Gå til innhold

Hva er den styggeste julepynten du vet?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

😆 det burde ikke vært lov å selge de, er jo så fort gjort å tro det er utrykning på veien. Så ender man opp som skikkelig udugelig sjåfør fordi man er opptatt med å finne en plass å kjøre til siden. Enig med moren din 😅

Anonymkode: 08aed...950

Jeg er også enig med henne! Blir nervøs av blålys selv når det er inni hagen til noen.

Anonymkode: a4661...7c3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det aller styggeste må jo ellers være den pedofile adventsstaken vi diskuterte i ukevis i fjor! 

Skrevet

Eneste jeg ikke takler, er blinkende lys. Får migrene. 

Ellers er det vel bare de gull/rust/brune juletrærne som ikke faller helt i smak. Hvem vil pynte med visne trær? 

Anonymkode: 8cb30...a98

Skrevet

Hvis jeg skal si noe om hva jeg ikke liker, selv om jeg sitter her i glasshus med de fargede juletrelysene mine, må det være interiørmagasinjul. Sånne rom der alt er fargekoordinert og helt nytt og det hele bare gir et kaldt uttrykk. Men hvis noen blir glade og får julestemning av et slikt hjem, må de selvfølgelig bare gjøre det sånn.

I år så jeg forresten brun juletrepynt for første gang. Det var nokså spesielt, men kan sikkert bli fint så lenge det kombineres med noe annet.

Anonymkode: 27f15...0dd

Skrevet
amandine skrev (8 timer siden):

Fancy-shabby chic-jul, og sånn interiørjul. Og så synes jeg sånne trekantede staket med 7 lys som mange har i vinduet er kjempestygt. Jeg skjønner ikke greia.

Shabby chic var moderne for 15 år siden så det kan umulig være fancy.

Anonymkode: 00f07...aaf

Skrevet

Blinkende lys ute. Jeg synes faktisk det er litt ondskapsfult å henge opp slike, fordi det er til plage for andre. 

Ellers synes jeg moderne og dempede farger er pent i seg selv, men det blir aldri julepynt i mine øyne, uansett hvor mye de selv påstår det, så da diskvalifiserer det egentlig seg selv.

Anonymkode: 98d57...a86

Skrevet

Ville ikke hatt fargede lys på treet selv, men for meg var det disse lysene som skapte hele julemagien da jeg var liten. Mamma og pappa har byttet til vanlige lys nå, og jeg syns faktisk det er litt trist! 

Fikk noen mindre pene nisser av min farmor for en del år siden, der porselensansiktene var unøyaktig malt slik de ser skikkelig ekle ut! Disse bruker vi som rampenisser, og ungene syns de er skikkelig skumle. Men det er ikke jul før disse også er oppe (i en salig blanding av interiørjulepynt og dorullnisserk). 

Anonymkode: a8c76...a48

Skrevet

Jeg detter ut hver gang det antydes at "i år har vi juletre i gull og rødt" evnt andre farger. Sånn generelt. Når det pyntes for å opprettholde en stil og samtidig tror man har oppfunnet kruttet.

Skrevet

Skal mye til før jeg syns julepynt er stygg, for i rette settingen, kan jo det meste se bra ut. Men de minimalistisk pyntede julehjemmene, i dempede naturfarger, eller hva de nå døper null julepyntede hjem for, gir meg ingen julestemning. Jeg syns ikke det er vakkert julepyntet i et hus med en kvist og masse levende lys. Ikke stygt, men ikke julefint heller.

Anonymkode: c3be8...706

Skrevet

Den styggeste julepynten i mine øyne, er overdreven lysbruk utendørs, når det blinker og styrer i all verdens farger. Det er lysforurensing. 

Utendørs belysning bør være ensfarget, hvitt eller gult lys. 

Anonymkode: 38b70...954

Skrevet

Jeg er ikke fan av plastjuletrær og full fargekoordinering. For meg er tradisjoner viktig i julen, og noe av det beste er å ta frem det som har samlet seg opp gjennom årene, både arvet, innkjøpt og hjemmelaget. Det koseligste julehjemmet har svigers, med kuler fra 60-tallet, og julepynt laget av barn og barnebarn. Huset er overlesset, fylt av lys og farger, varmt og koselig. 

Anonymkode: b9ba0...ac1

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Det aller styggeste må jo ellers være den pedofile adventsstaken vi diskuterte i ukevis i fjor! 

Det var faktisk det første jeg tenkte da jeg leste spørsmålet. Den er utrolig stygg. 

Ellers synes jeg at blinkende lys er irriterende, kanskje mer irriterende og forstyrrende enn stygt kanskje.

Skrevet

Plastic fantastic med lysende julefigurer i hagen,  moderne julepynt i svart eller hvitt, blinkende lys i forskjellige farger.

Jeg liker best nostalgisk julepynt, med masse rødt, nisser og lys som ikke blinker.

