Anonym bruker Skrevet 9. juni 2021 #1 Skrevet 9. juni 2021 Jeg har i snart 1 mnd endrer livsstil. Trening 5 dager i uken og spiser ca 1500 kcal hver dag. Og har gått ned kun svimlende nesten 1 kg. Ikke spist brød eller noe godteri/usunt. Det er så demotiverende. Jeg har pulsklokke, så ser hvor mye kcal jeg ca forbrenner hver dag. Får lyst til å gi opp! Anonymkode: f4a56...f6d
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2021 #2 Skrevet 9. juni 2021 Vet du. Jeg er nå 42 og vektnedgang går så urolig tregt. Det går nedover, men saaaaaaakte. Hold ut du har gått ned da. Anonymkode: a5c59...104
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2021 #3 Skrevet 9. juni 2021 Har du målt deg? Jeg gikk ned kanskje maks 5 kg men nesten 15 cm rundt hofte og midje med samme regime. La på meg muskler og gikk ned fett. Jeg så det nesten ikke selv, men de rundt meg la godt merke til det. Ville tatt frem målebåndet! Anonymkode: 51879...10e
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2021 #4 Skrevet 9. juni 2021 Hva er problemet her? Ved trening går man normalt sett opp i vekt. Muskler binder vann. Anonymkode: b9dfb...f93
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2021 #5 Skrevet 9. juni 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Har du målt deg? Jeg gikk ned kanskje maks 5 kg men nesten 15 cm rundt hofte og midje med samme regime. La på meg muskler og gikk ned fett. Jeg så det nesten ikke selv, men de rundt meg la godt merke til det. Ville tatt frem målebåndet! Anonymkode: 51879...10e Har ikke målt meg, dår kanskje kjøpe meg et målebånd da.. Det er bare så tøft når du jobber så hardt og ikke ser resultater på vekten😩 Anonymkode: f4a56...f6d
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2021 #6 Skrevet 9. juni 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Vet du. Jeg er nå 42 og vektnedgang går så urolig tregt. Det går nedover, men saaaaaaakte. Hold ut du har gått ned da. Anonymkode: a5c59...104 Ja. Hadde mannen min begynt med det samme hadde han sikkert gått ned 10 kg. Jeg løper rundt og spiser sunt, også er det ikke en vel kilo engang😏 Anonymkode: f4a56...f6d
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2021 #7 Skrevet 9. juni 2021 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Jeg har i snart 1 mnd endrer livsstil. Trening 5 dager i uken og spiser ca 1500 kcal hver dag. Og har gått ned kun svimlende nesten 1 kg. Ikke spist brød eller noe godteri/usunt. Det er så demotiverende. Jeg har pulsklokke, så ser hvor mye kcal jeg ca forbrenner hver dag. Får lyst til å gi opp! Anonymkode: f4a56...f6d Jeg har spist enda mindre, trent 3-4 ganger i uka. Vekta sitter bom fast på 71 kilo og har gjort det i snart 4 måneder. Jeg er i ferd med å gi opp og bare slutte å pine meg selv. Det spiller liksom ingen rolle om jeg spiser lite og trener mye, eller om jeg ikke trener og spiser mer. Anonymkode: ddeb3...1e0
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2021 #8 Skrevet 9. juni 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hva er problemet her? Ved trening går man normalt sett opp i vekt. Muskler binder vann. Anonymkode: b9dfb...f93 Jeg gjorde det samme for noen år siden og da raste jeg ned i vekt… Anonymkode: f4a56...f6d
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2021 #9 Skrevet 9. juni 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Har ikke målt meg, dår kanskje kjøpe meg et målebånd da.. Det er bare så tøft når du jobber så hardt og ikke ser resultater på vekten😩 Anonymkode: f4a56...f6d Det hjelper ikke å jobbe når man ikke har peiling på hva man driver med. Anonymkode: b9dfb...f93
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2021 #10 Skrevet 9. juni 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det hjelper ikke å jobbe når man ikke har peiling på hva man driver med. Anonymkode: b9dfb...f93 Jeg har gjort det samme tidligere og da responderte kroppen med vektnedgang. Anonymkode: f4a56...f6d
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2021 #11 Skrevet 9. juni 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg gjorde det samme for noen år siden og da raste jeg ned i vekt… Anonymkode: f4a56...f6d Ja, men da er nok årsaken at kroppen har skrudd ned forbrenningen. For hver gang man slanker seg så skrur kroppen ned forbrenningen, slik at man går i balanse på et mye lavere antall kcal. Så går man opp igjen, og så blir det bare verre og verre. 1500 kcal er kanskje det du forbrenner i løpet av en dag, slik at du nå må ned på 1200. Anonymkode: b9dfb...f93
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2021 #12 Skrevet 9. juni 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg har gjort det samme tidligere og da responderte kroppen med vektnedgang. Anonymkode: f4a56...f6d Ja, men se mitt innlegg over. Anonymkode: b9dfb...f93
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2021 #13 Skrevet 9. juni 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Ja, men se mitt innlegg over. Anonymkode: b9dfb...f93 1200 kcal per dag er ikke bærekraftig over tid. Det er jo sultekur som går ut over kroppens vitale funksjoner. Anonymkode: ddeb3...1e0
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2021 #14 Skrevet 9. juni 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Ja, men da er nok årsaken at kroppen har skrudd ned forbrenningen. For hver gang man slanker seg så skrur kroppen ned forbrenningen, slik at man går i balanse på et mye lavere antall kcal. Så går man opp igjen, og så blir det bare verre og verre. 1500 kcal er kanskje det du forbrenner i løpet av en dag, slik at du nå må ned på 1200. Anonymkode: b9dfb...f93 Jeg forbrenner ca 2700-3000 kcal pr dag iflg klokka og appen, så 1500 kcal er jo greit i underskudd da. Men metabolismen i kroppen min må være helt ødelagt. Bah! Anonymkode: f4a56...f6d
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2021 #15 Skrevet 9. juni 2021 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Ja, men se mitt innlegg over. Anonymkode: b9dfb...f93 Ja, så det. Forrige gang fikk jeg muskler OG gikk ned i vekt. Så jeg forstår ikke hvorfor det er så annerledes denne gangen her. Anonymkode: f4a56...f6d
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2021 #16 Skrevet 9. juni 2021 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): 1200 kcal per dag er ikke bærekraftig over tid. Det er jo sultekur som går ut over kroppens vitale funksjoner. Anonymkode: ddeb3...1e0 Ja, det er det. Derfor kan man ikke nødvendigvis slanke seg hvis man allerede har fucket opp forbrenningen. Og det har man jo gjort den første gangen man slanker seg. Anonymkode: b9dfb...f93
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2021 #17 Skrevet 9. juni 2021 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Ja, så det. Forrige gang fikk jeg muskler OG gikk ned i vekt. Så jeg forstår ikke hvorfor det er så annerledes denne gangen her. Anonymkode: f4a56...f6d Fordi du ved å slanke deg den første gangen, kan ha ødelagt forbrenningen din. «I tillegg vil en slankekur senke forbrenning i kroppen, kanskje permanent. Det betyr at du etterpå må spise betydelig mindre enn du pleide, bare for å unngå å gå opp i vekt.» https://forskning.no/overvekt/rader-overvektige-til-a-droppe-slanking/593224 Anonymkode: b9dfb...f93
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2021 #18 Skrevet 9. juni 2021 Anonym bruker skrev (58 minutter siden): Jeg forbrenner ca 2700-3000 kcal pr dag iflg klokka og appen, så 1500 kcal er jo greit i underskudd da. Men metabolismen i kroppen min må være helt ødelagt. Bah! Anonymkode: f4a56...f6d Det klokka gir er et snitt, og for deg er det helt feil. Hadde du forbrent 2700 kalorier og spist 1500 hadde du gått ned, siden du ikke gjør det forbrenner du ikke det antallet kalorier. Så enkelt og så vanskelig er det. Klokka kan ikke vite hvor mye din kropp forbrenner.... Anonymkode: 2ed01...4aa
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2021 #19 Skrevet 9. juni 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Det klokka gir er et snitt, og for deg er det helt feil. Hadde du forbrent 2700 kalorier og spist 1500 hadde du gått ned, siden du ikke gjør det forbrenner du ikke det antallet kalorier. Så enkelt og så vanskelig er det. Klokka kan ikke vite hvor mye din kropp forbrenner.... Anonymkode: 2ed01...4aa Hvordan kan man finne ut av det da? Eller finner man aldri ut og må bare gjette hele tiden? Anonymkode: ddeb3...1e0
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2021 #20 Skrevet 9. juni 2021 Anonym bruker skrev (36 minutter siden): Hvordan kan man finne ut av det da? Eller finner man aldri ut og må bare gjette hele tiden? Anonymkode: ddeb3...1e0 Blodprøver kan vise om du har lavt stoffskifte. Jeg tok en kroppsskanning en gang. Det var et treningssenter (tror jeg) som hadde en gimmik der man fikk veid seg, målt fettprosent osv. og man fikk også info om stoffskiftet. Litt usikker på hva en slik vekt med håndtak bruker som parametre og da jeg fikk beskjed om at stoffskifte mitt var litt lavt ble jeg nysgjerrig og fikk tatt blodprøver hos legen. Før skanningen mistenkte jeg lavt stoffskifte (dvs ikke høyt) da jeg blant annet legger lett på meg og fryser lett så det var interessant at skanningen viste det samme. Blodprøvene hos legen bekreftet dette. Jeg er i helt nedre del av normalområdet for stoffskifte. Anonymkode: 694f7...1f7
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2021 #21 Skrevet 9. juni 2021 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Blodprøver kan vise om du har lavt stoffskifte. Jeg tok en kroppsskanning en gang. Det var et treningssenter (tror jeg) som hadde en gimmik der man fikk veid seg, målt fettprosent osv. og man fikk også info om stoffskiftet. Litt usikker på hva en slik vekt med håndtak bruker som parametre og da jeg fikk beskjed om at stoffskifte mitt var litt lavt ble jeg nysgjerrig og fikk tatt blodprøver hos legen. Før skanningen mistenkte jeg lavt stoffskifte (dvs ikke høyt) da jeg blant annet legger lett på meg og fryser lett så det var interessant at skanningen viste det samme. Blodprøvene hos legen bekreftet dette. Jeg er i helt nedre del av normalområdet for stoffskifte. Anonymkode: 694f7...1f7 Man kan da ikke måle stoffskifte ved hjelp av en sånn kroppscanning. Anonymkode: e249c...564
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2021 #22 Skrevet 9. juni 2021 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Blodprøver kan vise om du har lavt stoffskifte. Jeg tok en kroppsskanning en gang. Det var et treningssenter (tror jeg) som hadde en gimmik der man fikk veid seg, målt fettprosent osv. og man fikk også info om stoffskiftet. Litt usikker på hva en slik vekt med håndtak bruker som parametre og da jeg fikk beskjed om at stoffskifte mitt var litt lavt ble jeg nysgjerrig og fikk tatt blodprøver hos legen. Før skanningen mistenkte jeg lavt stoffskifte (dvs ikke høyt) da jeg blant annet legger lett på meg og fryser lett så det var interessant at skanningen viste det samme. Blodprøvene hos legen bekreftet dette. Jeg er i helt nedre del av normalområdet for stoffskifte. Anonymkode: 694f7...1f7 Jeg er diagnostisert med lavt stoffskifte for mange år siden. Men det betyr vel ikke at jeg må sulte meg resten av livet for å ikke legge på meg? Anonymkode: ddeb3...1e0
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2021 #23 Skrevet 9. juni 2021 Jeg har forsøkt gang på gang, men denne gangen har jeg endelig begynt å få det til! Har holdt på i 4 uker nå, og gått ned 5 kg. Løsningen for meg er enkel: Jeg spiser 2 knekkebrød til frokost, 2 til lunsj, og 2 til kvelds. Spiser vanlig middag (men vanlig porsjoner, ikke så mye som jeg gjorde før). For meg er det viktig å spise "vanlig mat", og dette har gått over all forventning. Skal ned ca 10 kg til, er forberedt på at det går saktere etterhvert, men veldig motivert! Anonymkode: be4de...8df
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2021 #24 Skrevet 9. juni 2021 Da spiser du for lite mat iløpet av dagen, spiser du for lite mat går du ikke ned i vekt!! Også er det lurt og starte først med kostholdet og få en rutine på det før man begynner og trene, klart kroppen får sjokk når du plittslig endrer noe. Da tviholder kroppen på fettreservene. Jeg har fks gått ned snart 5 kilo på ca 6 uker og jeg har kun endret på kostholdet mitt og gått litt turer. Enn skal egentlig spise bra med mat i løpet av dagen, masse protein er viktig. Sjekk ut flexikost😉 Anonymkode: d5a53...f76
Luksusdyret Skrevet 9. juni 2021 #25 Skrevet 9. juni 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Da spiser du for lite mat iløpet av dagen, spiser du for lite mat går du ikke ned i vekt!! Også er det lurt og starte først med kostholdet og få en rutine på det før man begynner og trene, klart kroppen får sjokk når du plittslig endrer noe. Da tviholder kroppen på fettreservene. Jeg har fks gått ned snart 5 kilo på ca 6 uker og jeg har kun endret på kostholdet mitt og gått litt turer. Enn skal egentlig spise bra med mat i løpet av dagen, masse protein er viktig. Sjekk ut flexikost😉 Anonymkode: d5a53...f76 Dette er en myte. Er man i kaloriunderskudd, så skal man gå ned. Det er ikke sånn at man nesten ikke spiser noen ting, men fortsatt har masse fett. Det er ikke slik en kropp fungerer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå