Gå til innhold

Tenker jeg er usynlig!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå i 9 mnd ikke vært hos frisøren. Forrige uke klippet og stripet jeg meg. Ikke en som har kommentert det. Var gjerne ikke fint? 

Anonymkode: 65b7f...3d2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er sikkert kjempefin, men du ser endringen best selv, tenker jeg.

Anonymkode: 2fb28...22b

Skrevet

Det kommer an på hvor mye du klippet og hvor godt slikt synes. I familien som mann og kanskje barn bør jo se det etter en stund iallefall. Andre legger kanskje ikke helt merke til det? 

Anonymkode: 085c8...9dd

Skrevet

Flyr du selv rundt og kommenterer andres utseende da?

Anonymkode: 33b64...c69

Skrevet

Folk er nok ikke så opptatt av andre som mange tror. Jeg er utrolig dårlig både på å legge merke til, og kommentere når jeg først ser det. Det er en uting som jeg jobber med å forbedre meg på. 

Ikke tenk så mye på hva alle andre tenker er mitt råd til deg. 

Anonymkode: 4a640...23c

Skrevet

Gubben legger ikke emrke til om jeg gjør noe. og det er jaggu ikke alltid jeg ser det med en gang på han heller...

Anonymkode: 33fa4...9bb

Skrevet

Det er ikke alle som våger å kommentere andre sitt utseende da det kan tas ille opp. De er redd for at om de sier at personen er fin etter tur til frisøren eller andre endringer, så skal de implisitt bli oppfattet som at de sier at personen var stygg før. Jeg kjenner en som hadde blitt blodig fornærmet om noen kommenterte at hun var fin etter at hun klippet seg "for var jeg stygg før da eller?". 

Anonymkode: 9575e...f82

Skrevet

Det er vel ikke noe rart? Det er ingen som har kommentert forrige runde med striping hos meg heller. Jeg er lys fra før, så det ble ikke akkurat snakk om en enorm endring. 

Anonymkode: 8f846...aaf

Skrevet

Ingen kommenterte det sist jeg klippet og stripet heller. Tenkte ikke at det var noe rart.

Skrevet
Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Har nå i 9 mnd ikke vært hos frisøren. Forrige uke klippet og stripet jeg meg. Ikke en som har kommentert det. Var gjerne ikke fint? 

Hvor ofte kommenterer du når andre har vært hos frisøren?

Anonymkode: 512fd...9d3

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hvor ofte kommenterer du når andre har vært hos frisøren?

Anonymkode: 512fd...9d3

Jeg gjør det en god del selv. Til venninner,  barn, kollega osv. Og dersom de har noe jeg synes er fint på seg. 

Skrevet

Gjør deg selv mer synlig, da!

"Nå var det over 9 måneder siden jeg var hos frisøren sist, før jeg var der i går - det er så deilig å endelig ha fått ordnet håret igjen :) "

Anonymkode: e1b8c...381

Skrevet

Folk er så redd for å fornærme noen i dagens krenkoramasamfunn at de ikke tør kommentere noe som helst.

Synes du det er helt greit å snakke om håret ditt må du selv invitere til samtalen.

"Jeg var hos frisøren i går jeg, synes du jeg er fin eller ;)"

Anonymkode: 33b64...c69

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 timer siden):

Jeg ser aldri sånt. Hvorfor skulle jeg gå rundt å huske hvordan hår folk har? 

Anonymkode: 1f686...5a7

Skrevet

Hadde aldri sagt noe om dette selv. Med en ettervekst på 9 mnd med lyst og mørk ettervekst skulle det være umulig å ikke se. De ser gjerne ikke på meg 🤣

Skrevet

Alle liker vel å bli sett av og til. Kjekt å se deg, har du vært hos frisøren, ny jakke. Man er stortsett usynlige. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Alle liker vel å bli sett av og til. Kjekt å se deg, har du vært hos frisøren, ny jakke. Man er stortsett usynlige. 

Får sjeldent sånt tilbake og er flink selv til sånt. Da er det meg da som ikke er verdt sånt? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Får sjeldent sånt tilbake og er flink selv til sånt. Da er det meg da som ikke er verdt sånt

Dette handler (heller) ikke om din verdi. Det handler bare om at folk er forskjellige. Slutt å lete etter "beviser" på at du ikke er verd noe/ blir likt/ betyr noe/ er ønsket. For det første er det ikke sant og for det andre er slemt. Om jeg ikke ser at Eva på jobben har nye briller og kommenterer det, så handler det kanskje om at jeg var veldig konsentrert om noe annet da hun gikk forbi, at jeg ikke kikket på henne men på klokka bak henne el. Det er større sannsynlighet for at det handler om mine manglende observasjonsevner enn hennes verdi. Å tenke at jeg ikke sier noe fordi jeg tenker at det er hun ikke verd, er slemt. Artig historie. Min pappa hadde helskjegg i 15 år. Så tok han skjegget en dag. Da han kom på jobben lurte kollegene på om han hadde nye briller eller hadde klippet håret. Det sier noe om hvor lite folk egentlig ser på de som er rundt dem hver dag. 

Anonymkode: f741e...d3e

Skrevet

Jeg synes dette er en bra ting jeg. Det viser jo bare hvor uviktig hvordan man ser ut virkelig er for andre. Bare en selv som bryr seg. Det er jo en fin trøst når man har en bad hair day, ikke finner noe en synes passer når en kler på seg og ikke rakk vaske håret. Folk liker og aksepterer en akkurat slik en er!

