Anonym bruker Skrevet 20. mars 2022 #1 Skrevet 20. mars 2022 I så fall ; hvorfor? Anonymkode: 1299d...bee
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2022 #2 Skrevet 20. mars 2022 Nei, ikke hvis det ikke er en prøve på en mandag. Noe det sjelden er. Helg er fritid Anonymkode: 97985...f1f
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 20. mars 2022 #3 Skrevet 20. mars 2022 Ja. Hver helg. Etter eget ønske vel og merke. Mye av hans tid går til idrett og trening og for å kunne opprettholde gode karakterer ( som er viktig for han) så gjør han gjerne lekser og jobber med innleveringer i helgene.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2022 #4 Skrevet 20. mars 2022 Ja, vår sønn, han jobber målbevisst for 6'ere. Han skal studere medisin. Veldig motivert og smart type. Anonymkode: 99cb4...a5d
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2022 #5 Skrevet 20. mars 2022 Ja. Hun som går på videregående må det for å rekke alt. Anonymkode: 27f01...f7f
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2022 #6 Skrevet 20. mars 2022 Ja så å si hver helg og hver kveld. Forhåpentlig kommende Juss-studier til høsten. Anonymkode: 2fc05...99e
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2022 #7 Skrevet 20. mars 2022 Nei, ingen av dem. Har barn på 13, 15 og 18 år. Det har selvfølgelig skjedd at det har blitt gjort ferdig en innlevering på søndag kveld, men det hører til spesielle unntak. Som regel tar de helt skolefri i helgene. Anonymkode: 2c6a1...149
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2022 #8 Skrevet 20. mars 2022 Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Nei, ikke hvis det ikke er en prøve på en mandag. Noe det sjelden er. Helg er fritid Anonymkode: 97985...f1f At helg er fritid er jo feil å si. Det er vel strengt tatt fritid hver kveld hele uken. Med de høye snitt som er nå for å studere videre etter videregående er det ikke fritid på helger. Spørs jo helt hvor ambisionsnivået hos ungdommen ligger. Anonymkode: 2fc05...99e
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2022 #9 Skrevet 20. mars 2022 Både ja og nei. De får lekser fra dag til dag, uke til uke og noen kanskje flere uker. Så leksene de får god tid på kan de gjerne sitte med i helgene slik at de får mer tid i hverdagen til å trene, møte venner osv. Nå er våren her igjen og nå har de begynt å innrede ett platå vi har i trappa ute. Der kommer nemli sola tidlig og det er vindstille. Der ligger/sitter de i helgene å slikker sol samtidig som de gjør skolearbeid. De syns det er perfekt å få lekser der de kan legge opp selv når de kan gjøre de. Anonymkode: 822f4...1e7
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2022 #10 Skrevet 20. mars 2022 Nei, bare unntaksvis. Men han er heldig da. Hadde 5,6 i snitt før jul, selv om han ikke gjør særlig skolearbeid eller øver særlig til prøver. Anonymkode: 53d7a...43e
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2022 #11 Skrevet 20. mars 2022 Ja, har en datter på studiedag , ofte mange prøver og innleveringer. For at hun skal komme inn på det hun vil og den skolen hun vil, må hun bare stå på å jobbe. Anonymkode: c2b25...4fd
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2022 #12 Skrevet 20. mars 2022 Ja. Videregående. Fem treninger i uka og ønske om gode karakterer for å komme videre gjør at helgene brukes flittig. Anonymkode: b050e...f56
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2022 #13 Skrevet 20. mars 2022 Av og til for de tre eldste som går i 9.trinn, vg2 og vg3, men ikke så ofte. De gjør det for å bli ferdig med innleveringer, forberede seg til presentasjoner, prøver el. som kommer tidlig i uken. Anonymkode: d99ab...89f
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2022 #14 Skrevet 20. mars 2022 Det hender, og det er ikke farlig. Ungen er interessert i fagene sine, det er ikke farlig det heller. Anonymkode: c5c90...63f
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2022 #15 Skrevet 20. mars 2022 Ikke helt ungdom ennå, men barneskolen, og her gjøres så mye som mulig av leksene i helgene. Rett og slett fordi det er bedre tid da, så blir det ikke så mye stress i ukedagene men bedre tid før/etter treninger og ellers litt ekstra tid til å være sammen med venner o.l. Anonymkode: c2bb9...ea0
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2022 #16 Skrevet 20. mars 2022 Jeg har alltid lurt på det, hvordan en får barn til å elske lekser, til å glede seg til å komme hjem fra skolen og gjøre mer skolearbeid. Glede seg til å sitte inne med lekser hele helgen, være glade over å ikke få noen tid fri sammen med venner, men i stedet måtte sitte og fordype seg i skolearbeid. Hvordan? Dere som får barna deres til å elske det, hvordan? Anonymkode: 1b539...dd7
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2022 #17 Skrevet 20. mars 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Jeg har alltid lurt på det, hvordan en får barn til å elske lekser, til å glede seg til å komme hjem fra skolen og gjøre mer skolearbeid. Glede seg til å sitte inne med lekser hele helgen, være glade over å ikke få noen tid fri sammen med venner, men i stedet måtte sitte og fordype seg i skolearbeid. Hvordan? Dere som får barna deres til å elske det, hvordan? Anonymkode: 1b539...dd7 Er det noen som får til det, da? Det som beskrives her i tråden er ærgjerrige barn som ønsker gode karakterer og som har skjønt at de må jobbes for. Anonymkode: dba52...410
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2022 #18 Skrevet 20. mars 2022 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Jeg har alltid lurt på det, hvordan en får barn til å elske lekser, til å glede seg til å komme hjem fra skolen og gjøre mer skolearbeid. Glede seg til å sitte inne med lekser hele helgen, være glade over å ikke få noen tid fri sammen med venner, men i stedet måtte sitte og fordype seg i skolearbeid. Hvordan? Dere som får barna deres til å elske det, hvordan? Anonymkode: 1b539...dd7 Det gidder vi ikke fortelle deg, siden du er ute av stand til å la være å overdrive, og ironiserer like elegant som en undermåls fjortenåring. Anonymkode: c5c90...63f
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2022 #19 Skrevet 20. mars 2022 Anonym bruker skrev (4 timer siden): At helg er fritid er jo feil å si. Det er vel strengt tatt fritid hver kveld hele uken. Med de høye snitt som er nå for å studere videre etter videregående er det ikke fritid på helger. Spørs jo helt hvor ambisionsnivået hos ungdommen ligger. Anonymkode: 2fc05...99e Det er lekser hver kveld hele uken. Og så må ikke alle streve og gjøre mye ekstra for å oppnå gode resultater. Anonymkode: 97985...f1f
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2022 #20 Skrevet 20. mars 2022 Ja, min sønn på 17 gjør mye skolearbeid i helger. Han øver også på kommende prøver. Han har dysleksi og dyskalkuli men har over 5 i snitt på grunn av at han legger ned så mye arbeid. Anonymkode: 38b98...9db
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2022 #21 Skrevet 20. mars 2022 Er nesten alltid noe, ja. Er litt streng på at hun ikke får sitte for lenge. Går fortsatt bare i 9. Stort sett seksere. Anonymkode: 98ff3...bea
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2022 #22 Skrevet 20. mars 2022 Nei, det skjer omtrent aldri. De arbeider effektivt på skolen og har derfor ikke behov for å bruke særlig tid hjemme for å oppnå toppresultater. Anonymkode: db4f7...4e8
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 20. mars 2022 #23 Skrevet 20. mars 2022 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Nei, det skjer omtrent aldri. De arbeider effektivt på skolen og har derfor ikke behov for å bruke særlig tid hjemme for å oppnå toppresultater. Anonymkode: db4f7...4e8 Her opplever jeg i grunn at det er mange skriftlige innleveringer og det er i grunn tiden det går på. Ikke det at det er så vanskelig , men det skal jo gjøres grundig .
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 20. mars 2022 #24 Skrevet 20. mars 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg har alltid lurt på det, hvordan en får barn til å elske lekser, til å glede seg til å komme hjem fra skolen og gjøre mer skolearbeid. Glede seg til å sitte inne med lekser hele helgen, være glade over å ikke få noen tid fri sammen med venner, men i stedet måtte sitte og fordype seg i skolearbeid. Hvordan? Dere som får barna deres til å elske det, hvordan? Anonymkode: 1b539...dd7 Hvem har sagt at noen her i tråden har det sånn?
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2022 #25 Skrevet 20. mars 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (21 minutter siden): Her opplever jeg i grunn at det er mange skriftlige innleveringer og det er i grunn tiden det går på. Ikke det at det er så vanskelig , men det skal jo gjøres grundig . Det er mulig du opplever det, men da kan jeg informere deg om at folk er forskjellige. Jeg jobbet knapt med skole hjemme selv, og jeg hadde utelukkende toppkarakterer. Er for øvrig lærer, og jeg vet at flere av mine elever ikke jobber noe særlig hjemme. For mange av dem betyr det lav til middels måloppnåelse, for andre betyr det høy måloppnåelse. Anonymkode: db4f7...4e8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå