Gå til innhold

Sitter deres ungdommer med skolearbeid i helgene ?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Nei. Men noen hintet til at man ikke har høye ambisjoner om man ikke gjør skolearbeid i helgene

Anonymkode: 97985...f1f

Poenget med tråden er jo egentlig at mange greier å fordele arbeidet slik at de rekker alt de har lyst til å rekke.

Anonymkode: 1299d...bee

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Poenget med tråden er jo egentlig at mange greier å fordele arbeidet slik at de rekker alt de har lyst til å rekke.

Ja, bortsett fra den som hinter til at man ikke har høye ambisjoner om man ikke jobber i helger, og den som mener at arbeidet ikke blir gjort skikkelig om de ikke bruker lang tid.  

Anonymkode: 97985...f1f

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 timer siden):

Nei, bare unntaksvis. Men han er heldig da. Hadde 5,6 i snitt før jul, selv om han ikke gjør særlig skolearbeid eller øver særlig til prøver. 

Anonymkode: 53d7a...43e

Vennlig innspill: Sånn var jeg også. Det ble vanskelig da jeg kom på universitetet. Hadde oppmuntret til gode arbeidsvaner nå selv om han tar ting lett.😊

Anonymkode: e6df3...eae

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Vennlig innspill: Sånn var jeg også. Det ble vanskelig da jeg kom på universitetet. Hadde oppmuntret til gode arbeidsvaner nå selv om han tar ting lett.😊

Godt innspill😊

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Da lærer man på den harde måten når man kommer på universitetet. Jeg fikk sjokk da jeg kom på universitetet og det viste seg at det ikke var nok å lese kvelden før 😂 Karret meg gjennom de første eksamenene for deretter å brette opp ermene og få toppkarakterer derfra og ut. 

Anonymkode: 4769a...0ab

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 timer siden):

Seriøst. Jeg syns det er helt tragisk at ungdom skal sitte med lekser i helgene. Hvis de ikke klarer å henge med uten å måtte gjøre det, så er det trist men muligens nødvendig. 

Vi voksne ser frem til helg og fritid, og det tenker jeg at ungdom også skal få lov til. Hvis de har så mye å gjøre i hverdagen at det ikke blir tid til lekser, så prioriteres det veldig feil i mitt syn. Hvem voksne hadde orket det kjøret? Skal de virkelig aldri få lov til å bare slappe av og være kreative, eller kan de ikke på grunn av at alt annet er planlagte aktiviteter og rutiner for dem?

Ja, jeg hadde blitt redd om jeg oppdaget at mine dro frem skolesaker i helgene. Nå har de jo også foreldre som aktivt jobber mot lekser i skolen da, så de er påvirket der. Det er ikke sånn at de ikke skal ta utdanning da. Begge skal ta over fedrenes firma, så de må nok studere ett og annet. Det kommer til å gå helt fint, for begge jobber godt med skolearbeid og de har helt ok evner. De skal bare ikke bli vant til å måtte ta med seg jobb hjem. Det er noe begge fedrene bittert har lært at ikke har lånt seg. Derfor har de lært at helgene er fri fra jobb. 

Anonymkode: db918...263

Det er aldeles ikke sikkert de skal ta over fedrenes firma selv om det virker som det mest naturlige mens de er tenåringer. Hva de skal jobbe med og hvor de skal jobbe må de få bestemme selv mår de blir voksne. Det er ingen avgjørelse de bør ta før de er ferdige på videregående.

Anonymkode: 27f01...f7f

Skrevet

Det er ikke ofte, men yngste er på barneskolen og eldste tar yrkesfag. Yrkesfag er det bedre å være med på en jobb enn å sitte å lese. 

Etter å ha lest tråden her, så tenker jeg folk bør være mindre opptatt av hvordan andre løser det. Finn din egen rytme, selv var søndag beste dagen for meg å lese, da kunne jeg grave meg ned i faget og lese effektivt. Viktigste er at du finne pauser i kalenderen og bruker tiden til studier effektivt. Om det betyr skole på søndag eller ettermiddag er nok veldig individuelt. 

Anonymkode: d385e...c01

Skrevet

Mine er begge effektive og får unna mye skolearbeid på skolen, men siden de begge faktisk liker å lære og liker å jobbe med fag, så er det heller ikke noe stress om de jobber litt hjemme. De gjør absolutt det de skal, og gjerne litt til, men de jobber ikke med skolearbeid verken hver kveld eller hver helg. 

Jeg vet jeg er heldig, jeg har aldri måttet mase for å få de til å gjøre lekser. 

Anonymkode: 86549...4ae

Skrevet
On 3/20/2022 at 10:39 AM, Anonym bruker said:

I så fall ; hvorfor? 

ene gjør det, og er ferdig med leksene uken etter, andremann hater lekser og jeg får så vidt han til og gjøre dem hver dag, vi sitter flere timer, han er snart 13 og broren er snart 16

Anonymkode: 8c0a9...b6c

Skrevet

Ja, hun på 17 gjør det hver helg. Det er for å komme ajour. Han på 15 gjør det hvis han skal levere noe eller må jobbe med prøver. 

Anonymkode: 14080...c6b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...