Gå til innhold

Sitter deres ungdommer med skolearbeid i helgene ?

Anbefalte innlegg

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (26 minutter siden):

Her opplever jeg i grunn at det er mange skriftlige innleveringer og det er i grunn tiden det går på. Ikke det at det er så vanskelig , men det skal jo gjøres grundig . 

Men noen ungdommer klarer det fint med gode resultatet uten å bruke helgene på det. En time etter skoletid kan være mer enn nok for mange, selv om andre bruker 3 timer hver dag og helger i tillegg. 

Anonymkode: 97985...f1f

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Det er mulig du opplever det, men da kan jeg informere deg om at folk er forskjellige. Jeg jobbet knapt med skole hjemme selv, og jeg hadde utelukkende toppkarakterer. Er for øvrig lærer, og jeg vet at flere av mine elever ikke jobber noe særlig hjemme. For mange av dem betyr det lav til middels måloppnåelse, for andre betyr det høy måloppnåelse. 

Anonymkode: db4f7...4e8

Her får de ikke tid til å gjøre disse oppgavene i skoletiden så på et eller annet tidspunkt må tiden være der til å få gjort det. Min sønn har travle ettermiddager og derfor gjøres mye i helgene . Hadde han ikke vært opptatt på ettermiddagene så hadde han hatt tid da. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Men noen ungdommer klarer det fint med gode resultatet uten å bruke helgene på det. En time etter skoletid kan være mer enn nok for mange, selv om andre bruker 3 timer hver dag og helger i tillegg. 

Så klart ! Hvis tiden finnes etter skolen så er jo det tipp topp😊

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå):

Her får de ikke tid til å gjøre disse oppgavene i skoletiden så på et eller annet tidspunkt må tiden være der til å få gjort det. Min sønn har travle ettermiddager og derfor gjøres mye i helgene . Hadde han ikke vært opptatt på ettermiddagene så hadde han hatt tid da. 

Jeg har vanskeligheter med å tro at skolen dine barn går på utelukkende gir vurderinger og oppgaver som må arbeides med hjemme. Det er første skole jeg har vært borti som har slik praksis, og jeg har lang erfaring i skolen. 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden):

Så klart ! Hvis tiden finnes etter skolen så er jo det tipp topp😊

Hvis de ikke har en eneste time etter skoletid, så er det jo dere som prioriterer feil i ukedagene

Skrevet

Jeg har vanskeligheter med å tro at skolen dine barn går på utelukkende gir vurderinger og oppgaver som må arbeides med hjemme. Det er første skole jeg har vært borti som har slik praksis, og jeg har lang erfaring i skolen. 

Selvsagt ikke alltid . Det er dog gjerne etterarbeid fra noe de jobber med på skolen. Oppgavene er lagt opp slik at de må jobbe både på skolen og hjemme , men opplegget om temaet er noe annet på skolen enn hjemme. Feks en film eller foredrag på skolen og etterarbeid hjemme . 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå):

Selvsagt ikke alltid . Det er dog gjerne etterarbeid fra noe de jobber med på skolen. Oppgavene er lagt opp slik at de må jobbe både på skolen og hjemme , men opplegget om temaet er noe annet på skolen enn hjemme. Feks en film eller foredrag på skolen og etterarbeid hjemme . 

Det er fortsatt slik at hvor effektivt en arbeider vil være individuelt. Jeg er svært effektiv, langt mer effektiv enn gjennomsnittet. Hvorfor krangler du på dette? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hvis de ikke har en eneste time etter skoletid, så er det jo dere som prioriterer feil i ukedagene

Selvsagt er det en time her og en time der. Min sønn velger likevel å ikke stresse i ukedagene og heller jobbe i helgene . På den måten får han god tid til det han vil.

Skrevet

Selvsagt er det en time her og en time der. Min sønn velger likevel å ikke stresse i ukedagene og heller jobbe i helgene . På den måten får han god tid til det han vil.

Velger å ikke stresse i ukedagene, og så heller stresse seg igjennom helgene? Her er det kamper og familietid i helgene, derfor er det satt av minst 30 min med skolearbeid hver dag i ukedagene. Skole er nummer en, idrett nummer to.

Skrevet

Velger å ikke stresse i ukedagene, og så heller stresse seg igjennom helgene? Her er det kamper og familietid i helgene, derfor er det satt av minst 30 min med skolearbeid hver dag i ukedagene. Skole er nummer en, idrett nummer to.

Her får han tid til både kamper, venner og skole i helgene . I ukedagene er det trening , kompiser og selvsagt noe skolearbeid . Som øving til prøver og lekser som gis fra dag til dag. Fungerer supert og han har gode resultater som er viktig for han. 

Skrevet

Her får han tid til både kamper, venner og skole i helgene . I ukedagene er det trening , kompiser og selvsagt noe skolearbeid . Som øving til prøver og lekser som gis fra dag til dag. Fungerer supert og han har gode resultater som er viktig for han. 

Da trenger han bare mer øving enn andre for å opp å gode resultater. Det faller seg lettere for andre. Det er vel ok?

Skrevet

Da trenger han bare mer øving enn andre for å opp å gode resultater. Det faller seg lettere for andre. Det er vel ok?

Er det virkelig mulig??!! 

Anonymkode: 1299d...bee

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Du er fæl.

Anonymkode: c5c90...63f

Skrevet

Du er fæl.

Anonymkode: c5c90...63f

Hun mente at det var så mye skolearbeid at det ikke var lett å få til å gjøre alt i løpet av hverdagene, og det er det jo for de fleste. Noen gjør skikkelig arbeid og oppnår gode resultater selv om de jobber kun 30 min hver hverdag, og det er ikke noe å diskutere. Å nevne at han da trenger mer tid enn de som trenger lite tid er ikke å være fæl

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg har alltid lurt på det, hvordan en får barn til å elske lekser, til å glede seg til å komme hjem fra skolen og gjøre mer skolearbeid. Glede seg til å sitte inne med lekser hele helgen, være glade over å ikke få noen tid fri sammen med venner, men i stedet måtte sitte og fordype seg i skolearbeid. Hvordan? Dere som får barna deres til å elske det, hvordan?

Anonymkode: 1b539...dd7

:fnise:

Anonymkode: db918...263

Skrevet

Hadde jeg oppdaget at de satt og gjorde lekser i helgene så hadde jeg blitt redd. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Hun mente at det var så mye skolearbeid at det ikke var lett å få til å gjøre alt i løpet av hverdagene, og det er det jo for de fleste. Noen gjør skikkelig arbeid og oppnår gode resultater selv om de jobber kun 30 min hver hverdag, og det er ikke noe å diskutere. Å nevne at han da trenger mer tid enn de som trenger lite tid er ikke å være fæl

De fleste forstår at det handler om tid. Ungdom som har mange aktiviteter har mindre tid i hverdagen enn de som ikke har det. Når du leser det som skrives er det ikke vanskelig å forstå.

Skrevet

Hadde jeg oppdaget at de satt og gjorde lekser i helgene så hadde jeg blitt redd. 

Redd, faktisk? Jeg håper virkelig ikke du har barn med akademiske ambisjoner...

Anonymkode: d99ab...89f

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det er lekser hver kveld hele uken. Og så må ikke alle streve og gjøre mye ekstra for å oppnå gode resultater. 

Har du barn på videregående? Hvis du tror det bare er de som strever og sliter som må gjøre lekser i helgene tar du veldig feil. De som vil ha høye karakterer er det jeg snakker om.

Anonymkode: 2fc05...99e

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hæ….? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

De fleste forstår at det handler om tid. Ungdom som har mange aktiviteter har mindre tid i hverdagen enn de som ikke har det. Når du leser det som skrives er det ikke vanskelig å forstå.

Her er det også treninger og kamper i ukedagene og kamper i helgene. Men det handler litt om prioriteringer også. Og så handler det om hvor lenge de må jobbe for å levere et bra produkt. For noen handler det om 2 timer i uken, for andre tar det mer tid. Og det er jo helt ok så lenge de oppnår det resultatet de ønsker å oppnå. Det gjør ikke meg fæl om jeg sier at det er helt ok. 

Skrevet

Her er det også treninger og kamper i ukedagene og kamper i helgene. Men det handler litt om prioriteringer også. Og så handler det om hvor lenge de må jobbe for å levere et bra produkt. For noen handler det om 2 timer i uken, for andre tar det mer tid. Og det er jo helt ok så lenge de oppnår det resultatet de ønsker å oppnå. Det gjør ikke meg fæl om jeg sier at det er helt ok. 

Du er nedlatende . Det er det som er fælt 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Har du barn på videregående? Hvis du tror det bare er de som strever og sliter som må gjøre lekser i helgene tar du veldig feil. De som vil ha høye karakterer er det jeg snakker om.

Det har jeg. Det har fortsatt bare vært lesing i helger om det er prøver på mandager, eller store oppgaver som de ligger etter med grunnet sykdom. Barna mine sliter ikke med lave karakterer. Men noen klarer seg på mindre tid enn andre. Det er vel ikke noe å diskutere det vel? 

Skrevet

Du er nedlatende . Det er det som er fælt 

Jeg skrev at det er hel ok å måtte bruke lenger tid for å oppnå resultater. Det er ikke nedlatende eller fælt. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Redd, faktisk? Jeg håper virkelig ikke du har barn med akademiske ambisjoner...

Anonymkode: d99ab...89f

Om jeg ikke har det, så..? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...