Gå til innhold

Min svigerinne. Pappas prinsesse. 🤬🤬

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå må jeg tømme meg og høre hva dere synes. 

Min svigerinne er en del yngre enn meg. Litt sånn blogger, bortskjemt, med tilgang på pappas penger. Smellvakker og vant meg bukking og skraping. 
Nå skal hun og mannens bror har fest. Svære greier. Jeg sa for en måned siden ja til å bake kake. Så ringer mannens bror til mannen og spør om jeg kan lage en rett. Den tar mange timer å lage og krever mye forberedelser så jeg sa nei det rekker jeg ikke, men jeg kan lage (foreslo noe annet). Broren ringte tilbake og sa de ikke trengte den retten. 
I går ringte prinsessa meg og sa jeg måtte lage to versjoner av den retten fordi det var en med glutenallergi som kom. Jeg sa denne har jeg sagt jeg ikke rekker å lage men at jeg kunne lage X. Hun blåste seg så jævlig opp og ropte at jeg har jo nå regnet med du skal lage dette. Jeg sier det er synd du har det fordi jeg sa klart nei til dette. Vi avsluttet samtalen og jeg ringer svoger og spør, sa du jeg ikke kunne? Ja det hadde han, men han tilføyde at hun har mast om at de måååå overtale meg. 
Uansett, hun ringer meg igjen bare for å fortelle at jeg har ødelagt festen hennes. Jeg var på det punktet så jævlig lei at jeg sa at det var like før jeg ikke ville bake den kaka heller om hun ikke gav seg. Hun gav seg ikke med syt så nå er kaka mi offisielt borte fra kakebordet også. Jeg vurderer å bare droppe den festen. Og  på toppen synes mannen min dette er hysterisk festlig. Broren hans er nok litt lei hele greia men hørte de flira på telefonen i går over at vi har krangla. Jeg har da ikke krangla jeg har vært på tilbudssiden og satt grenser for hva jeg synes er akseptabelt. Eller?
Altså, hva tenker dere. 

Anonymkode: 2968a...919

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis hun absolutt MÅ ha den retten, så får hun bestille den fra en restaurant eller noe! 

Holder med deg, HI!! Du har sagt klart nei, og da bør de respektere det!! 

Anonymkode: f245c...3aa

Skrevet

Eg er ganske rund i kantane, men den festen der hadde eg glatt droppa. Bra du sto på ditt👍👍

Skrevet

Godt at ikkemennesker møter motstand. Stå på ditt. I beste fall blir familien kvitt henne snart. Mulig din mann er idiot hvis han synes dette er en festlig tosidig krangel, men det er jo en annen sak. 

Skrevet
sug lut skrev (1 minutt siden):

Godt at ikkemennesker møter motstand. Stå på ditt. I beste fall blir familien kvitt henne snart. Mulig din mann er idiot hvis han synes dette er en festlig tosidig krangel, men det er jo en annen sak. 

Synes han er en tosk i dette tilfellet ja. 🙄 Men mulig det begge prøver å glatte over klein stemning. 

Skrevet
Syngensang skrev (2 minutter siden):

Eg er ganske rund i kantane, men den festen der hadde eg glatt droppa. Bra du sto på ditt👍👍

Mest fristende å dra på hytta med ungene ja. 

Skrevet

Du er forbildet mitt!

Anonymkode: 25cfa...64e

Skrevet

Hadde virkelig droppet den festen. Helt utrolig frekt av dem og kjipt av mannen å le av at "dere har kranglet" når bror og svigerinne har behandlet deg som søppel. 

Anonymkode: 7ce37...119

Skrevet

Jeg tenker de ler fordi de fryder seg over at noen står opp mot henne og stiller vanlige krav og setter grenser. For noen som er vant med at verden dreier om dem og at de bare kan knipse så får de det de vil og som er vant med at vanlige regler ikke gjelder for dem får jo sjokk når de møter motstand. Jeg tror man så litt av det samme da det var forbud mot å dra på hytta. De fleste aksepterte dette greit - vi var i en pandemi - men noen lagde et voldsomt styr. Flere av disse tipper jeg har mye penger og er vant med at penger eller bare navnet deres ga dem fordeler og unntak for regler. Når måtte plutselig de også forholde seg til regler som alle andre, og det var de ikke vant med. Tipper svigerinnen din har en litt lik verdensoppfatning.  Din mann og broren vet nok at hun ikke er vant med motstand og er spent på fortsettelsen og hvordan hun reagerer. Er hun vant med at alle gjør som hun vil har hun jo ikke trening i kompromiss og diplomati. Hun får jo her en reality check om hun klarer å ta den til seg.  

Anonymkode: ec18f...165

Skrevet

ALtså, om jeg har forstått dette rett: Prinsessa ønsker en spesiell rett til festen laget av en spesiell person (deg), ber deretter sin mann ringe sin broren for å be denne høre med deg om du kan lage dette? Dvs denne forespørselen måtte gå gjennom mange ledd, i stedet for å ta direkte kontakt? Og i tillegg aksepterer hun ikke svaret, men setter i gang masse styr for å "overtale" deg? Her var det mange flyvende aper!

Anonymkode: a17f6...3e1

Skrevet

Kunne du ikke bare ha svart, greit, jeg skal lage den retten, men da må du vaske ned huset mitt og passe barna et døgn slik at jeg får tid til det.....

Anonymkode: c2e8c...840

Skrevet

Gud hjelpe... Dropp den festen. Den dama har virkelig godt av at noen setter ned foten, altså. 

Anonymkode: 09093...fc7

Skrevet
Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Nå må jeg tømme meg og høre hva dere synes. 

Min svigerinne er en del yngre enn meg. Litt sånn blogger, bortskjemt, med tilgang på pappas penger. Smellvakker og vant meg bukking og skraping. 
Nå skal hun og mannens bror har fest. Svære greier. Jeg sa for en måned siden ja til å bake kake. Så ringer mannens bror til mannen og spør om jeg kan lage en rett. Den tar mange timer å lage og krever mye forberedelser så jeg sa nei det rekker jeg ikke, men jeg kan lage (foreslo noe annet). Broren ringte tilbake og sa de ikke trengte den retten. 
I går ringte prinsessa meg og sa jeg måtte lage to versjoner av den retten fordi det var en med glutenallergi som kom. Jeg sa denne har jeg sagt jeg ikke rekker å lage men at jeg kunne lage X. Hun blåste seg så jævlig opp og ropte at jeg har jo nå regnet med du skal lage dette. Jeg sier det er synd du har det fordi jeg sa klart nei til dette. Vi avsluttet samtalen og jeg ringer svoger og spør, sa du jeg ikke kunne? Ja det hadde han, men han tilføyde at hun har mast om at de måååå overtale meg. 
Uansett, hun ringer meg igjen bare for å fortelle at jeg har ødelagt festen hennes. Jeg var på det punktet så jævlig lei at jeg sa at det var like før jeg ikke ville bake den kaka heller om hun ikke gav seg. Hun gav seg ikke med syt så nå er kaka mi offisielt borte fra kakebordet også. Jeg vurderer å bare droppe den festen. Og  på toppen synes mannen min dette er hysterisk festlig. Broren hans er nok litt lei hele greia men hørte de flira på telefonen i går over at vi har krangla. Jeg har da ikke krangla jeg har vært på tilbudssiden og satt grenser for hva jeg synes er akseptabelt. Eller?
Altså, hva tenker dere. 

Du har strukket deg langt allerede, dette er ikke din jobb

Anonymkode: ec4cc...bb3

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Kunne du ikke bare ha svart, greit, jeg skal lage den retten, men da må du vaske ned huset mitt og passe barna et døgn slik at jeg får tid til det.....

Anonymkode: c2e8c...840

Dette 😂

Anonymkode: ec4cc...bb3

Skrevet

Sånne folk hadde jeg holdt meg unna. 

Anonymkode: 5d489...dfc

Skrevet

Noen mennesker evner ikke å se at det å si ja eller tilby seg å gjøre en ting (f.eks bake en kake) ikke er det samme som at man bidrar med det som måtte komme av "bestillinger". man gir lillefingeren og ender opp med at de sluker hele deg... Jeg lurer noen ganger på om disse menneskene i det hele tatt husker hva som har blitt sagt.

Anonymkode: dada6...2d9

Skrevet

Tror også de ler av søstra si og ikke av deg HI. Om din mann er litt lik min er han egentlig dritstolt over at noen endelig sier nei til prinsessa og ikke bukker under for sutring og klaging :)

Anonymkode: bf4eb...1cf

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Tror også de ler av søstra si og ikke av deg HI. Om din mann er litt lik min er han egentlig dritstolt over at noen endelig sier nei til prinsessa og ikke bukker under for sutring og klaging :)

Anonymkode: bf4eb...1cf

Det er samboeren til broren hans. 

Skrevet

Den svogeren din kommer nok til å slite i livet om han fortsetter med den bortskjemte dama som oppfører seg som et barn. Tydelig at det er det hodet som vil gjerne som styrer ham, ikke det som har hjerne ...

Det er jo enkelt for svogeren (og mannen) din å le litt av "krangelen". Da slipper de å forholde seg til det egentlige problemet, at din svoger er sammen med et mareritt og han oppfører seg som en tøffel som hun tråkker på. Høres ut som om din mann istedenfor å le sammen med ham heller bør ta en alvorsprat med broren, om det er dette han ønsker livet hans skal være fremover.

Synes det er kjempeflott at du satte denne grensen, Hi! Dama er jo ikke rett navlet slik hun oppfører seg, så på tide noen viser henne at uakseptabel oppførsel får følger for henne selv.

Jeg er delt ang. å delta på den festen. En side av meg ville følt sterkt for å droppe den. Samtidig tenker jeg det ville vært ganske interessant å komme dit og se hvordan hun oppfører seg og hvordan hun har løst "matproblemene" - skal jeg tippe har hun overtalt en eller annen annen person til å stille opp for seg, eller har endt med å bestille mat (som jeg regner med at din svoger må dekke).

Tror jeg hadde spurt mannen din, HI, om å spørre broren hvorfor han ønsker seg selv et så trøblete liv som han tydeligvis må forvente sammen med denne bortskjemte jentungen.

Anonymkode: 1a1b8...e77

Skrevet

Holder med deg, Hi. Drit i hele festen. Skjønner mannen din litt også😊

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Den svogeren din kommer nok til å slite i livet om han fortsetter med den bortskjemte dama som oppfører seg som et barn. Tydelig at det er det hodet som vil gjerne som styrer ham, ikke det som har hjerne ...

Det er jo enkelt for svogeren (og mannen) din å le litt av "krangelen". Da slipper de å forholde seg til det egentlige problemet, at din svoger er sammen med et mareritt og han oppfører seg som en tøffel som hun tråkker på. Høres ut som om din mann istedenfor å le sammen med ham heller bør ta en alvorsprat med broren, om det er dette han ønsker livet hans skal være fremover.

Synes det er kjempeflott at du satte denne grensen, Hi! Dama er jo ikke rett navlet slik hun oppfører seg, så på tide noen viser henne at uakseptabel oppførsel får følger for henne selv.

Jeg er delt ang. å delta på den festen. En side av meg ville følt sterkt for å droppe den. Samtidig tenker jeg det ville vært ganske interessant å komme dit og se hvordan hun oppfører seg og hvordan hun har løst "matproblemene" - skal jeg tippe har hun overtalt en eller annen annen person til å stille opp for seg, eller har endt med å bestille mat (som jeg regner med at din svoger må dekke).

Tror jeg hadde spurt mannen din, HI, om å spørre broren hvorfor han ønsker seg selv et så trøblete liv som han tydeligvis må forvente sammen med denne bortskjemte jentungen.

Anonymkode: 1a1b8...e77

Vi vil nok ikke legge oss opp i dette, det får han finne ut selv. Hun har sine gode sider også og blir vel voksen en dag. Hun herjer ikke så mye med han men er nok vant med at med mas og søtt ansikt løser alt seg. 
Det gjorde ikke det nå da. Blei stor ståhei av ingenting kan du si. 😊

Skrevet

Stå på ditt! Jeg heier på deg :duskedame:

Skrevet

Heier på deg. Men vær forberedt på noen bratte motbakker i årene som kommer 😅

Anonymkode: c72d3...a8b

Skrevet

Heia deg! Om du drar på festen må vi få oppdatering!

Anonymkode: ea17d...1c3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...