Anonymkode: 2846a...8e3

Skrevet

Har faktisk ikke så sterke meninger, men har meninger.  Julepynt skal være litt farger og glitter. Slike utstillingstrær med diiiigre kuler som fyller treet og feite glitterranker der alt matcher og er ton i ton er så upersonlig. Det er flott å se i en lobby i en formell setting da, men ikke hjemme. Og så skjønner jeg ikke sløyfer på trær. Jeg eksker juletrær med gammel og ny pynt. Å henge den samme pynten på treet som mormor og morfar hang på sitt tre gir meg glede. 
Masse blinkende lys ute er jeg ikke begeistret for men skal innrømme at vi har en nisseslede bak huset. Ungenes høyeste ønske var en slik grell jævel. Jeg elsker varmhvit belysning i snødekte grantrær. DA er det jul da. 
Belysningen MÅ være varm. Synes disse kalde blåhvite ser ut som et skilt for lugubre affærer. 
Generelt liker jeg å se variasjon, at ikke alle pynter likt. 

Anonymkode: d388b...4a4

Skrevet

Jeg synes det er helheten som blor fin eller stygg, ikke enkeltelementene. Det jeg synes er værst er "julehus" som følger et strengt fargetema og mangler humor og overaskelser, særlig hvis det holdes i hvitt og sølv eller svart og gull for eksempel. Det virker bare kaldt, avvisende og upersonlig.

Anonymkode: 5858b...e3c

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Epilepsi julelys utendørs hos naboen som står på hele døgnet. At ikke de ha revna i hodene sine for lengst de som er nærmeste naboer....

Anonymkode: b2477...d0d

Huff😬🤪🤣😡 Ser det for meg. Går helt på helsa løs ja! Burde nesten ikke være lov å selge…

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Blåaktig lys utendørs (tror alltid det er utrykning på veien) eller ledkabel med fargelys som attpåtil henger skjevt. Min ocd går av skaftet. 

Anonymkode: 08aed...950

Liker sånne jeg. Liker mange forskjellige farger på lys😄

Anonymkode: f4b75...78f

Skrevet
Himmel og hav skrev (16 timer siden):

Sånne utelys som ser ut som noen har tredd lys i en hageslange. Ufyselige. Skjønner ikke at noen vil ha dem. Da vil jeg heller ha blinkenisse med slede som naboen har på garasjeveggen, selv om det gjør at jeg ikke kan sitte i den ene enden av sofaen om kvelden uten å få leamus i brilleglassa. 

"Stilfull" jul, eller pynt med et "hint av jul" er bare trist. Om det beste man får til er tre tørre kvister og en hvit amaryllis, så kan man like gjerne la det være. (Her er det vel på tide med denne:https://www.rolness.no/de-som-ikke-pynter-til-jul/)

Mannens julekuler med logoen til favorittfotballaget. 

Ler så jeg griner av den linken! "Hva skjer når arkitekten feirer jul? Juletreet henger seg."

Jeg er ellers helt enig med det jeg leste; det stussligste og styggeste som fins er minimalistisk anti-julete julepynt, fargekoordinert og da selvsagt i noe som gjør det ekstra trist. Hvitt, grått eller beige.

Skrevet

Ikke stygt , men mindre pent.

Juletrepynt av glass 😬 

Har noen gamle keramikk nisser som støver nede i kjelleren, husker ikke hva de het.

198051-19415.jpg

Skrevet
IreneUtålmodig skrev (39 minutter siden):

Ikke stygt , men mindre pent.

Juletrepynt av glass 😬 

Har noen gamle keramikk nisser som støver nede i kjelleren, husker ikke hva de het.

198051-19415.jpg

Det der er vel fra Nøtteknekkeren? Synes de er fine. Bestemor hadde en sånn som kusina mi arvet. Verdt 10 000,- eller noe. 

Skrevet

Julepynten ungene har laget i barnehagen og på skolen opp igjennom årene er både den styggeste, men også den koseligste  😄😅

Ellers synes jeg at alt stort sett er fint, så lenge det blir lunt og koselig, kun sølv eller gull er ikke spesielt lunt synes jeg.

En haug av nisser over alt er heller ikke noe jeg ville ha pyntet med selv, bortsett fra nissehorer på trappa da, de kunne jeg hatt en del av😅🤶🤶

Skrevet
smurfis skrev (1 minutt siden):

Julepynten ungene har laget i barnehagen og på skolen opp igjennom årene er både den styggeste, men også den koseligste  😄😅

Ellers synes jeg at alt stort sett er fint, så lenge det blir lunt og koselig, kun sølv eller gull er ikke spesielt lunt synes jeg.

En haug av nisser over alt er heller ikke noe jeg ville ha pyntet med selv, bortsett fra nissehorer på trappa da, de kunne jeg hatt en del av😅🤶🤶

Nissehorer🤪🤣😳

Anonymkode: 2846a...8e3

Skrevet

Det som ikke slipper inn hos meg (heller ikke i hagen) er lys i ulike farger og sånn adventsstake med 5 el 7 lys på rad, de er jeg ikke er så fan av. 

Anonymkode: 4407e...431

Skrevet

Er dette typiske nissehorer? 

1A9158EC-3E91-421F-A946-D4C0B89B1484.jpeg

Anonymkode: 4407e...431

Skrevet
Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Det der er vel fra Nøtteknekkeren? Synes de er fine. Bestemor hadde en sånn som kusina mi arvet. Verdt 10 000,- eller noe. 

Det er en tinnsoldat, ikke fra nøtteknekkeren.

Anonymkode: f4687...ca1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...