Anonym bruker Skrevet 11. november 2021 #51 Skrevet 11. november 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (3 timer siden): Nå svarte jeg med bakgrunn i vennegrupper . Det å samle ungdommen til felles hygge er flott det , men bør heller være pizzakvelder, spillkvelder og andre ting som samler klassen som helhet. Igjen så svarer du utenfor emnet. Det er snakk om 4. klasse. Anonymkode: 306e4...a07
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 11. november 2021 #52 Skrevet 11. november 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Igjen så svarer du utenfor emnet. Det er snakk om 4. klasse. Anonymkode: 306e4...a07 Jeg svarte på en kommentar om vennegrupper på ungdomsskolen . I denne tråden blir både det og 4 klasse tatt opp.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2021 #53 Skrevet 11. november 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Må du på personalfest? Det er høyst frivillig her. Anonymkode: 3d575...240 Milfy Way skrev (2 timer siden): Samme her. På samme måte som julebord, foreldrekaffe og sånt er frivillig. Trives man ikke i jobben, kan man bytte jobb. Samme med fritidsaktivitet. Mens barn må gå på nærskolen og har ikke noe valg. Jeg er avdelingsleder, så ja, jeg må møte både på julebord og personalfest. Det er selvsagt valgfritt om man vil følge opp barna sine, men for oss som velger å gjøre det så er klassemiljøtiltak, foreldremøter, fritidsaktiviter og dugnader noe man ‘må’. Er ikke det å vise barna at man ikke alltid kan velge bort det man ikke er superinteressert en del av oppdragelsen? Anonymkode: 90e7c...fff
Anonym bruker Skrevet 11. november 2021 #54 Skrevet 11. november 2021 Anonym bruker skrev (På 10.11.2021 den 10.44): Du tenker da at siden barna har funnet hverandre så skal man slutte å jobbe med miljø og å tilrettelegge for nye relasjoner? Å sy sammen faste vennegrupper er å tilrettelegge for NYE relasjoner? Er det ikke bare å sementere relasjoner? Anonymkode: b0228...3e9
Anonym bruker Skrevet 11. november 2021 #55 Skrevet 11. november 2021 Da mine barn gikk i 4. klasse hadde vi virkelig ikke tid til vennegrupper. Med minst tre treninger i uka, lekser og venner utenfor klassen, var tida fylt opp, og vel så det. Ikke har jeg særlig tro på å tvinge barn til å være sammen, heller. Anonymkode: f06e7...83d
Anonym bruker Skrevet 11. november 2021 #56 Skrevet 11. november 2021 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Da mine barn gikk i 4. klasse hadde vi virkelig ikke tid til vennegrupper. Med minst tre treninger i uka, lekser og venner utenfor klassen, var tida fylt opp, og vel så det. Ikke har jeg særlig tro på å tvinge barn til å være sammen, heller. Anonymkode: f06e7...83d Jo det hadde du hatt tid til! Det handler jo kun om prioriteringer. Da måtte selvsagt venner utenfor klassen kuttes ut akkurat den dagen,å det er da virkelig ikke noe krise! En dag noen få timer iløpet av ett skoleår klarer alle! Anonymkode: e4558...32f
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 11. november 2021 #57 Skrevet 11. november 2021 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Jo det hadde du hatt tid til! Det handler jo kun om prioriteringer. Da måtte selvsagt venner utenfor klassen kuttes ut akkurat den dagen,å det er da virkelig ikke noe krise! En dag noen få timer iløpet av ett skoleår klarer alle! Anonymkode: e4558...32f Det er jo ikke bare hun som må finne tid. Hvis mange barn i klassen holder på med forskjellige aktiviteter så skal det mye til å få tid til slike vennegrupper . Spesielt i 4 klasse. Da har jo ungene gjerne mye de holder på med.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2021 #58 Skrevet 11. november 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (9 minutter siden): Det er jo ikke bare hun som må finne tid. Hvis mange barn i klassen holder på med forskjellige aktiviteter så skal det mye til å få tid til slike vennegrupper . Spesielt i 4 klasse. Da har jo ungene gjerne mye de holder på med. Hadde barnet deres slitt og kanskje vennegrupper var det som skulle til så hadde dere prioritert det. Anonymkode: 72dc3...867
Anonym bruker Skrevet 11. november 2021 #59 Skrevet 11. november 2021 Det er jo frivillig da, ingen kan tvinge noen som ikke vil til å ha med barn hjem. Anonymkode: 33ec4...4a4
Anonym bruker Skrevet 11. november 2021 #60 Skrevet 11. november 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Det er jo frivillig da, ingen kan tvinge noen som ikke vil til å ha med barn hjem. Anonymkode: 33ec4...4a4 Her fikk de tilsnakk de som enda ikke hadde fullført vennegruppe,å de fikk beskjed om at barna gleder seg til vennegruppen så det er viktig å fullføre. Anonymkode: e4558...32f
Anonym bruker Skrevet 11. november 2021 #61 Skrevet 11. november 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Da mine barn gikk i 4. klasse hadde vi virkelig ikke tid til vennegrupper. Med minst tre treninger i uka, lekser og venner utenfor klassen, var tida fylt opp, og vel så det. Ikke har jeg særlig tro på å tvinge barn til å være sammen, heller. Anonymkode: f06e7...83d Da hadde dere ikke tid til bursdagsfeiringer heller? Anonymkode: 90e7c...fff
Anonym bruker Skrevet 11. november 2021 #62 Skrevet 11. november 2021 Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Her fikk de tilsnakk de som enda ikke hadde fullført vennegruppe,å de fikk beskjed om at barna gleder seg til vennegruppen så det er viktig å fullføre. Anonymkode: e4558...32f «Tilsnakk» for noe slikt bryr jeg meg virkelig ikke om i en alder av 40. Ingen kan tvinge meg til å ha andres barn hjemme i mitt eget hus. Anonymkode: 33ec4...4a4
Anonym bruker Skrevet 12. november 2021 #63 Skrevet 12. november 2021 Tenker at de aller fleste har funnet hverandre når de er så store. Er for å inkludere alle på tilstelninger og hvis noen barn sliter sosialt håper jeg foreldrene tør å si ifra at Anne sjelden har noen å være med, så hadde jeg fint kunne invitert en gjeng hjem av og til. Men faste grupper: nei. Anonymkode: 298d1...6cb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå