv. Hva får man ut av å poengtere det?

HI «poengterer» det da ikke, hun bare lar være å forholde seg til hunden som om den var en nevø. Men da blir eieren sur! Leste du tråden? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Hvorfor det? Vi omtaler hunden vår som "barnet" vårt og ungene sier at det er "søsteren" deres. Sagt i en litt flåsete tone sjølsagt. 

Anonymkode: f4db0...d9f

Og dere blir sure og fornærmet når andre slektninger ikke behandlet hunden som nevø, barnebarn osv? 
Da er dere også skrullete. 

Skrevet

HI «poengterer» det da ikke, hun bare lar være å forholde seg til hunden som om den var en nevø. Men da blir eieren sur! Leste du tråden? 

Du sa at det ikke er dømmende å minne om at dyr ikke er barn, det var det jeg kommenterte.

Skrevet

Du er fader ikke mye raus! Herregud for et stygt innlegg om søsteren din. Shit. Jeg håper alltid når jeg leser sånt at ingen i min nærhet ville skrevet så nedlatende om meg på et forum. Det er jo mulig du er like nedlatende irl da. 

Forskjell på å væte «raus» og på å være direkte medavhengig i andres skrulleri. 

Skrevet

HI har nok rett i at det har tippet over for søsteren. Altså; vi snakker om et voksent menneske som forlot konfirmasjonen to ganger for å "snakke" med bikkja på Facetime. Jeg kan ikke se hva som er nedlatende ved å nevne faktiske eksempler.

Skrevet
Ekspatt skrev (12 minutter siden):

HI har nok rett i at det har tippet over for søsteren. Altså; vi snakker om et voksent menneske som forlot konfirmasjonen to ganger for å "snakke" med bikkja på Facetime. Jeg kan ikke se hva som er nedlatende ved å nevne faktiske eksempler.

Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor dere syns at det er så rart. En konfirmasjon varer jo noen timer, og vi vet jo ikke hvor vanlig det er at noen passer hunden hennes. Det skjer mest sannsynlig ikke så ofte :-) jeg tror jeg ville ringt selv hvis det var første gang noen passet. Dere må huske at for de som ikke har barn, så betyr hunden akkurat like mye for dem som barna betyr for foreldre. Det er jo lett å forstå syns jeg. 

Jeg skjønner at HI savner søsteren som hun var, og da var hun også sikkert mye mer opptatt av tantebarn. Så fikk hun dette firbeinte familiemedlemmet da, og jeg forstår henne jeg altså. Har da sett flere som er sånn. 

Skrevet
Ekspatt skrev (20 minutter siden):

Nei det har ikke tippet over, hun har bare andre interesser 

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Min søster har ikke barn, men hun har en hund som hun behandler som et barn. Med årene har det gått fra å være normalt hundehold til helt galskap. 
Jeg tror triggeren er barnløsheten, og at det må være et enormt stort tap for henne.

Alt hun nå snakker om er denne hunden, som om det var et menneske. Litt er jo greit, men hele livet er rundt denne hunden. Venner og andre som ikke er like gale hundemennesker som henne har hun ikke lenger kontakt med. Ungene synes Tante er rar, og jeg ser de blir annerledes i ansiktet når hun hele tiden snakker om hunden. Det kan være sånn som, ja, nå savna Morten søskenbarna sine så mye at vi måtte komme innom. Og det verste er at jeg tror hun tror på det! 
I konfirmasjon til vår sønn så måtte hun gå ut to ganger å ringe «barnepass» som hun sier og snakke med hunden på FaceTime. Hva skjer? Jeg synes det blir mer og mer radikalisering og jeg kjenner hun knapt igjen. Hun oversharer med omverden denne hunden og jeg kjenner jeg blir skamfull.

Har noen hørt om liknende?

Jeg skjønner det godt ,dette er fjollete hun har ikke et sunt forhold til hunden sin. Hva hvis du snakker med søsteren din og forteller hvordan du har det i forhold til henne og ikke minst hunden?

Anonymkode: 89480...0af

Skrevet

Nei det har ikke tippet over, hun har bare andre interesser 

Det har tippet helt over, dette er ikke sunt. Det er ubearbeidede følelser og projisering. En hund trenger å få være hund. Hun vil at den skal være et barn og handler deretter.

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Det har tippet helt over, dette er ikke sunt. Det er ubearbeidede følelser og projisering. En hund trenger å få være hund. Hun vil at den skal være et barn og handler deretter.

Dette har du ikke grunnlag for å si i det hele tatt. På hvilken måte behandler hun hunden som et barn?  Den feirer bursdag som den ikke skjønner noe av og ihvertfall ikke har vondt av. Hun ringer og sjekker når den har pass, og det går heller ikke ut over hunden.

Det står ingenting om bæresele, vogn og klær og annet tull som noen driver med. Det kan bli veldig feil for hunden da den ikke får bruke sine naturlige sanser og lemmer. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Dette. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Dette har du ikke grunnlag for å si i det hele tatt. På hvilken måte behandler hun hunden som et barn?  Den feirer bursdag som den ikke skjønner noe av og ihvertfall ikke har vondt av. Hun ringer og sjekker når den har pass, og det går heller ikke ut over hunden.

Det står ingenting om bæresele, vogn og klær og annet tull som noen driver med. Det kan bli veldig feil for hunden da den ikke får bruke sine naturlige sanser og lemmer. 

Du har visst bestemt deg for at det eneste kriteriet er når man bruker bæresele og vogn. Da først har man bikket over. Vel, å kalle mennesker for «søskenbarn» til hunden, eller å ha barnevakt til den og bruke FaceTime for å «snakke» med den, eller å påstå at nå «savner» den en bestemt person - det er projisering. Da leker hun at den er menneske. Og det er den ikke. 

Skrevet

Du har visst bestemt deg for at det eneste kriteriet er når man bruker bæresele og vogn. Da først har man bikket over. Vel, å kalle mennesker for «søskenbarn» til hunden, eller å ha barnevakt til den og bruke FaceTime for å «snakke» med den, eller å påstå at nå «savner» den en bestemt person - det er projisering. Da leker hun at den er menneske. Og det er den ikke. 

Det er jo så teit å si at det har bikket over da :-D Herregud at ikke folk kan få ha litt eksentriske eller spesielle sider uten at firkanta mennesker må dømme. Skjerp deg vil nå jeg si.

Dessuten er jo hundens be og vel det viktigste her da, og ingenting tyder på at den lider under noe som helst her. 

Skrevet

Jeg har barn og hund. Og jeg er veldig glad i hunden min. Selvsagt ikke mer enn mennesker men er veldig glad i han. Jeg plager ikke folk med det da, men er jeg på ferie så vil jeg gjerne ha bekreftelse på at alt er greit. Jeg gleder meg til å se han igjen etter ferien. Jeg er like bekymret for han som ungene når de er syk. Kanskje din søster, i en verden der sikkert store deler av hennes omgangskrets nå har barn føler seg utenfor og overkompenserer denne følelsen med å bli litt for mye. Hun er helt klart utenfor normalen. Likevel tenker jeg man må være litt raus da. Hun  har kanskje litt sykelig forhold til hunden. Men det burde ikke plage folk. Ta henne for den hun er. Er du glad i henne? Har dere et godt forhold? 
Dette er ikke noe du skal ta opp med henne i alle fall. Og, hunden hennes har det godt da, det er jo et pluss. 😊

Anonymkode: 9570f...ffe

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Det er jo så teit å si at det har bikket over da 😄 Herregud at ikke folk kan få ha litt eksentriske eller spesielle sider uten at firkanta mennesker må dømme. Skjerp deg vil nå jeg si.

Dessuten er jo hundens be og vel det viktigste her da, og ingenting tyder på at den lider under noe som helst her. 

EIERENS ve og vel er da enda viktigere. Og nå utvikler hun jo en sykelig atferd som også fjerner henne fra nettverket sitt, fordi følelsene for hunden ikke er adekvate. 

Skrevet

Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor dere syns at det er så rart. En konfirmasjon varer jo noen timer, og vi vet jo ikke hvor vanlig det er at noen passer hunden hennes. Det skjer mest sannsynlig ikke så ofte 🙂 jeg tror jeg ville ringt selv hvis det var første gang noen passet. Dere må huske at for de som ikke har barn, så betyr hunden akkurat like mye for dem som barna betyr for foreldre. Det er jo lett å forstå syns jeg. 

Jeg skjønner at HI savner søsteren som hun var, og da var hun også sikkert mye mer opptatt av tantebarn. Så fikk hun dette firbeinte familiemedlemmet da, og jeg forstår henne jeg altså. Har da sett flere som er sånn. 

Ville du da ringt for å snakke med de som passer hunden og høre om det går greit, eller ville du ringt for å snakke med hunden slik HI sin søster gjorde? Der ligger nemlig den store forskjellen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...