Anonym bruker Skrevet 12. september 2021 #51 Skrevet 12. september 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det er også idiotisk, men jeg ville få frem at det faktisk ikke er nødvendig å gjøre et selskap så dyrt som mange later til å tro. I en av de fineste konfirmasjonene jeg har bært i fikk vi trøndersodd. Det er kjempegodt, men ikke veldig dyrt å lage. Anonymkode: df481...610 Konfirmasjon burde ikke handle om hvor mye gaver man får. Anonymkode: 256a9...bbe
Anonym bruker Skrevet 12. september 2021 #52 Skrevet 12. september 2021 Skjønner faktisk ikke hvorfor du lurer på dette? Klarer heller ikke se helt noe poeng i din sammenligning heller. Er det ikke bare å akseptere at folk er forskjellig? Alt det rare man lurer på. Anonymkode: 92472...7de
Anonym bruker Skrevet 12. september 2021 #53 Skrevet 12. september 2021 Man kan ha stor fest og man kan gjøre det enkelt uavhengig av økonomi og kapasitet. En fest for konfirmanten er likevel ingen gave. Og altså, det blir så dumt å ramse opp at ikke alle har plass, ikke alle kan jakte, ikke alle kan plukke sopp, ikke alle kan pynte, ikke alle kan bake, ikke alle kan lage maten selv osv. De aller fleste kan NOE, de aller fleste kan få NOE hjelp. Er man så ressurssvak at man verken kan organisere lokale eller servere mat som ikke koster skjorta så bør man søke hjelp. Anonymkode: ee0c7...f5a
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 12. september 2021 #54 Skrevet 12. september 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Er julefeiringen julegaven også? Får de bursdagsgave eller er selskapet «gave»? Anonymkode: fb346...213 Nei, julefeiringen er jo for langt flere enn en, og koster vesentlig mindre. Det er også stor forskjell på hvor mye tid og penger jeg legger i en vanlig bursdag kontra konfirmasjonen. Jeg dømmer ikke dem som gir gave i tillegg til konfirmasjonsselskapet, for jeg regner med de gjør det fordi de har råd og det føles riktig. Hva er årsaken til at du føler for å dømme dem som ikke velger likt som deg?
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 12. september 2021 #55 Skrevet 12. september 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Man kan ha stor fest og man kan gjøre det enkelt uavhengig av økonomi og kapasitet. En fest for konfirmanten er likevel ingen gave. Og altså, det blir så dumt å ramse opp at ikke alle har plass, ikke alle kan jakte, ikke alle kan plukke sopp, ikke alle kan pynte, ikke alle kan bake, ikke alle kan lage maten selv osv. De aller fleste kan NOE, de aller fleste kan få NOE hjelp. Er man så ressurssvak at man verken kan organisere lokale eller servere mat som ikke koster skjorta så bør man søke hjelp. Anonymkode: ee0c7...f5a Jeg tror i grunn man kun kan konkludere at det ikke er noe definitivt svar på hvorvidt selskapet er en gave eller ikke. Heldigvis er det for de aller fleste i denne tråden en super gave.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2021 #56 Skrevet 12. september 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (10 minutter siden): Jeg tror i grunn man kun kan konkludere at det ikke er noe definitivt svar på hvorvidt selskapet er en gave eller ikke. Heldigvis er det for de aller fleste i denne tråden en super gave. Det er en flott gest, men ingen gave å lage fest for sitt mindreårige barn. Anonymkode: ee0c7...f5a
Anonym bruker Skrevet 12. september 2021 #57 Skrevet 12. september 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det er en flott gest, men ingen gave å lage fest for sitt mindreårige barn. Anonymkode: ee0c7...f5a Hva er din definisjon på gave da? Anonymkode: 8310e...e8e
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 12. september 2021 #58 Skrevet 12. september 2021 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Det er en flott gest, men ingen gave å lage fest for sitt mindreårige barn. Anonymkode: ee0c7...f5a Er ikke det bare din personlige mening om saken?
Anonym bruker Skrevet 12. september 2021 #59 Skrevet 12. september 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Hva er din definisjon på gave da? Anonymkode: 8310e...e8e Til ungdommer er det ting som varer, ting som er litt ekstra. Klær, frisør og selskap til mindreårige er ikke gave. Anonymkode: ee0c7...f5a
Anonym bruker Skrevet 12. september 2021 #60 Skrevet 12. september 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå): Er ikke det bare din personlige mening om saken? Er det noen som hevder noe annet her inne? Eller er det slik at noen har fasiten? Anonymkode: ee0c7...f5a
Anonym bruker Skrevet 12. september 2021 #61 Skrevet 12. september 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Til ungdommer er det ting som varer, ting som er litt ekstra. Klær, frisør og selskap til mindreårige er ikke gave. Anonymkode: ee0c7...f5a Det er ingenting som varer lenger enn gode minner Min datter ønsker seg bare klær til jul. Får hun da ingen gaver fra oss? Anonymkode: 8310e...e8e
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 12. september 2021 #62 Skrevet 12. september 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Er det noen som hevder noe annet her inne? Eller er det slik at noen har fasiten? Anonymkode: ee0c7...f5a Du påstår rimelig hardnakket at du sitter på fasiten da..
Anonym bruker Skrevet 12. september 2021 #63 Skrevet 12. september 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Er det? Det er vel hva man gjør det til. Vårt selskap kommer på under 6.000 kr. Har den hjemme og lager all maten selv. Får hjelp til å bake kaker. Anonymkode: fb346...213 Akkurat, det er hva man gjør det til. Noen ønsker stort selskap og å gjøre den dagen til noe helt spesielt. Og derfor blir det dyrt. Andre gjør som deg. Gjør det enkelt og billig, og lar dagen bli som et vanlig bursdagsselskap. Vi hadde 55 gjester, da sier det seg selv at det koster mer enn 6000 kr. Men ungdommene våre er veldig glad i alle i familien og ønsket å be alle. Da ble det slik. De fikk riktignok gave i tillegg. Anonymkode: 7534d...0b8
Anonym bruker Skrevet 12. september 2021 #64 Skrevet 12. september 2021 Anonym bruker skrev (44 minutter siden): …men likevel klarte du å få frem at dine barn får både ferier og billappen som den største selvfølgelighet, og på sett og vis mener at de som gir det i gave er kjipere enn deg. Anonymkode: f506d...02b Nei, jeg mener ikke at det er kjipe gaver. Det er bare forskjellige tradisjoner i familiene. Det er ikke en gang sikkert at de ungdomene som får mest til konfirmasjonen egentlig er dem som får mest totalt sett. Mine ungdomer kan ikke skryte a å ha fått de helt store summene til ko firmasjonen. De ender på under 10.000 totalt. På sikt kommer de likevell ikke dårlig ut av det. Anonymkode: df481...610
Anonym bruker Skrevet 12. september 2021 #65 Skrevet 12. september 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Akkurat, det er hva man gjør det til. Noen ønsker stort selskap og å gjøre den dagen til noe helt spesielt. Og derfor blir det dyrt. Andre gjør som deg. Gjør det enkelt og billig, og lar dagen bli som et vanlig bursdagsselskap. Vi hadde 55 gjester, da sier det seg selv at det koster mer enn 6000 kr. Men ungdommene våre er veldig glad i alle i familien og ønsket å be alle. Da ble det slik. De fikk riktignok gave i tillegg. Anonymkode: 7534d...0b8 Eller man kan gjøre det til en helt spesiel feiring uten å måtte bruke veldig mye penger. Fler mennesker blir jo gjerne dyrere enn få, men med kunskap, fantasi og arbeidsvilje kan man få til mye for lite penger. Anonymkode: df481...610
Anonym bruker Skrevet 12. september 2021 #66 Skrevet 12. september 2021 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Akkurat, det er hva man gjør det til. Noen ønsker stort selskap og å gjøre den dagen til noe helt spesielt. Og derfor blir det dyrt. Andre gjør som deg. Gjør det enkelt og billig, og lar dagen bli som et vanlig bursdagsselskap. Vi hadde 55 gjester, da sier det seg selv at det koster mer enn 6000 kr. Men ungdommene våre er veldig glad i alle i familien og ønsket å be alle. Da ble det slik. De fikk riktignok gave i tillegg. Anonymkode: 7534d...0b8 Dette stemmer jo på ingen måte! Man kan da virkelig lage til en flott og minneverdig fest uten å bruke kjempemye penger. Eller er du av den typen som bruker konfirmasjonen til å flashe hvor mye penger dere har? Anonymkode: ee0c7...f5a
Anonym bruker Skrevet 12. september 2021 #67 Skrevet 12. september 2021 Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Til ungdommer er det ting som varer, ting som er litt ekstra. Klær, frisør og selskap til mindreårige er ikke gave. Anonymkode: ee0c7...f5a Så en sykkel, tursko eller sovepose er ikke en gave da? Det er jo ikke noe ekstra over dette, men ofte noe man får i gave. Anonymkode: 7534d...0b8
kruttgutta4 Skrevet 12. september 2021 #68 Skrevet 12. september 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Dette stemmer jo på ingen måte! Man kan da virkelig lage til en flott og minneverdig fest uten å bruke kjempemye penger. Eller er du av den typen som bruker konfirmasjonen til å flashe hvor mye penger dere har? Anonymkode: ee0c7...f5a Har på ingen måte mye penger, og lever et nøkternt liv. Derfor har vi valgt å gi barna et flott selskap, den ene gangen i livet. Men jeg referete til hun som skrev at det er hva man gjør det til. Samtidig som hun mener at hennes måte å gjøre det på er den riktige måten. Vi velger alle forskjellig, etter hva som passer for sin familie. Og vi hadde aldri i livet kommet under 6000, uansett hvor mye sopp og bær jeg hadde plukket..
Anonym bruker Skrevet 12. september 2021 #69 Skrevet 12. september 2021 Anonym bruker skrev (31 minutter siden): Er det noen som hevder noe annet her inne? Eller er det slik at noen har fasiten? Anonymkode: ee0c7...f5a Hi sitter på fasiten høres det ut som. Anonymkode: 256a9...bbe
sug lut Skrevet 12. september 2021 #70 Skrevet 12. september 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Det er ikke poenget mitt. Man kan velge å gi gave fra foreldre eller ikke. Men selskapet er ikke en gave. Bunad er selvsagt en gave. Anonymkode: fb346...213 Tja - man kan jo også argumentere for at bunad er passende klesdrakt og akkurat dét må jo være foreldrenes ansvar, og da er det jo fryktelig knipent om ikke man i tillegg til selskapet og bunaden får en skikkkelig gave, altså. Eller?
Anonym bruker Skrevet 12. september 2021 #71 Skrevet 12. september 2021 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Så en sykkel, tursko eller sovepose er ikke en gave da? Det er jo ikke noe ekstra over dette, men ofte noe man får i gave. Anonymkode: 7534d...0b8 Nå tror jeg at du må prøve å lese det jeg virkelig skriver. Jeg mener at festen de foresatte ordner til barna sine ikke er en gave. At du kommer med en haug med «så om» rikker ikke mitt synspunkt på det. Anonymkode: ee0c7...f5a
Anonym bruker Skrevet 12. september 2021 #72 Skrevet 12. september 2021 sug lut skrev (Akkurat nå): Tja - man kan jo også argumentere for at bunad er passende klesdrakt og akkurat dét må jo være foreldrenes ansvar, og da er det jo fryktelig knipent om ikke man i tillegg til selskapet og bunaden får en skikkkelig gave, altså. Eller? Man kan argumentere for det ene og det andre til man blåner, men en fest for sitt eget barn er, i mine øyner, ikke å betegne som en gave. Anonymkode: ee0c7...f5a
Anonym bruker Skrevet 12. september 2021 #73 Skrevet 12. september 2021 kruttgutta4 skrev (3 minutter siden): Har på ingen måte mye penger, og lever et nøkternt liv. Derfor har vi valgt å gi barna et flott selskap, den ene gangen i livet. Men jeg referete til hun som skrev at det er hva man gjør det til. Samtidig som hun mener at hennes måte å gjøre det på er den riktige måten. Vi velger alle forskjellig, etter hva som passer for sin familie. Og vi hadde aldri i livet kommet under 6000, uansett hvor mye sopp og bær jeg hadde plukket.. Men hun du siterer hadde under halvparten av gjestene som dere har. Di tror ikke at det kan ha en innvirkning også? Anonymkode: ee0c7...f5a
sug lut Skrevet 12. september 2021 #74 Skrevet 12. september 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Man kan argumentere for det ene og det andre til man blåner, men en fest for sitt eget barn er, i mine øyner, ikke å betegne som en gave. Anonymkode: ee0c7...f5a Å øyne - jeg øyner noe - jeg har øynet noe. Et øye - øyet - øyne/øyer - øynene/øya. Heldigvis er dine ØYNE kun interessante i den konfirmasjonen du selv arrangerer.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2021 #75 Skrevet 12. september 2021 sug lut skrev (1 minutt siden): Å øyne - jeg øyner noe - jeg har øynet noe. Et øye - øyet - øyne/øyer - øynene/øya. Heldigvis er dine ØYNE kun interessante i den konfirmasjonen du selv arrangerer. Helt korrekt. Anonymkode: ee0c7...f5a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå