Gå til innhold

Angående hund og gal søster.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min søster har ikke barn, men hun har en hund som hun behandler som et barn. Med årene har det gått fra å være normalt hundehold til helt galskap. 
Jeg tror triggeren er barnløsheten, og at det må være et enormt stort tap for henne.

Alt hun nå snakker om er denne hunden, som om det var et menneske. Litt er jo greit, men hele livet er rundt denne hunden. Venner og andre som ikke er like gale hundemennesker som henne har hun ikke lenger kontakt med. Ungene synes Tante er rar, og jeg ser de blir annerledes i ansiktet når hun hele tiden snakker om hunden. Det kan være sånn som, ja, nå savna Morten søskenbarna sine så mye at vi måtte komme innom. Og det verste er at jeg tror hun tror på det! 
I konfirmasjon til vår sønn så måtte hun gå ut to ganger å ringe «barnepass» som hun sier og snakke med hunden på FaceTime. Hva skjer? Jeg synes det blir mer og mer radikalisering og jeg kjenner hun knapt igjen. Hun oversharer med omverden denne hunden og jeg kjenner jeg blir skamfull.

Har noen hørt om liknende?

Anonymkode: 304f3...acd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det som er interessant her er jo hvordan hun er mot hunden og om han har det bra. At hun er like glad i han som andre er i barna sine kan jeg fint forstå, og ja, jeg har absolutt hørt lignende. Også vært vitne til det. Syns du at det er så vanskelig å forstå når hun ikke har barn? 

Bare de ikke går rundt med bæresele og vogn til hunden så er det vel helt ok. 

Anonymkode: 06bbd...f9d

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Det som er interessant her er jo hvordan hun er mot hunden og om han har det bra. At hun er like glad i han som andre er i barna sine kan jeg fint forstå, og ja, jeg har absolutt hørt lignende. Også vært vitne til det. Syns du at det er så vanskelig å forstå når hun ikke har barn? 

Så du tenker at bæresele er det absolutte vippepunktet?

Jeg syns HIs søster har vippa over kanten forlengst. Når hun kaller ungene for «søskenbarna» er det noe helt galt. 

Anonymkode: 0f35f...235

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg kan forstå at hun er glad i hunden, men det virker som hun ikke kan skille mellom fantasi og virkelighet lenger. En hund er en hund selv hvor glad man blir i dem. Det er ikke normalt i min verden at den skal ligge på pledd ved matbordet og få servert mat, eller at det er alt hun snakker om. Det er nesten litt sånn sektfølelse jeg får, at søsteren min har blitt helt spinnvill. Dette er slikt hun hadde ledd av tidligere. Hun ringte sin egen fastlege for å spørre om noe ang hunden.. Hun deler i hytt og pine på sosiale medier og alt er om hunder eller hundemat eller utstillinger eller savna hunder. Jeg blir faktisk reelt bekymret.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg syns HIs søster har vippa over kanten forlengst. Når hun kaller ungene for «søskenbarna» er det noe helt galt. 

Å være glad i hunden er da ikke noe faresignal akkurat. Å kalle barna søskenbarn er kanskje litt fjollete, men mer å le av uten å være nedlatende.

Når de begynner å behandle hundene som babyer med bæresele og vogner, da er det ti faresignal. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Min søster har ikke barn, men hun har en hund som hun behandler som et barn. Med årene har det gått fra å være normalt hundehold til helt galskap. 
Jeg tror triggeren er barnløsheten, og at det må være et enormt stort tap for henne.

Alt hun nå snakker om er denne hunden, som om det var et menneske. Litt er jo greit, men hele livet er rundt denne hunden. Venner og andre som ikke er like gale hundemennesker som henne har hun ikke lenger kontakt med. Ungene synes Tante er rar, og jeg ser de blir annerledes i ansiktet når hun hele tiden snakker om hunden. Det kan være sånn som, ja, nå savna Morten søskenbarna sine så mye at vi måtte komme innom. Og det verste er at jeg tror hun tror på det! 
I konfirmasjon til vår sønn så måtte hun gå ut to ganger å ringe «barnepass» som hun sier og snakke med hunden på FaceTime. Hva skjer? Jeg synes det blir mer og mer radikalisering og jeg kjenner hun knapt igjen. Hun oversharer med omverden denne hunden og jeg kjenner jeg blir skamfull.

Forferdelig slitsomt og trist, har det sånn her også. Moren min har klikka helt med hundeholdet og  hundene er fokus i alt hele tiden, til og med over barnebarna på julaften. Det er lite å få gjort noe med er min erfaring, de går i forsvar så det suser hvis man nevner noe. Etter mange år og mye skuffelse på barnas vegne har jeg funnet ut at det beste er å jatte med så godt jeg kan og overse. 

Anonymkode: 18e93...fbb

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg kan forstå at hun er glad i hunden, men det virker som hun ikke kan skille mellom fantasi og virkelighet lenger. En hund er en hund selv hvor glad man blir i dem. Det er ikke normalt i min verden at den skal ligge på pledd ved matbordet og få servert mat, eller at det er alt hun snakker om. Det er nesten litt sånn sektfølelse jeg får, at søsteren min har blitt helt spinnvill. Dette er slikt hun hadde ledd av tidligere. Hun ringte sin egen fastlege for å spørre om noe ang hunden.. Hun deler i hytt og pine på sosiale medier og alt er om hunder eller hundemat eller utstillinger eller savna hunder. Jeg blir faktisk reelt bekymret.

Har hun venner og noen andre interesser? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Har hun venner og noen andre interesser? 

Tidligere var hun sosial og med venner. Nå er hun bare med like gærne «hundefolk». Jeg tror det har klikka helt, at hun ikke ser verden slik andre gjør.

Jeg får meldinger støtt over hvor mye Morten savner Tante, bilder hun har tatt av oss, collage. Hun lager videoer med musikk og legger ut på some nesten daglig. Har ho mistet helt gangsyn?

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Tidligere var hun sosial og med venner. Nå er hun bare med like gærne «hundefolk». Jeg tror det har klikka helt, at hun ikke ser verden slik andre gjør.

Jeg får meldinger støtt over hvor mye Morten savner Tante, bilder hun har tatt av oss, collage. Hun lager videoer med musikk og legger ut på some nesten daglig. Har ho mistet helt gangsyn?

Ikke vær bekymret. Hun er med likesinnede :-), og dette overrasker ikke meg da. Hun har jo ikke mistet grepet om virkeligheten, og har venner. For veldig mange er jo det å ha hund en livsstil. For noen blir det omtrent hele livet, det er sant da. Jeg tenker at når hun sier at hunden har savnet barna dine, så mener hun jo også seg selv :-) hun bryr seg jo om dere også, så helt fjern har hun ikke blitt. 

Skrevet

Du får gjort lite med hvordan hun velger å fokusere. Kan du ikke glede deg over at hun har en hund å elske. Jeg har også et vennepar som er veeeldig glad i hunden sin. De har heller ikke barn. Jeg rangerer ikke kjærlighet. De må vel få holde på som de vil. Jeg tenker at de hundene må jo ha et fantastisk liv  

På meg virker du veldig lite romslig og svært fordømmende. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Hun er jo f ikke god. Hun trenger hjelp. Tipper hun sover med den i sengen også, æsj🤮

Anonymkode: 630f0...e65

Skrevet
MollyOdd skrev (47 minutter siden):

Du får gjort lite med hvordan hun velger å fokusere. Kan du ikke glede deg over at hun har en hund å elske. Jeg har også et vennepar som er veeeldig glad i hunden sin. De har heller ikke barn. Jeg rangerer ikke kjærlighet. De må vel få holde på som de vil. Jeg tenker at de hundene må jo ha et fantastisk liv  

Og det gjør jeg så absolutt! Men jeg føler det går så altfor langt. Det er tunnelsyn og helt altoppslukende for henne. Vi blir bedt i bursdag til hunden og hun blir dødelig fornærmet om vi ikke kommer. Men at ungdommene ikke vil komme i bursdag til tantes hund forstår jeg godt! Da ringer hun og sier hun ikke skal komme hit i bursdag heller… 

Skrevet
Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Hun er jo f ikke god. Hun trenger hjelp. Tipper hun sover med den i sengen også, æsj🤮

Anonymkode: 630f0...e65

De deler dobbeltseng ja…

Skrevet

Klart hun har tippa fullstendig, men det er nå hennes valg. Hun blir et kjedelig menneske som alle vil unngå å omgås. Det er ikke noe annet du får gjort med det.

Skrevet
Anonym bruker skrev (57 minutter siden):

Og det gjør jeg så absolutt! Men jeg føler det går så altfor langt. Det er tunnelsyn og helt altoppslukende for henne. Vi blir bedt i bursdag til hunden og hun blir dødelig fornærmet om vi ikke kommer. Men at ungdommene ikke vil komme i bursdag til tantes hund forstår jeg godt! Da ringer hun og sier hun ikke skal komme hit i bursdag heller… 

Jeg syns du skal være litt raus her altså. Det blir jo bare som et vanlig besøk hvor dere har med et kjøttbein til hunden liksom. Husk at for henne så er hunden er familiemedlem. Syns du kunne snakket med ungene dine så de var såpass greie altså, for hun virker jo å være en snill tante til dem. Her syns jeg dere bør gå, og regner jo med at dere får kake også :-D 

Skrevet

Det er vel sånn det er bare, og dere hadde kanskje ikke vært venninner om dere hadde truffet hverandre uten foregående relasjon. 
Så er dere nå engang søstre, hun er tanta til ungene dine og sånn er det bare.
Så lenge hun er snill har ikke ungene vondt av en gæern tante. Du synes kanskje det er leit og en sorg å ha mistet søsteren du trodde du hadde, men hun er voksen og må ta egne valg. På godt og vondt. 

Skrevet

Jeg har en kusine med noe av det samme. Ikke like ille som din søster, men hun deler videoer og bilder daglig på facebook, med lange utredninger om dagens aktiviteter, hundens helsetilstand og resultater fra trening. Det er alt hun snakker om. Jeg syns det begynner å tippe over, med det er jo ikke mulig å si noe heller.

Anonymkode: eaccb...195

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Jeg syns du skal være litt raus her altså. Det blir jo bare som et vanlig besøk hvor dere har med et kjøttbein til hunden liksom. Husk at for henne så er hunden er familiemedlem. Syns du kunne snakket med ungene dine så de var såpass greie altså, for hun virker jo å være en snill tante til dem. Her syns jeg dere bør gå, og regner jo med at dere får kake også 😄

Det er jo ikke et «vanlig besøk» hvis hun arrangerer barneselskap for hunden og nekter å komme i tantebarnas bursdager som hevn! 

Skrevet

Jeg har selv vært ufrivillig barnløs i mange år og vet hvor altoppslukende og trist det kan være. Hun har nok på en måte tippet litt over, men hvis hun har det bra er og attpåtil er snill og grei mot dere må hun nesten bare få leve livet sitt slik hun ønsker. Hun er glad i deg og tantebarna. Jeg håper dere kan gi det samme tilbake til henne. 

Anonymkode: ff7f9...d8b

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Det er jo ikke et «vanlig besøk» hvis hun arrangerer barneselskap for hunden og nekter å komme i tantebarnas bursdager som hevn! 

Selvfølgelig kan man se sånn på det. Hvis søsteren min ba meg i hundens bursdag så hadde jeg kjøpt hundesnacks eller en hundeleke og gått. Hadde sett fram til sosialt samvær og kake :-) altså, litt runde kan vi virkelig være for de vi har nært oss. Ærlig talt. Hun har ikke barn, så hunden blir hennes familiemedlem. Det er ikke verre enn det da. 

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor flere skriver at hun har tippet over? Hva med alle som har andre lidenskaper og snakker om det hele tiden stort sett? Folk får jo hangup på mye forskjellig, og jeg må si at å bli så opptatt av et levende vesen er noe jeg forstår bedre enn noe annet. Syns ikke at det er så forferdelig rart jeg altså. Nå kjenner jeg jo riktignok mange som har hund, og jeg har hatt selv. Så mulig jeg har litt mer tolerant syn på det iom flere rundt meg har hund som livsstil. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Mange som gjør det

Anonymkode: 42907...1e6

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Eller du er dømmende

Skrevet
MollyOdd skrev (3 timer siden):

Så utrolig enig 

Skrevet
MollyOdd skrev (3 timer siden):

Veldig enig med deg.

Anonymkode: 4871e...28c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...