Jeg synes folk som går rundt og kommenterer hår og klær og utseende er veldig slitsomme og overfladiske. Jeg er også en av de som da trekker den slutningen at om de faktisk tar seg tid til å kommentere at jeg ser fin ut akkurat i dag så må de jo ha tenkt at jeg ikke så bra ut i går siden de ikke sa noe da..  og rundt slike folk blir man jo veldig selvbevisst siden de tross alt går rundt og glor på folk på den måten og tenker gjennom hva de synes om det de ser fra dag til dag. 

Skrevet

Jeg synes nesten det er verre med de som kommenterer at man har vært hos frisøren,  men ikke hvorvidt det ble pent eller ikke.

"Har du fikset håret?"

"Ja, var så lenge siden nå. Var deilig med en forandring!"

"hmmm"  (sagt nøytralt, før samtalen gikk over i noe annet.)

Har opplevd det, følte meg ikke kjempe-fresh etterpå 😅

Anonymkode: 431ee...fd3

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Jeg synes dette er en bra ting jeg. Det viser jo bare hvor uviktig hvordan man ser ut virkelig er for andre. Bare en selv som bryr seg. Det er jo en fin trøst når man har en bad hair day, ikke finner noe en synes passer når en kler på seg og ikke rakk vaske håret. Folk liker og aksepterer en akkurat slik en er!

Jeg synes folk som går rundt og kommenterer hår og klær og utseende er veldig slitsomme og overfladiske. Jeg er også en av de som da trekker den slutningen at om de faktisk tar seg tid til å kommentere at jeg ser fin ut akkurat i dag så må de jo ha tenkt at jeg ikke så bra ut i går siden de ikke sa noe da..  og rundt slike folk blir man jo veldig selvbevisst siden de tross alt går rundt og glor på folk på den måten og tenker gjennom hva de synes om det de ser fra dag til dag. 

Seriøst? Du klarer ikke å få et kompliment uten å tenke negativt? Hva om du ser bra ut, men ekstra bra ut en dag? Det er noe fullstendig feil når folk ikke engang kan få et jævla kompliment uten å tenke destruktivt. 

Ellers så trenger man på ingen måte å være overfladisk for å like klær osv. Jeg syns det er veldig givende å se folk som kler seg kult, og gjerne har sin egen stil. Jeg legger også merke til de som får i dønn kjedelige klær. Jeg er ikke overfladisk, men kanskje du er som har behov for å tro det. Klær og fremtreden har veldig mye å si. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Jeg synes nesten det er verre med de som kommenterer at man har vært hos frisøren,  men ikke hvorvidt det ble pent eller ikke.

"Har du fikset håret?"

"Ja, var så lenge siden nå. Var deilig med en forandring!"

"hmmm"  (sagt nøytralt, før samtalen gikk over i noe annet.)

Har opplevd det, følte meg ikke kjempe-fresh etterpå 😅

Anonymkode: 431ee...fd3

Det der er jo bare mangel på folkeskikk eller passiv aggresivitet. 

Skrevet

Så det er slitsomt å få en kommentar på at du er fin på håret, fin farge på jakken eller kjekt å se deg? Så det er hyggelig, men slitsomt. 

Og så klart ikke hver gang. Av og til. Det å bli sett og lagt merke til. Jeg synes selv jeg virkelig trengte å gjøre noe. Og for meg godt. Hadde allikevel vært hyggelig å fått en: har du vært hos frisøren. Fint det var. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Så det er slitsomt å få en kommentar på at du er fin på håret, fin farge på jakken eller kjekt å se deg? Så det er hyggelig, men slitsomt. 

Og så klart ikke hver gang. Av og til. Det å bli sett og lagt merke til. Jeg synes selv jeg virkelig trengte å gjøre noe. Og for meg godt. Hadde allikevel vært hyggelig å fått en: har du vært hos frisøren. Fint det var. 

Men nå skjedde ikke. Hva tenker gjøre? Grave ned eller rette rygg!

Anonymkode: 4a640...23c

Skrevet
Anonym bruker skrev (56 minutter siden):

Seriøst? Du klarer ikke å få et kompliment uten å tenke negativt? Hva om du ser bra ut, men ekstra bra ut en dag? Det er noe fullstendig feil når folk ikke engang kan få et jævla kompliment uten å tenke destruktivt. 

Ellers så trenger man på ingen måte å være overfladisk for å like klær osv. Jeg syns det er veldig givende å se folk som kler seg kult, og gjerne har sin egen stil. Jeg legger også merke til de som får i dønn kjedelige klær. Jeg er ikke overfladisk, men kanskje du er som har behov for å tro det. Klær og fremtreden har veldig mye å si. 

Hadde de sagt i dag ser du ekstra bra ut så er det jo en ting. Så fin du er i dag, not so much. På feks julebord hvor halve poenget er å pynte seg, da tenker jeg slike komplimenter passer. Hvorfor skal man gå rundt og studere og kommentere andre folks utseende? 

Det ER jo overfladisk, samme hvor mye du vrir og vrenger på det. Det har jo ikke en dritt å si hvordan man ser ut. For meg har det virkelig ikke noe å si. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...