Gå til innhold

Konfirmasjon - hvor mange kaker?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Akkurat :fnise: Jeg er nok avholds du, så drikk vinen din og ikke tro at alle hiver innpå. 

Anonymkode: bef07...0d7

Shit, da har du ikke noe å skylde på for å holde på sånn da? Du bare ER sånn? 🤣

Anonymkode: 0258b...221

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Shit, da har du ikke noe å skylde på for å holde på sånn da? Du bare ER sånn? 🤣

Anonymkode: 0258b...221

Jeg føler nok ikke det behovet du og andre har for å skylde på alkohol. Så morsomt det enn er. 

Skrevet

Herregud, det er jo bare tullete å ha så mange kaker. Jeg kommer fra Oslo og har aldri opplevd å være i et selskap med så ville kakebord. I alt av konfirmasjon, bryllup, runder dager og andre markeringer jeg har vært med på, kaster ingen seg over kakebordene. Det er alltid mye igjen. Folk spiser seg først og fremst mette på god mat. 

Ingen vil ha med seg kaker hjem heller. I den forrige dåpen jeg var i var det var 10+ kaker a velge mellom. Det var masse igjen. Ingen ville ha med seg rester. Folk flest ønsker ikke å fråtse kake i flere dager. 

Anonymkode: 594cf...2bb

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 timer siden):

deg om det :) bryr meg ikke. alle var fornøyde her og fornøyd komfirmat

Anonymkode: d90a7...c82

Det er jo ingen som sier til verten at de syns det var for lite kaker. Hadde det vært så få kaker hadde jeg tatt et ørlite stykke for syns skyld, livredd for å spise opp for andre. Og ingen skraper kakefatene, så at det er litt igjen betyr ikke at det er nok. 

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Ti kaker på 30 gjester? Enten spiser dine gjester som griser ellers har maten vært så dårlig at de må spise seg mett på kakene. 

Anonymkode: 8515d...f14

Det handler om valgmuligheter og variasjon. Det er nok få som spiser av alle 10 kakene, men i en konfirmasjon skal det være noe for alle og et kakebord skal bugne. 

Anonymkode: 7fba8...015

Skrevet

Haha, hvert år samme diskusjon! 🎂🎂🎂🎂🎂🎂🎂🎂🎂🎂🎂🎂🎂😂

Anonymkode: 96362...33b

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Herregud, det er jo bare tullete å ha så mange kaker. Jeg kommer fra Oslo og har aldri opplevd å være i et selskap med så ville kakebord. I alt av konfirmasjon, bryllup, runder dager og andre markeringer jeg har vært med på, kaster ingen seg over kakebordene. Det er alltid mye igjen. Folk spiser seg først og fremst mette på god mat. 

Ingen vil ha med seg kaker hjem heller. I den forrige dåpen jeg var i var det var 10+ kaker a velge mellom. Det var masse igjen. Ingen ville ha med seg rester. Folk flest ønsker ikke å fråtse kake i flere dager. 

De fra Oslo pleier å være kipe på kakene…..har vært i både bryllup og konfirmasjon der. I bryllupet var det EN stor bryllupskake. Det var jo et stykke hver til alle gjestene, men vi vestlendinger lette diskre etter resten av kakebordet. 

vestlendinger er dugnadsfolk! Vi er vant med at naboer, venner, kollegaer tilbyr seg å hjelpe til feks konfirmasjon, ofte med å bake en kake. Kakebordet i konfirmasjon skal være overdådig, mye å velge i, selv på runde nr 2. Dagen etter har man gjerne «åpent hus» der naboer, kolleger, venner av konfirmanten osv stikker innom på restekaker. Ingen invitert, og folk kommer og går når det passer. Utrolig hyggelig, og konfirmanten får takket for gaver og pratet litt. 

så tar man rester med på jobb! Dette året skal vi i en konfirmasjon, men jeg skal bake 4 kaker til ulike konfirmasjoner, og være på kjøkkenet en dag hos en konfirmant. Når jeg ungene her konfirmerte seg bakte jeg ikke noe selv, fikk alt levert på døra til de som hadde tilbudt seg å hjelpe på kjøkkenet.

Anonymkode: a26b0...f4b

Skrevet

Var i et bryllup på Østlandet en gang. Gledet meg såå til kakene (var gravid), og så kom det bare 1 kake. Og den var ikkje god engang. Trudde eg skulle begynne å grine. 😂

Anonymkode: b6d9e...d10

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Det gjør kakemonstrene her også. Det må jeg si. Syns jeg ser de furter for at det er for lite kaker og nekter å forsyne seg. Akkurat som 2-åringen som ikke vil ha kokt broccoli.

:ler:

Hva I alle dager snakker du om...

Om det er to kaker er det jo ikke meningen man skal spise masse kake, da forsyner man seg en gang.

Ingen andre enn du snakker om furting og å nekte å forsyne seg. Du fantaserer og lager ting i hodet ditt som ingen andre enn du ser.

Det er da helt åpenbart at om det er 10 kaker går man flere ganger og smaker på flere ting, er det to kaker går man en gang og tar et stykke av den kaken man synes ser best ut.

Anonymkode: 96701...8e9

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

De fra Oslo pleier å være kipe på kakene…..har vært i både bryllup og konfirmasjon der. I bryllupet var det EN stor bryllupskake. Det var jo et stykke hver til alle gjestene, men vi vestlendinger lette diskre etter resten av kakebordet. 

vestlendinger er dugnadsfolk! Vi er vant med at naboer, venner, kollegaer tilbyr seg å hjelpe til feks konfirmasjon, ofte med å bake en kake. Kakebordet i konfirmasjon skal være overdådig, mye å velge i, selv på runde nr 2. Dagen etter har man gjerne «åpent hus» der naboer, kolleger, venner av konfirmanten osv stikker innom på restekaker. Ingen invitert, og folk kommer og går når det passer. Utrolig hyggelig, og konfirmanten får takket for gaver og pratet litt. 

så tar man rester med på jobb! Dette året skal vi i en konfirmasjon, men jeg skal bake 4 kaker til ulike konfirmasjoner, og være på kjøkkenet en dag hos en konfirmant. Når jeg ungene her konfirmerte seg bakte jeg ikke noe selv, fikk alt levert på døra til de som hadde tilbudt seg å hjelpe på kjøkkenet.

Men dette er i så fall veldig lokalt. Har ingen vestlendinger i slekten. Folk hadde sett rart på meg hvis jeg inviterte til kakefest dagen derpå, og folk på jobb ønsker ikke at det står masse kaker der. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Vi er fra Oslo(området) og for oss er det naturlig at det er et stort utvalg.

Anonymkode: 81901...7a3

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Men dette er i så fall veldig lokalt. Har ingen vestlendinger i slekten. Folk hadde sett rart på meg hvis jeg inviterte til kakefest dagen derpå, og folk på jobb ønsker ikke at det står masse kaker der. 

Jeg er askerbøring og også vant med skikkelige kakebord og restefester.

Anonymkode: 02b56...610

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...