Gå til innhold

Hva er den styggeste julepynten du vet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg strever med å velge, så reglene her må være at det er lov å rangere tre:

1. utendørs julelys av det slaget som gir naboen migrene.

2. togbane rundt juletreet 

3. sånne heslige bokstaver som staver «god jul» eller «merry christmas».

Søren, nå fikk jeg ikke plass til flerfargede juletrelys og tykt gullglitter. Eller falsk snø på juletreet. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flerfarget juletrelys.....

Anonymkode: e4f6a...fbe

Skrevet

Grå/brun "mote" julepynt fra f eks Søstrene Grene, og julepynt som ikke ser ut som julepynt: svarte stjerner, utradisjonelle julesanger og figurer *grøss* 

Anonymkode: 800a4...099

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Grå/brun "mote" julepynt fra f eks Søstrene Grene, og julepynt som ikke ser ut som julepynt: svarte stjerner, utradisjonelle julesanger og figurer *grøss* 

Ikke julesanger, men julepynt!!

Skrevet

Glitter og flagg på juletreet som i tillegg henger rett ned

Anonymkode: ee1c6...4c0

Skrevet

Jeg syns det meste er fint, selv om det ikke er alt jeg vil ha i hus selv. Men de nissene uten ansikt er litt skumle. 

Skrevet

Blinkende julelys  i forskjellige farger, de er ikke direkte stygge men forferdelig å bli utsatt for. Det er skikkelig migrenefremkallende for meg.

Anonymkode: f4687...ca1

Skrevet

Epilepsi julelys utendørs hos naboen som står på hele døgnet. At ikke de ha revna i hodene sine for lengst de som er nærmeste naboer....

Anonymkode: b2477...d0d

Skrevet (endret)

Vet du, jeg klarer meg med to: hvitt/hvitblått utelys, og fargekoordinert "designer"jul. Den første er verst, for den må jeg se siden jeg har naboer. Den andre er bare trist men jeg kjenner den heldigvis bare fra pinlig oppblåste interiørmagasiner. Alt annet er helt fint, enten du vil ha horenisse på trappa eller batteridrevet julesangspillemde blinklys på treet.

Skal forøvrig påpekes at jeg har hatt begge deler. 

Endret av sug lut
Skrevet
HeiteH skrev (1 time siden):

Søren, nå fikk jeg ikke plass til flerfargede juletrelys og tykt gullglitter. Eller falsk snø på juletreet. 

Haha, glad ikke de flerfargede juletrelysene nådde opp på lista, de andre tingene har vi nemlig ikke. Mannen min er ikke norsk, og mener at juletrær ikke ser ut som juletrær hvis de ikke har flerfargede lys. Han var så lykkelig da han endelig hadde funnet en butikk som solgte dem (Rusta, hvis noen blir inspirert 😁). Ungen elsker også disse lysene, så jeg blir så grundig nedstemt at det ikke er noen vits i å prøve en gang. I grunn er det heller motsatt, jeg begynner å like dem jeg også. Det er liksom ikke helt jul før fargelysene kommer opp på treet...

Anonymkode: 27f15...0dd

Skrevet

Når det gjelder jul er det meste lov for min del. Men som noen andre nevner over her, design-jul med svarte julestjerner og design-pynt som for meg er så lite «julete» som det går an, synes jeg er sjelløst og trist. Hjemme hos meg feiret vi ikke jul da jeg var liten, men etterhvert begynte mamma å dra jula inn i huset igjen. Nå er hun den mest julete personen jeg vet om, med lys og pynt over alt, og hun elsker det! Og det dukker opp ett eller annet nytt hver eneste jul! 😁

Anonymkode: f25dd...e24

Skrevet
HeiteH skrev (1 time siden):

Min mormor hadde flerfargede lys på juletreet, jeg syntes det var verdens fineste juletre for over 30 år siden, men jeg ville ikke hatt det nå. 

Anonymkode: 94508...390

Skrevet

Blinkende, flerfargede lys blir for "tivoli" for meg. 

Anonymkode: 15c0f...cca

Skrevet

Fancy-shabby chic-jul, og sånn interiørjul. Og så synes jeg sånne trekantede staket med 7 lys som mange har i vinduet er kjempestygt. Jeg skjønner ikke greia.

Skrevet

Dorull-nissene til ungene 

Anonymkode: f4b75...78f

Skrevet

Blåaktig lys utendørs (tror alltid det er utrykning på veien) eller ledkabel med fargelys som attpåtil henger skjevt. Min ocd går av skaftet. 

Anonymkode: 08aed...950

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Blåaktig lys utendørs (tror alltid det er utrykning på veien) eller ledkabel med fargelys som attpåtil henger skjevt. Min ocd går av skaftet. 

Jeg kjøpte sånne lys til innebruk ved en feil engang, så det ikke før de var på treet og slo de på. Det er gøy når det er sent på lille julaften kveld og ingen mulighet for å komme meg ut på julaften for å bytte de. de hang der hele jula, forferdelig 😆 Mamma synes det så ut som politilys 😆

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Ååå der de snurrer en sånn kabel rundt et rekkverk og så er snurrene helt skjeve? Grrrr

Skrevet

Jeg er ikke noe glad i sånne flerfargede juletrelys, det ville jeg aldri kjøpt selv.

Synes også det er nitrist med sånne helt fargeløse designerjulepyntede hus, det er ikke jul for meg når all julepynten er hvit og beige altså

Men ellers synes jeg egentlig alle julepyntede hus er fine jeg, og synes det er helt greit at andre liker annen pynt enn meg selv.

Anonymkode: 540de...eff

Skrevet
amandine skrev (2 minutter siden):

Ååå der de snurrer en sånn kabel rundt et rekkverk og så er snurrene helt skjeve? Grrrr

Ja, eller når de henger den langs kledningen på huset, men bare halvveis. Resten er ikke festet og henger skjevt. Jeg bare, hva faen, hvorfor henge det opp i det hele tatt? Gjerne i rød, neon. Har en sånn i byen, folk kjører jo nesten ut av i rundkjøringen ved huset 🤯 Tenkte de at det var fint liksom? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Jeg kjøpte sånne lys til innebruk ved en feil engang, så det ikke før de var på treet og slo de på. Det er gøy når det er sent på lille julaften kveld og ingen mulighet for å komme meg ut på julaften for å bytte de. de hang der hele jula, forferdelig 😆 Mamma synes det så ut som politilys 😆

😆 det burde ikke vært lov å selge de, er jo så fort gjort å tro det er utrykning på veien. Så ender man opp som skikkelig udugelig sjåfør fordi man er opptatt med å finne en plass å kjøre til siden. Enig med moren din 😅

Skrevet

Sånne utelys som ser ut som noen har tredd lys i en hageslange. Ufyselige. Skjønner ikke at noen vil ha dem. Da vil jeg heller ha blinkenisse med slede som naboen har på garasjeveggen, selv om det gjør at jeg ikke kan sitte i den ene enden av sofaen om kvelden uten å få leamus i brilleglassa. 

"Stilfull" jul, eller pynt med et "hint av jul" er bare trist. Om det beste man får til er tre tørre kvister og en hvit amaryllis, så kan man like gjerne la det være. (Her er det vel på tide med denne:https://www.rolness.no/de-som-ikke-pynter-til-jul/)

Mannens julekuler med logoen til favorittfotballaget. 

Skrevet
sug lut skrev (1 time siden):

Vet du, jeg klarer meg med to: hvitt/hvitblått utelys, og fargekoordinert "designer"jul. Den første er verst, for den må jeg se siden jeg har naboer. Den andre er bare trist men jeg kjenner den heldigvis bare fra pinlig oppblåste interiørmagasiner. Alt annet er helt fint, enten du vil ha horenisse på trappa eller batteridrevet julesangspillemde blinklys på treet.

Så enig!

De første årene etter at jeg hadde flyttet hjemmefra til ny leilighet mente jeg selv at jeg var for fresh og fancy til å kjøre tradisjonell jul. Det ble fargekoordinert sølv og rosa (!), men selvsagt «dempet» pynt, kopiert skamløst fra datidens interiørmagasiner (selv om jeg selv mente jeg var banebrytende). Dette holdt jeg ut i to år før forbannelsen ble brutt. Nå har jeg en julestil som ville fått enhver interiørmagasinredaktør med respekt for seg selv til å stikke ut øynene sine med en sløv kniv.

Anonymkode: a7c63...f02

Skrevet
sug lut skrev (4 timer siden):

Hva er horenisse?

Anonymkode: a4661...7c3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...