Himmel og hav Skrevet 6. august 2021 #76 Skrevet 6. august 2021 Anonym bruker skrev (52 minutter siden): ForstÃ¥r at det er vanskelig Ã¥ ta innover seg at jeg, og den andre over her, som snakker om fravær av ryggrad, faktisk har rett i denne saken. Man er gjerne vokst opp med at damer skal være tøffe og sterke og stÃ¥ opp for seg selv, ikke la seg pille pÃ¥ nesen, ordne, fikse, osv, ellers er vi noen persilleblad, som du sier. Men stopp i alle fall og tenk litt over hvem som har nytte av at damene gjør all jobben gratis. Jo det er menn, det. Og da de ikke fikk oss til Ã¥ gjøre husarbeid, sÃ¥ ga de oss bare noe annet Ã¥ drive med i stedet. Sulle og dulle rundt med. Men vi er ikke nødt. Vi er ikke nødt til Ã¥ pÃ¥ta oss alle oppgaver, bevise ting, for oss selv og alle andre. Og vi fÃ¥r ikke betalt for det. Og mannfolkene fyker forbi oss pÃ¥ alle omrÃ¥der hvor man fÃ¥r noe igjen for det man gjør. SÃ¥ det er vÃ¥rt eget ansvar, dersom vi velger Ã¥ pÃ¥ta oss det likevel. Anonymkode: 19151...f75 Et eller annet sted i denne trÃ¥den her tror jeg du tok av til høyre mens de fleste andre fortsatte rett fram.Â
Anonym bruker Skrevet 6. august 2021 #77 Skrevet 6. august 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Forstår at det er vanskelig å ta innover seg at jeg, og den andre over her, som snakker om fravær av ryggrad, faktisk har rett i denne saken. Man er gjerne vokst opp med at damer skal være tøffe og sterke og stå opp for seg selv, ikke la seg pille på nesen, ordne, fikse, osv, ellers er vi noen persilleblad, som du sier. Men stopp i alle fall og tenk litt over hvem som har nytte av at damene gjør all jobben gratis. Jo det er menn, det. Og da de ikke fikk oss til å gjøre husarbeid, så ga de oss bare noe annet å drive med i stedet. Sulle og dulle rundt med. Men vi er ikke nødt. Vi er ikke nødt til å påta oss alle oppgaver, bevise ting, for oss selv og alle andre. Og vi får ikke betalt for det. Og mannfolkene fyker forbi oss på alle områder hvor man får noe igjen for det man gjør. Så det er vårt eget ansvar, dersom vi velger å påta oss det likevel. Anonymkode: 19151...f75 Hun står opp for seg selv. Hun trenger ingen mann til det. Dette er visst svært sårt for deg? Anonymkode: ea06e...283
Anonym bruker Skrevet 6. august 2021 #78 Skrevet 6. august 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Hun står opp for seg selv. Hun trenger ingen mann til det. Dette er visst svært sårt for deg? Anonymkode: ea06e...283 La meg se... Hadde hun hatt en mann, hadde hun ikke trengt det, nei. Men fordi hun har en dott, så trenger hun det. Så hun trenger ingen mann til det, nei, men en dott. Og du er visst enig med meg, leser jeg. Så bra!  Anonymkode: 19151...f75
Anonym bruker Skrevet 6. august 2021 #79 Skrevet 6. august 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): La meg se... Hadde hun hatt en mann, hadde hun ikke trengt det, nei. Men fordi hun har en dott, så trenger hun det. Så hun trenger ingen mann til det, nei, men en dott. Og du er visst enig med meg, leser jeg. Så bra!  Anonymkode: 19151...f75 Selvstendige kvinner ønsker å stå opp for seg selv, uansett om de har mann eller ikke. Du trenger en mann til å stå i stormen for deg. Det er greit, men vi er ikke enige. Anonymkode: ea06e...283
Anonym bruker Skrevet 6. august 2021 #80 Skrevet 6. august 2021 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Selvstendige kvinner ønsker å stå opp for seg selv, uansett om de har mann eller ikke. Du trenger en mann til å stå i stormen for deg. Det er greit, men vi er ikke enige. Anonymkode: ea06e...283 Korrekt. Selvstendige kvinner ønsker å stå opp for seg selv enten de har en mann eller ikke. Og en ordentlig mann gidder ikke være veggpryd i et forhold. Derfor vil selvstendige kvinner aldri kunne klare å få en ordentlig mann. Selv vil jeg ha en ordentlig mann, mer enn jeg ønsker å være den som klarer alt. Så vi er uenig. Og det er greit  Anonymkode: 19151...f75
Anonym bruker Skrevet 6. august 2021 #81 Skrevet 6. august 2021 (Men hun hadde ikke hatt noe svigermonster da, hvis det ikke var for dotten...) Anonymkode: 19151...f75
Anonym bruker Skrevet 6. august 2021 #82 Skrevet 6. august 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jepp, det er det fremdeles. Og den samme dotten av en mann som står og flirer av kona si som forgjeves forsøker å please sin svigerinne, men uten å gripe inn = overlater det til henne. Anonymkode: 19151...f75 Hvor leser du det? Alle sa nei, men prinsessa var ikke enig. At de rundt synes det er hysterisk, det kan jeg relatere meg til. Selv om jeg har innovertiss. Det er hysterisk med divaer.  Jeg synes du legger mye i ingenting. Anonymkode: f3bf0...1d0
Anonym bruker Skrevet 6. august 2021 #83 Skrevet 6. august 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hun står opp for seg selv. Hun trenger ingen mann til det. Dette er visst svært sårt for deg? Anonymkode: ea06e...283 Hun står ikke opp for seg selv når hun likevel velger å dra på festen. Anonymkode: b6c54...78a
Anonym bruker Skrevet 6. august 2021 #84 Skrevet 6. august 2021 Anonym bruker skrev (48 minutter siden): Korrekt. Selvstendige kvinner ønsker å stå opp for seg selv enten de har en mann eller ikke. Og en ordentlig mann gidder ikke være veggpryd i et forhold. Derfor vil selvstendige kvinner aldri kunne klare å få en ordentlig mann. Selv vil jeg ha en ordentlig mann, mer enn jeg ønsker å være den som klarer alt. Så vi er uenig. Og det er greit  Anonymkode: 19151...f75 En ordentlig mann trenger ikke være veggpryd selv om han har valgt en selvstendig kvinne. Det er noen som lever som likeverdige i forholdet sitt, noe jeg skjønner at du sliter med å forstå.  Du trenger antagelig ikke å gjøre deg hjelpesløs og ubrukelige for å holde på mannen din. Om han ikke er en bølle som liker å trykke deg ned, da. Anonymkode: ea06e...283
Anonym bruker Skrevet 6. august 2021 #85 Skrevet 6. august 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Hun står ikke opp for seg selv når hun likevel velger å dra på festen. Anonymkode: b6c54...78a Hun viser at hun er voksen. Bare barn går i vranglås og roper ‘vil ikke’ når verden går i mot. Anonymkode: ea06e...283
Anonym bruker Skrevet 6. august 2021 #86 Skrevet 6. august 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Hvor leser du det? Alle sa nei, men prinsessa var ikke enig. At de rundt synes det er hysterisk, det kan jeg relatere meg til. Selv om jeg har innovertiss. Det er hysterisk med divaer.  Jeg synes du legger mye i ingenting. Anonymkode: f3bf0...1d0 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): En ordentlig mann trenger ikke være veggpryd selv om han har valgt en selvstendig kvinne. Det er noen som lever som likeverdige i forholdet sitt, noe jeg skjønner at du sliter med å forstå.  Du trenger antagelig ikke å gjøre deg hjelpesløs og ubrukelige for å holde på mannen din. Om han ikke er en bølle som liker å trykke deg ned, da. Anonymkode: ea06e...283 Forstår at dere synes der er gøy å vise frem ‘ryggraden’ og ‘stå opp for dere selv’, men må innrømme at jeg synes det går litt på repeat dette her. Ikke hjelper det stort heller.. Anonymkode: 19151...f75
Anonym bruker Skrevet 6. august 2021 #87 Skrevet 6. august 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Forstår at dere synes der er gøy å vise frem ‘ryggraden’ og ‘stå opp for dere selv’, men må innrømme at jeg synes det går litt på repeat dette her. Ikke hjelper det stort heller.. Anonymkode: 19151...f75 Ja, det kan være sårt å skjønne at man har utslettet seg til ingen nytte. Tenk å gjøre seg hjelpesløs à la en filmkarakterer anno 1950 for å la mannen føle seg sterk.  Det må svi på utallige måter. Anonymkode: ea06e...283
Anonym bruker Skrevet 6. august 2021 #88 Skrevet 6. august 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Selvfølgelig trenger jeg det. Jeg gidder da vel ikke være et dumt nek som først påtar meg alt gratisarbeidet ved et forhold og ved en unnvikende konfliktsky mann, og så bli helt totalt utslitt og komme og klage over at mannen min ikke tar del i ‘det tredje skiftet’, som det så fint heter. For ikke å snakke om at jeg ikke har lyst til å ende opp som så bitter som det de såkalt ‘selvstendige damene’, som skal bevise at de kan alt, er. Jeg fortetrekker å være smart og deilig og ikke utslitt og la mannen ta sin del av ansvaret. Mye bedre for meg, mye bedre for de rundt  Anonymkode: 19151...f75 Blir nesten litt fascinert jeg, hvordan du greier å ikke bare lage ti høns ut av én fjær, men faktisk ti elefanter ut av én fjær. Absolutt ingenting ved His innlegg som tilsier at hun påtar seg "alt gratisarbeidet" ved et forhold eller at han ikke tar del i "det tredje skiftet" i hjemmet. Ikke noe som tilsier at mannen hennes ikke tar sin del av ansvar med familien og forholdet ellers. De to eneste i tråden som virker bitter, det er faktisk prinsessen Hi forteller om (som er bitter pga. at hun ikke får viljen sin med at Hi skal sette av en dag for å lage mat til prinsessens fest) - og du. Noe som blir fascinerende ut fra måten du argumenterer på her, for du ønsker jo helt klart å gi inntrykket av det motsatte av hva du faktisk gjør her. Anonymkode: 1a1b8...e77
Anonym bruker Skrevet 6. august 2021 #89 Skrevet 6. august 2021 Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Ja, det kan være sårt å skjønne at man har utslettet seg til ingen nytte. Tenk å gjøre seg hjelpesløs à la en filmkarakterer anno 1950 for å la mannen føle seg sterk.  Det må svi på utallige måter. Anonymkode: ea06e...283 Det går an å gjøre noe med det vet du. Man behøver ikke å fortsette sånn. Men resten må du nesten ta med en psykolog eller noe, for nå gidder ikke jeg mer. Anonymkode: 19151...f75
Anonym bruker Skrevet 6. august 2021 #90 Skrevet 6. august 2021 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Blir nesten litt fascinert jeg, hvordan du greier å ikke bare lage ti høns ut av én fjær, men faktisk ti elefanter ut av én fjær. Absolutt ingenting ved His innlegg som tilsier at hun påtar seg "alt gratisarbeidet" ved et forhold eller at han ikke tar del i "det tredje skiftet" i hjemmet. Ikke noe som tilsier at mannen hennes ikke tar sin del av ansvar med familien og forholdet ellers. De to eneste i tråden som virker bitter, det er faktisk prinsessen Hi forteller om (som er bitter pga. at hun ikke får viljen sin med at Hi skal sette av en dag for å lage mat til prinsessens fest) - og du. Noe som blir fascinerende ut fra måten du argumenterer på her, for du ønsker jo helt klart å gi inntrykket av det motsatte av hva du faktisk gjør her. Anonymkode: 1a1b8...e77 Absolutt ALT ved His innlegg tilsier at hun påtar seg "alt gratisarbeidet" ved et forhold og at han ikke tar del i "det tredje skiftet" i hjemmet. Alt tilsier at mannen hennes ikke tar sin del av ansvar med familien og forholdet ellers. Anonymkode: 19151...f75
Anonym bruker Skrevet 6. august 2021 #91 Skrevet 6. august 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Absolutt ALT ved His innlegg tilsier at hun påtar seg "alt gratisarbeidet" ved et forhold og at han ikke tar del i "det tredje skiftet" i hjemmet. Alt tilsier at mannen hennes ikke tar sin del av ansvar med familien og forholdet ellers. Anonymkode: 19151...f75 Du er god til å kuppe tråden, det skal du ha. Anonymkode: 51d79...7d3
Anonym bruker Skrevet 6. august 2021 #92 Skrevet 6. august 2021 Anonym bruker skrev (41 minutter siden): Absolutt ALT ved His innlegg tilsier at hun påtar seg "alt gratisarbeidet" ved et forhold og at han ikke tar del i "det tredje skiftet" i hjemmet. Alt tilsier at mannen hennes ikke tar sin del av ansvar med familien og forholdet ellers. Anonymkode: 19151...f75 Nei. Ingen andre enn deg ‘ser’ det. Det bør si deg noe. Anonymkode: ea06e...283
Anonym bruker Skrevet 6. august 2021 #93 Skrevet 6. august 2021 Anonym bruker skrev (56 minutter siden): Absolutt ALT ved His innlegg tilsier at hun påtar seg "alt gratisarbeidet" ved et forhold og at han ikke tar del i "det tredje skiftet" i hjemmet. Alt tilsier at mannen hennes ikke tar sin del av ansvar med familien og forholdet ellers. Anonymkode: 19151...f75 Om du oppriktig mener det, da bør du jobbe mer med leseforståelsen din, for du driver med fri diktning og total avsporing. I øyeblikket bare bekrefter du inntrykket av at det er du som er den bitre i tråden her. Anonymkode: 1a1b8...e77
Anonym bruker Skrevet 7. august 2021 #94 Skrevet 7. august 2021 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Forstår at dere synes der er gøy å vise frem ‘ryggraden’ og ‘stå opp for dere selv’, men må innrømme at jeg synes det går litt på repeat dette her. Ikke hjelper det stort heller.. Anonymkode: 19151...f75 Hvor leser du at jeg har skrevet noe om ryggrad eller å stå opp for seg selv?  Nok ett eksempel på at du legger utrolig mye i ingenting her. Anonymkode: f3bf0...1d0
Anonym bruker Skrevet 7. august 2021 #95 Skrevet 7. august 2021 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Hun står ikke opp for seg selv når hun likevel velger å dra på festen. Anonymkode: b6c54...78a Nå må du gi deg. Hun står opp for seg selv ved å nekte la seg diktere til å lage allverdens som svigerinnen ber om. Hun går i selskapet fordi det er et familieselskap hvor ingen tjener på at hun blir "prinsesse vil-ikke" og nekter gå. Det er en storfamilie her hvor ingen er tjent med en stor konflikt hvor hi nekter å gå i selskapet. Det at hi sa klart i fra om at hun ikke hadde tid til å lage det vertinnen krevde, men likevel går i selskapet viser at hun er en voksen kvinne som setter grenser. Du derimot, drar dette over alle støvleskaft. Anonymkode: f52ca...79e
Anonym bruker Skrevet 7. august 2021 #96 Skrevet 7. august 2021 Får feelingen av tenåringsdrama. Hadde bare sagt det som det er at det rekker du ikke, basta. Hu får betale for evt catering hvis det er såååååå viktig. Anonymkode: c54ef...965
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå