Anonym bruker Skrevet 31. mars 2022 #26 Skrevet 31. mars 2022 Anonym bruker skrev (58 minutter siden): Så det er slitsomt å få en kommentar på at du er fin på håret, fin farge på jakken eller kjekt å se deg? Så det er hyggelig, men slitsomt. Og så klart ikke hver gang. Av og til. Det å bli sett og lagt merke til. Jeg synes selv jeg virkelig trengte å gjøre noe. Og for meg godt. Hadde allikevel vært hyggelig å fått en: har du vært hos frisøren. Fint det var. Anonymkode: 65b7f...3d2 Ikke hyggelig, synes bare det et påtrengende. Utrolig merkelig å studere hvordan andre ser ut og så kommentere de dagene man ser noe man faktisk liker. Anonymkode: 1f686...5a7
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2022 #27 Skrevet 31. mars 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Ikke hyggelig, synes bare det et påtrengende. Utrolig merkelig å studere hvordan andre ser ut og så kommentere de dagene man ser noe man faktisk liker. Anonymkode: 1f686...5a7 Jeg ga faktisk akkurat det komplimentet i dag. Kollegaen min er en elegant dame som alltid er velstelt og fin i tøyet. I dag hadde hun en bluse som passet fantastisk til håret hennes og da jeg så henne utbrøt jeg spontant akkurat det. «Så fin du var, den blusen kledde deg godt!». Det så jeg jo i et brøkdel av et sekund, jeg trengte ikke å studere henne? Og hun lyste opp og ble skikkelig glad, faktisk. Så heldigvis er verden også full av normale folk som tar kommentarer for det de er uten å legge en haug med skjulte meninger i alt. Du burde prøve det. Anonymkode: 4a640...23c
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2022 #28 Skrevet 31. mars 2022 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Jeg ga faktisk akkurat det komplimentet i dag. Kollegaen min er en elegant dame som alltid er velstelt og fin i tøyet. I dag hadde hun en bluse som passet fantastisk til håret hennes og da jeg så henne utbrøt jeg spontant akkurat det. «Så fin du var, den blusen kledde deg godt!». Det så jeg jo i et brøkdel av et sekund, jeg trengte ikke å studere henne? Og hun lyste opp og ble skikkelig glad, faktisk. Så heldigvis er verden også full av normale folk som tar kommentarer for det de er uten å legge en haug med skjulte meninger i alt. Du burde prøve det. Anonymkode: 4a640...23c Nei, burde ikke det. Noen greier se forbi kun det ytre. Hun du traff er sikkert en slik overfladisk en. Er jo nok av dem, se på alle influencerne 🥴 Anonymkode: 1f686...5a7
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2022 #29 Skrevet 31. mars 2022 Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Hadde de sagt i dag ser du ekstra bra ut så er det jo en ting. Så fin du er i dag, not so much. På feks julebord hvor halve poenget er å pynte seg, da tenker jeg slike komplimenter passer. Hvorfor skal man gå rundt og studere og kommentere andre folks utseende? Det ER jo overfladisk, samme hvor mye du vrir og vrenger på det. Det har jo ikke en dritt å si hvordan man ser ut. For meg har det virkelig ikke noe å si. Anonymkode: 1f686...5a7 Vel, vi får være uenige. Jeg syns det har mye å si hvordan man ser ut. Det forteller jo noe om menneskene. Anonymkode: 085c8...9dd
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2022 #30 Skrevet 31. mars 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Vel, vi får være uenige. Jeg syns det har mye å si hvordan man ser ut. Det forteller jo noe om menneskene. Anonymkode: 085c8...9dd Forteller hva da? Hvor mye penger de har? Hvordan de prioriterer tid og penger? Hva de synes er viktig; det ytre? Det sier lite positivt å være forfengelig og overfladisk altså... Anonymkode: 1f686...5a7
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2022 #31 Skrevet 31. mars 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Dette handler (heller) ikke om din verdi. Det handler bare om at folk er forskjellige. Slutt å lete etter "beviser" på at du ikke er verd noe/ blir likt/ betyr noe/ er ønsket. For det første er det ikke sant og for det andre er slemt. Om jeg ikke ser at Eva på jobben har nye briller og kommenterer det, så handler det kanskje om at jeg var veldig konsentrert om noe annet da hun gikk forbi, at jeg ikke kikket på henne men på klokka bak henne el. Det er større sannsynlighet for at det handler om mine manglende observasjonsevner enn hennes verdi. Å tenke at jeg ikke sier noe fordi jeg tenker at det er hun ikke verd, er slemt. Artig historie. Min pappa hadde helskjegg i 15 år. Så tok han skjegget en dag. Da han kom på jobben lurte kollegene på om han hadde nye briller eller hadde klippet håret. Det sier noe om hvor lite folk egentlig ser på de som er rundt dem hver dag. Anonymkode: f741e...d3e Jeg føler/tenker og får bekreftelse på at jeg ikke har/er viktig. Så verdien er lav. Og begynner å bli vant til det, men stikker av og til. Anonymkode: 65b7f...3d2
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2022 #32 Skrevet 31. mars 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg føler/tenker og får bekreftelse på at jeg ikke har/er viktig. Så verdien er lav. Og begynner å bli vant til det, men stikker av og til. Anonymkode: 65b7f...3d2 Og tenker ikke på utseende nødvendig for trenger ikke bekreftelse på at jeg er pen for det vet jeg at jeg ikke er. Anonymkode: 65b7f...3d2
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2022 #33 Skrevet 31. mars 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Får sjeldent sånt tilbake og er flink selv til sånt. Da er det meg da som ikke er verdt sånt? Anonymkode: 65b7f...3d2 Herregud. Hello sunshine liksom. Anonymkode: e0639...3a3
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2022 #34 Skrevet 31. mars 2022 Anonym bruker skrev (22 timer siden): Folk er så redd for å fornærme noen i dagens krenkoramasamfunn at de ikke tør kommentere noe som helst. Synes du det er helt greit å snakke om håret ditt må du selv invitere til samtalen. "Jeg var hos frisøren i går jeg, synes du jeg er fin eller " Anonymkode: 33b64...c69 Hvis ikke kan du forvente en på trynet 😅 Fornærmet om man kommenterer, fornærmet om en ikke kommenterer. Anonymkode: 734f5...73e
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2022 #35 Skrevet 31. mars 2022 Helt vanlig i min verden, jeg har langt hår og går til frisøren med 1.5 år mellomrom. Gjør det noe da? Hos meg ser man ikke så lett forskjellen hvis en ikke studerer det. Betyr jo ikke at folk driter i meg som person av den grunn. Anonymkode: 734f5...73e
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2022 #36 Skrevet 31. mars 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Nei, burde ikke det. Noen greier se forbi kun det ytre. Hun du traff er sikkert en slik overfladisk en. Er jo nok av dem, se på alle influencerne 🥴 Anonymkode: 1f686...5a7 Hva mener du? Er hun overfladisk fordi hun ble glad for er kompliment? Jeg skjønner meg ikke på folk som deg. Hvordan lever man med å kun fokusere på det negative i livet. Det må være tungt. Anonymkode: 4a640...23c
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2022 #37 Skrevet 31. mars 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Hva mener du? Er hun overfladisk fordi hun ble glad for er kompliment? Jeg skjønner meg ikke på folk som deg. Hvordan lever man med å kun fokusere på det negative i livet. Det må være tungt. Anonymkode: 4a640...23c Jeg gjør jo ikke der. Jeg er bare ikke utseendefokusert. Ikke noe negativt i det, tvert imot. Anonymkode: 1f686...5a7
Himmel og hav Skrevet 31. mars 2022 #38 Skrevet 31. mars 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Forteller hva da? Hvor mye penger de har? Hvordan de prioriterer tid og penger? Hva de synes er viktig; det ytre? Det sier lite positivt å være forfengelig og overfladisk altså... Anonymkode: 1f686...5a7 Hvordan kom penger inn i dette? Man kan jo være rålekker i en bluse kjøpt på loppis i en farge man kler, eller ha satt opp håret på en ny måte. Siste komplimenten jeg ga var en kollega som hadde på seg ei kofte etter hennes oldemor. Siste jeg fikk var en kollega som syntes jeg var fin med oppsatt hår. Å fikse seg og være stelt og passende kledd handler ikke om å være overfladisk. Det handler om å ha oppdragelse.
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2022 #39 Skrevet 31. mars 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Forteller hva da? Hvor mye penger de har? Hvordan de prioriterer tid og penger? Hva de synes er viktig; det ytre? Det sier lite positivt å være forfengelig og overfladisk altså... Anonymkode: 1f686...5a7 I alle dager. Det kan selvfølgelig si noe om hvor mye penger de har ja. Det kan også si noe om prioritering av tid og penger, fks så driver to bekjente av meg og kjøper brukt tøy som de syr om. De er superflinke! Det kan si noe om hvor konservative de er, hvor liberale og en del om livsstil og holdninger. Det er jo du som er den overfladiske som ikke skjønner det, men tenker kun penger! Anonymkode: 085c8...9dd
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2022 #40 Skrevet 31. mars 2022 Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Jeg gjør jo ikke der. Jeg er bare ikke utseendefokusert. Ikke noe negativt i det, tvert imot. Anonymkode: 1f686...5a7 Steller du deg ikke? Hva tenker du når du kjøper klær og kler deg om morgenen? Er det kun funksjon og ikke estetikk? Er man utseendefokusert når man komplimenterer fargen på en bluse? Jeg føler at du prøver å fremstå som litt genuin, men ikke helt skjønner hva du sier Anonymkode: 4a640...23c
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2022 #41 Skrevet 31. mars 2022 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Steller du deg ikke? Hva tenker du når du kjøper klær og kler deg om morgenen? Er det kun funksjon og ikke estetikk? Er man utseendefokusert når man komplimenterer fargen på en bluse? Jeg føler at du prøver å fremstå som litt genuin, men ikke helt skjønner hva du sier Anonymkode: 4a640...23c Jeg skjønner veldig godt hva hun sier, for jeg er helt lik selv når det kommer til klær og manglende utseendefokus. Anonymkode: e0639...3a3
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2022 #42 Skrevet 31. mars 2022 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Jeg skjønner veldig godt hva hun sier, for jeg er helt lik selv når det kommer til klær og manglende utseendefokus. Anonymkode: e0639...3a3 Så du bryr deg ikke om hva slags inntrykk du gjør på andre noen gang? Ville du helst vært usynlig? Anonymkode: 085c8...9dd
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2022 #43 Skrevet 31. mars 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Herregud. Hello sunshine liksom. Anonymkode: e0639...3a3 Hva mener du her? Anonymkode: 65b7f...3d2
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2022 #44 Skrevet 31. mars 2022 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Men nå skjedde ikke. Hva tenker gjøre? Grave ned eller rette rygg! Anonymkode: 4a640...23c Prøve å rette rygg! Anonymkode: 65b7f...3d2
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2022 #45 Skrevet 31. mars 2022 Anonym bruker skrev (42 minutter siden): Hva mener du her? Anonymkode: 65b7f...3d2 Du er en diger løgner. Slutt på negative og selvdestruktive innlegg du liksom. Så respektløs du er mot alle som har forsøkt å hjelpe deg. Du krever og krever, men nyttiggjør deg ikke av noe. Anonymkode: 8f846...aaf
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2022 #46 Skrevet 31. mars 2022 Anonym bruker skrev (58 minutter siden): Så du bryr deg ikke om hva slags inntrykk du gjør på andre noen gang? Ville du helst vært usynlig? Anonymkode: 085c8...9dd Jeg bryr meg om inntrykk, men ikke på grunn av klær og sveis. Er på ingen måte usynlig, eller har ønske om å være det. Jeg bare driter en lang marsj i andres hår, klær og matchende farger. Og mine egne. Anonymkode: e0639...3a3
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2022 #47 Skrevet 31. mars 2022 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Du er en diger løgner. Slutt på negative og selvdestruktive innlegg du liksom. Så respektløs du er mot alle som har forsøkt å hjelpe deg. Du krever og krever, men nyttiggjør deg ikke av noe. Anonymkode: 8f846...aaf Ja, er det. Selvom jeg ønsker klarer jeg ikke å kontrollere disse tankene/følelsene og håpløsheten som kommer over meg. Men at jeg ikke nyttegjør meg av noe er feil. Anonymkode: 65b7f...3d2
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2022 #48 Skrevet 31. mars 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Ja, er det. Selvom jeg ønsker klarer jeg ikke å kontrollere disse tankene/følelsene og håpløsheten som kommer over meg. Men at jeg ikke nyttegjør meg av noe er feil. Anonymkode: 65b7f...3d2 Piss. Da hadde du ikke stått på stedet hvil. Når kontakta du fastlegen og ba om ny henvisning? Anonymkode: 8f846...aaf
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2022 #49 Skrevet 31. mars 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Piss. Da hadde du ikke stått på stedet hvil. Når kontakta du fastlegen og ba om ny henvisning? Anonymkode: 8f846...aaf Er i gang med den prosessen. Jeg er så langt fra perfekt som det er mulig å komme og klarer ikke å alltid snu de destruktive tankene mine. Skal ikke si flere ganger at jeg ikke skal gjøre det. For det klarer jeg mest sannsynlig ikke å holde. Anonymkode: 65b7f...3d2
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2022 #50 Skrevet 31. mars 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Er i gang med den prosessen. Jeg er så langt fra perfekt som det er mulig å komme og klarer ikke å alltid snu de destruktive tankene mine. Skal ikke si flere ganger at jeg ikke skal gjøre det. For det klarer jeg mest sannsynlig ikke å holde. Anonymkode: 65b7f...3d2 Hva betyr det? Har du snakka med legen eller ikke? Anonymkode: 8f846...aaf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå