Anonym bruker Skrevet 10. mars 2022 #26 Skrevet 10. mars 2022 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Jaja, vi velger ulike ting. Det er greit nok det. Anonymkode: bef07...0d7 Nei, det er jo ikke det. Konfirmasjon er jo nettopp det og da følger det med å ha et innbydende kakebord. Anonymkode: 0258b...221
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2022 #27 Skrevet 10. mars 2022 asså... dette må man jo kjenne på selv... er man en kakefamilie og har vestlandsfamilie så ender man opp mes masse kaker. Det var ikke min plan men vi endte opp med 10 kaker pluss konfekt og makroner med 20 gjester. Galskap spør du meg, men enkelte bare måtte ha med en kake ekstra... Mye kake til overs men det er sånn det da blir... Det hadde sikkert holdt med 6 kaker... Gjør som du føler for, er du usikker snakk med familien din, det er de som skal være fornøyde ikke vi her inne... Anonymkode: 105a6...0ca
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2022 #28 Skrevet 10. mars 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Nei, det er jo ikke det. Konfirmasjon er jo nettopp det og da følger det med å ha et innbydende kakebord. Anonymkode: 0258b...221 Hører med? Jeg fortalte om selskapet her inne, og veldig mange syntes det så helt fint ut. Tror nok det blir bra jeg Anonymkode: bef07...0d7
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2022 #29 Skrevet 10. mars 2022 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Hører med? Jeg fortalte om selskapet her inne, og veldig mange syntes det så helt fint ut. Tror nok det blir bra jeg Anonymkode: bef07...0d7 Du får tro hva du vil. For lite utvalg BLIR det jo, men ingen tør si det. Anonymkode: 0258b...221
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2022 #30 Skrevet 10. mars 2022 Holder lenge med seks kaker, vi hadde det til 30 gjester, måtte kaste rester. Anonymkode: 2525c...c2a
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2022 #31 Skrevet 10. mars 2022 Holder i MASSEVIS! vi var 30 gjester og hadde: Konfirmasjonskake sjokoladekake (langpanne) Verdens beste Ostekake Krydderkake Anonymkode: 60233...384
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2022 #32 Skrevet 10. mars 2022 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Du får tro hva du vil. For lite utvalg BLIR det jo, men ingen tør si det. Anonymkode: 0258b...221 Skam den som gir seg liksom. Det er ingen kultur for alle disse kakene hverken på den ene siden eller den andre her. Det blir tre svære kaker pluss to slag med småkaker og iskrem. Mer enn nok. For oss vel og merke. Ser jo at andre har andre tradisjoner. Ingenting galt med det. Anonymkode: bef07...0d7
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2022 #33 Skrevet 10. mars 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Sjokoladekake (sting) ostekake (ovnsbakt med blåbærcoulis) marsipankake gulrotkake oreokake slottskake (marengs og sitronfromasj) suksessterte Hadde visst tenkt syv Anonymkode: f3b37...d5f Du er modig som stiller dette spørsmålet her inne, HI Eneste som gjør at det ikke tar fullstendig av er vel den reelle krigen som dessverre foregår i Ukraina om dagen... Jeg er enig i at seks kanskje var litt for lite. Litt avhengig av familier og alderssammensetning. Det er tildels store kulturforskjeller på dette området ulike steder i landet. Høres godt ut med de du har. Jeg ville tatt med en kransekake (ser fint ut på kakebordet også). For maange år siden lærte jeg at i slike lag måtte man ikke beregne mer enn fire pr. kake, fordi folk gjerne ville smake på flere kaker, og ofte spiste minst tre stykker. Og så måtte man alltid legge til noen kaker til, avhengig av hvor mange som skulle komme Så ble det gjerne litt til overs, men det ble for etterlag, eller fryst ned til en annen dag. Skal man følge det så ville de der jeg lærte dette planlagt åtte kaker, og så lagt til et par til. Men du har jo åtte hvis du tar disse syv og kransekake, som du nevnte. Så ev. kan du jo ta med litt fruktsalat og is? Jeg likte forøvrig forslaget om ost og kjeks og litt saltskruer eller lignende, for min erfaring er at det blir mye søtt fordi man ønsker å smake på ulike kaker... og da er det godt å balansere litt med litt salt etterhvert. Anonymkode: f6f26...596
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2022 #34 Skrevet 10. mars 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Du er modig som stiller dette spørsmålet her inne, HI Eneste som gjør at det ikke tar fullstendig av er vel den reelle krigen som dessverre foregår i Ukraina om dagen... Jeg er enig i at seks kanskje var litt for lite. Litt avhengig av familier og alderssammensetning. Det er tildels store kulturforskjeller på dette området ulike steder i landet. Høres godt ut med de du har. Jeg ville tatt med en kransekake (ser fint ut på kakebordet også). For maange år siden lærte jeg at i slike lag måtte man ikke beregne mer enn fire pr. kake, fordi folk gjerne ville smake på flere kaker, og ofte spiste minst tre stykker. Og så måtte man alltid legge til noen kaker til, avhengig av hvor mange som skulle komme Så ble det gjerne litt til overs, men det ble for etterlag, eller fryst ned til en annen dag. Skal man følge det så ville de der jeg lærte dette planlagt åtte kaker, og så lagt til et par til. Men du har jo åtte hvis du tar disse syv og kransekake, som du nevnte. Så ev. kan du jo ta med litt fruktsalat og is? Jeg likte forøvrig forslaget om ost og kjeks og litt saltskruer eller lignende, for min erfaring er at det blir mye søtt fordi man ønsker å smake på ulike kaker... og da er det godt å balansere litt med litt salt etterhvert. Anonymkode: f6f26...596 Takk for et fint svar. Har ikke arrangert konfirmasjon før, og har heller ikke vært i mange, så er litt nybegynner på området;-) Vet om noen venninner som ønsker å ville bidra, så kommer nok til å takke ja - da blir det nok nærmere ti kaker på bordet + diverse andre ting. Håper alle blir mette både på middag og kaker😅 Anonymkode: f3b37...d5f
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2022 #35 Skrevet 10. mars 2022 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Takk for et fint svar. Har ikke arrangert konfirmasjon før, og har heller ikke vært i mange, så er litt nybegynner på området;-) Vet om noen venninner som ønsker å ville bidra, så kommer nok til å takke ja - da blir det nok nærmere ti kaker på bordet + diverse andre ting. Håper alle blir mette både på middag og kaker😅 Anonymkode: f3b37...d5f Gull verdt med venninner som baker, så ta imot tilbudet du har fått En annen ting som spiller inn er forresten om kakene skal spises rett etter middag eller om man venter en stund etterpå. Spiser man kake rett etter middag, da spises jo langt mindre enn om man venter en time eller to etter middag. Høres ut som om du har planlagt godt allerede, så jeg tror det blir veldig bra Artig at dere får besøk såpass lang bortefra også til konfirmantens store dag. Husk at du også skal kose deg, så ikke stress mer når dagen kommer, da blir det som det blir ut fra hva du har rukket på forhånd. Og la folk få hjelpe til om de tilbyr seg. Noen liker det ikke, andre synes det er like trivelig å bidra som å sitte i ro. Lykke til med dagen Anonymkode: f6f26...596
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2022 #36 Skrevet 10. mars 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Gull verdt med venninner som baker, så ta imot tilbudet du har fått En annen ting som spiller inn er forresten om kakene skal spises rett etter middag eller om man venter en stund etterpå. Spiser man kake rett etter middag, da spises jo langt mindre enn om man venter en time eller to etter middag. Høres ut som om du har planlagt godt allerede, så jeg tror det blir veldig bra Artig at dere får besøk såpass lang bortefra også til konfirmantens store dag. Husk at du også skal kose deg, så ikke stress mer når dagen kommer, da blir det som det blir ut fra hva du har rukket på forhånd. Og la folk få hjelpe til om de tilbyr seg. Noen liker det ikke, andre synes det er like trivelig å bidra som å sitte i ro. Lykke til med dagen Anonymkode: f6f26...596 Takk🥰 Det kommer til å være litt taler og aktiviteter (kahoot, bildeframvisning, konkurranser, fotografering av gjestene) før vi beveger oss videre til et lokale i nærheten for kaffe og kaker. Så det blir nok ikke servert rett etterpå. Grugleder meg til dagen, men begynner så smått å få kontroll🤞😅 Anonymkode: f3b37...d5f
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2022 #37 Skrevet 10. mars 2022 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Takk🥰 Det kommer til å være litt taler og aktiviteter (kahoot, bildeframvisning, konkurranser, fotografering av gjestene) før vi beveger oss videre til et lokale i nærheten for kaffe og kaker. Så det blir nok ikke servert rett etterpå. Grugleder meg til dagen, men begynner så smått å få kontroll🤞😅 Anonymkode: f3b37...d5f Med de planene mellom middagen og kaffe/kake, så er det nok bra med de ekstra, sånn i tilfelle. Høres ut som om dere har planer om en koselig dag, så jeg tror det går veldig fint Anonymkode: f6f26...596
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2022 #38 Skrevet 10. mars 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): 32 gjester. Tenker 6 kaker, makroner + frukt og ost. Passelig? Anonymkode: f3b37...d5f Vi blir 31, har da 5 kaker og kransekaker, lefser og litt småkjeks/twist Anonymkode: 7bdbc...151
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2022 #40 Skrevet 11. mars 2022 Ville hatt ca 10 kaker .liker å ha litt å velge mellom Anonymkode: 50865...d57
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2022 #41 Skrevet 11. mars 2022 Vi var 35 gjester og hadde 4 kaker. En av de var langpanne. Ellers hadde vi twist og fruktsalat. Vi hadde kake til overs. Anonymkode: cbc3b...871
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2022 #42 Skrevet 11. mars 2022 Anonym bruker skrev (35 minutter siden): Vi var 35 gjester og hadde 4 kaker. En av de var langpanne. Ellers hadde vi twist og fruktsalat. Vi hadde kake til overs. Anonymkode: cbc3b...871 Det blir alltid kake til overs fordi ingen tør å ta de siste stykkene Anonymkode: e3798...cbf
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2022 #43 Skrevet 11. mars 2022 Poenget er vel ikke at det skal være nok (et stykke eller to) kake, men kake som alle gjestene liker, så 50 gjester, 8 ulike kaker, pluss muffins/vanlig sjokoladekake om det er barn, lett assortert sjokolade og noe dessert/fromasj Anonymkode: 90b58...823
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2022 #44 Skrevet 11. mars 2022 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Det blir alltid kake til overs fordi ingen tør å ta de siste stykkene Anonymkode: e3798...cbf Ikke riktig. Noen ganger er det kake igjen fordi gjester ikke er så glad i kake. Sånn som i min familie. Fruktsalaten derimot er alltid tom og isboksene. Anonymkode: a7a80...439
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2022 #45 Skrevet 11. mars 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det blir alltid kake til overs fordi ingen tør å ta de siste stykkene Anonymkode: e3798...cbf Eller fordi folk er forsynt. Hadde nesten en halv langpannekake igjen. Men folk spiste mer frukt enn kaker. Det kommer jo an på hva familiene liker også det. Noen er glad i kake, andre ikke Anonymkode: cbc3b...871
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2022 #46 Skrevet 11. mars 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Ikke riktig. Noen ganger er det kake igjen fordi gjester ikke er så glad i kake. Sånn som i min familie. Fruktsalaten derimot er alltid tom og isboksene. Anonymkode: a7a80...439 Det rare da er jo at du ikke lager mer is og fruktsalat hei is det pleier å bli tomt. Anonymkode: 02b56...610
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2022 #47 Skrevet 11. mars 2022 21 hours ago, Anonym bruker said: 32 gjester. Tenker 6 kaker, makroner + frukt og ost. Passelig? Anonymkode: f3b37...d5f høres veldig bra ut, vi var 35 og hadde like mye kaker, fruktfat og donauts og var en ca en halv kake igjen Anonymkode: d90a7...c82
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2022 #48 Skrevet 11. mars 2022 Anonym bruker skrev (20 timer siden): Holder lenge med seks kaker, vi hadde det til 30 gjester, måtte kaste rester. Anonymkode: 2525c...c2a Selvsagt ble det rester, folk er jo høflige og tømmer ikke kakefatene. Det betyr ikke at det var nok kaker. Anonymkode: 7fba8...015
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2022 #49 Skrevet 11. mars 2022 Anonym bruker skrev (52 minutter siden): høres veldig bra ut, vi var 35 og hadde like mye kaker, fruktfat og donauts og var en ca en halv kake igjen Anonymkode: d90a7...c82 Bare en halv kake igjen med 35 gjester. Da hadde jeg som vertinne vært stresset, flau og skamfull, selv om kake jo ikke er noen nødvendighet og man kan ha en fin feiring uten også. Anonymkode: 02b56...610
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2022 #50 Skrevet 11. mars 2022 Anonym bruker skrev (21 timer siden): Her blir vi 50 gjester, har tre kaker. De er på størrelse med fire langpanner hver da, men her dropper vi altså et stort utvalg. Seks kaker må da fint holde! Anonymkode: bef07...0d7 Du tuller? 50 gjester og tre (3??) kaker? Anonymkode: d3a5b...007
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå