Gå til innhold

Datteren vår har funnet seg en mann som er eldre enn oss!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Senk skuldrene litt nå, HI.

Ja, det er en stor aldersforskjell, men hva gjør vel det tallet for noe galt? 

Nå har det seg sånn at eldre menn gjerne kan få ekte følelser for yngre kvinner. De trenger ikke bare være slasker som kun er ute etter smårips. ;) Kanskje har datteren din truffet en skikkelig god mann som behandler henne bra og gjør henne lykkelig, hva i alle dager er da alderen noe å henge seg opp i?

Det er vel like ille å bli behandlet dårlig fra en partner som  er jevngammel som å bli behandlet dårlig av en partner som er mye eldre?

Vær glad for at hun har funnet en som (forhåpentligvis) er forelsket i henne og vil henne vel du, og drit nå litt i den alderen.

Hilsen hun som var 20 år og traff drømmemannen på 40. ;)

Anonymkode: d70af...537

Videoannonse
Annonse
Skrevet
prekæs skrev (2 timer siden):

Hvorfor tror du det? Er et hav av forskjell på en jevngammel partner av samme kjønn og en gammel gubbe på 60+ for eksempel. Mulig jeg er fordomsfull når det er slike aldersforskjeller. Det kan jeg fint stå i.

Men i denne saken er det ikke snakk om en gammel gubbe på over 60. Det er snakk om to voksne mennesker som er sammen. 

Anonymkode: c3f93...fcb

Skrevet

Sikker på at han ikke er en sugardaddy?

Anonymkode: 7edf3...34a

Skrevet
Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Men i denne saken er det ikke snakk om en gammel gubbe på over 60. Det er snakk om to voksne mennesker som er sammen. 

Hvor den ene kan være far til den andre. Det er jo bare pinlig.

Skrevet

Husker foreldrene mine klikka Ove r kjæresten min. Jeg var 16 og han var 19. De lagde ett stort spetakkel ut av det. Han bodde en time unna, vi så hverandre sjeldent. Men de var helt imot det, tok fra meg tlf, mye kjefting osv. Hva skjedde? Jeg var sammen med han uansett. Etterhvert dabbet forholdet av, men siden foreldrene mine var så sure på meg osv, så ble jeg mere hos han. 

Motsatt effekt! Hadde de holdt munn, hadde forholdet tatt slutt tidligere. 

Anonymkode: 97116...d5d

Skrevet
Anonym bruker skrev (48 minutter siden):

I denne saken ja. Hvor går grensen da mener du? Er man så fordomsfri som mange liker å framstå som, betyr jo alder ingenting. Eller?

Skrevet
prekæs skrev (26 minutter siden):

I denne saken ja. Hvor går grensen da mener du? Er man så fordomsfri som mange liker å framstå som, betyr jo alder ingenting. Eller?

Har du fordommer mot paret Michael Douglas/Catherine Zeta-Jones? Eller Hugh Jackman og hans kone? Disse to parene har stor aldersforskjell, og har vært sammen lenge. Det er også disse parene man hører minst drama om. Et annet par med stor aldersforskjell og null drama i media er Calista Flockhart og Harrison Ford. Hvorfor skal man ha fordommer til slike par, egentlig? Det er snakk om to mennesker som har funnet hverandre. Om de forblir sammen i mange år eller går fra hverandre etter seks måneder, vil tiden vise. Man er heller aldri sikret mot brudd selv med en jevnaldrende partner.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Har du fordommer mot paret Michael Douglas/Catherine Zeta-Jones? Eller Hugh Jackman og hans kone? Disse to parene har stor aldersforskjell, og har vært sammen lenge. Det er også disse parene man hører minst drama om. Et annet par med stor aldersforskjell og null drama i media er Calista Flockhart og Harrison Ford. Hvorfor skal man ha fordommer til slike par, egentlig? Det er snakk om to mennesker som har funnet hverandre. Om de forblir sammen i mange år eller går fra hverandre etter seks måneder, vil tiden vise. Man er heller aldri sikret mot brudd selv med en jevnaldrende partner.

Selvsagt er sånne par kvalme. Den eldste takler tydeligvis ikke voksne likeverdige partnere og går på barnerom etter noe som er fastere i kjøttet og løsere i hodet. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Selvsagt er sånne par kvalme. Den eldste takler tydeligvis ikke voksne likeverdige partnere og går på barnerom etter noe som er fastere i kjøttet og løsere i hodet. 

Mener du at 40 år gamle menn og kvinner er BARN? Det er jo ikke sånn at disse parene ble sammen når den yngste var 14. Mener du da at de heller skulle finne seg noen de ikke elsket og leve sammen med dem, bare fordi disse da var like gamle som dem selv? Calista var for øvrig over 40 år da de ble gift, så ikke akkurat noe "løst" i hodet eller veldig fast i kroppen sammenlignet med 50- og 60-åringer. 

Skrevet

Jeg var det selv. Ikke helt så gammel han var 11 år eldre enn meg men vi ble sammen når jeg var 16. vi var sammen til jeg var 26. Jeg selv så aldri fare signalene eller hvordan jeg egentlig hadde det. Jeg vil selv si at jeg var lykkelig den gangen. Vi skilte oss pga helt andre årsaker enn alder. Nå som jeg snart er 40 ser jeg hvor ille dette var. Hva jeg egentlig gikk glipp av i livet. Dette savnet jeg aldri når jeg var inn i det. Datteren min er selv 18 og hun har til nå Ikke fått lov å være i nærheten av gutter bare ett år eldre enn henne. Heldigvis har hun heller ikke hatt ønsker om det. 

Anonymkode: 98e26...dc8

• 2 uker senere...
Skrevet
On 4/3/2022 at 5:37 PM, Anonym bruker said:

Datteren vår er 19 år, vi er 39 år. Hun har funnet seg en mann på tinder som er 41 år! Hun sier hun er forelsket, og at han også mener alvor. De har også hatt sex. Hun har vært hos han hele helgen. Nå har vi hatt en kjempekrangel om denne mannen. Jeg og mannen er så sint, men kan nesten ikke bestemme hvem hun skal være sammen med. Hva bør jeg gjøre? Vet at jeg ikke kommer til å godta dette med det første. Er skikkelig frustrert akkurat nå. 

Anonymkode: 2d68a...a86

hun er myndig, så dere kan ikke si så mye. Men etter min erfaring blir det nok ikke for evig

Anonymkode: 8eef8...5a0

Skrevet

Min mor er 46, samboeren hennes er 29. De har vært sammen i 6 år nå og har to barn. Jeg er 27.

Anonymkode: 018f5...75a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...