Gå til innhold

Konfirmasjon - hvor mange kaker?

Anbefalte innlegg

Skrevet
3 minutes ago, Anonym bruker said:

Bare en halv kake igjen med 35 gjester. Da hadde jeg som vertinne vært stresset, flau og skamfull, selv om kake jo ikke er noen nødvendighet og man kan ha en fin feiring uten også.

Anonymkode: 02b56...610

ikke skamfull i hele tatt, var mer enn nok, masse middag først og så kake

Anonymkode: d90a7...c82

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

ikke skamfull i hele tatt, var mer enn nok, masse middag først og så kake

Så stusslig! Når man skal i selskap, er tanken på et overdådig kakebord noe de fleste gleder seg til altså!

Anonymkode: d3a5b...007

Skrevet
1 minute ago, Anonym bruker said:

Så stusslig! Når man skal i selskap, er tanken på et overdådig kakebord noe de fleste gleder seg til altså!

deg om det :) bryr meg ikke. alle var fornøyde her og fornøyd komfirmat

Skrevet

Og om noen IKKE var fornøyde med kakebordet, er nok du den siste som fikk vite det 😂

Skrevet

Blir nesten kvalm over den fråtsekulturen som råder når det gjelder kaker. Hva er poenget med så sykt overflod??? 10-12 kaker på 32 stk???? 6 kaker som HI foreslår holder i massevis; i tillegg til frukt og ost (det var veldig god ide å ha litt oster i tillegg👍

Anonymkode: d7e30...1c5

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Blir nesten kvalm over den fråtsekulturen som råder når det gjelder kaker. Hva er poenget med så sykt overflod??? 10-12 kaker på 32 stk???? 6 kaker som HI foreslår holder i massevis; i tillegg til frukt og ost (det var veldig god ide å ha litt oster i tillegg👍

Feil! Å ha nok mat og kaker i selskap, er vanlig folkeskikk og godt vertskap. Å spise slik vi alle (nesten) i Norge gjør i dag, er fråtsing!

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Feil! Å ha nok mat og kaker i selskap, er vanlig folkeskikk og godt vertskap. Å spise slik vi alle (nesten) i Norge gjør i dag, er fråtsing!

Feil? Hva er feil? Jeg mener det jeg mener og du kan gjerne være uenig men du kan ikke påstå at jeg mener feil og du rett? Vi er uenig og sånn er det😊 men 10-12 kaker til 32 personer er virkelig nok mat i mine øyne og i min familie. Ikke trodde jeg vi var spesielt småspist heller men kanskje vi er det sammenlignet med mange her inne🙄 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Feil? Hva er feil? Jeg mener det jeg mener og du kan gjerne være uenig men du kan ikke påstå at jeg mener feil og du rett? Vi er uenig og sånn er det😊 men 10-12 kaker til 32 personer er virkelig nok mat i mine øyne og i min familie. Ikke trodde jeg vi var spesielt småspist heller men kanskje vi er det sammenlignet med mange her inne🙄 

Ser jeg skrev feil; mente at 10-12 kaker er fråtsing og 6 kaker pluss de andre tingene HI nevner er nok kake i mine øyne👍

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det går helt fint. Jeg hadde ikke tenkt ille om deg hvis jeg var gjest. Konfirmasjonen kunne bære flott likevell, men jeg er glad i kake og det er resten av familien også. Jeg kan jo nevne at da min onkel ble begravet var det 32 kakeslag. Derfor hadde jeg bært stresset og flau. Det betyr ikke at du burde være det.

Anonymkode: 02b56...610

Skrevet
Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Hvor mange ganger holder du egentlig konfirmasjon?

Det er meningen det skal være forskjell på en konfirmasjon og en bursdag, og bugnende kakebord med mye å velge i er en del av greia.

Har du to barn, og fråtser i kaker to ganger, så er ikke det krise altså ;)

Anonymkode: 96701...8e9

Skrevet
Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Hvor mange ganger holder du egentlig konfirmasjon?

Det er meningen det skal være forskjell på en konfirmasjon og en bursdag, og bugnende kakebord med mye å velge i er en del av greia.

Har du to barn, og fråtser i kaker to ganger, så er ikke det krise altså ;)

Enig!!

Skrevet (endret)

Om man har en familie som jobber innom barnevernet og denne personen sender inn falske bekymrings meldinger pgr av hevn. Ka gjør man da?? 

Endret av Bamgbose
Skrevet
Bamgbose skrev (9 minutter siden):

Om man har en familie som jobber innom barnevernet og denne personen sender inn falske bekymrings meldinger pgr av hevn. Ka gjør man da?? 

Hva har det med kaker i konfirmasjon å gjøre?

Men uansett vil ikke et familiemedlem kunne føre noe tilsyn mot dere, så noen andre må sjekke dere ut om alt er greit hos dere 

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 10.3.2022 den 19.15):

Minst ti.

Anonymkode: 483bc...0e3

Ti kaker på 30 gjester? Enten spiser dine gjester som griser ellers har maten vært så dårlig at de må spise seg mett på kakene. 

Anonymkode: 8515d...f14

Skrevet

Jeg ville også hatt ca 10. En kake koster så lite, og vil man spare på den lille summen på en slik dag?? 

Jeg kaster lite mat og er opptatt av det, men det er i hverdagen det teller.. Ikke konfirmasjon som skjer 2-3 ganger i hver familie.. 

Jeg ville laget 2 ostekaker foresten. Det blir alltid tomt. Og 2 Pavlova

Anonymkode: f0b6b...f81

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Eller fordi folk er forsynt. Hadde nesten en halv langpannekake igjen. Men folk spiste mer frukt enn kaker. Det kommer jo an på hva familiene liker også det. Noen er glad i kake, andre ikke

Anonymkode: cbc3b...871

Også kommer det an på kakene. Jeg spiser jo helt klart mer kake om det er mange ulike å velge imellom. Er det 3 kaker ender jeg muligens opp med kun 1 bit hvis de andre ikke frister. De som har få kaker har jo ofte i tillegg veldig kjipe kaker. Og da blir det jo mye igjen selv om det var "for lite" kaker.

Anonymkode: 0258b...221

Skrevet

Også kommer det an på kakene. Jeg spiser jo helt klart mer kake om det er mange ulike å velge imellom. Er det 3 kaker ender jeg muligens opp med kun 1 bit hvis de andre ikke frister. De som har få kaker har jo ofte i tillegg veldig kjipe kaker. Og da blir det jo mye igjen selv om det var "for lite" kaker.

Du tegner et bilde av deg som grådig, grisk og utakknemlig. For en unge! 

Anonymkode: bef07...0d7

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Jøss, det hun skriver er da helt normalt.

Er det mange forskjellige kaker spiser man mer kake enn om det bare er 2-3 å velge i, det tror jeg gjelder de fleste altså, og det helt uten å være grisk, grådig og utakknemlig...

Kommer jeg i et stort selskap og det bare er et par kaker spiser jeg et stykke og sier takk for maten. Kommer jeg i et selskap hvor det er 10 kaker å velge i spiser jeg nok flere kakestykker før jeg sier takk for maten.

Jeg er hverken grådig eller utakknemlig og vil ikke si det var et dårlig selskap selv om jeg bare spiste et kakestykke, men det er ikke et sånt selskap jeg selv vil ha. Jeg vil ha et bugnende kakebord hvor folk kan forsyne seg flere ganger og smake på litt forskjellig.

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Jøss, det hun skriver er da helt normalt.

Er det mange forskjellige kaker spiser man mer kake enn om det bare er 2-3 å velge i, det tror jeg gjelder de fleste altså, og det helt uten å være grisk, grådig og utakknemlig...

Kommer jeg i et stort selskap og det bare er et par kaker spiser jeg et stykke og sier takk for maten. Kommer jeg i et selskap hvor det er 10 kaker å velge i spiser jeg nok flere kakestykker før jeg sier takk for maten.

Jeg er hverken grådig eller utakknemlig og vil ikke si det var et dårlig selskap selv om jeg bare spiste et kakestykke, men det er ikke et sånt selskap jeg selv vil ha. Jeg vil ha et bugnende kakebord hvor folk kan forsyne seg flere ganger og smake på litt forskjellig.

Ja målet er jo åpenbart å hive i seg mest mulig av flest mulig kaker. At dere ikke blir flaue! 

Helt ok å ønske stort og fint kakebord, men å klage for at en ikke får dyttet i seg nok, og samtidig miste lysten på kaker om det ikke er mange nok, det er bare skammelig og pinlig av voksne mennesker. Tror dere har godt av å kun få ett kakestykke jeg. Makan :ler:

Skrevet
Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Ja målet er jo åpenbart å hive i seg mest mulig av flest mulig kaker. At dere ikke blir flaue! 

Helt ok å ønske stort og fint kakebord, men å klage for at en ikke får dyttet i seg nok, og samtidig miste lysten på kaker om det ikke er mange nok, det er bare skammelig og pinlig av voksne mennesker. Tror dere har godt av å kun få ett kakestykke jeg. Makan :ler:

Du høres ut som litt av en fest.

Skrevet
Ekspatt skrev (8 minutter siden):

Du høres ut som litt av en fest.

Det gjør kakemonstrene her også. Det må jeg si. Syns jeg ser de furter for at det er for lite kaker og nekter å forsyne seg. Akkurat som 2-åringen som ikke vil ha kokt broccoli.

:ler:

Skrevet

Du har en merkelig virkelighetsoppfatning. Tenkt tanken at det jan være du som tar feil?

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Du har en merkelig virkelighetsoppfatning. Tenkt tanken at det jan være du som tar feil?

Feil i hva?? Hva babler du om? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Feil i hva?? Hva babler du om? 

Det er virkelig du som babler her. Litt mye vin i kveld?

Skrevet

Det er virkelig du som babler her. Litt mye vin i kveld?

Akkurat :fnise: Jeg er nok avholds du, så drikk vinen din og ikke tro at alle hiver innpå. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...